Расколот во православието - дали има решение?

Aleksandar Nevski

Окултисти свих земаља ... чувајте се! Доваѓам!
Член од
9 октомври 2011
Мислења
1.074
Поени од реакции
350
Се разбира, но пасивноста по прашањето за расколот на МПЦ е страшна.
Да бидеме "Студени" или "Жешки", но никако "Млаки", тоа ми е поентата.
--- надополнето: 21 април 2012 во 02:26 ---
За што го обвинуваат Кураев, конкретно на клипов?
Јасно. Инаку не го произнесе твојот став по прашањето што го отвори (барем јас не го видов). Како ти предлагаш да се надмине шизмата?
П.С. Го обвинуваат за учења кои не се во склад со учењата на Едната, Света, Соборна и Апостолска Црква Христова. Имаше уште едно видео каде е набркан на сред излагање од еден Епископ, ако го најдам ќе го аплоудувам (ако постои интерес). Добра ви ноќ од мене, или утро (како за кого)!
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Јасно. Инаку не го произнесе твојот став по прашањето што го отвори (барем јас не го видов). Како ти предлагаш да се надмине шизмата?
П.С. Го обвинуваат за учења кои не се во склад со учењата на Едната, Света, Соборна и Апостолска Црква Христова. Имаше уште едно видео каде е набркан на сред излагање од еден Епископ, ако го најдам ќе го аплоудувам (ако постои интерес). Добра ви ноќ од мене, или утро (како за кого)!
Темата беше, почетно генерално за Расколот во Православието, за кој мислам главна причина е етнофилетизмот кој соборно е осуден како ерес.
Националните префикси треба да се тргнат. Но тоа ќе се решава Православно екуменски.
Во моментов МПЦ страда како пример за овој проблем. Клирот не гледам дека нешто прави.
Мојата идеја конкретно за МПЦ е максимално како обични луѓе да разговараме на оваа тема, со цел да го Актуелизираме ова прашање да допре до сите нас, последователно, повратно да добие потенцијал(желба од Народот- која Бог ќе ја види), со можност за решение да влеземе во Единство на Црквата.
Иако изгледа невозможно(но за Бог све е можно), вреди да се обидуваме.
Информатичката технологија барем за нешто корисно да послужи.;)
--- надополнето: 21 април 2012 во 03:30 ---
За Андреј Кураев, незнам што да кажам бидејќи не го следам. Она нешто што сум разбрал, пр. Србите многу го ценеа, додека не дојде во посета на МПЦ, потоа ги навреди со вулгарни зборови, дека небиле благодарни кон Русија, која за нив многу жртвувала...
Некои текстови пр:
Djakon Andrej Kurajev
PO PITANJU O STATUSU I BOGOSLOVLJU “TEODORINIH MITARSTAVA”
«Mitarstva blažene Teodore» (ne zna se za takvu svetiteljku), ulaze u sastav «Žitija Vasilija Novog» - tekst sumnjivog porekla i sadržaja. On nije dogmatski tačan jer ne ostavlja mesta za Božiji Sud. Spasitelj je rekao da je «Otac sav sud predao Sinu» ali u toj knjižici sav sud vrše demoni. Hristu ostaje samo da uruči medalje pobednicima, slično tome kao što pobednicima šampionata uručuje medalje rukovodilac sportske federacije, koji sam možda navija za drugi tim, ali koji je prinudjen tako da postupi po protokolu.
Poreklo tog «Žitija» nije potpuno crkveno i moralno čisto iz razloga što Grigorije, autor «Žitija» bogohuli na svetitelja – konstantinopoljskog patrijarha Nikolaja 5 Mistika, koji je bio «ubrojan u likove svetih u grčkoj i rimskoj crkvi. U obe crkve praznik patrijarha se slavi 15.maja, na dan njegove smrti» (pogl. Popov N. Car Lav 6 Mudri i njegovo carevanje u crkveno-istorijskom kontekstu. M., 1892, s. 190). U «Žitiju» se ime tog patrijarha Nikolaja zlonamerno izopačuje u Agrikolaos («seljak») i «Etilaos» (isto, s.175).
Postoji korisna knjiga Irine Gricevske «Indeksi istinskih knjiga». Pokazuje se da se žitije Vasilija Novog sa Teodorinim mitarstvima u Rusiji XVI-XVII veka odnosi na apokrife: «A Vasilija Novog i Andreja Jurodivog i Metodija Patrijskog stranik treba pitati, jer je istina». Upravo se u «Žitiju Vasilija Velikog» nalazi opis vidjenja, koja detaljno govore o posmrtnim mitarstvima...
U XIX veku sv.Filaret Moskovski je takodje upozoravao da «Vidjenja koja imaju svoju istinu koje uvek najbolje pretvarati u opšte dogmate. Vi pravite dogmate o mitarstvima, a potom navodite izlaganje posmrtnih stanja po svetom Makariju, koji ne kaže ni reči o mitarstvima. Odatle nastaju komplikovana pitanja» (Pisma moskovskog mitropolita Filareta pokojnom arhiepiskopu Tverskom Aleksiju. 1843-1867. M., 1883. s.62).
Izmedju ostalog, jeromonah Serafim (Rouz) kaže: «Čak je i detetu jasno, da se ne smeju bukvalno prihvatati opisi mitarstava, iako sami opisi nisu «izmišljotine» niti «basne», već iskrena priča očevidaca u za njih najprikladnijoj formi. Ako neko smatra mitarstva samo za privid, onda je to samo iz nepoznavanja te svakodnevne nevidljive borbe, koju vodimo u ovom svetu. Ovde nas takodje neprekidno očekuju sablazni, da naše duhovno oko samo drema i mi vidimo samo rezultat demonskih zamki – grehe, koje činimo, i strasti, kojima se predajemo. Posle smrti duša progledava, vidi duhovnu stvarnost (obično prvi put) i one koji su nam neprestano dosadjivali tokom života» (citat po: jeromonah Damaskin (Hristensen). Ne od ovog; pritom: prepodobni Nikodim Svetogorac kaže: «Oni, koji su praznoslovili da se duše umrlih pravednika i grešnika četrdeset dana nalaze na zemlji i posećuju mesta gde su živeli isti», seju predrasude i mitove, jer su takva tvrdjenja «neverovatna i niko ne treba da ih prima kao istinu» (citat po Vasiliadis N. Tajna smrti. Trojice-Sergejeva Lavra, 1998. s.397)).
U XIX veku cenzor profesor Moskovske Duhovne Akademije P.S. Kazanski se borio sa sličnim tekstovima: «Najšeće se izdaju priče, pune najneobičnijih čuda, jednom rečju, duhovni romani o mitarstvima, žitija Andreja Jurodivog, Jovana Novgorodskog, i sl. Svi ti sastavi su najvećim delom odraz nepismenosti. Koliko se samo knižica moralo ispravljati ili zabranjivati, koje su bile usmerene na širenje sujevernih pojmova u narodu. Koliko puta su mi donosili žitije Kiprijana i Justine, uporno tražeći nedostatke. Savest im nije bila mirna, iako su izbor vršili iz Četi-Mineja. Da li klevetnici duhovne cenzure poznaju tu neumornu službu cenzure duhovnog obrazovanja naroda?» (Prepiska prof MDA P.S. Kazanksog sa A.N. Bahmetovoj. Pismo od 8.2.1868// Pored Trojice u Akademiji. 1814-1915. M., 1914, s.525).
Danas su upravo ti «duhovni romani» (dopunjeni već direktnim «intervjuima» sa demonima) popunili crkvene prodavnice.
Izvor romana o mitarstvima su apokrifi, koji ispituju uticaj mnogobožačkog hermetizma. Upravo u njima je taj siže logičan. Duša je kod gnostika i hermetista van-kosmička (hrišćani se s tim slažu). Ona se formira negde u svetu bogova, nepokretnih zvezda. Zatim ta duša ulazi u telo, ali na putu preseca orbite planeta. A planete su bogovi. I u zavisnosti od toga koliko je blizu ta planeta, taj bog će biti na trajektoriji kretanja te duše, toliko će biti i jak njegov pečat i njegov dar. Dar Venere, Merkura, Marsa, Jupitera ili Saturna na tu dušu. Ti kosmički pečati se kod gnostika i hermetista prihavataju kao zlo, strast, trauma. I na putu nazad, kada čovek umre, a duša se vraća u svet viših bogova, ona mora da se razračuna sa planetarnim bogovima i skine sa sebe njihov pečat.
Ali mi ništa nismo dužni ni demonima ni planetama.
(Prim.: U Žitiju jurodivog Andreja Konstantinopoljskog, napisanog u X veku, «niz proroštva o nastupajućoj sudbini imperije, ukrašenih čisto narodnim uzdanjima u bolje vreme, na svojevrsni «zlatni vek» pred poslednji kraj» (Rudakov A.P. ostaci vizantijske kulture prema podacima grčke agiografije. – SPb., 1997, s.219).
prevod sa ruskog dr Radmila Maksimović
preuzeto sa http://kiev-orthodox.org/site/theology/1921/
16 maj 2009 godine

