Немаш поима колку добро го разбирам ова.Знам дека Суфите го знаат и начинот на кој тоа може да се постигне.Дали си запознаен со ова?
Знам дека човек може да го постигне тој степен.
Фала за објаснувањето.....во секој случај, очекувај прашања од моја страна
Vo Hadis se zboruva deka Allah Velicestveniot stvoril tri vrsti stvorenija na ovoj svet.
Edna vrsta e cisto znaenje,golemodushnost i razum;Toa e Melek:toj znae samo za sedzde i ibadet.
Vo negovata narav prvobitna nema ni kopnez nitu setilnost.Toj e svetlo potpolno,toj kroz ljubov prema Allah zivee.
Drugata vrsta od znaenje e lishena,taa racun ne vodi ni za beda nitu za slava.
Tretata vrsta e potomstvoto Ademovo a.s i Insanot;
polovina negova e melek a polovina magare.
Magareskata polovina ima nagon prema niskoto;
drugata polovina ima nagon prema razumskoto.
Prvite dve vrsti odmaraat od rat i nesporazumi,
dodeka Insanot e vo teskotija zaradi borba na ovie dva neprijateli.
Sto poveke,rasata covecka e podelena kroz iskusenija.Site lik covecki imaat no svrstani se vo tri zaednici.
Ednata grupa potpolno e zaroneta i kako Isa a.s,narav na Melek zadobila.Likot na takov e Adem no hakikatot mu e Dzibril a.s. Toj e osloboden od lutina,strasti,cuvstva i raspravii pusti.
Drugata vrsta narav magareska zadobila.Tie postanale cista lutina i strast potpolna. Osobini Dzebrailovi imale pa gi napustile. Taa kukja pretesna bila a tie osobini mnogu golemi.
Covek koj bez duh zivoten ostane,toj mrtov postanuva.Koga duhot bez sifati melekski mu postane,toj vo magare se pretvara.
Kaj kogo razumot ke ja prevladee negovata strast,toj dostignuva stepen na Melek a kaj kogo srasta ke go nadvladee razumot,toj e ponisk i od magare.
Cest ke mi bide,kolku sto znam i mozam da vi odgovoram na sto poveke prasanja.Mozebi pomalku poznavam fikski propisi,toa sto mi e potrebno za da si gi izvrsam obvrskite prema Allah go znam od onie koi go izucuvale. Sufijska literatura sum procital,mozam da kazam,nesto poveke,pa se nadevam deka ke se snajdam nekako da vi odgovoram.
--- надополнето: 28 септември 2012 во 22:04 ---
Eve nacin kako se dostignuva toa,preku edna ubava anegdota i kazuvanje na Mevlana Dzelaluddin Rumi kade sto kazuva kakva e borbata na razumot i teloto,koja e preprekata da se priblizi covekot do Vozviseniot Allah dz,s.
Sigurno,tie se kako Medznun I kamilata negova. (Medznun e lik od Ljubovniot roman na Nizami “Medznun I Lejla
http://en.wikipedia.org/wiki/Layla_and_Majnun).: Vo neprijatelstvo,toj napred vlece,taa nanazad.
Zelbata na Medznun e da pobrza do sakanata Lejla;
Zelbata na kamilata e trcajki da se vrati do mladiot svoj.
Ako medznun na sekund se zaboravi,kamilata ke se zavrti I ke se vrati.
Posto so ljubov I strasti teloto negovo e ispolneto,da postane nadvor od sebe,toa mu preostanalo.
Razumot e ona na sto vnimanie treba da se obrati:
Strasta za Lejla razumot negov go odnesuva.
No kamilata sekogas vnimatelna I spremna bila;
Koga god ke primetela deka jazeto mlitavo e,svakala deka toj zaboraven e I zbunet,
Pa bez odlozuvanje se vrakala nazad prema mladiot svoj.
Koga toj povtorno sebesi ke dojdel,ke videl deka mnogu milji nazad se vratil.
Pod vakvi uslovi Medznun dosta godini vo krug se vrtel na patot koj inace tri godini trael.
Toj rekol: O kamilo,posto dvajcata sme Ashici,so toa,nie sme protivnosti I ne mozeme zaedno da patovame.
Privrzanosta tvoja I jazeto,ne se poveke za mene.Toa me pravi da se oddalecam od tebe.
Ovie dva sopatnici se ajduci koi megjusebno se prepiraat. Izguben duh e koj so teloto ne zajava.
Duh,zaradi odvoenost od Neboto naj visoko,vo golem e kopnez.
Teloto e kako kamila zaradi strasti za trnovit grom.
Duhot krilata gi otvoril da se vozdigne visoko,
Teloto vo zemja kandzite gi zabilo.
Dodeka god si so mene,o ti,smrtno zaljuben vo domot svoj,tolku od Lejla daleku ke ostane duhot moj.
Mnogu godini vo zivotot se izgubeni zaradi iskustva vakvi,
Kako sto bilo so narodot Musaov vo pustinata.