Трансхуманизам (H+)

Змејко и

Гледачот Дуле од Велес
Член од
10 април 2005
Мислења
1.103
Поени од реакции
1.419
Ова не е толку добро како претходното. ;)

Ајде да не ти објаснувам за логичката грешка која се прави по аналогија, едно ме мрзи, друго знаеш и сам. Овој доказ за постоењето на креаторот е понуден од Тома Аквински и одамна е разобличен како логичка грешка. За постоењето на свеста имаме сосем поинаков начин на заклучување...
Аргументот на Томе е 100 пати постабилен од твојот. Ти 1. не можеш да ја дефинираш свеста, 2. не можеш да ја детектираш (освен по бихејвјоролшки пат кој е тешко редукционистички концепт), а зборуваш за доказ.
 
Член од
19 март 2011
Мислења
18.984
Поени од реакции
40.199
Аргументот на Томе е 100 пати постабилен од твојот. Ти 1. не можеш да ја дефинираш свеста, 2. не можеш да ја детектираш (освен по бихејвјоролшки пат кој е тешко редукционистички концепт), а зборуваш за доказ.
Аман бе?


Веќе ја дефинирав свеста како искуствување, имање на внатрешно доживување, односно искуство. Тоа што тебе не ти се допаѓа дефиницијата е друга работа. Немам потреба да ја детектирам, свеста тоа сум јас... Искуствувам, значи постојам. И мислам дека баш тоа Декарт сакал да го каже со своето cogito...
 

Змејко и

Гледачот Дуле од Велес
Член од
10 април 2005
Мислења
1.103
Поени од реакции
1.419
Аман бе?


Веќе ја дефинирав свеста како искуствување, имање на внатрешно доживување, односно искуство. Тоа што тебе не ти се допаѓа дефиницијата е друга работа. Немам потреба да ја детектирам, свеста тоа сум јас... Искуствувам, значи постојам. И мислам дека баш тоа Декарт сакал да го каже со своето cogito...
Се е тоа ок, ама тогаш мораш за валиден доказ да ги земеш искуствата и доживувањата на верниците за ристос, алах, и сите розеви змејови што мене ме имаат бркано под дејство на извесни супстанции.
 
Член од
19 март 2011
Мислења
18.984
Поени од реакции
40.199
Се е тоа ок, ама тогаш мораш за валиден доказ да ги земеш искуствата и доживувањата на верниците за ристос, алах, и сите розеви змејови што мене ме имаат бркано под дејство на извесни супстанции.
Не ќе да е така. Квалитетот на нечие искуство, и содржината на тоа искуство се релативни, и подложни на анализа, критика или тролање. Самото постоење на искуството е апсолутно. Зошто ме тераш да ти објаснувам работи кои и самиот ги знаеш?

:unsure:
 

Змејко и

Гледачот Дуле од Велес
Член од
10 април 2005
Мислења
1.103
Поени од реакции
1.419
Не ќе да е така. Квалитетот на нечие искуство, и содржината на тоа искуство се релативни, и подложни на анализа, критика или тролање. Самото постоење на искуството е апсолутно. Зошто ме тераш да ти објаснувам работи кои и самиот ги знаеш?

:unsure:
Аха, а види, за чудо, постоењето на доживувањето кај останатите го докажуваш преку аналогија. Нели не ти чинеше Томе?
 
Член од
19 март 2011
Мислења
18.984
Поени од реакции
40.199
Аха, а види, за чудо, постоењето на доживувањето кај останатите го докажуваш преку аналогија. Нели не ти чинеше Томе?
Тебе ти се трола, а?

:D

Ти кажав што мислам за проблемот на другите умови, така? Не можеш само заради тоа што имаме концептуален проблем за докажување на постоењето на first person's view од аспект на third person's view да заклучиш дека свеста не постои. Колку волунтаристички и наивен заклучок е тоа, реално?
 

Змејко и

Гледачот Дуле од Велес
Член од
10 април 2005
Мислења
1.103
Поени од реакции
1.419
Тебе ти се трола, а?

:D

Ти кажав што мислам за проблемот на другите умови, така? Не можеш само заради тоа што имаме концептуален проблем за докажување на постоењето на first person's view од аспект на third person's view да заклучиш дека свеста не постои. Колку волунтаристички и наивен заклучок е тоа, реално?
Постојат многу работи што не можам да докажам дека не постојат, затоа ич и не пробувам. Аргументот е да се докаже позитивното тврдење, дека нешто, во случајов свеста, постои. Ти можеш освен квалии да доживуваш и малии, валии и спалии, а јас никогаш да не знам за тоа будејќи нити јас ниту никој друг не може да ги дожиевее. И никој жив нема да може да докаже дека ти навистина малии не доживуваш. Исто како и со самовилата вчера што ја видов.
 
Член од
19 март 2011
Мислења
18.984
Поени од реакции
40.199
Постојат многу работи што не можам да докажам дека не постојат, затоа ич и не пробувам. Аргументот е да се докаже позитивното тврдење, дека нешто, во случајов свеста, постои. Ти можеш освен квалии да доживуваш и малии, валии и спалии, а јас никогаш да не знам за тоа будејќи нити јас ниту никој друг не може да ги дожиевее. И никој жив нема да може да докаже дека ти навистина малии не доживуваш. Исто како и со самовилата вчера што ја видов.
Како и обично, разговор на глувите. Убаво Чалмерс има напишано, дека со оние кои не веруваат дека свеста постои, дискусијата за неа е потполно депласирана.

;)

А замисли за едно 30-40 години отсега, сеуште да тврдиш дека свеста не постои, и сеуште да веруваш дека со забрзувањето на моќта на машините нешто ќе се роди, и повторно тоа да го проектираш за во иднина.

Не те потсеќа тоа на една приказна за нечие второ доаѓање, кое непрестано се одолговлекува?

:sneaky:
 

Змејко и

Гледачот Дуле од Велес
Член од
10 април 2005
Мислења
1.103
Поени од реакции
1.419
Како и обично, разговор на глувите. Убаво Чалмерс има напишано, дека со оние кои не веруваат дека свеста постои, дискусијата за неа е потполно депласирана.

;)
Ако не веруваш во ристоса кој умре за нашите гревови бадијала ти е за госпот да зборуваш.
А замисли за едно 30-40 години отсега, сеуште да тврдиш дека свеста не постои, и сеуште да веруваш дека со забрзувањето на моќта на машините нешто ќе се роди, и повторно тоа да го проектираш за во иднина.

Не те потсеќа тоа на една приказна за нечие второ доаѓање, кое непрестано се одолговлекува?

:sneaky:
Сите сценарија се можни. Само за тоа време ќе научиме да го расклопиме мозокот до последен неврон и да најдеме кај се кријат квалиите, и ако машината не се "освести" самата, ќе туриме од човечките квалии во машината и ќе се роди спасителот.и ќе не избави сите.
 
Член од
19 март 2011
Мислења
18.984
Поени од реакции
40.199
Ако не веруваш во ристоса кој умре за нашите гревови бадијала ти е за госпот да зборуваш.

Сите сценарија се можни. Само за тоа време ќе научиме да го расклопиме мозокот до последен неврон и да најдеме кај се кријат квалиите, и ако машината не се "освести" самата, ќе туриме од човечките квалии во машината и ќе се роди спасителот.и ќе не избави сите.
Амин.

:cuc:
 

Limbo

maybe an alien
Член од
26 декември 2007
Мислења
835
Поени од реакции
1.471
Во маало сигурно контрадикција те викаат. Можеш ли два параграфи да пишеш а да не се удираат како рогови во вреќа?
Ако свеста е нематеријална како што тврди Декарт, не може да стапи во интеракција со ништо материјално, тука вклучувајќи ја баба ти, сузана спасовска и мозокот, и затоа не може да биде никаква спрега.
да да, контрадикција ха ха ха да не пукниш кај ти текна :) мајка ти е толку дебела што не можеш да го видиш проблемот ха ха ха ха чук чук... кој е таму? - Змејко и... -Змејко и кој друг? ха ха ха ха -.- а рандом фолк певаљки се најсмешни... чек да ми текне: Андријана Алачки ху ху ху ху

многу се смешни вакви финтици, уште посмешно во ситуација кога намерно или ненамерно ја мисинтерпретираш поентата и се обидуваш да го спинуваш тоа што го кажав;) значи знаеме дека си интелегентен и верувам имаш поголеми познавања од филозофијата, ете гледам Бертранд Расел ти е идол, мислам дека негово мислење било дека светот е изграден од неутрална супстанца што не може да се нарече ниту материјална ниту ментална сама по себе, ти треба повеќе да знаеш, ете читни и тоа е некој чекор напред... но тоа по автоматизам не значи дека си во право и ваков одбранбен систем преку цинизам и иронија значи или претенциозност и ароганција, бегање од суштината или пак сакаш да го маскираш тоа што не го разбираш проблемот, не поради друго туку поради што ти е надвор од зоната на конфорот на сфаќањата што си ги имаш утвртено. Она што се обидуваш пак да дискредитираш мислења со религиски парелели вон контекст е уште пониско.

