Катни гаражи низ Скопје (и цела Македонија)

Скраја било бре, гризни јазик! Кај во строг центар катна гаража? Може да имало подземно паркирање, во шо чисто сумљам, а и ако имало, ќе било само на едно ниво, и ништо повеќе.

Не знам ама мислам кажуваа гаража мислам беше две-три нивоа и не го доградија и сеа како покриено.Сеа е збиралиште за ѓубци.
 
Не знам ама мислам кажуваа гаража мислам беше две-три нивоа и не го доградија и сеа како покриено.Сеа е збиралиште за ѓубци.

Прво не е исплатливо, пошто таму има катна висина од околу 3.8 метри по кат, шо е најпогодно за деловни простории или убав луксузен хотел (мотел, преноќиште, како сакаш). Така да, ако имаат во план такво нешто, само ќе допринесат во архитектонско-урбанистичките нелогичности, кои се доволно коментирани на форумов. Е сеа, подземни ниво на паркирање е друг муабет...тие можат да се комбинираат со станување, бидејќи самата местоположба не дозволува ширење на буката. Башка, од кај мислат да имаат проток на сообраќај таму, мајке им? Од кај Рекорд да не излагаат...мала гужва е натаму, уште таков хаос фали...
 
Кире, ако ѕирнеш во галеријата во мојот профил, имаш нешто од катната гаража на Глобал во Струмица, каде мојата кола живее уште од првиот ден на неговото отварање.
Засега, сеуште е бесплатно, до кога ќе биде...незнам.
Со систем на рампи од спрат до спрат е, висина околу 2,10 ми се чини, за прегледност на рампите има поставено сферични огледала...и има полно неписмени створови кои незнаат да гледаат во нив, а и да ја почитуваат полната линија при сообраќајот низ неа па најчесто псујам по нив...:pos2:
Инаку, физичко и обезбедување со камери 24/7.
Може да се влезе како пешак или од трговскиот, или однадвор преку лифт.
Пристапот, со кола, заради природата на објектот, не е на главната, туку на споредна улица.
Здравје, кога ќе се плаќа, ако е некоја културна цена, ќе си плаќам.
 
Да, добро се гледа висината и пропорционалноста, во однос на колата. Е сега за пристапот, се разбира дека не сите објекти ги задоволуваат сите критериуми. Ако не беше така, и ако секоја градежна парцела обезбедуваше се што се бара од неа, сите ќе проектираа :)

Нека се плаќа Струмикс, во ред е тоа. Секој објект е организам, кој треба да се храни и одржува. А за тоа одржување се потребни средства. За успешен објект се смета оној, кој сам ќе ја обезбеди својата егзистенција. Само така ќе успее да опстои - тоа важи поготово за ваквите, комерцијални објекти. А како што гледам, цела ламела е зафатена со гаражава - значи има убава перспектива пред себе. Е сега за цената... сметам дека ќе има нешто повисока цена од теренски паркинг, но ништо драстично. Ако сакаат стратегиски да постапат :)

едит: ми текна да речам - поддржавам шо е со рампи, а не со платформи. Ем даваат убав архитектонски изглед, ем не зависат од енергија...освен ако објектот не е со сопствен енергетски агрегат, шо не верувам дека е исплатливо.
 
хммм катна гаража е многу убава работа, ама на почеток кога ке се изгради нема многу луѓе да паркираат таму, дека во ова македонче се што е ново луѓе немаат баш доверба во тоа и ке треба малце построго да биде на почеток да се казнуваат луѓе за да паркираат таму.
 
хммм катна гаража е многу убава работа, ама на почеток кога ке се изгради нема многу луѓе да паркираат таму, дека во ова македонче се што е ново луѓе немаат баш доверба во тоа и ке треба малце построго да биде на почеток да се казнуваат луѓе за да паркираат таму.

Нели казнуваат ако фрлиш отпушок од цигара? Од еколошко-хигиенски причини. Нели казнуваат ако преминеш улица вон пешачки? За безбедносни причини. Епа нека казнуваат и за ова - од причина подобра организација на сообраќај, а со тоа и подигање на урбанистичко ниво на градот. А со тоа и сликата на градот.
 
Да, добро се гледа висината и пропорционалноста, во однос на колата. Е сега за пристапот, се разбира дека не сите објекти ги задоволуваат сите критериуми. Ако не беше така, и ако секоја градежна парцела обезбедуваше се што се бара од неа, сите ќе проектираа :)

Нека се плаќа Струмикс, во ред е тоа. Секој објект е организам, кој треба да се храни и одржува. А за тоа одржување се потребни средства. За успешен објект се смета оној, кој сам ќе ја обезбеди својата егзистенција. Само така ќе успее да опстои - тоа важи поготово за ваквите, комерцијални објекти. А како што гледам, цела ламела е зафатена со гаражава - значи има убава перспектива пред себе. Е сега за цената... сметам дека ќе има нешто повисока цена од теренски паркинг, но ништо драстично. Ако сакаат стратегиски да постапат :)

едит: ми текна да речам - поддржавам шо е со рампи, а не со платформи. Ем даваат убав архитектонски изглед, ем не зависат од енергија...освен ако објектот не е со сопствен енергетски агрегат, шо не верувам дека е исплатливо.
Апсолутно Кире, мора да се плаќа, и се согласувам со тоа, дека секоја услуга мора да се плаќа.
Барем кај нас, гледам дека почна народот да се учи да паркира во гаражата.
Првите денови имаше 2-3 коли ...
Сега, некојпат одфам и на 3-4 спрат. Има 6 спрата, простор за околу 400 возила.
А под културна цена која сум спремен да ја плаќам би била до 2000 ден. месечно, бидејќи живеам во зграда, без гаража, во непосредна близина на објектот.
 
Апсолутно Кире, мора да се плаќа, и се согласувам со тоа, дека секоја услуга мора да се плаќа.
Барем кај нас, гледам дека почна народот да се учи да паркира во гаражата.
Првите денови имаше 2-3 коли ...
Сега, некојпат одфам и на 3-4 спрат. Има 6 спрата, простор за околу 400 возила.
А под културна цена која сум спремен да ја плаќам би била до 2000 ден. месечно, бидејќи живеам во зграда, без гаража, во непосредна близина на објектот.

400 полиња? Тоа е...прилично доволно за една гаража :)
А тоа за народот, се надевам, ама искрено се надевам дека и во другиве градови кај што се градат овие објекти, ќе се подигне нивото на свест и дека нема да останат ко неупотребени споменици на нечија идеја.
Цената е реална, можеби и превисока за месечна тарифа во Македонија. И да, фала ти Струмиксе, да не сум само јас тој што коментира дека не мора колата да ти биде пред тераса, за да си сигурен дека е обезбедена.
 
Јас колку што знам катна гаража се гради до ТЦ Бисер, а исто така ако сум добро информиран и дел од новата зграда на Тутунска банка ќе биде катна гаража.

Сум да се прави нешто вакво, зошто да не? :)

П.С. Дали има уште планови за катни гаражи низ Скопје?
 
П.С. Дали има уште планови за катни гаражи низ Скопје?
Па јас знам за еден проект кој требаше да биде катна гаража :) Се работи за објектот наспроти рамстор, на аголот. Започна градбата и на таблата која мора да ја има пред објектот видов: тип - Катна гаража. Имаше и слики од рендери (3Д фото приказ на објектот кој ќе се гради) на која слика најгоре забележав лого на НЛБ (тутнска банка) и уште еден комерцијален корисник. Помислив, фино им текнало, на таква локација е греота само катна гаража да направи човек.

Е, ама нив изгледа ептен фино им текнало :) Да претпоставиме (по логика) дека во урбанистичкиот план на тоа место била предвидена за изградба токму катната гаража. Е сега, во урбанизмот има некои стандарди кои викаат дека за секои 40 м2 бруто деловен простор, проектантот - инвеститорот треба да обезбеди едно паркинг место. Уште кога ја видов таблата за катната гаража со реклами за банки и чуда, се сетив на некоја можна скаламуција со ова правило.

Денес, секојдневно поминувајќи покрај просторот, се повеќе се уверувам во моите првични претпоставки, кои велат:На пример, "Катна гаража се бара? Катна гаража ќе правиме. Удри математика, колку паркинзи добиваме? 1000? Океј. Пази, тоа ни дава можност (по закон) за 40 000 м2 деловен простор. Па, маме му, греота е да не ги искористиме :)"

Постои реална можност објектот кој првично требаше да биде катна гаража за јавна употреба, да се претвори во мини бизнис центар кој во потполност ќе ги задоволува паркинг нормите за сопствени потреби, а не јавни - според првичната намена. Мислам дека сум прилично јасен и пластичен во објаснувањето :) А одговорот ќе го дознаеме за максимум 2 месеци по мои проценки, до кога ќе биде завршен објектот. Ајде, бидејќи доаѓа Нова Година, нека се и три.

Ама, ако сум во право, објектот ќе биде уште еден класичен доказ дека урбаната мафија во пост-транзициските земји е "од ниедна вера". Не познава нити една друга вредност освен таа на парите. И секогаш опстојува, бидејќи која и власт да биде актуелна, ќе си најде свој интерес во целата приказна (паралела: објектот на кеј со оградата на Велија :) ).

Штетата е што кога во архитектурата ќе се случи силување на правните норми (за естетиката не би коментирал многу, бидејќи е авторска, лична - и бидејќи здравиот критицизам не е доволлно развиен кај обичниот човек), се прават штети за навек. (паралела: Охрид во ново станбено руво кое не-дај-Боже да го снајде некој посилен земјотрес).

И, така...
 
Катни гаражи во строгиот центар, според ДУП-от од ,97-ма, имаше неколку. Една од нив, беше лоцирана на аголот спроти „Рамстор„ а денес таму е изграден наградениот објект од „ГЕМА„. Една беше лоцирана непосредно до некогашната печатница „Гоце Делчев„. Една беше лоцирана околу новата пошта.
 
Абе добро е се тоа ама кај ги градат стварно немаат осет луѓево. Еве сеа некој ќе каже дека мене ми е направено тоа па се жалам ама кој живее во капиштец ќе потврди. Капиштец е густо населена населба, многу зелен простор тешко ќе се најде. Единствениот зелен протор што го имавме тој го одбраа за да градат катна гаража и што е најтрегично далечината на гаражава со мојото блок на згради е помала од 10 метри. Да сакам ќе скокнам во другана зграда.
 
Нема ниту една гаража наменета само за катна

Нема ниту една гаража наменета само за катна

Кога инвеститорот ќе добие градежна дозвола за изградба на катна гаража, тој може да си направи пренамена во деловен објект, затоа што од деловниот простор ќе заработи многу повеќе отколку од паркиралишта.
katna.jpg


Трендот за изградба на катни гаражи што го зафати градот изминативе неколку години продолжува и понатаму да ја тресе нашата метропола. И покрај објаснувањата од надлежните дека катните гаражи се градат исклучиво за решавање на проблемот со паркирањето, сé поевидентно е дека тие се прават затоа што се одличен бизнис и можност за заработка. Објектите наречени катни гаражи сé повеќе личат на деловни згради, па на некои од нив не може да се забележи дека се простор за јавно паркирање. Воопшто не е спорно дека во нив има и простор за паркирање, но факт е дека под поимот катна гаража се кријат и други дејности.


АТРАКТИВНОСТА НА ЛОКАЦИЈАТА ГИ ДИКТИРА УСЛОВИТЕ


Во последниве две години се изградени два објекта што на големо беа најавувани како катни гаражи, но ниту еден не функционира исклучиво за јавно „згрижување“ на возилата. Првата е центарот „Зебра“, на сопственикот на маркетите „Тинекс“ и актуелен градоначалник на општината Центар, Владимир Тодоровиќ. Вториот е објектот на „Сити плаза“, сместен кај „Рамстор“, веднаш до деловниот објект на НЛБ-групацијата. Изградбата на „Зебра“ во населбата Капиштец беше проследена со петиции и протести, затоа што објектот од прва катна гаража се пренамени во деловно-трговски центар, како и поради уништувањето на дел од паркот стар 30 години. Како што објаснуваат советниците во општината Центар што имаа мандат токму во времето кога се носел деталниот урбанистички план за таа локација, прво требало да се изгради само катна гаража. Потоа со неколку пренамени на локацијата од катна гаража во катна гаража со деловен центар, се дојде до денешната „Зебра“ - деловен центар со катна гаража. Зградата до НЛБ Тутунска банка, кај ТЦ „Рамстор“, требаше да биде катна гаража со подземни и надземни паркиралишта. Предвидено беше во неа да се паркираат 550 возила, но по изградбата нивниот број се намали на 150 места, во подземниот паркинг. Горните катовите сé уште не се употребуваат.

Слична е состојбата и со гаражата кај трговскиот центар „Бисер“, која треба да има четири подземни и четири надземни нивоа за паркирање. Сé уште не се знае дали и колку од овој простор ќе биде наменет за канцеларии, а колку за паркирање. Оваа гаража ја гради претпријатието „Илинден“, кое за малку ќе го загубеше земјиштето, затоа што во првичниот проект површината за деловни простории беше поголема од онаа за паркирање. Откако се направи нов проектот, и тоа само неколку дена пред истекот на рокот за почеток на градењето, општината Аеродром им издаде градежна дозвола. Катната гаража, пак, кај Универзалната сала, наместо лек за недостигот од паркинг-места, нема да може да ги задоволи ни потребите на салата, а камоли да служи и за јавно паркирање. Во неа ќе има две подземни и три надземни нивоа, а 35 отсто од просторот ќе биде наменет за деловни простории.

Објектот кај поликлиниката „Идадија“, поради одредени правни проблеми со Министерството за транспорт и врски, сé уште не е почнато да се гради.


ПРЕНАМЕНИ ПОРАДИ КОМУНАЛИИТЕ


Иста е приказната и со катните гаражи планирани да се градат. Јавното претпријатие за стопанисување со станбен и деловен простор треба да изгради четири катни гаражи. Две кај МЕПСО и кај ЕЛЕМ, една кај Музејот на холокаустот и една кај Работничкиот дом. Во сите овие објекти, планирано е да има по 15 проценти деловни простории. Во катната гаража на улицата Даме Груев, кај “Лотарија на Македонија“, чија изградба ќе ја финансира градот, а со него ќе стопанисува ЈП „Градски паркинг“, исто така, ќе има два ката наменети за канцеларии, и покрај тоа што на презентацијата на деталниот урбанистички план беше нагласено дека објектот ќе биде наменет само за паркирање. Сега за сега чиста е ситуацијата со паркиралиштето под новата железничка станица, како и со гаражата што треба да се прави на местото на дисконтот на „Тинекс“, до цветниот пазар на Јужниот булевар. Оваа локација е премногу атрактивна, па во јавноста се шпекулира дека е можно и тука, наместо катна гаража, да никне станбен комплекс или деловен објект со неколку ката наменети за паркирање.

При купување или добивање некое земјиште под закуп, инвеститорот треба да плати комуналии на градот и на општината каде што се наоѓа земјиштето. Комуналиите што инвеститорот ги плаќа за изградба на катна гаража се многу помали од оние што треба да ги даде за деловен или станбен објект. Кога инвеститорот ќе добие градежна дозвола за изградба на катна гаража, тој може да си направи пренамена во деловен објект, затоа што од деловниот простор ќе заработи многу повеќе, отколку од паркиралиштата. Од општините велат дека не дозволуваат да се прават пренамени на објекти, особено не од катни гаражи во деловни објекти, но практиката во реалноста ни покажува нешто сосема друго. Зошто откако ќе се види дека намената на објектот се менува, градежната инспекција не реагира, сé уште никој не успеал да одговори.

Автор: Александра Денковска

Нова Македонија
 
ја неам кола ти сакаш гаража ..... хахахаххаха :) ... него нема везе шо се тапа тапа се незнам зашо не праат катна гаража ... у ск има 700-800 илјади жители и исто толку коли ако не и повеке ... треба да се крева скопје во висина главен град е мора да заличи на главен град ... не треба да има куки ни паркинзи ... тоа се нагоре да иде ... ако сака некој да живее во куќа си има околни села и планини нека си напраи ...
 
едино нешто што ме нервира е градењето на овие катњаци
се здробија од градење -катна ваму , катна таму....
дури и бесплатни да бидат не верувам дека некој ќе се паркира таму
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom