1. Не знам зошто се разводнува тема што е поставена во "ВАЖНИ" со тресење глупости од ракав и без никаква научна или друга поткрепа за кажаното. (а за јазичното правило па и да не говорам)
2. Редно е веќе да се поднаучи ако ништо друго барем Англискиот јазик и да се прочитаат најпознатите и светски признати вистински експерти за прашањата врзани со историјата на древна Македонија и Македонците. За таа цел конечно направив свој
Scribd профил каде ќе поставам некои работи што се од круцијален карактер за нашата древна историја, "со стеј тјунд".
- Прв и основен стручен труд што треба да се знае од оваа област и што ја објаснува и потврдува јасната дистинкција помеѓу Македонците и Елините е овој на професорот Ernst Badian од Harvard:
http://www.scribd.com/doc/30954415/Greeks-and-Macedonians
Секој Македонец или друг што сака да коментира и се прави паметен на оваа тема прво нека го прочита ова, па после нека се осмели да влегува во дискусија тука.
Не сакам да вадам цитати од овој научен труд зашто треба да се прочита и знае целиот, интегрално, ако се сака да се има основно познавање на оваа тема.
- Следува уште еден научен труд од понекогаш контроверзниот (заради Грчките награди и признанија менуваше неколку пати свои потврдени и докажани стојалишта) N.G.L. Hammond:
http://www.scribd.com/doc/31698715/The-Macedonian-Imprint-on-the-Hellenistic-World
Во оваа студија уште со самиот наслов - "МАКЕДОНСКИОТ Печат врз 'Хеленистичкиот' Свет" (ова е директно на темава), Hammond еднаш и засекогаш го раскринкува и поништува т.н. "хеленистички период" и наводниот "хеленизам" на походот на Александар и Македонските кралства во Азија и Египет што се формираа после неговата смрт.
За почеток еден цитат од крајот:
"The history of what A. H. M. Jones called
the “Greek City” of the Hellenistic and Roman periods in Asia[56]
was rather the history of the Macedonian city—perhaps the
greatest contribution which the Macedonian State made to
human civilization."
Превод:
"Историјата на она што А.Х.М. Џонс го нарече "Грчки Град" од Хеленистичкиот и Римски период во Азија[56] е поточно историја на Македонскиот град--(што е, з.м.) можеби најголемиот допринос што Македонската Држава и го дала на човечката цивилизација."
Во неа има и други мошне интересни детали што разјаснуваат неколку недоумици меѓу нас, а посебно на нашите "мили негатори" од истокот и југот, а во последно време еве гледаме и од север и запад.
Имено, цитирам:
"I turn next to the other peoples in the Macedonian
kingdom. They lived on land which had been won by the spear of
the king and which was thenceforth the king's possession...
...what was the relationship between the king and the
native peoples on the spear-won land? Within the Macedonian
kingdom Philip and Alexander left these peoples—Illyrians,
Thracians, Paeonians, and Greeks—to run their internal affairs as
before, whether in a tribal system, or under a monarchy, or as a polis.
They paid taxes to the king, and they worked the land which he chose
to give or to let to them. They were no part of the Macedonian State.
They had to accept that State's foreign policy, and they had to obey the
king's commands. But they enjoyed great advantages: security; prosperity;
freedom of language, law, and religion; no large expenditure on armaments
and mercenaries; and the right of appeal to the king. A very few served in
the King's Army as light cavalry and light-armed troops. The main function
of these native peoples was to promote the economy of the kingdom and
thus to enable it to maintain its regular army of Macedones. As need arose,
the number of peoples on the land was increased by the transplantation of
Illyrians, Gauls, Thracians, and Getae to work the lands of Lower Macedonia
especially. We do not know of any risings by the native peoples or by the
transplanted peoples.
The relationship between the king and the native peoples of
Asia and Egypt was very similar."
Превод:
"Се осврнувам следно на другите луѓе(народи) во Македонското Кралство.
Тие живееа на земја освоена со копјето на Кралот и која после тоа (освојување, заб, моја)
беше во сопственост на Кралот…
…кој беше односот помеѓу Кралот и домородните луѓе(народи) на земјите освоени со копје?
Во рамките на Македонското Кралство Филип и Александар ги оставаа овие луѓе(народи)--Илирите,
Тракијците, Пеонците и Грците--да си ги водат своите внатрешни работи како и порано, без
разлика дали имаа племенски систем, беа монархии или полиси (градови-држави). Тие му
плаќаа данок на Кралот и ја обработуваа земјата што тој решаваше да им ја дозволи или подари.
Тие
НЕ беа дел од Македонската Држава. Тие мораа да ја прифатат надворешната политика на
Државата, и мораа да ги прифатат и извршат наредбите на Кралот. Но тие исто така уживаа и
големи привилегии: сигурност; просперитет; слобода на јазик, закон, и религија; мали трошоци
за вооружување и платеници; и правото на жалба до Кралот. Многу малку од нив служеа во
Армијата на Кралот како лесна коњица и лесно-вооружени војници. Главната функција на овие
домородни луѓе (народи) беше да ја унапредуваат економијата на Кралството и на тој начин
да му овозможат да ја одржува регуларната армија на Македонци. По потреба бројот на луѓето
во земјата се зголемуваше со трансплантација (присилна преселба, заб. моја) на Илири, Готи,
Тракијци, и Гети да ја обработуваат земјата особено на Долна Македонија. Не ни се познати
никакви востанија на овие домородни или присилно преселувани луѓе(народи).
Односот помеѓу Кралот и домородните луѓе(народи) во Азија и Египет беше многу сличен."
Продолжуваме понатаму:
"In the seventh and sixth centuries the Macedones destroyed or
expelled the previous inhabitants of the rich coastal plain west
of the Axius, and most Macedones then abandoned the pastoral way
of life and settled in tight communities, based on the “companies”
(παρέαι) of their pastoral life…
…The Macedonian State created new cities of Macedones
within the expanding kingdom, as we have seen at Kalindoia.
Such a city was created not by attracting individuals (as a new
town would do today) but by transplanting a community of
Macedones…
…Philip V carried out just such a policy: “He uprooted the citizen
men with their women and children from the most distinguished coastal
cities and planted them in the area now called Emathia.”[53] It was a
two-way process, the displaced population of Emathia being
transferred elsewhere. Such transplants of populations were used
by Philip II in order to mix old and new populations together in
both Macedonia proper and Upper Macedonia."
Превод:
"Во седмиот и шестиот век (п.н.е.) Македонците ги уништија или протераа предходните жители
на богатата крајбрежна рамнина на десната страна на Аксиос(Вардар), и повеќето Македонци
тогаш го напуштија својот овчарски начин на живот и се преселија во тесни заедници, базирани
врз "дружбите" (братствата, заб. моја) од времето на животот како овчари…
…Македонската Држава создаде нови градови од Македонци во рамките на проширеното Кралство,
како што се уверивме со случајот на Калиндониа. Таквиот град беше создаден не со привлекување
индивидуи (како што тоа би го правел еден град денес) туку со трансплантација(преселување) на
заедница од Македонци таму…
…Филип Петти спроведуваше токму таква политика: 'Тој ги откорна граѓаните мажи со нивните жени
и деца од најистакнатите крајбрежни градови и ги насади во областа сега позната како Ематија.'[53]
Тоа беше двостран процес, раселеното население од Ематија беше преместено на друго место. такви
трансплантации-преселби на населенија беа употребувани од Филип Втори со цел да се измешаат старото
и новото население подеднакво и во вистинската и во Горна Македонија."
И за крај нешто што е и ден-денеска најпозната и најпризната Македонска карактерна особина и однос спрема соседите и туѓинците, а воедно и доказ за потеклото на народите:
"As King of Asia Alexander set his own standards. They were
those not of Persia but of Macedonia: in short, tolerance of
religions, respect for local customs, continuance of local
government, and coexistence, as in the Macedonian kingdom. He
believed that these standards—so alien to European
imperialism—worked; for he said that he would have little
difficulty in winning Arabia, because he would allow the Arabs to
administer their state in accordance with their customs, as he
had done in India.[9] At the same time he was King of the
Macedonians."
Превод:
"Како Крал на Азија Александар си ги постави своите сопствени стандарди.
Тие не беа стандарди на Персија туку на Македонија, накратко: религиозна толеранција,
почит кон локалните обичаи, продолжување (дозволување, заб. моја) на локалната самоуправа,
и коегзистенција, исто како во Македонското Кралство. Тој веруваше дека овие стандарди--толку страни
(неприродни, заб. моја) за Европскиот империјализам--функционираат, и затоа тој рече дака лесно
ќе ја освои Арабија, зашто ќе им дозволи на Арапите да си ја управуваат нивната земја според нивните
обичаи, како што направи и во Индија.[9] Меѓутоа (за цело време) тој си беше и остана Крал на Македонците."
Мислам дека после ова е излишен секаков коментар за тоа кој народ е "наследник--(читај=истиот народ)--со древните Македонци"