Само ти ја пренесов тезата на Декарт, никаде не реков дека ја делам во потполност, но сметам дека е дуализмот е добар старт за да се увиди апсурдот во тезата дека се е материја и затоа почнувам од таа стартна позиција. Лично мојот став е некаков идеалистички монизам. Сметам дека тие се дел од карактеристиките на свеста и можеби има некоја карактеристика плус, а дека материјата е наш модел за податоците „надвор“, на некој начин дериват на свеста. Без нашиот апарат за концептуализација тоа „надвор“ не значи ништо затоа што од нашиот „инерпретер“ зависи како ќе ги изгради податоците, а еден ист податок има безброј начин да се преточи во информација. Како што 0 или 1 или 0111010 бинарно дури не го интерпретираш како нешто фамилијарно на тебе нема никакво значење (затоа што може да биде било што) и како што ем бранови без антена и телевизор не ти значат слика и звук, така без свесен субјект бесмислено е да се збори за постоење за постоење на било каква реалност, било какво случување, свирење на музика, дување на ветре, мирис на скара. Се знае преку какви градбени информации ја доживуваме реалноста: слика, звук, допир, мирис и вкус. Без нив не можеш да замислиш реалност и значење на тоа „надвор“. Некојa друга свесна единка може да има поинакви концепти, на пример лилјакот можеби на сосем поинаков начин ја гради својата реалност, на начин незамислив за нас. Ова е така и логички, по аналогија, а може и емпириски, субјективно да се осознае.

Прашањето е каде тие информации ќе ги изградиш? Каде ќе ги сместиш доживувачките информации како слика, звук... во рам, кеш, хард диск? Или во друга комбинација на атоми? Доволно е само некаде да постојат? Уште повеќе во кој формат avi mp3? Не ти е малце идејава апсурдна и нелогична? А ако ја земеме за точна премисата дека свеста е извор на интенцијата тогаш стануваат уште позаплеткани, тука е повратната спрега, ако го немаме тој фактор вклучено тогаш чуму ни такво постоење, евентуалниот субјект би бил пак робот само што искусува. Некои се обидуваат да го ескивираат прашањето со тоа што велат свеста е процес а не состојба, океј..нека е и така, но со тоа само му даваат временска димензија на проблемот а суштината останува иста. Други се обидуваат да го замачкаат тоа со комплексноста на системот, што би превод би значело нема никаква пречка и систем од запчаници да доживува со самото тоа што врши комплексна работа. Не ја гледам разликата. И како нешто тотално несвесно станува свесно? Како од сума на нули се добива нешто поголемо? Тоа е уште поголем апсурд од интеракцијата меѓу духовно и материјално. Знаеме интуитивно, колку и да се правиме мутави знаеме дека материјата нема такви својства без разлика на тоа колку е комплексно организирана. Едни се обидуваат да докажат поента со едначење на невронските активности со доживување, но со тоа што доживувањето не можат да го редуцираат на материјален квалитет тие се тие што влагаат во циркуларна логика, а некои со самото тоа што постои свеста ја земаат здраво за готово и пробуваат да го замачкаат проблемот со "bunch of tricks“ што би рекол Даниел Денет (како станал овој некаков респектиран филозоф не знам :confused:). Кога веќе правиме паралели со религијата, имаше еден добар коментар за него напишано, парафразирам, исто како што религиите со векови се обидуваа да им продадат на луѓето дека постои нешто што не го виделе, Денет успеа на некои да им ја продаде тезата дека она што го гледаат не постои апропо неговиот бесмислен исказ „свеста не постои“.

Други интересни импликации кои ја прават приказната поинтересна или и даваат зачин се некои интерпретации од квантна физика каде што реалноста е директна последица на субјектот односно субјектот ја колабира во една од повеќе можни, односно по хајзенберг "reality is in the observations, not in the electron". Ова е општоприфатено меѓу физичарите ама имаме поголеми ега на форумов кои со петни жили кои се спротиставуваат на истото, исто не сакаат да излезат out of confort zone. Така да кој е уверен во спротивното, немам намера да го разубедувам... нека се информира сам.

Можеби, можеби ќе успееме проблемот да го премостиме со пресадување човечки неврони и евентуално нешто повеќе биолошки материјал (проблемот во однос на трансхуманизмот, не во филозофија на умот), не велам не. Потенцијални проблеми можеби се колку научниот ќе успее да ја дефинира свеста бидејќи се базира на чисто субјективно искуство и како постоечкиот научен метод базиран на материја и експерименти ќе успее да се модифицира и маневрира во поинаква природа од математички дефинирлива. Исто дали ќе треба да имаме човечки заморчиња додека го разглобиме целосно мозокот, колку ќе биде хумано и етички да се експериментира со нечив мозок, се сомневам дека ќе имаме доброволци за такви експерименти затоа што потребнио ни е директното искуство на субјектот не знам колку бројки букви симболи ќе можат да бидат од корист барем на почетокот за опишување искуства :cenzura: Но можеби и ќе наминеме на некоја непремостлива пречка, камен на сопнување. Во секој случај проблемот на свеста е клучен во трансхуманизмот и не смее да се занемари ни под разно.
 

OSHO-Lover

Konecno Sloboden...
Член од
2 декември 2011
Мислења
2.213
Поени од реакции
2.844
Се е тоа ок, ама тогаш мораш за валиден доказ да ги земеш искуствата и доживувањата на верниците за ристос, алах, и сите розеви змејови што мене ме имаат бркано под дејство на извесни супстанции.
Што и да искусиш било тоа да е ристос, алах, прпл караконџули... се што гледаш наоколу, сите луѓе, животни, предмети...на се надвор од и внатре во тебе можеш да се посомневаш во неговото постоење... можеби само халуцинирам, можеби ѕвездиве и месечинава што ја гледам се само моја илзуија, сон... луѓето што ги знам можда се само креација на мојот ум... но едно е сигурно... на се можеш да се посомневаш за неговата реалност, неговото постоење, но за тој што се сомнева(во случајов свеста) едноставно не е логично и абсурд е самиот сомнеж и невозможно е да речеш дека ти, тој што се сомнева се сомнева во сопственото постоење...
 

Змејко и

Гледачот Дуле од Велес
Член од
10 април 2005
Мислења
1.103
Поени од реакции
1.419
Само ти ја пренесов тезата на Декарт, никаде не реков дека ја делам во потполност, но сметам дека е дуализмот е добар старт за да се увиди апсурдот во тезата дека се е материја и затоа почнувам од таа стартна позиција. Лично мојот став е некаков идеалистички монизам.
Во маало сигурно контрадикција те викаат. Можеш ли два параграфи да пишеш а да не се удираат како рогови во вреќа?
 

Limbo

maybe an alien
Член од
26 декември 2007
Мислења
835
Поени од реакции
1.471
Добро... и? Што има тука контрадикторно или со сила бараш рачки? Велите се е материја... океј, ја мислам дека дуализмот е добар меѓу-чекор, преоден чекор или пример парадигма со која може да се увиди нелогичноста во вашата теза. Прво да се согласиме дека постои не-материјално, свесно, духовно како сакаш речи го па потоа да дискутираме што и како друго, која е нивната интеракција, и дали постои само едното односно свеста. Помошни тркала на точак дури научи детето да вози ;) Не знам само дали намерно или ненамерно ме ваѓаш од контекст нонстоп...
 

Змејко и

Гледачот Дуле од Велес
Член од
10 април 2005
Мислења
1.103
Поени од реакции
1.419
Добро... и? Што има тука контрадикторно или со сила бараш рачки? Велите се е материја... океј, ја мислам дека дуализмот е добар меѓу-чекор, преоден чекор или пример парадигма со која може да се увиди нелогичноста во вашата теза. Прво да се согласиме дека постои не-материјално, свесно, духовно како сакаш речи го па потоа да дискутираме што и како друго, која е нивната интеракција, и дали постои само едното. Помошни тркала на точак дури научи детето да вози ;) Не знам дали само дали намерно или ненамерно ме ваѓаш од контекст нонстоп...
Види, ја мрзам да советувам луѓе, ама денес во чест на 100 години албанска држава ќе направам исклучок: сите овие филозофски дилеми и позиции за монизми/дуализми/пичкизми се дебело разглобени, повеќето од нив уште пред милениуми. Многу корист ќе видиш ако земеш и ги прочиташ основните дефиниции и разграничувањата што произлегуваат од нив. Вака само си тропаш неврзани работи.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom