Како е подобро, повисок пренос помалце вртежи или понизок пренос повеќе вртежи?

AtoM-AnT

Dexter
Член од
3 септември 2008
Мислења
4.530
Поени од реакции
582
Кја постарите модели има МНОГУ везе. Пробај со Ј-45 да искачуваш некое брдо во 4-та брзина при 1500-2000 обтаи ќе пукне радилицата 100% !!!
Toa edvaj i vo vtora se kacuva a ne vo cetvrta :vozbud::pos2:
 

Bacillus gagous

Biohazardous
Член од
21 јануари 2006
Мислења
7.380
Поени од реакции
168
добро бе торко.. од кој научен аспект ова го тврдиш.. ако кочиш моторно, моторот враќа бензин или нешто... страшно...

пример се качвиш на стража.. идаш за накај охрид.. и ја ставаш во лер бате и цепаш ... а ти би направил во ситуацјава.. држи ја колата под гас, и кочи моторно!.. и според тебе ќе потроши помалку...:tapp: лол
само ако си adrenalyn junkie кој сака да си го ризикува животото слободно слободно вози на колеми удолници во лер.
Само колку за информација во четврта симнувајќи се од плетвар пак треба да менувам во трета и плус употребувам кочница за некои кривини за да ја фатам кривината каок што треба односно да не сечам ленти.

Што сакате правете друго, НИКАКО КОЛА ВО ЛЕР!!!!!!!
Само кога си во гужва во скопје на црвен и кога го чекаш семафорот по два три пати.

И пак недобив одговор:nesum:
Ќе повторам:
Каква штета може да настане ако се вози со повисок пренос а помала брзина?!
се врши поголем притисок врз вентилите, што не е убаво за моторот, ама на долги периоди.

Ептен да не те цитирам многу е, ФАЛА за изцрпниот одговор, токму вакво објаснување ми требаше. После вакво објаснување може слободно да се заклучи темата, нема веќе место за дискусија :zver:
Декстерче имај секогаш на ум оптималните вртежи во минута и оптималната потрошувачка за саканата брзина исто така многу зависат од масата на возилото, што значи ако го најдеш компромисот кога ти е празно возилото мора да сметаш дека кога ќе ти се качат плус 3-4 и плус багаж ќе мора да го згоелмиш бројот на вртежи за оптимална потрошувачка.

1) Нема никаква врска оштетување на моторот кај бензинците ако се возат 1500-2000 обртаи. Единствената маана на ваквиот тип на возење е притисокот на маслото кој е помал (НО доволен) да се вози на овие обртаи, така што не кажувајте квази-професионални одговори.
Модерните ECU се добро подесени и за таквиот начин на возење. Нема никаков проблем ако имате 1500-1600 кубика машина па нагоре на толку ниски обртаи, а особено ако има инџекшн.
спомнав погоре ради дадените притисоци на долги периоди тоа ене убаво за механиката на моторот, побрзосе абат деловите.
2) Папучата на гас е поврзана со борд компјутерот. Инаку неможе моторот да работи без гориво. Што ќе детонира во машината? Така што 0.0л/100км на борд компјутерот не е реален.
Машината нема потреба ништо да детонира бидејќи енергијата за да работи истата машина се добива од кинетичката енергија која ја има возилото. Нема потреба од дополнително трошење на енергија кога возилото кога е на високо и се движи надоле има многу потенцијална енергија.
[/quote]

3) Моторното кочење е исправно за време на мраз и на големи удолнини, но не и во градски сообраќај кога треба веднаш да застанете.
Со оглед на хектичниот начин на во град особено во големите градови кога е гужва тогаш да има навистина ситуации кога едноставно динамиката наметната од другите учесници од сообраќајот не ви дозволува едноставно да се искористи како што терба во потполност и целосна ефикасност моторното кочење. Ама тоа се доста ретки случаи од лично искуство и поминати околу 10.000 км во Скопје.


И ќе ве молам дај малку фатете термодинамика за да разберете како немора д се троши бензин кога се вози на удолница во брзина како што се троши во лер, и како е поефикасно да се кочи моторно отколку со кочници, да не ја спомнувам многу поголемата контрола врз возилото кога се вози со моторно кочење.
 

Ептен

Џомба
Член од
30 јуни 2006
Мислења
97
Поени од реакции
15
1) Нема никаква врска оштетување на моторот кај бензинците ако се возат 1500-2000 обртаи.
Штета - не. Забрзана амортизација - да.

Тоа ти е ко возење по нерамна калдрма. Дали нешто ќе се оштети во колата? Не, гајле нема. Но дали амортизерите, пластиката во интериерот, ова, она... побрзо ќе се абат? Да, побрзо ќе се абат.

Инаку неможе моторот да работи без гориво.
Зависи како ќе го дефинираме „работи“.

Ако „работи“ го дефинираме како „извршување физичка работа, ефект (А)“ тогаш си во право.

Но, ако „работи“ го дефинираме како „се врти, се подмачкува, под напон е, ECU-то работи, цела кола работи“ тогаш не си во право. Кога кочиш моторно сета потребна енергија доѓа низ тркалата низ менувачот во правец на моторот. Моторот не продуцира, туку апсорбира енергија - hence моторно кочење.

Што ќе детонира во машината?
При моторно кочење: апсолутно ништо. Клиповите идат горе долу во празно и само смукаат воздух. Од ауспухот искача чист воздух.

Така што 0.0л/100км на борд компјутерот не е реален.
Ептен е реален.

се врши поголем притисок врз вентилите, што не е убаво за моторот, ама на долги периоди..
Вентилите не би требало гајле да имаат бидејќи не се дел од трансмисијата на силата кон тркалата.

Ама затоа лежиштата на радилицата, менувачот... уствари комплетниот drivetrain (како се преведува ова на македонски?) теоретски на долги стази може да страдаат.
 

Dzish

unlike any other...
Член од
15 февруари 2007
Мислења
13.994
Поени од реакции
2.687
Ама затоа лежиштата на радилицата, менувачот... уствари комплетниот drivetrain (како се преведува ова на македонски?) теоретски на долги стази може да страдаат.
Пренос?

Патем, знаеш колкаво е оптеретувањето на радилицата при палење на максимално количество гориво? Моторното кочење не ја оптеретува ни упола радилицата.
 

Ептен

Џомба
Член од
30 јуни 2006
Мислења
97
Поени од реакции
15
Бива.

Патем, знаеш колкаво е оптеретувањето на радилицата при палење на максимално количество гориво? Моторното кочење не ја оптеретува ни упола радилицата.
Кога пишував за големо оптеретување на радилицата не зборував за моторно кочење туку за возење на многу ниски вртежи.

Инаку, при моторно кочење сигурно дека радилицата ни приближно не се оптеретува толку многу. Какво упола - промили се во прашање. При моторно кочење радилицата треба само клиповите да ги придвижува горе-доле, а кога стискаш на гас радилицата треба целата кола да ја придвижува.
 
Член од
21 ноември 2008
Мислења
1.651
Поени од реакции
1.597
дајте дефинирајте ниски вртежи.за шо пример земавте,за бензин,за дизел ли,за толку ниски вртежи шо ако не притиснеш квачило ќе изгаси моторот???
 
Член од
4 октомври 2008
Мислења
4.014
Поени од реакции
1.247
ниски вртежи се вртежи не поголеми од 3000 за бензинец односно од 2000 за дизел :toe:
 

kpbKENGUR

Devil's Advocate
Член од
25 јануари 2007
Мислења
5.132
Поени од реакции
201
јас мењам на околу 2600-3000. зборам за нормална вожња =)
прва-за старт до 20km/h
втора-20km/h до 40km/h
трета-40km/h до 60km/h
четврта 60km/h до 90km/h(од прилика)
и петта 90km/h до крај
значи, со менување во горенаведениот оптимален(економичен) вртежен момент =)
нит го тегавам моторот во петта брзина со 50-60km/h, нити го горам со 6000 обртаи =)
 

Dzish

unlike any other...
Член од
15 февруари 2007
Мислења
13.994
Поени од реакции
2.687
Да, ама пробај вака... Пр кога возиш со 3-та 40 км/ч. стисни кунплуг. Ке видиш уствари колку од горивото го искористуваш. Ако имаш обртомер можеш тоа да забележиш најдобро.

Пр кај мене имам забележано дека можам да возам со 3-та и 4-та 50. Разликата е со 3-та стискам минимална гас и имам 2.4000 вртежи, а со 4-та стискам повеќе на педалата за гас и имам 1.500 вртежи. Ако стисниш кунплуг на 3-та ке се качи обртомерот до 2.500, а ако стисниш на 4-та ке се качи до 3.000. Е баш тука настанува поголемата потрошувачка, и поголемото оптеретување. И што е иронијата? Без да одземиш гас ставаш 3-та колата слободно трга и достига 65 км/ч. Затоа треба да се бара оптимален вртежен момент кој на секое возило е различен.
 
Член од
10 февруари 2006
Мислења
385
Поени од реакции
90
Да, ама пробај вака... Пр кога возиш со 3-та 40 км/ч. стисни кунплуг. Ке видиш уствари колку од горивото го искористуваш. Ако имаш обртомер можеш тоа да забележиш најдобро.

Пр кај мене имам забележано дека можам да возам со 3-та и 4-та 50. Разликата е со 3-та стискам минимална гас и имам 2.4000 вртежи, а со 4-та стискам повеќе на педалата за гас и имам 1.500 вртежи. Ако стисниш кунплуг на 3-та ке се качи обртомерот до 2.500, а ако стисниш на 4-та ке се качи до 3.000. Е баш тука настанува поголемата потрошувачка, и поголемото оптеретување. И што е иронијата? Без да одземиш гас ставаш 3-та колата слободно трга и достига 65 км/ч. Затоа треба да се бара оптимален вртежен момент кој на секое возило е различен.
Не ме разбирај погрешно , не го дрви со теории , некој потполно ке те разбере некој ни т од трета , треба да се најде обртниот момент снага/вртежен момент кој на секое возило е различен :wink:
 

Dzish

unlike any other...
Член од
15 февруари 2007
Мислења
13.994
Поени од реакции
2.687
Јбг... се трудам да бидам најјасен што можам и најпросто да се искажам. Ако некој неможе да разбери што сакав да кажам, значи дека е тотален почетник и треба да внимава колата да не му изгасни на семафор на тргнување, а не да гледа дали одела подобро со 3-та или 4-та :)
 

Bacillus gagous

Biohazardous
Член од
21 јануари 2006
Мислења
7.380
Поени од реакции
168
Да, ама пробај вака... Пр кога возиш со 3-та 40 км/ч. стисни кунплуг. Ке видиш уствари колку од горивото го искористуваш. Ако имаш обртомер можеш тоа да забележиш најдобро.

Пр кај мене имам забележано дека можам да возам со 3-та и 4-та 50. Разликата е со 3-та стискам минимална гас и имам 2.4000 вртежи, а со 4-та стискам повеќе на педалата за гас и имам 1.500 вртежи. Ако стисниш кунплуг на 3-та ке се качи обртомерот до 2.500, а ако стисниш на 4-та ке се качи до 3.000. Е баш тука настанува поголемата потрошувачка, и поголемото оптеретување. И што е иронијата? Без да одземиш гас ставаш 3-та колата слободно трга и достига 65 км/ч. Затоа треба да се бара оптимален вртежен момент кој на секое возило е различен.
А најлесно е ако имаш борд компјутер, ќе можеш многу побрзо да добиеш осет при кој пренос од колку на колку вртежи во минута се троши најмалку гориво.
 

Ептен

Џомба
Член од
30 јуни 2006
Мислења
97
Поени од реакции
15
дајте дефинирајте ниски вртежи.за шо пример земавте,за бензин,за дизел ли,за толку ниски вртежи шо ако не притиснеш квачило ќе изгаси моторот???
Ниски вртежи се вртежи каде што вртливиот момент е значајно помал од максималниот.

Затоа треба да се бара оптимален вртежен момент кој на секое возило е различен.
Нема такво нешто што се вика „оптимален вртежен момент“. Има оптимални вртежи, оптимална брзина, а она што го нарекуваш „оптимален вртежен момент“ е уствари максималниот вртежен момент. Секогаш кога вртежниот момент е помал од максималниот (превисоки или прениски вртежи) моторот работи помалку од оптимално.

Максималниот вртежен момент (torque) не смее да се меша со максимална снага (коњи), бидејќи се две различни величини. При максимален torque моторот најцелосно го согорува горивото: затоа баш тогаш е најголем. Тогаш клиповите со најголема сила притиска на радилицата.

Пр кај мене имам забележано дека можам да возам со 3-та и 4-та 50. Разликата е со 3-та стискам минимална гас и имам 2.4000 вртежи, а со 4-та стискам повеќе на педалата за гас и имам 1.500 вртежи
Хммм... во принцип, кај модерните инџекшн мотори, доколку си во рамките на значаен вртлив момент, не би требало да има разлика во брзината која ќе ја постигне колата при исто стискање на гасот без оглед дали си во трета или во четврта. Да, звучи парадоксално :lud: но така е.

Да речеме возиш во трета 50. Ја стискаш папучата за гас (тропам на памет сега) 3 сантиметри и возилото забрзува до (пак тропам) 60. Ако возиш во четврта 50 и ја стиснеш папучата за гас 3 сантиметри возилото пак би требало да забрза до 60 на час, не повеќе. Се разбира, во четврта ќе му треба повеќе време да ја постигне таа брзина, т.е. забрзувањето ќе биде помало, но на крај брзината ќе биде иста. Кој не верува нека проба. Повторувам, ова важи само за модерни мотори со ECU!

Патем, ова се гледа и ако сакаш перфектно мазно да смениш од повисока во пониска брзина: возиш рамномерно 50 во четврта (ниту кочиш ниту забрзуваш) и сакаш само да смениш во трета но притоа брзината на колата да остане иста, т.е. да смениш брзина перфектно мазно. Е сега, за да возиш 50 во четврта папучата за гас треба малку да биде притисната. Стискаш кумплунг, но десната нога не ја тргаш од гасот, напротив гледаш да не се мрдне воопшто папучата за гас. Кога ќе го стиснеш кумплугот, а поради тоа што папучата за гас, нели, уште ја држиш исто стисната, моторот веднаш ќе почне да качува вртежи, ама не до недоглед (пошто малку ја стискаш папучата, колку за 50 во четврта), туку до одредено ниво. Ако при тие нови, поголеми вртежи убациш во трета, ќе видиш дека тоа се точно оние вртежи кои се потребни за возење 50 во трета.

Ова испадна малце комплицирано, се надевам дека се разбира што кажувам.
 

Dzish

unlike any other...
Член од
15 февруари 2007
Мислења
13.994
Поени од реакции
2.687
Јас сосема те разбирам. Муабетот е дека возилата од 2000-та па навака почнаа да имаат ECU, а претежно беа наменети за бензинците. Дизелите со комон реил технологијата напреднаа и воведоа ECU. Моето е 92-ра + е дизел, така да се на него е чиста механика. Единствена електроника на мотор е дизната на пумпата за висок притисок (која служи за запирање на протокот на гориво и гаснење на моторот), мерачот за температура и притисок на маслото.
 

kpbKENGUR

Devil's Advocate
Член од
25 јануари 2007
Мислења
5.132
Поени од реакции
201
Да речеме возиш во трета 50. Ја стискаш папучата за гас (тропам на памет сега) 3 сантиметри и возилото забрзува до (пак тропам) 60. Ако возиш во четврта 50 и ја стиснеш папучата за гас 3 сантиметри возилото пак би требало да забрза до 60 на час, не повеќе. Се разбира, во четврта ќе му треба повеќе време да ја постигне таа брзина, т.е. забрзувањето ќе биде помало, но на крај брзината ќе биде иста. Кој не верува нека проба. Повторувам, ова важи само за модерни мотори со ECU!
поентата на темата! декстер праша, како е поубаво? во првиот случај, кај што си возиш 50 со трета, или вториот, кај што возиш 50 во четврта?
убрзувањето до 60 во двата случаи е различно, факт. побрзо во трета, поспоро во четврта, тука нема дилеми.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom