- Член од
- 21 август 2008
- Мислења
- 6.500
- Поени од реакции
- 1.321
Prvo, nema slobodna individualna volja, sekoj pravi ona sto saka a toa poteknuva od esse od negovata sustina pa od esse sledi operari to est dejstvuvanjeto, nie mozeme da pravime stto sakame no ako imame slobodna volja bi mozele da go pravime i ona sto ne go sakame, na primer aj dva meseca ke bidam drug karakter aj den dva ke bidam posten a posle pak olos...no nie ne mozeme da go pravime ona sto ne go sakame tuku samo ona sto sakame toa i go pravime a toa sledi od nasata sustina od esse sledi operari, toa vo naukata e jasno, ima mnogu jaki dokazi i determizznizmot e nepobien ima mnogu ubavi primeri kaj Spinoza, Holbah, Sopenhauer, Nice ma site po toa prasanje bile deterministi.
Vtoro, sakanjeto posakuvanjeto voljata i svesta ne treba da se mese so slobodna volja, nie imame svest deka postoime i deka sakame nesto no sekogas posilniot motiv gi determinira nasite postapki. Nikoj ne biral dali ke se rodi kako covek, kako masko ili zensko, ovde ili nekade na drugo mesto, ne biral roditeli, zenja, vreme, ne biral nisto, a koga izbira posilniot motiv e presuden, znaci on ima cuvstvo na slobodna volja ima svest zelbi nadezi no nema sloboda, ne moze da bide drug karakter.Koga se spomnuva terminot slobodna volja se misli deka imas sloboda na izbor no opciite se veke dadeni, ti ne mozes da biras nesto sto go nema. Setete se na Kandid od Volter, koga mu dadoa sloboden izbor da bira megu sto stapa da mu udrat ili kursum vo celo, Kandit im rece a da me pustite da si odam doma, vojnicite mu rekoa ne imas slobodna volja biraj 100 stapa ili kursum vo celo, taka da toa e jasno i koga izbiras prvo nema opcija koja ti odgovara a vtoro posilniot motiv ke ja odredi tvojata postapka. Posle sto da kazeme za cunami uragani kade moze da te odnese vetar i da te zalepi za nekoja karpa, nema slobodna volja toa e jasno i moze mnogu ubavi primeri da se vidat kaj mnogu misliteli.
E sega za religijata, uste Martin Luter zastapuval cista predestinacija bazirajki se na Biblijata i toa Noviot zavet, posle Kalvinizmot edna od glavnite dogmi bazirani na Svetoto pismo e deka se e od Bog deka nie samite ne sme postoele pred da posstoime pa za da moze da birame dali sakame da se rodime vo vakov ili nekoj drug oblik na zivot, rod, pol, vo koe mesto, vreme i tn.
Vo praviot Islam idejata za sudbina e eden vid stolb vo Islamskoto veruvanje. Toa sto ne ti se slucilo ne ni mozelo da se sluci a toa sto ti se slucilo ne ni mozelo da ne ti se sluci. Ima prekrasni hadisi na ovaa tema.
Znaci motivot e ona sto vo materijalniot svet e fizicka pricina.Nie pravme sto sakame a toa znaci esse-operari znaci od sustinata sledi deluvanjeto. Ako imame slobodna volja zasto nemame dar za nesto drugo tuku imame dar talent sklonost kon ona sto go sakame.
Najjasno bi bilo koga ke se svati sto e vsusnost slobodna volja, toa e sto sakam odma toa da go napravam, na primer da mozam da znam kineski odma posto iam slobodna volja mozam odma da stanam aikido majsstor i sl. no takvo nesto ne postoi, znaci nema slobodna volja. Terminot se upotrebuva vo smisla na izbiranje, no kako sto rekov prvo nema sto sakas da izbiras, nego toa sto se nudi i vtoro pojakiot motiv kako pricina ke ja determinira tvojata odluka to est posledica.
Vtoro, sakanjeto posakuvanjeto voljata i svesta ne treba da se mese so slobodna volja, nie imame svest deka postoime i deka sakame nesto no sekogas posilniot motiv gi determinira nasite postapki. Nikoj ne biral dali ke se rodi kako covek, kako masko ili zensko, ovde ili nekade na drugo mesto, ne biral roditeli, zenja, vreme, ne biral nisto, a koga izbira posilniot motiv e presuden, znaci on ima cuvstvo na slobodna volja ima svest zelbi nadezi no nema sloboda, ne moze da bide drug karakter.Koga se spomnuva terminot slobodna volja se misli deka imas sloboda na izbor no opciite se veke dadeni, ti ne mozes da biras nesto sto go nema. Setete se na Kandid od Volter, koga mu dadoa sloboden izbor da bira megu sto stapa da mu udrat ili kursum vo celo, Kandit im rece a da me pustite da si odam doma, vojnicite mu rekoa ne imas slobodna volja biraj 100 stapa ili kursum vo celo, taka da toa e jasno i koga izbiras prvo nema opcija koja ti odgovara a vtoro posilniot motiv ke ja odredi tvojata postapka. Posle sto da kazeme za cunami uragani kade moze da te odnese vetar i da te zalepi za nekoja karpa, nema slobodna volja toa e jasno i moze mnogu ubavi primeri da se vidat kaj mnogu misliteli.
E sega za religijata, uste Martin Luter zastapuval cista predestinacija bazirajki se na Biblijata i toa Noviot zavet, posle Kalvinizmot edna od glavnite dogmi bazirani na Svetoto pismo e deka se e od Bog deka nie samite ne sme postoele pred da posstoime pa za da moze da birame dali sakame da se rodime vo vakov ili nekoj drug oblik na zivot, rod, pol, vo koe mesto, vreme i tn.
Vo praviot Islam idejata za sudbina e eden vid stolb vo Islamskoto veruvanje. Toa sto ne ti se slucilo ne ni mozelo da se sluci a toa sto ti se slucilo ne ni mozelo da ne ti se sluci. Ima prekrasni hadisi na ovaa tema.
Znaci motivot e ona sto vo materijalniot svet e fizicka pricina.Nie pravme sto sakame a toa znaci esse-operari znaci od sustinata sledi deluvanjeto. Ako imame slobodna volja zasto nemame dar za nesto drugo tuku imame dar talent sklonost kon ona sto go sakame.
Najjasno bi bilo koga ke se svati sto e vsusnost slobodna volja, toa e sto sakam odma toa da go napravam, na primer da mozam da znam kineski odma posto iam slobodna volja mozam odma da stanam aikido majsstor i sl. no takvo nesto ne postoi, znaci nema slobodna volja. Terminot se upotrebuva vo smisla na izbiranje, no kako sto rekov prvo nema sto sakas da izbiras, nego toa sto se nudi i vtoro pojakiot motiv kako pricina ke ja determinira tvojata odluka to est posledica.