како и некои други, мислам дека се во Духот на Православието, инаку незнам за што конкретно го критикуваат за православното учење.
--- надополнето: 21 април 2012 во 03:35 ---
Даниил Сисојев, Бог да го прости, ми беше небулозен по прашањето за расколот, некако пристрасен за Вранишковски, освен ако сакал некако да помогне општо за Расколот, Господ сепак ќе процени...
 

Aleksandar Nevski

Окултисти свих земаља ... чувајте се! Доваѓам!
Член од
9 октомври 2011
Мислења
1.074
Поени од реакции
350
Бидејќи инсистирате на Кураев...
Контекстот мислам дека ќе го разберете... си доби воспитна од Епископот. Со повеќе коментари подоцна.
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Воопшто не инсистирам за него, само прашав за што конкретно греши во учењето.
--- надополнето: 21 април 2012 во 15:28 ---
По прашање на Учењето во Православието, мислам дека многу е поврзано со неединството, расоколот. Не се почитува Литургиската Структура(епископ,клир лаос), има многу налепени учења Неправославни, за Причестувањето, Духовниците, Постот, Исповедувањето...
Но за тоа во друга прилика.
Битно е за оваа тема, да се потрудиме да најдеме решенија, со Божја помош, за излез од Расколот.
 

Aleksandar Nevski

Окултисти свих земаља ... чувајте се! Доваѓам!
Член од
9 октомври 2011
Мислења
1.074
Поени од реакции
350
...
По прашање на Учењето во Православието, мислам дека многу е поврзано со неединството, расоколот. Не се почитува Литургиската Структура(епископ,клир лаос), има многу налепени учења Неправославни, за Причестувањето, Духовниците, Постот, Исповедувањето...
Но за тоа во друга прилика.
Битно е за оваа тема, да се потрудиме да најдеме решенија, со Божја помош, за излез од Расколот.
Посочивте една проблематика со една структура: Епископ, Свештенство и верен народ. Тоа проблематика бар кај нас е доста актуелна и потенцирана повеќе отколку во останатите помесни Цркви. Според мене, пробелмот е што кај нас Архиереите (Епископите) уво не ги боли за прблемите со кои се соочуваат свештенството и народот. Свештенството, од друга страна, е сведок на многу неправилности во пастирската мисија на надлежнот Епископ, но никогаш не се осмелило јавно да истапи и да каже одредени поблеми, што е и нормално бидејќи според духовната зрелост и православната совест на истите веднаш ќе биде расчинет без око да им трепне (имам многу пријатели, свештеници во татковината па сум запознаен со одредени работи). И трето, народот (барем оној верниот кој оди на литургија) е толку "преподобен" што доаѓа до тој степен да премолчува и да голта буквално се што ќе му се сервира бидејќи се работи за понизност, а осудување е секаков муабет каде би се разобличила некаква грешна постапка на свештеникот (монаси), или (не дај Боже) Епископот.
Со една ГУРУ филозофија која се разви во последниве 15 години, која би требало да ја отслика врската меѓу Духовникот и Духовното чадо мислам дека ќе нема никаков напредок. Со таквата ГУРУ врска, се нарушува слободата на Духовното чедо кое станува роб (не секогаш ама во најголемиот број на случаи) и е манипулиран од Духовникот. Тоа е многу опасна ситуација која владее во МПЦ која секако се рефлектира во еден конта ефект. И сега вие очекувате од Народот (или Лаосот, како што милувате да се изразите) да покрене нешто? Апсурд!!! Па баш поради структурата која ја наведовте сето ова за кое ние разговараме на подфорумов паѓа во вода. Се пончува и завршува со Синодот, за жал. Умреа времињата која нашиот народ беше духовно свестен и бурно реагираше за одбрана на верата (пример: обидот за промена на календарот, кое народот тогаш го сфати како прашање на верата). Денес сме сведоци на една поропаганда и мнипулација врз народот на секое поле, дали било духовен живот или секојдневие. За тоа пишав во еден од предходните постови, и тоа е жално... Како што реков, макоедонскиот народ во глобала верува дека е автокефален и затоа нема шанси да бара некаква автономија која сопед логиката на пропагандата која му е наложена е "помала" од афтокефалијата во која моментално ја "ужива". Затоа сум толку скептичен по тоа горко прашање, и не гледам дека на повидок е некаква суштинска промена.
Што се однесува до блаженоупокоениот Сисојев, тоа е ваша лична констатација и не гледам дека би било поразлично бидејќи "од старт" се коси со уверувањето и ситуацијата во која се наоѓаме. Затоа велам дека ни е потребна огромна доза на реализам и автокритика. Ставот на Даниил СИсојев е и ставот на целата Православна Икумена, денес. Тоа треба да не замисли малку (повеќе).
Толку од мене, вие сте на потег (додека загрижено го притиснувам копчето на шаховскиот часовник)... А времето посекако си тече...
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Посочивте една проблематика со една структура: Епископ, Свештенство и верен народ. Тоа проблематика бар кај нас е доста актуелна и потенцирана повеќе отколку во останатите помесни Цркви. Според мене, пробелмот е што кај нас Архиереите (Епископите) уво не ги боли за прблемите со кои се соочуваат свештенството и народот. Свештенството, од друга страна, е сведок на многу неправилности во пастирската мисија на надлежнот Епископ, но никогаш не се осмелило јавно да истапи и да каже одредени поблеми, што е и нормално бидејќи според духовната зрелост и православната совест на истите веднаш ќе биде расчинет без око да им трепне (имам многу пријатели, свештеници во татковината па сум запознаен со одредени работи). И трето, народот (барем оној верниот кој оди на литургија) е толку "преподобен" што доаѓа до тој степен да премолчува и да голта буквално се што ќе му се сервира бидејќи се работи за понизност, а осудување е секаков муабет каде би се разобличила некаква грешна постапка на свештеникот (монаси), или (не дај Боже) Епископот.
Литургискта структура е важна да се респектира заради самото постоење на Црквата, во која пред Бога сите сме еднакво важни.
Сите сме Царско Свештенство, ракоположени со Крштението, нашето присуство на Литургијата е пресудно важно. Тоа значи, какви Литургичари сме, такви и Христијани сме.
Тоа се однесува за секого без разлика каков чин, улога, дејство врши(епископ, свештеник, лаик).
Одговорноста е во Љубовта(како начин на постоење), т.е. дали некого сакаш да постои или не, во слободата која Бог му ја дал.
Останатите прашања, технички проблеми секогаш се решливи, односно штом човек постои, т.е. е жив во Бога. Тоа го направи Христос, ни даде можност вечно да постоиме како Црква, Литургија,Единство во Св.Троица.
Аналогно на ова, Расколот ја открива својата штетност. Секој од структурата на Црквата носи одговорност по ова прашање. Затоа велам да не молчиме.
Со една ГУРУ филозофија која се разви во последниве 15 години, која би требало да ја отслика врската меѓу Духовникот и Духовното чадо мислам дека ќе нема никаков напредок. Со таквата ГУРУ врска, се нарушува слободата на Духовното чедо кое станува роб (не секогаш ама во најголемиот број на случаи) и е манипулиран од Духовникот. Тоа е многу опасна ситуација која владее во МПЦ која секако се рефлектира во еден конта ефект. И сега вие очекувате од Народот (или Лаосот, како што милувате да се изразите) да покрене нешто? Апсурд!!!

Се сложувам за Духовништвото, кое за жал внатрешно ја фракционира, разделува структурата на Црквата. Тоа (духоништвото),не е Православен феномен, кој се јавува во Руската црква пред стотина години, а всушност е од западната црква. И од ова се гледа зошто е битно да ја почитуваме Структурата Литургиска.
Па баш поради структурата која ја наведовте сето ова за кое ние разговараме на подфорумов паѓа во вода. Се пончува и завршува со Синодот, за жал. Умреа времињата која нашиот народ беше духовно свестен и бурно реагираше за одбрана на верата (пример: обидот за промена на календарот, кое народот тогаш го сфати како прашање на верата). Денес сме сведоци на една поропаганда и мнипулација врз народот на секое поле, дали било духовен живот или секојдневие. За тоа пишав во еден од предходните постови, и тоа е жално... Како што реков, макоедонскиот народ во глобала верува дека е автокефален и затоа нема шанси да бара некаква автономија која сопед логиката на пропагандата која му е наложена е "помала" од афтокефалијата во која моментално ја "ужива". Затоа сум толку скептичен по тоа горко прашање, и не гледам дека на повидок е некаква суштинска промена.
Важно е да бараме како и другите помесни цркви, во актуелнава ситуација со Национализмот(ГПЦ; СПЦ; РПЦ..), да влеземе во Единство, со името МПЦ. Потоа Автономијата и Афтокефалијата, полесно ќе се решат.
Вистината сепак е на нашата страна, т.е. тоа што ни го спорат Името, и таа обесправеност треба да ја користиме како адут. Во кое време живееме итн...
За болдот: затоа велам дека на народот треба да ја предочиме Вистината, која не во Автономијата или Афтокефалијата, туку од потребата за Единство во Литургијата, а пречка е Името, со кое треба да трубиме на Меѓунарден план на сите општествени нивоа.
Што се однесува до блаженоупокоениот Сисојев, тоа е ваша лична констатација и не гледам дека би било поразлично бидејќи "од старт" се коси со уверувањето и ситуацијата во која се наоѓаме. Затоа велам дека ни е потребна огромна доза на реализам и автокритика. Ставот на Даниил СИсојев е и ставот на целата Православна Икумена, денес. Тоа треба да не замисли малку (повеќе).
Толку од мене, вие сте на потег (додека загрижено го притиснувам копчето на шаховскиот часовник)... А времето посекако си тече...
Фала за убавото размислување.(y)
 
Член од
17 јануари 2009
Мислења
2.814
Поени од реакции
4.666
- Erich Fromm (Excerpt from "On Disobedience and other essays", 1984)
Пророци и свештеници
Без претерување може да се рече дека познавањето на големите идеи создадени од човечкиот род никогаш не било толку распространето во светот колку што е денес. Идеите на Платон и Аристотел, на Спиноза и Кант, познати им се на милиони меѓу образованите слоеви во Европа и Америка. Тие се предаваат на илјадници високообразовни институции, а некои од нив се проповедаат во црквите од сите вероисповести ширум светот. А сето тоа се случува во еден свет кој следи принципи на неограничен еготизам, создава хистеричен национализам и се подготвува за безумна масовна кланица. Како да се објасни овој расчекор?
Идеите не влијаат подлабоко врз човекот доколку тие само се предаваат како идеи и мисли. Во таков случај тие обично ги менуваат другите идеи; новите мисли стапуваат на местото на старите мисли; новите зборови ги заменуваат старите зборови. Така, се е само промена во поимите и зборовите. Зошто и би било поинаку? Многу е тешко човек да се покрене со идеи и да дојде до вистината. За да го постигне тоа, тој треба да ги совлада длабоко вкоренетата инертност, стравот дека може да згреши или стравот дека ќе го загуби стадото. Не е доволно само да се запознаеш со други идеи, па дури и тогаш кога тие сами по себе се правилни и моќни. Идеите дејствуваат врз човекот доколку оној што ги предава, нив и ги живее; доколку тие се негово олицетворение и отелотворување. Ако оној што ја изразува идејата на понизноста е понизен, тогаш оние што него го слушаат ќе сфатат што е понизност. Тие не само што ќе сфатат, туку и ќе поверуваат дека тоа не се само празни зборови и дека зад нив стои нешто стварно. Истото важи за сите идеи што човекот, филозоф или религиозен учител, се обидува да ги соопшти.
Оние што објавуваат идеи - кои не мора да се нови - и што истовремено нив ги живеат, можеме да ги наречеме пророци. Пророците на Стариот Завет го правеа токму тоа: тие ја објавија идејата дека човекот треба да најде одговор за својата егзистенција и дека одговорот се состои во развивањето на разумот и љубовта; тие учеа дека понизноста и правдата се неразделно поврзани со љубовта и разумот. Тие го живееја она што го проповедаа. Тие не само што не сакаа моќ, туку и ја избегнуваа. Не ја сакаа дури ни моќта од тоа што беа пророци. Тие не се плашеа од моќта, и вистината ја зборуваа дури и ако тоа ги водеше во затвор, остракизам, па и смрт. Тие не беа луѓе кои стоеја настрана и кои чекаа да видат што ќе се случи. Им одговараа на своите блиски затоа што се чувствуваа одговорни. Што им се случуваше на другите, им се случуваше и ним. Хуманоста не беше надвор од нив, туку во нив. Токму затоа што тие ја согледаа вистината, се чувствуваа одговорни неа да ја кажат; тие не се закануваа, туку ги покажуваа алтернативите кои стоеја пред човекот. Не дека пророкот сака да биде пророк; всушност, само лажните пророци имаат амбиција да станат пророци. Пророкот едноставно станува пророк бидејќи не гледа друга алтернатива. Значи, човекот кој се чувствува одговорен нема друг избор освен да стане пророк, без оглед дали чувал овци, одгледувал лозје или развивал и ширел идеи. Должност на пророкот е да укажува на реалноста, да ги покажува алтернативите и да протестира; негова должност е да вика гласно, да го разбуди човекот од вообичаениот полусон. Историската ситуација е таа што ги создава пророците, а не желбата на некои луѓе да бидат пророци.
Многу народи имале свои пророци. Буда го живееше своето учење; Сократ умре затоа што беше доследен на своите идеи; Спиноза ги живееше нив. И сите тие оставија длабока трага врз човечкиот род токму затоа што нивните идеи беа отелотворени во секој од нив. Пророци се појавуваат само одвреме навреме во историјата на човештвото. Тие умираат и оставаат пораки. Пораката ја прифаќаат милиони и таа им станува драга. Токму тоа е причината поради која идеите можат да се злоупотребат од некои кои ќе ја искористат приврзаноста на луѓето кон овие идеи за свои лични цели - за владеење и управување. Луѓето кои ги искористуваат идеите што ги објавиле пророците ги нарекуваме свештеници. Пророците ги живеат своите идеи. Свештениците им ги посредуваат нив на луѓето кои се приврзани кон тие идеи. Идејата ја загубила својата животност. Таа станала формула. Свештениците изјавуваат дека е многу важно како е формулирана идејата; формулацијата станува важна секогаш кога искуството е мртво; како инаку некој може да управува со луѓето и да ги контролира нивните мисли, ако не постои „правилна“ формулација? Контролирајќи го точното изразување на идејата, свештениците неа ја користат за да ги организираат луѓето и да ги држат под контрола, а откако доволно го опиле човекот, изјавуваат дека тој не може да биде свесен и да управува со сопствениот живот и дека тие, свештениците, од должност, па и од сожалување ги водат луѓето зашто тие препуштени сами на себе, би се плашеле од слободата. Навистина, сите свештеници не дејствувале на тој начин, но повеќето од нив тоа го правеле, особено оние кои ја приграбиле власта.
Нема свештеници само во религијата. Постојат свештеници и во филозофијата и во политиката. Секоја филозофска школа има свои свештеници. Често, тие се многу учени; нивна работа е да ја посредуваат идејата на оригиналниот мислител, да ја соопштат, да ја толкуваат, да ја претворат во музејски експонат и добро да ја чуваат. Постојат и политички свештеници; доволно сме ги виделе во последниве 150 години. Тие ја посредуваа идејата на слобода за да ги заштитат економските интереси на својата општествена класа. Во дваесеттиот век свештениците го презедоа посредувањето на идеите на социјализмот. Додека целта на овие идеи беше ослободувањето и независноста на човекот, свештениците, вака или онака, изјавија дека човекот не е способен да биде слободен или барем за долго време тоа нема да биде. Се дотогаш тие преземаат врз себе да одлучат како треба да се формулира идејата и кој е, а кој не е вистински верник. Свештениците обично ги збунуваат луѓето бидејќи тие изјавуваат дека се следбеници на пророкот и дека го живеат она што го проповедаат. Меѓутоа, додека и дете може да види дека тие го живеат токму спротивното од она што го учат, на поголемиот дел од луѓето успешно им е испран мозокот и тие на крајот ќе поверуваат во тоа дека свештениците, дури и кога живеат во сјај, тоа го прават како жртва бидејќи мораат да ја застапуваат големата идеја; или дека кога убиваат сурово, тоа го прават во името на револуционерната борба.
Меѓу идеите што во својот живот ги отелотвори Бертранд Расел најзначајна е онаа за човековата должност и за правото на непослушност. Под непослушност јас не ја подразбирам непослушноста на „бунтовникот без причина" кој е непослушен затоа што во животот нема друг ангажман освен да вели „не“. Оваа бунтовничка непослушност е исто толку слепа и немоќна колку и нејзината спротивност, послушноста на конформистот кој е неспособен да рече „не‘. Јас зборувам за човек кој може да рече „не“ затоа што може да афирмира, кој може да непослуша затоа што е кадар да ги послуша својата совест и принципите што ги избрал; зборувам за револуционер, а не за бунтовник.
Во повеќето општествени системи послушноста е врвна вредност, а непослушноста пак, најголем грев. Впрочем, кога во нашата култура повеќето луѓе се чувствуваат „виновни“, тие всушност се уплашени затоа што биле непослушни. Тие не се вознемирени од морални причини, како што им се чини, туку од фактот дека не послушале некоја заповед. Ова не е за изненадување; во крајна линија, христијанското учење ја интерпретира Адамовата непослушност како дело што го расипа него и неговото семе толку длабоко што човек може да биде спасен од таа расипаност само со исклучителен чин на божјата милост. Оваа идеја е во сообразност со општествената функција на црквата која преку учењето дека непослушноста е грев, ја поддржуваше моќта на владетелите. Само оние коишто сериозно го сфатиле библиското учење за чувството на понизност, братство и правда, се побуниле против световниот авторитет поради што црквата многу често ги жигосувала како грешници и бунтовници против бога.
И покрај намалувањето на религиозниот терор, авторитарните политички системи и натаму за човечка подлога на својот опстанок ја земаат послушноста. Големите револуции на седумнаесеттиот и осумнаесеттиот век се бореа против кралскиот авторитет, но наскоро за луѓето послушноста кон кралските наследници, без оглед како тие се нарекуваа, повторно стана доблест. Каде е денес авторитетот? Во тоталитарните земји, тоа е отворениот авторитет на државата, поддржан со јакнењето на почитта кон авторитетот на семејството и училиштето. Западните демократии, од друга страна, се гордеат што го надминале авторитаризмот на деветнаесеттиот век. Но дали е тоа така - или пак само се променил карактерот на авторитетот?
Овој век е век на хиерархиски организирани бирократии на државната управа, стопанството и работничките синдикати. Овие бирократии управуваат подеднакво и со стварите и со луѓето; тие се придржуваат до извесни принципи, особено до економскиот принцип на билансот, квантификацијата, максималната продуктивност и профитот, и главно функционираат како што би функционирал некој електронски компјутер програмиран според тие исти принципи. При тоа единката станува бројка и се трансформира во предмет. Но токму затоа што не постои отворен авторитет и затоа што не е „присилена“ да послуша, единката живее во илузија дека дејствува доброволно и дека го следи само „рационалниот“ авторитет. Како да се биде непослушен кон она што е „разумно“? Како да се биде непослушен кон бирократијата компјутер? Како да се биде непослушен кога не постои ни свест за послушноста?
..................​
Ова го презедов од еден весник.
Пишано е за разни нешт, помалу за верата, а повеќе за други работи. Она што треба да ги поттикне на размислување верниците (од сите замисливи категории, не само верската) и уште повеќе оние што мислат дека треба да ги „водат“, да им го „осветлуваат“ патот и сл. работи.
Оваа втора категорија, на еден доста воопштен и проширен начин (во друг контекст, за друга намена, иако не го избегнува прашањето околу верата) авторот ја дели на пророци и свештеници.
Ми послужи само како одличен увид. кој, што и како се обидува да „учи“. Нема веќе пророци, се накотија свештениците и оние што сакаат да бидат свештеници. Нема харизматски лидери, само суетни економи, епископи и благајници во сите вери и земји и во секакви лусузни автомобили. Секоја чест на ретките исклучоци.
Прашањето околу МПЦ пред се` и над се` го гледам како политички проблем. И главните актери во него се мотивирани од сопствени, расипани (некој би рекол нехристијански и неправославни:sneaky:, ама гледам дека има душегрижници за кои ставот на СПЦ и ГПЦ е богоугоден, па не би избрзувал со тоа, од кај да знам, може е расипаноста на цена сега?) интереси. Имам мошне лошо мислење за Зоки од СПЦ. Уште полошо за оние што го следат и тоа нема врска со верата како таква. Пак се работи за политика, за негирање национална, па и државна посебност, негирање на право на посебна самостојна црква, чиј негатор е историски помлад и кој на некаконски начин се има отцепено од црква на чии традиции (со право) се повикува црквата која е негирана. Политиката е курва. А соседниве ПЦ некако многу се загреани за овие политички работи.
Не мислам да ја бранам МПЦ. Има таму многу работи што не ми се допаѓаат. Ама тоа е за друга тема.
Расколот секогаш има или политичка или економска заднина. Најмалку има врска со верата. Верско прашање е само поради тоа што се случува во верски институции, и бидејќи се случува таму. неговите протагонисти се обидуваат да си ги измијат валканите рачиња и на сите тие срања да им дадат верско оправдување.

