Словенската митологија: Перун | Перун
Објавено на 23 Октомври 2010 година од страна на Евгениј | 2 Коментари
Овој пост е почеток на една серија на написи на различни аспекти на словенската митологија која се надевам дека ќе го објави на речиси еднаш неделно. Како овој член е почеток на нешто ново, јас верувам дека треба да започне со најголема фигура во словенскиот пантеон, Перун.
Често се споредува со Тор на Нордиска митолошки свет, Перун се смета на највисоко ниво на сите богови и беше еден од Svarog трите синови. Перун што се смета за творец и мајстор на дожд, осветлување и громот (и нешто што мораше да го направи со урагани и невремиња), името Перун е уште базирана на стариот индоевропски корен "parg" што значи "да удри", како молња. Всушност, полскиот збор за "закана" е Piorun. Тој поседува способноста да фрла молња напади од лак како и да создаде бури да им помогне на селаните.
Како и да се поврзани со времето, тој е познат по своите Наведи извор во војна, се верува дека е страшно и непростување бог кој преку неговото раководство на војската се одржува ред во светот. Во време на војна или криза, на антички словенски народ погледна кон Перун, кој се обидуваа да го казнат своите непријатели или грант животот и плодноста на нив преку дожд.
Се вели Перун е роден на Мајка SVA (или божицата Лада), откако таа се консумира во Штука Рибите кои содржат олицетворение на Род, Творецот бог. Книга на Kolyady содржи можеби еден од познат само митови за раѓањето на Перун:
"Небото прстени со громот,
Потоа облаците свети со молња
И тој се појави во постоење, како од гром
Синот на Svarog, Перун громовникот на! "
Како Нордиска митологија, светот словенски беше прикажан голем даб, одвојување на светот во три дела: Parv, каде што боговите ќе правило, Yav, кој е населен од страна на човекот и претставува она што се гледа од смртен око, и конечно Nav, кој е прикажан како корени на дрвото и е земјата на мртвите, со други зборови, таа може да смета на словенската подземјето. Сместен на гранките на Parv, Перун задржи ќе се види во текот на смртен свет, го заштитува од престап, како што е оној од Велес, богот на подземјето.
Односот меѓу два бога се гледа во словенските мит опишувајќи годишен искачување Велес до словенскиот свет дрво во форма на змија да Parv, крадат нешто од вредност на Перун, тоа да биде своите деца, жена, или добиток. Бркање Велес, Перун ќе пука молња завртки од небото, удирајќи на земјата каде што Велес ќе се скрие во тоа време. На крајот на битката, Велес или ќе бидат гонети назад во подземјето или поразена и она што тој го украде ќе се врати во форма на дожд по што Перун се престолот на врвот од дрвото гордо изјавувајќи "Ну, там твое место , там сабе будь! "(Има е вашето место, остануваат таму!), според белоруски верзија на приказната. Овој мит ќе се повтори секоја година, кога Велес ќе се врати како змија уште еднаш, оставајќи својата кожа од претходната битка.
На Словените, доаѓањето на дождот сезона означеното освојување на Перун над Велес, кога имаше доцнење во доаѓањето на дожд, ова ќе значи Перун се 'уште да се поразат Велес додека бури се гледа како поголеми конфликти меѓу двете.
За разлика од конфликтот помеѓу Бога и ѓаволот, антагонизмот меѓу Велес и Перун не се гледа како борба меѓу доброто и злото, туку на опозицијата на силите на Земјата, еден е вода и постоењето и на другите се оган и дух, античките Словените верувале овие сили ќе донесе на новата сезона секоја година. Слична верување се одржа за доаѓањето на пролетта, каде што се верува дека демонот на зима ќе владеат сезона и на крајот да биде поразен од Перун во битка.
Но, Перун го направи битка со другите непријатели. Во текот на младите Перун, пред неговата очигледна владеењето на словенските богови, втор змија се појави, наречен Skiper-змија. Змијата се вели дека запиша од Nav и однесен сестри Перун е под земјата, додека Перун бил однесен во зандана, кој бил затворен за триста години. Во потрага по Перун, Мајка SVA нарекува слуги на Перун (Велес, hors и Stribog), кој се трансформира во полу-човекот, полу-птица суштества како што се alkonost со цел да им помогне во потрагата. На службеници и Мајка SVA се соочи со Skiper-змијата да се најде локација на Перун. Змијата, обидувајќи се да лежи на службеници, на крајот не и се открие локацијата на син Svarog е.
На службеници пристигнат да се најде Перун во смртно спиење, се бара во водите на животот да го оживее. Мајка SVA на крајот добива водите од Gamayun и успева во Будење Перун, кој се јавува и извикува "Јас ќе одам на Skiper-ѕверот и да се врати овој чин на пријателство!", Со што почетокот на првата битка на Перун.
Во рамките на подготовките за она што би можело да изгледа неговата најголема битка, Перун бара благослов од Мајката-SVA пред да влезат во темно царство. Но, едно едноставно не одат во царството на Skiper, пред Перун стоеше неколку пречки. Првиот тест е Перун - густа шума каде што се корените пациентот заедно во impassible четка на трње. Лути поради тоа, Перун се заканува да се намали шума деланки, овој убеден дека корените на дел, и така Бог продолжи да неговиот следен предизвици.
Неговиот следен пречка беше река, каде брановите беа жестоки и може да издржам еден човек до неговата смрт против карпи расфрлани околу брегот. Unintimidated, Перун нарачки на реката дел, така што тој може да премине, и така го прави тоа. Конечно доаѓа до трошење на ридовите блокирање неговиот пат. Како и со шума, и реката, тој наредува ридови дел и како и другите две не, го следи негова команда.
Продолжување на неговиот пат, Перун пристапи неговиот следен судењето, голем птица што седеше на дванаесет гранки, ги поседува крик на животните уште Подсвиркват на змија, гром доволно за да се сруши на дрвјата на шумата. Сепак, Перун не беше разочаран, земете неговиот лак и стрела, тој испукал истрел во крило на птицата, каде што веднаш паднал од тоа е гнездо и беше фрлен надвор од патот.
Потоа Перун збор за змија. Змијата зафати Перун во оган, чад испуштаат од тоа е уши. Зад змија беа три сестри од Перун: Zhiva, Marena и Lolya. Триста години тие беа украдени од страна на Skiper-змијата, трансформира во чудовишта. Нивната кожа е сега бледо бела и косата израснал да личи на онаа на пердув трева. Бришење одредување на змија, Перун инструкции на сестрите да одат на Riphean планини и капат во водите на реката млечни и павлака езерото.
Перун се продолжи во јамата на Skiper-змија. Во рамките на Сојузот на змијата, ѕидовите се изградени од коски и черепи на мажите во форма на летва оградата. Продолжувајќи по комората, Перун се соочува Skiper. Свесни за кои влегле во неговиот кошара, змијата вели: "Јас сум владетел на подземниот свет! Штом стигне до небесниот багажникот, ќе донесе на небото на земјата! ". Велејќи ништо одговор, Перун ангажира змијата во битка и успева да чекор на Skiper и прободува со копјето му. Изненаден, на Skiper-змијата го прашува: "Што е ова? Дали сте Vityaz или небесен бог? Мојата смрт само ќе дојде во рацете на Перун на Svarog, но тој е далеку под земја. "На која Перун одговори:" Јас сум смртта на која зборуваме! ". И така силен битка помеѓу Перун и змијата почнува.
По многу денови и ноќи на борба, Перун лифтови змијата и го фрла тоа во земја каде што земјата-мајка делови на земјата, ја голтаа Skiper целина и со што се создава на Кавказ планини. Оваа битка го постави Перун на патот кон стане владетел на боговите.
По оваа голема победа, Перун вознесе до Parv и се врати на неговото вистинско место како Бог во текот на Словените. Набрзо потоа, како Перун одеше во градината на Iriy, тој се случи во Diva-Dodola, ќерка на Dy, богот на ѕвезденото небо и громот (Името на овој бог се користи во античката литература како име за грчкиот бог на Гром, познат на повеќето како Зевс.) и Diviya, божицата на месечината. Перун е awstruck, и тој на крајот ја прашал за да се омажи за него. Но девицата беше страв на громовникот и пукаше во солзи како што избегал.
Перун следи брзо зад неа. Тој дојде во куќата на Dy и побара негово одобрение и да го смири, така што тој може да победи на раката на својата ќерка. Тој ги покани Перун во разговараат на вечера. Како што зборуваше, а големиот Ѕвер произлезе од Црното Море, три-на чело змија. Змијата почна да го опустошат, уништувајќи ги сите во него е патот и киднапирање Дива.
Слушни рика на чудовиште е, Dy и Перун излезе од палатата за да ги спасат Дива. Како што се приближуваше, змијата остана на тоа е златна кочија, се повлече од осум half-horse/half- врана суштества. Како змија гледал боговите пристап, Дива е во можност да избега и да прогласи "Јас би бил среќен да одат на море, но Чекорам по небото, со гром во облаците играм!". Ова ги налути змија и темнината почна да зафати градината на Iriy, еден од раководителите на змија почна да еруптираат искри, додека вториот издишува на ледени ветар. Конечно третата глава зборуваше, во bellowing глас, "Врати ми Diva-Dodola одеднаш!"
Игнорирање на ова, Перун и Dy трансформира во орли и одеднаш го нападна змија, маркантни со гром и молња. Поразениот, чудовиштето беше паднал назад во тоа е дом на дното на Црното Море. Победата беше уште еднаш се постигнува со Перун.
Оваа битка ја доби одобрение од Dy, а наскоро тој е дозволено Перун и Diva да се омажи, Дива имаше сега стана Peruna / Perunitsa - сопруга на Перун. Сепак за време на свадбата, проблеми имаше случило. Велес имаше видено окото на дива и таа е во искушение да избега од свадбата со него. Но, и покрај нуди Велес ", таа е непопустлив, но сепак не можеше да одолее на романтична привлечност на Велес.
И покрај тоа, на свадбата продолжи и плеска на громот наскоро слушнале и Diva пееше до Перун:
"Ајде да одиме, Перун, ние ќе одиме
Во полињата и над шумата!
Со бура ќе помине
И јас - на гром!
Ќе порази од невремето,
И јас - се испушти да каже!
Ајде да одиме, Перун, ние ќе одиме
Во полињата и над шумата!
Со дождот ќе помине
И јас - со благодатта,
Можете - ќе се урне вода,
И јас - ќе се зголеми ...
Ајде да одиме, гром, ние ќе одиме
Со бура ќе помине
во областа на татарски!
Вие сте со бура,
И јас со Molonya,
Вие ќе го убие,
И јас ќе blurt од.
Ајде да одиме, гром, ние ќе одиме
во областа на Turdak!
Вие сте со дожд,
и јас сум со благодатта,
се истури,
но ќе пораснам. "
Конечниот мит Перун започнува кратко време по неговиот брак со Дива. По нивниот брак, Перун и Diva зачна дете добива во сила и сила од нејзиниот татко и гордост од нејзината мајка. Детето е именуван Devana, и поседува способност да се трансформира во било кое животно, од најмалата риба на најмоќните птица, тоа беше јасно дека таа беше предодреден да стане голема huntress.
Со текот на времето таа станала само тоа, горд божица на ловот, неспособна за страв. Но, таа на крајот почна да се ловат за забава, а не потреба, на крајот таа одлучи при одење кај шумата со нејзините две послушни придружници волкот дека ќе го фати на небесните манастирот на боговите и соборување Svarog и да стане кралица на три светови.
Учење на ова, Dazhbog брзо побрзаа да информираат Перун на плановите Devana е. Ова лути на громовникот, кој забрзано кон неговата ќерка. Стигнува пред очите на неа во шумата, тој пуштам рика толку гласна што исплашени надвор волци Devana, таа немаше друг избор освен да се вклучат својот татко во битка. Спирс се подготвени и двете борци побрзаа во едни со други за брилијантен steeds, уништувајќи едни од други копја во серијата на парчиња. Неповреден, Перун и Devana привлече ножеви и продолжи борбата, до точка каде што двете мечеви скрши од моќта на влијанија.
Weaponless, Devana доби облик на грабливи лавица. Перун го сторија тоа, како и, станува силен лав. Но, сега Перун го outmatched неговата ќерка, во еден удар на неговата шепа, на лавица бил фрлен на грбот. За прв пат во нејзиниот живот, Devana беше уплашена. Согледувајќи дека не може да го порази својот татко, таа го зеде на облик на птица и се обидел да избега. Перун го правеле истото уште еднаш, трансформира во орел и уште еднаш претекнување Devana, фрлајќи ја на подот.
Слаби и страв, на huntress се во форма на риба и се обидел да избега по втор пат, за знаеше дека тој нема да биде во можност да ја фати тогаш, сфаќајќи ова, Перун го повика помош на Mokosh, божицата на судбината . Барање Перун беше одговорено и Сена имаше видено Devana. На huntress почнала да извикуваат кон нејзиниот татко за прошка и ја положи свечена заклетва да го почитуваат. На тој на два помири и Devana не втора мисла на освојување Parv.
Концептот на ќерката на Перун имаше доаѓаат од грчката божица на ловот Артемида, или на Дијана како Римјаните ја повика. Додека Перун беше главно инспирирани од Нордиска митологија, Devana се разбира, беше врз основа на грчката митологија, покажувајќи како влијание од две многу различни култури се комбинираат во структурата на словенската митологија.
Како што може да се забележи, повеќето од конфликти Перун беа против злото змии кои им се заканувале на постоењето на светот. Додека дефинитивно причина објаснувајќи зошто тоа не е навистина познати, битки Перун со змии станаа еден од неколку карактеристики што му се припишуваат, сепак има многу повеќе, како на пример оружје тој се користи во битка.
Да се биде војна бог на сорти, Перун, беше речено да поседува голем број на чудни и моќно оружје од кои едниот се секира што тој често е прикажан со тоа, иако тој се гледа со други оружја како меч, копје, и стрела. Како чекан Тор, на секира е заеднички симбол му се припишува на Перун кој се вели дека се фрлени во духови и непријатели по што ќе се врати во својата рака. Секирата на Перун често се носи како ѓердан од словенски Паганите да се заштитат од болести, зло, па дури и молња.
Кога станува збор за, молња, како што е споменато во митови Перун, е уште еден оружје Перун поседува, се верува дека е стрели истрелани од лак. Всушност, кога неговата завртки погоди земјата, чии остатоци беа еднаш се верува дека се fulgurites и belemnites (во многу земји од Источна Европа, тие се дадени на име молња камења), ако нешто не е погоден од гром, се сметаше за свето. Конечниот оружје Перун е друга тема се повторува во античките митови, во златното јаболко. Се вели овие јаболка беа митски објаснување на топката молња феномен, стар српска фолк песна упатува на ова:
"... Потоа тој го извади три златни јаболка
И ги фрли високо во небото ...
... Три молња завртки рафал од небото,
Еден удира во двајца млади браќа-во-закон,
Друга штрајкови на паша на коњ,
Третиот штрајкови шестотини сватови,
Не е око за сведок побегна
Ни да се каже, како тие завршија мртви. "
Но, неговата оружје не се само што е опишано во митови, во античко време незнабожците му биле познати се обесени стрели и завртки од своите домови да ги заштити од бури, леснотија на трудот за време на бременоста, грант добро е да се новороденчиња и младенците и враќање на млеко за крави . Дабови дрвја, исто така, сметале за свети да Перун, тоа е дека некои се дури и оградена за да се заштитат како сечење на дрво како се смета за грев меѓу Словените.
Семејството на Перун е исто така дел од важен мит. Остатоците од древниот храм откриен во Новгород покаже осум јами кружеше околу Статуата на центар, веројатно се олтар да Перун и неговите осум синови. И сонцето е важна личност за пагански словенски традиции, како Велес и Перун се верува дека се во брак (иако сонцето може да претставува дива, кој како што е објаснето претходно, се работи со Велес) кон него, која е причината зошто, ќе го постави во текот на ноќта , каде што ќе биде со Велес во земјата на умрените до зори.
Со доаѓањето на христијанството во Источна Европа, Перун на крајот беше заменет со Свети Илија и многу од неговите квалитети (како молња) подоцна му се припишува на Самиот Бог.
Една сметка на падот Перун вели дека неговиот споменик од тврдината на Владимир беше урната и влече на реката Днепар од коњ и на крајот фрлен во тоа каде што летна надолу до запирање на брегот на реката, на сличен начин да епископ Absalon е соборувањето на Svantevid Статуата на Arkona.
Иако е тешко да се каже ние види или слушне голем дел од Перун во нашите современи животи, громовникот и неговите многубројни битки со змии може да имаат повеќе од еден ефект на светот од една би можеле да имаат претходно се мислеше.