Зошто во Македонија не се користи маркетингот во неговата вистинска смисла?

  • Креатор на темата Креатор на темата AntiZionist
  • Време на започнување Време на започнување

AntiZionist

undergoing construction
Член од
31 март 2009
Мислења
305
Поени од реакции
144
Локација
Скопје
Не можам да разберам зошто сеуште маркетингот е непознат поим во Македонија, цело време го мешаат со адвертајзинг (или реклами) кога тоа е еден мнооогу поширок концепт, со повеќе елементи а адвертајзингот е само the tip of the iceberg. Маркетингот во другите земји е стигнат до степен до кој што фирмите им дозволуваат на купувачите сами да ги дизајнираат амбалажите на производите (пример од Америка), па дури и додавање на атрибути на производи што реално не постојат (или практично лажење) а што се однесува до истражувањето на пазарот да не праиме муабет (пазарот е поделен на мноооогу таргет групи секоја со свои посебни карактеристики и пристапи) Не ми е јасно како овој концепт не е ни допрен кај нас. Како пример ќе ја наведам не еластичната цена на железничкиот сообраќај во Македонија која не реагира на понудата ниту на побарувачката што се смета за феномен кој не постои туку е само теорија која во пракса ја има единствено кај нас.
 
Затоа што претприjатиjата и менаџерите сеуште не сфатиле односно не научиле дека маркетингот треба да го следи концептот на општествен маркетинг - да придонесува за општеството и главна цел да му биде потрошувачот, да ги креира политиките на фирмата според желбите на истиот затоа што задоволен потрошувач значи профит. Повеќе задоволни потрошувачи значи експанзиjа и усовршување на услугите, ама оди обjасни им на закоравени егоцентрици..
А да, прашаj македонски претприемач што е маркетинг и ќе ти каже „тоа е да се рекламираш“... :facepalm:
 
Не можам да разберам зошто сеуште маркетингот е непознат поим во Македонија, цело време го мешаат со адвертајзинг (или реклами) кога тоа е еден мнооогу поширок концепт, со повеќе елементи а адвертајзингот е само the tip of the iceberg. Маркетингот во другите земји е стигнат до степен до кој што фирмите им дозволуваат на купувачите сами да ги дизајнираат амбалажите на производите (пример од Америка), па дури и додавање на атрибути на производи што реално не постојат (или практично лажење) а што се однесува до истражувањето на пазарот да не праиме муабет (пазарот е поделен на мноооогу таргет групи секоја со свои посебни карактеристики и пристапи) Не ми е јасно како овој концепт не е ни допрен кај нас. Како пример ќе ја наведам не еластичната цена на железничкиот сообраќај во Македонија која не реагира на понудата ниту на побарувачката што се смета за феномен кој не постои туку е само теорија која во пракса ја има единствено кај нас.

Во држава од 2 мил, во која 90% живеат со под 300 евра месечно и нема потреба од маркетинг или реклами. Народот го добиваш 95% на цената.
 
Затоа што се гледа краткорочно. Затоа што се неписмени тотално и немаат поима каде светот оди, зошто се премногу традиционални, зошто не ги занима имиџот на фирмата, зошто не знаат што е слика/идентитет, зошто не се свесни дека поседуваат бренд кој ќе го посерат после некоја година зошто не биле професионални во својата работа, зошто не мислат на иднината туку на моментот, а во моментот не се прават парите...има многу зошто, само ни за тоа немаат време "бизнисмениве".
 
Затоа што се гледа краткорочно. Затоа што се неписмени тотално и немаат поима каде светот оди, зошто се премногу традиционални, зошто не ги занима имиџот на фирмата, зошто не знаат што е слика/идентитет, зошто не се свесни дека поседуваат бренд кој ќе го посерат после некоја година зошто не биле професионални во својата работа, зошто не мислат на иднината туку на моментот, а во моментот не се прават парите...има многу зошто, само ни за тоа немаат време "бизнисмениве".
И „немањето време“, и имиџ, како и отсуството на визија се должат на „ад хок“ работење во одсуство на било каква и да е стратегија. Ако се нема стратегија тогаш се троши енормно могу време на банални работи, не се создава бренд во вистинско значение на зборот и се прави лоша организација без водење грижа за поставеноста во процесот на работа. Ама...божем се отворија купишта школи, факултети и семинари за менаџмент па можеби ќе можеме да очекуваме наскоро образовани кадри од тој профил да ги водат работите. -Или пак до менталитетот ќе е? ;):notworthy:
 
Каков маркетинг кога се во државава е монопол.....
Да не прајме муабет и тоа што има карактер на полициска држава.... хмм па после ти маваат рекет од 322383 страни.......
 
Поради огромниот пазар и огромните разлики во купувачите :P

Озбилно, се трудат во некои минимални мерки.Ете ИМБ и Винчини лани почнаа со таков настап, дизајнирање на амбалажа на производ по предлог на купувачите и освен прифаќањето на првиот дизајн, награда за креаторот.Пример за создавање ‘блискост‘ меѓу компанијата и клиентите.

А за МЖ, добар дел од раководителите (со чесни и занемарливи исклучоци) уште живеат во времето на ЈЖ.Да пушташ со години воз во 2 - 2:30 воз Кочани/Кичево со 3 патници максимум, за истиот да се врател во 5 - 5:30 кон Скопје како утрински воз за да стигнел народот да завршел работа е тотален недостаток на разбирање на патниците.Место истиот да одел на пример вечер во 20:30-21:00 со патници.И не само 2 пати дневно колку да одат и да се вратат, потребен е минимум од 4 дневно за сите линии.
Види им ја само веб страната и се ќе ти е јасно.Ни опција за резервација, ни возен ред со трансфер, ништо, само наредени глупи бројки и некорисни информации.Споредено со нормална страна е мизерно.Џабе и обнова и ремонт на пола возила, а не можат квалитетно да се искористат.

И не само во МЖ, ова со раководителиве го имаме во сите фирми - и јавни и приватни.Како пракса, најчесто креативните идеи да излезат од пониските сектори, ама поради своеволност, немање визија‘ на раководителите или дека ‘него не му текнало‘, нема да добијат реализација.А ако добијат, ќе бидат присвоени од некој со поголема функција, па губат луѓето и мотив.
Исто и најголем дел не работат со стратегија, барем на пократок период, туку со намера денес да го поминат денот, па за утре ќе му ја мислиме...
 
Веб страниците на продавниците во Македонија им се катастрофа. Сега брзо барав опрема за во купатило и да не може да се снајде човек.
Освен во Мега и Виварта каде што има оставени цени, останатите продавници направиле сајтови каде што оди во флеш некои кади и плочки кои ги немаат на лагер, во позадина има музика и треба да чекаш еден час да се аплоудира се што не има глупости на сајтот.
Најосновното слики и цени на производите на лагер ги нема воопшто.
Исто се однесува кога барав мебел, опери во позадина и непрегледни сајтови, некои од нив немаат ниту македонска поддршка туку на англиски напишале небаре ќе се закренат од Лондон да пазаруваат на Пластичарска.
 
Во држава од 2 мил, во која 90% живеат со под 300 евра месечно и нема потреба од маркетинг или реклами. Народот го добиваш 95% на цената.
Се гледа дека немаш никаква потреба за подобрување на извесна услуга или производ, а можеби и немаш поим што е маркетинг.
 
Не можам да разберам зошто сеуште маркетингот е непознат поим во Македонија, цело време го мешаат со адвертајзинг (или реклами) кога тоа е еден мнооогу поширок концепт, со повеќе елементи а адвертајзингот е само the tip of the iceberg. Маркетингот во другите земји е стигнат до степен до кој што фирмите им дозволуваат на купувачите сами да ги дизајнираат амбалажите на производите (пример од Америка), па дури и додавање на атрибути на производи што реално не постојат (или практично лажење) а што се однесува до истражувањето на пазарот да не праиме муабет (пазарот е поделен на мноооогу таргет групи секоја со свои посебни карактеристики и пристапи) Не ми е јасно како овој концепт не е ни допрен кај нас. Како пример ќе ја наведам не еластичната цена на железничкиот сообраќај во Македонија која не реагира на понудата ниту на побарувачката што се смета за феномен кој не постои туку е само теорија која во пракса ја има единствено кај нас.
A nikade ne ni kaza sto e Marketing?
I baska, bas u Makedonija ima marketing, i toa na golemo. Zavisi samo od koja gledna tocka sekoj si gi gleda stvarite. :)
 
A nikade ne ni kaza sto e Marketing?
I baska, bas u Makedonija ima marketing, i toa na golemo. Zavisi samo od koja gledna tocka sekoj si gi gleda stvarite. :)
Маркетинг ти е процес или техника на промоциjа, продажба и дистрибуциjа на производот/услугата односно збир на функции вклучени во движењето на стоките од производителот до потрошувачот. Тоа исто така претставува филозофиjа коjа што jа насочува цела компаниjа а целта на филозофиjата е создавање на профит преку задоволување на потребите на потрошувачите.
 
Маркетинг ти е процес или техника на промоциjа, продажба и дистрибуциjа на производот/услугата односно збир на функции вклучени во движењето на стоките од производителот до потрошувачот. Тоа исто така претставува филозофиjа коjа што jа насочува цела компаниjа а целта на филозофиjата е создавање на профит преку задоволување на потребите на потрошувачите.
Ova e definicijata na Meffert okolu Marketing. Onaa od Peter Drucker e malku poednostavna.
Sega mene mi smeta samo temava. Ne e mozno da u Makedonija nema Marketing. Mozebi ne e u nekakov si svetski top 10 standard, ama go ima. Na kraj krajeva, u pazar se ide samo ako sakas da kupis ili da prodades nesto t.e u market de, ili marketing de. :)
 
se zapocnuvaat temi,se razvrzuvat diskussi ,site pametni na tastatura ,znaat kako treba,dominira hejterski aspekt vo dislusijata ,a nikoj vo praktika (aj ne nikoj ama 90 %) go nemat natopeno gazot so sopstveni pari da frlish pa da pocustvuvash kako odi toj sistem.
Plastichno... od edna strana imame biznismen koj so sopstveni pari,plus krediti,plus sekoj den inspekcii od tipot ,,oti nosish kapa,oti ne nosish kapa,, pliva vo ovoa ludo ekonomsko vreme,
kade naplata nema nikakva,se e utre,pozadi sekoj kosh go ceka ajkula da go grizne,prevaranti na site strani,konkurencija luda od istochnite zemji (ne ste svesni kakvi artikli od bilo koja bransha ,prehrana,tekstil,zelezarija stigaat po smeshni ceni koi shto za baajagi mak proizvodi tolku im koshta ambalazata) i kolku tolku funkcionira i jas so ogromen respekt cesto pati znam da im kazam deka se magionichari ...za da ovde sega nekoj/i kritikuvaat deka goraspomenatite ne znaele da se reklamiraat .Koj be ne znae prijatel...znam mnogu dobro ama ima edna srpska ,,lako je za razmeshtaj ako imash nameshtaj,,.Nekoj spomna sajt ...kakov sajt ebate sajtot,djabe ke ja stavam tush kabinata kolku cena e i ke platam web designeri,developeri ,publisheri i koj li ne kurac troshkovi koga ke dojde mushterija i bara shto e poevtino,a komshijata do mene e ,,one man show,, i u sekoe vreme moze da te tepa na cena...i do reklamata bilo ,moj dzole e do reklamata.
Makedonskite giganti se reklamiraat perfektno ,imat celi timovi za taa rabota ,parite ne se problem ,na pocetok na godinata odnapred imat predviden budjet i tie se dolzni propisno da go potroshat (T-Mobile,T-Home,One,Pivara,Tikvesh,Vip i eden kup drugi),a kaj drugite ne e problemot deka ne znaat...znaat podobro od site Vas ovde ,ama limitirani sredstva i plus koj feedback bi go imale koga targetiranata grupa im se luge kade glavniot faktor im e cenata.
 
Во прилог на дефинициjата, како што споменав и претходно, маркетингот има 5 концепти:
1. производствен концепт
2. концепт на производ
3. продажен концепт
4. маркетинг концепт
5. концепт на општествен маркетинг
ако ги споредиме Продажниот концепт (наjмногу застапен во Македониjа) и Маркетинг концептот (во Америка/Е.У) ќе заклучиме дека:

xhuo2.png
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom