Nonteizam
Полихистор
- Член од
- 13 декември 2008
- Мислења
- 1.132
- Поени од реакции
- 801
Се разбира, и тука е Одисеја визионерско дело. Мене пак ме фасцинира „религиозната“ нишка -- еволуцијата на хомо сапиенсот како резултат на вонземјанска интервенција (Артур Кларк сугерира Божја интервенција во своите коментари) и средба со монолитот (после 4-5 милиони години) на месечината. При таа средба астронаутите, сега претставници на еволуираниот хомо сапиенс, го допираат монолитот со слична љубопитност како и нивните претци во мугрите на цивилизацијата. Е сега дали монолитот е метафора за Бог или едноставно е инструмент на вонземјанска цивилизација која создава услови за еволуција на други планети е, се разбира, отворено за дискусија. Меѓутоа, улогата на компјутерите, според мене, е сепак ставена во еден философски контекст. Компјутерите и технологијата сепак, во крајна инстанца, не му се и неопходни на човекот да го спознае Креаторот. Дејв Боуен стасува до тоа сознание без ХАЛ.
За мене монолитот е симбол на непознатото, симбол на човечкиот примитивизам во однос на универзумот.
Кјубрик и Кларк тоа убаво го прикажале: И мајмуните и човечката месечева експедиција беа идентично изненадени од потполно истиот монолит. Истиот облик, истата боја, истиот звук кој го испушта ги зачуди на ист начин и човеколиките мајмуни и модерните луѓе. Во меѓувреме коската како оружје, се трансформира во вселенски брод (спектакуларна сцена)...монолитот сепак останува ист... непознатото не го променило својот облик... сеуште сме новороденчиња во контекст на универзумот.
Исто така моќно изгледа и сцената во која се менува погледот на човековото око и снимките во негатив на бескрајните пространства, површини, облици и светлости низ кои пловат милиони монолити... Окото во меѓувреме изгледа фрапирано, вчудоневидено и исплашено...
Секако дека монолитот легитимно може да го претставува Бог... но повторно мотивот е дека тоа е нешто непознато, нешто импресивно, нешто пред што од старец со цел еден живот зад нас се претвораме во ембрион...
Можеби раката која човекот на смртната постела ја подава кон монолитот претставува рака подадена кон Бог, но сигурно е дека тоа истовремено претставува рака подадена кон непознатото и неспознаеното...
Во секој случај самото размислување на оваа тема е тоа што го прави овој филм и книга толку моќен. Ставен во одреден концепт одговара на многу прашања иако на прв поглед помислуваш дека го прави токму спротивниот ефект - дека поставува прашања.