Македонските дијалекти заедно со бугарските дијалекти од историски аспект претставуваат еден општ поголем јазик за кои се карактеристични исти особености.
Ова.....човек 100 години понапред од неговото време.: не Русиiа и Австро-Унгариiа сет неприiателите на Македониiа, а Бугариiа, Грциiа и Србиiа.Само енергична борба со тиiа три држаи ке избаит од погубуаiн'е нашата таткоина.
АНТИБУГАРСКОТ КАРАКТЕР НА КИРИЛО-МЕТОДИЕВАТА МИСИЈАМакедонските дијалекти заедно со бугарските дијалекти од историски аспект претставуваат еден општ поголем јазик за кои се карактеристични исти особености.
Кузман Шапкарев (Космос Паскали),Б'лгарски народни приказни,солунско село Бугарево:Ајде тогаш одговори ми на прашањето за идно време во солунскиот говор. Зошто бегаш?
Ако мислиш на тоа прашање би можел да одговорам такаКако може Македонскиот јазик - да биде Бугарски дијалект, доколку основата за формирање на звучните форми е земена од Македонскиот дијалект?
Да имаше мег'у словените во Македониiа национално и религиозно единство, и да имаше сознааiн'е за ниф во жителството, до сега на полоина ке беше решено Македонцкото прашаiн'е. А до кога, iедни македонци се кажуаат патриархисти, друзи екзархисти; едни бугари, друзи срби, треки грци и бараат покроителство у различни балканцки држаи, даваiк'и им со тоа прао да се бркаат во македонцките работи, до тогаi не можит да се мислит за обшчо востааiн'е; до тогаi ке бидит само частично: со бугарцки, србцки, или грцки, но никако не, со чисто македонцки характер
Ниiе се велеме бугари, како шчо iеден чоек се велит со iедно име, да речиме Петр. Се прашат, коi ни го клал името, шчо сакал да означит тоi со него, кога не крстил и шчо разбираме ниiе под името бугарин, кога се велиме со него? На тиiе прашаiн'а ке ни одгоорит крстуаiн'ето на чоека и значеiн'ето на негоото име за друзите и за самиiот него.
Некоi, шчо носит име Петр, сам не си го клал името, ами му го клале друзи -нунковците. Нунковците му клаваат iедно име на кумчето, тоi со него да се разликуат од друзите л'уг'е, деца, жени, моми. Кога ке го викнат Петр, не ке се одзрнит Иван, Лазар, Велика, и прочее. Значит името на iеден чоек не iет толку важно за самиiот него, колку за друзите, за тоа он не се крстит сам, ами го крстат него друзи. Он сам и не се велит Петр, ами си велит: „iас". Се ползуат со негоото име, само кога требит да се различит од много друзи л'уг'е подобни на него.
Но над много Византиiа пострада од народот бугари, од монголцко племе, коi шчо опустошуаше се шчо ке му се попаднит во Византиiа. Во полчишчата на тоi народ имаше и словени, коiи се броiеiа од византиiците пак за бугари
Бугарцката држаа беше поеке со словенцко жител'ство, но со името на неiните образуачи т. е. монголците бугари. :helou:
Значит византиiците зафатиiа да прекрстуваат словените ушче од времето на Аспарухоата орда
Со името бугари не крстиiа грците и нас македонците. Но тоа прекрстуаiн'е не iет iединствено. От србите ниiе бефме прекрстени во срби.
Сите го мрзат Волкашина за негоага рол' и влиiаiн'е на Уроша, но царот му веруат, македонцките големци: 70 кралеи и банои, по народните песни, му веруваат и му даат 70,000 воiска, со ниф да умрит на Марица за царот и „србцкото име". 70,000 души воiска от 70 кралеи и банои! Како се велеше таiа воiска? Чиiе име носеше и коi му гу кладе? Сите се велеа „срби", но во ниф имаше толку срби, колку во воiската на цар Симеона имаше Бугари — монголи; ..
И така до идеiн'ето на турците каi нас ниiе три пати бефме прекрстени: 1, славени, 2, бугари, 3, срби.
Ниiе свифме глаа и не се велефме срби, да не го расрдиме агата. Он не сакал да се велиме и бугари; и бугари не се велефме.
Кога ке се расрдеа на нас, и ке не наречеа тврдоглаи бугари, ниiе пак ке речефме: е пак така си iет: вистина рисiани сме,
И така доiдофме до националното наше име, шчо го имаат носено нашите татковци, дедовци и наi блиски предедовци. Но видофме, оти онде имаме работа, не со iедно, ами со цели 4 имиiн'а,
Името бугарин, како се видит, до полоината на XIX век немало за нашите предедовци по големо значеiн'е од имиiн'ата: рисiанин, раiатин и каурин.
После таквоа „iасно" предстауаiн'е у народот македонцки за негоата „бугарцка" наррдност, можит ли да бидит збор за бугарцко национално самосознааiн'е у македонците?
Но, ако при националното разбудуаiн'е на македонците, имахме друг вид на политичната карта на Балканцкиiот полуостров, то македонците ке работеа сосем инак. Ако беше Бугариiа со Тракиiа слободна, а Србиiа заiедно со Македониiа поживеiеше 50 години при едни исти условиiа, то македонците ке работеа заiедно со србите, а не со бугарите.Бугарцкото име во Македониiа, значит, iет резултат на лошото третираiн'е на македонците от страна на грцкото дуовенство. И имено тоа воплотеiн'е на грцкото презреiн'е кон нас и iет причината да се велиме „бугари", а не историiцките традициiи.
Ако iет така, а инак и не можит да бидит, то iасно iет, оти името бугарин не зборуат ушче за бугарцка народност во Македониiа. Тоа име сега се прддржуат во Македониiа искуствено, као шчо и се насадуат тамо во наi ноо време името србин.
Толку од бугарските демагогии.Значит, името бугарин во Македониiа, со коiе сега експлуатираат бугрите, никак не iет национално, и затоа никоi од македонците немат прао со него да експлуатират македонцките интереси во негоа полза.
Секој друг коментар е излишенЕ видиш тоа нема да ти запали, бидејќи Македонскиот си постоел како засебен јазик со посебни карактеристики, без оглед како бил терминолошки определуван во одредени периоди.
Во случајов и гравитацијата е против тебе:
Толку од бугарските демагогии.
Повеќе нема да оставам простор за слични натурања.
Комплетно се согласувам.Ама тоа нема да се случи се дури не се изгуби шовинизмот на бугарите како последица од комунистичката пропаганда кај нив.Мислам дека нема дилеми дека од денешниот службен бугарски и македонски може многу лесно да се направи еден службен јазик и за двете држави кој би бил разбирлив за сите, проблемот ќе настане кај името.
Така да не збориме толку за лингвистика колку за политика.
Помали разлики се кај македонски и бугарски во однос на австријски и швајцарски германски па тие сепак го викат германски затоа што немаат политички проблеми ниту се бават со такви работи чиј дијалект е постар и кој е дијалект од кого.
Тука ми се чини премногу време се губи во историја наместо денес лингвистите да гледаат како да ги направат јазиците поусовршени и поразбирливи за сите.
Мое скромно мислење :smir:.