--- надополнето: 21 април 2012 во 22:18 ---
Потполно те разбирам. Јас два дена не сум спан, откако прочитав за трагедијава...


Исто сочуствувам со свештенството на МПЦ, посебно со Стефан. Случнав дека ослабнал половина килограм од секирации..
Или едноставно изврши голема нужда.
 

Human

Explorer
Член од
10 октомври 2009
Мислења
12.432
Поени од реакции
5.128
Што побрзо се распаднат тоа подобро за сите.
Барем еден тип на паразити помалку на планетава.
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Што побрзо се распаднат тоа подобро за сите.
Барем еден тип на паразити помалку на планетава.
Пред Бога нема паразити, сите ги сака исто, проблемот е што ние не ја препознаваме потребата за еден од друг, како начин на постоење, егзистенција(иако во нас желбата за живот не демантира во тоа).
Затоа се измачуваме, сакајќи да го снема тој до нас, мислејќи дека ќе ни биде добро, но Парадоксот е во спротивното(ако несум Јас, нема да си и Ти), зашто во тоа е начелото на Постоењето.(y)
 

Aleksandar Nevski

Окултисти свих земаља ... чувајте се! Доваѓам!
Член од
9 октомври 2011
Мислења
1.074
Поени од реакции
350
Фала за убавото размислување.(y)
Многу филозофија а малку практика, Слободане! Јас изнесов конкретна проблематика која сметам дека и те како е пречка за единство на Црквата (од наша страна), а ти ми изнесуваш тези кои се малку веројатни и на границата на невозможното за да се случат. Структурата која ја објаснив е и пречката за да Народот Божји се активира и бара нешто во врска со конкретното. Па има страв, како од Народот, така и од Свештенството (да не навлегувам во вториот дел на проблематиката која е некомпетентност на истото со огромна отсутност во секојдневието на Народот, нивната Паства). Значи, поаѓајќи од тоа, сметам дека е мнооогу тешко нешто суштински да се промени кај нас. Како што се приметува, јас го изнесувам сопственото мислење на делот кој се однесува на нас за кое сметам дека е примарно и никако секундарно во однос на проблемот.

P.S: Гуруизмот и на врапчињата им е познат како влезе кај нас, преку некакви самонаречени светогорци кои посекако не се достојни за тоа име и уште одамна се имаат изборено за мојата несимпатија кон нив (мое мислење за кое нешто ми вели дека нема да се сложите со мене).
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Многу филозофија а малку практика, Слободане! Јас изнесов конкретна проблематика која сметам дека и те како е пречка за единство на Црквата (од наша страна), а ти ми изнесуваш тези кои се малку веројатни и на границата на невозможното за да се случат. Структурата која ја објаснив е и пречката за да Народот Божји се активира и бара нешто во врска со конкретното. Па има страв, како од Народот, така и од Свештенството (да не навлегувам во вториот дел на проблематиката која е некомпетентност на истото со огромна отсутност во секојдневието на Народот, нивната Паства). Значи, поаѓајќи од тоа, сметам дека е мнооогу тешко нешто суштински да се промени кај нас. Како што се приметува, јас го изнесувам сопственото мислење на делот кој се однесува на нас за кое сметам дека е примарно и никако секундарно во однос на проблемот.

P.S: Гуруизмот и на врапчињата им е познат како влезе кај нас, преку некакви самонаречени светогорци кои посекако не се достојни за тоа име и уште одамна се имаат изборено за мојата несимпатија кон нив (мое мислење за кое нешто ми вели дека нема да се сложите со мене).
Литургиската структура не е философија, напротив, жива заедница.
Во Русија, а потоа низ цело Православие, како што спомнав, а под влијаније на Западната Црква, таквото сваќање, на ниво на институција, "попот мора да си ја работи работата"...итн., допринесе да се фаворизираат одредени т.н. харизматични типови, духовници кои од желбата да раководат, и разни лични слабости..., своите духовни чеда ги оддалечија од литургијата, дрзнувајќи се да налагаат кој кога ќе се причести( за што се одлучувало на Црковни судови, собори, заради својата важност), што е надвор од секој здрав разум, и многу др. глупости..., сето ова прави да се потцени Литургиската Структура, што е вистински грев, промашување.

Што се однесува до епископите, на чиј избор ние лаиците сме Аминувале со Достоен(ап. Павле), од почетокот постојано повторувам дека заради нивната пасивност, Лаосот потребно е да го бара Единството од петни жили, а не да чекаме безнадежно критикувајќи го клирот кое дури и тоа не го правиме и да водиме Христијански, егзотични, форумски муабети..., затоа велам оваа технологија барем за нешто корисно да послужи.
Значи, основното и конкретно што се може од овој форум, а се надевам и од други, е да се прати порака до Народот и да разбере(што преставува половина решение), што е Расколот и колку сериозна и битна работа е решението на истиот.
Тоа е конкретното што го предлагам, но се надевам и на ваши креативни предлози и начини на презентирање на проблемот.
--- надополнето: 23 април 2012 во 18:16 ---
Еве една изјава на деканот на солунскиот богословски факултет, во која јасно се гледа грчкиот национализам, и оспорувањето на правото да се наречеме МПЦ, како останатите помесни цркви.


 

Aleksandar Nevski

Окултисти свих земаља ... чувајте се! Доваѓам!
Член од
9 октомври 2011
Мислења
1.074
Поени од реакции
350
Литургиската структура не е философија, напротив, жива заедница.
Никој не е против структурата на црквата, туку злоупотребата на истата. Во Русија, а потоа низ цело Православие...
Кај нас како е дојдено? Схоластичкиот дух не се пренесува преку нашите "постдипломци" кои си ги усовршуваат своите православни воспитанија по католичките семинарии (не се тоа универзитети, нели?)?Како што реков, таа свесно настаната состојба ја доведоа квазисветогорци на кои неправедно им се припипува заживувањето на монаштвото. Наместо сето тоа да се култивираше на време, се создаде една духовна зараза од која до ден денес страда Црквата кај нас. Лек? Па сметам дека покајанието би бил добар почеток и е секогаш лекот за најболната човечка состојба и изворот на сите зла и гревови - ЕГОИЗМОТ.
Второ, немам чуено ниту сум бил сведок на некој вистински однос духовник-духовно чедо кај нас поради болеста за контрола и манипулација (да не го спомнам комплексот од кои патат најголемиот број на "духовници" кои се мерат по "стадото" со кое се управуваат, да не релчам манипулираат со истотт. Тоа што ние дискутираме за некава слобода на личност која треба вистинскиот духовник да ја развие кај духовната му паства е научна фантастика кај нас, а верувам дека при самата идеја за такво нешто ќе се наиде на силен бунт и отпор, како од самонареченит духовници, ама така и на (веќе)изманипулираната духовна паства. Јас се дивам што некој кај нас барем пишува за такво нешто, а дека нешто ќе се проени во тој правец... па би се осмелил да кажам дека е многу тешко бидејќи (на огромна жал) не постои таков духовен капацитет при нас. Сметам дека како Црква сме заостанале во многу зад останатите помесни Цркви, заробени во периодот до 1967ма. Немањето однос со останатиот православен свет како и немањето вистински духовни водачи го имаат осакатено овој напатен наш народец кој сеуште трпи. Погледнете што се случуваше во Русија во Неделата! Реки народ се слеаа во Москва изразувајќи ја својата поддршка кон РПЦ за борба против богохулството и останатите искушенија (окултисти и разноразни "слободоумни" организации) кои се во отворена борба со црквата. Насекаде по светот се организираат трибини, семинари, конференции, и разни други активности во врска со секојдневните, сториските, светоотечките, модерните или било какви предизвици со кои се соочува Православието денес, а кај нас? Од тоа што следам најактивен е поп Ивица кој е најблагословуваната личност од страна на протестантскиот свет, поради неговиот поглед на работите, кои посекако не се православни и тоа е жално бидејчи никој не реагира кон промена на таа состојба. Како и да е, како што рековте, чудо само може да ја смени ситуацијата. Никој не реагира повеќе за ништо и не гази забот н времето. немаме одговори како Црква на застарените а камо ли на современите проблематики со кои се занимава современата православна мисла. Затоа и велам дека тоа што Синодот пет пари не дава за да се смени ситуацијата, страда верниот народ кое е заложник на структурата која ја наведовте и која за жал кај нас не функционира според мисијата која ја има.
P.S: Ок, сега разбрав... значи целиот православен свет е виновен за етнофилетизам а со тоа и за нашата лоша ситуација, а ние како Црква сме во ред и сме жртвени јагниња. Па ако имавте таков став зошто ја почнавте оваа дискусија? Тогаш не би било до народот, ниту до клирот, ниту до Архијереите да го променат проблемот со кој се соочуваме, во право сум?
 

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Ме радува што имаш Црквена перцепција за актуелната состојба, без разлика што само ги нафрламе проблемите попатно, кои кога би ги сублимирале, јасно се гледа последицата од Расколот.
МПЦ е пример за жртва, на етнофилетизмот, и бидејќи сме орган Христов, чувствуваме болка(смртна), а се разбира и целиот Организам(Христос, Црквата), бидејќи му фалиме.
Природно е во ваква состојба да офкаме(дискутираме, бараме викаме...било што да правиме), напротив, обратното, молчењето(прифаќањето на смртта), ми е апсурдно.
Разговорите в Црква, со браќата, на форумиве, работа, улица...општата комуникација, е најнепосреден лек, за несвесната агонија(расколот), некако да се разобличува, макар и неприметливо.

Оние пак што не не пуштаат низ Вратата, исто така страдаат, и носат одговорност. Ова е навистина болка на Телото Христово, која на чело со Христа сите ја чувствуваме, целата Православна екумена.
За Литургиската структура(Л.С) очигледно не ме разбираш, т.е не сум јасен.
според текстот во:
( P.S: Ок, сега разбрав... значи целиот православен свет е виновен за етнофилетизам а со тоа и за нашата лоша ситуација, а ние како Црква сме во ред и сме жртвени јагниња. Па ако имавте таков став зошто ја почнавте оваа дискусија? Тогаш не би било до народот, ниту до клирот, ниту до Архијереите да го променат проблемот со кој се соочуваме, во право сум?)
Важно е да се направи дистинкција за :
1. Респектот кон Л.С. во догматска конотација, т.е. како егзистенцијална, онтолошка(без која нема Постоење) заедница;
2. И критика кон Л.С. во икономиска, домостројна конотација, во која секој член(лаик, свештеник, епископ), носи одговорност дали "собира(ѕидање на Телото) или растура(вистински демонизам)" со Христа.
Значи кога зборуваме со почит, тоа не е лажна побожност, се мисли на претпоставката бр.1,
а кога критикуваме мислиме на бр. 2, за кое сите како организам имаме одговорност да делуваме со цел да се исцели одреден проблем.
П.С: се извинувам за немоќта во објаснувањата, Поздрав.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Руската црква има решенија за спорот меѓу МПЦ и СПЦ

Руската патријаршија сака да и даде самостојност на МПЦ и без официјално да биде призната од сите. Митрополитот Алфејев за бугаркосто радио „БНР“ вели дека православието не треба да се придржува до грчките правила за автономност на црквата. (обновено во 17.19ч.)
Москва ќе го решава спорот меѓу Македонската и Српската православна црква. Митрополитот на Руската православна црква Иларион Алфејев нуди посредство за конечен крај на расколот меѓу двете цркви. Од Софија Алфејев испрати порака за можноста за помирување. Руската патријаршија сака да и даде самостојност на МПЦ и без официјално да биде призната од сите. Митрополитот Алфејев за бугаркосто радио „БНР“ вели дека православието не треба да се придржува до грчките правила за автономност на црквата.

- Москва може да понуди солуција на основа на сопственото искуство. Ние сме спремни да бидеме посредници, зошто е важно МПЦ да се врати во канонскиот поредок, а постојат многу модели - без признавње на автокефалноста на некоја црква да се понуди фактичка самостојност. Потребно е да се создаде таков модел, кој ќе биде прифатлив за македонската црква, но согласност со канонските православни правила, рече митрополит Иларион.

Оваа упатена помош засега не стигнала до македонската православна црква, но тие нема да ја одбијат. Митрополитот Тимотеј тврди дека подадената рака на Русија е добро решение, но е скептичен на расположението во Србија. Отвореното прашање со Вранишковски ќе биде значаен проблем.

- Секој што се понудува и доколку се прифати од двете страни ќе биде во корист. Македонската православна црква со задоволство ја прифаќа руската помош доколку објективно Српската православна црква тоа го прифати, но јас сум скептичен дека Србија тоа ќе го прифати, вели митрополитот дебарско-кичевски г. Тимотеј.


Дали Русија прашањето за Македонската православна црква го актуелизира од стравот дека православието може во иднина да згасне. Митрополитот Алфејеф во интервјуто вели дека интегрирањето на балканските земји во европската унија може негативно да се одрази на православието. Според него многу е важно земјите да не ја изгубат својата национална самобитност да ги сочуваат своите духовни и морални вредности кои ги наследиле од своите предци.

Ѓорги Томиќ
--- надополнето: 29 април 2012 во 21:12 ---
АМИН!:cuc:
 

Kajgana Shop

На врв Bottom