За како се формира цена е едноставно, ако има некој да го плати нештото, значи истото вреди толку пари. Е сега, зошто пазаров е таков каков што е, е посложена тема, таму има и пазарни, ама многу и политички и картелски влијанија.
За како се формира цена е едноставно, ако има некој да го плати нештото, значи истото вреди толку пари. Е сега, зошто пазаров е таков каков што е, е посложена тема, таму има и пазарни, ама многу и политички и картелски влијанија.
Се согласувам, само ќе надополнам, најголем проблем е финансиската неписменост на луѓето и затоа им поминува приказната на политичарите/картелите.
Она што не го разбираат овие што инвестираат од страв е дека ако Стојко купил стан на фирма тоа е да не плати данок/да испере црн кеш, а не оти се уплашил од инфлацијата и оти немало да има каде да се гради.
За како се формира цена е едноставно, ако има некој да го плати нештото, значи истото вреди толку пари. Е сега, зошто пазаров е таков каков што е, е посложена тема, таму има и пазарни, ама многу и политички и картелски влијанија.
Пример, Станка во 2008г со платата можела да купи да кажеме 1,5 квадрат, а во 2021г, при непроменти цени на квадратот, бидејќи пазарот не мрдна од место, можела да купи 5,5 квадрати. Прашај обичен народ, ќе видиш колку во текот на тие години им беше полесно да дигнат кредит и купат стан, дополнителна помош имаа и од тоа што паѓаа каматите. Крајно, и да немала Станка пари да купи стан, за истите пари што ќе ја плаќала каматата во банка, ќе можела да изнајмува кај што ќе и прдне, оти празни станови на секој чекор, и плус да не се замара со пукнати цевки, инсталации, даноци и 300та глупости. Ако трошокот да купиш стан (каматата на кредитот+режиски) ти е еднаков или повисок од киријата, нема логика да купуваш, боље ти е да ренташ. И ова е особено точно на пазари каде цената не мрдала од место со години и години, како кај нас.
Да, во релативни бројки поефтинил, но не и во номинални. Во систем базиран на debt and credit не можеш да очекуваш пониски цени во номинала, по природата на нештата ќе растат во апсолутни бројки, што не е исто и во релативни бројки. Да се базиравме на златен стандард, друго ќе беше, ама не сме, затоа велам не треба да се размислува линеарно. Толку многу ги имаат сјебано парите и системот, што дури не може ни да се објасни, мамицата.
За разлика од неа, го имаме Станко (што мислел дека ум му тече од ушите, а не ушна маст), кој врзал пари во стан во 2008г, бил во була цела декада, имал само трошоци за тој стан, плус амортизација, плус инфлација, плус загубени инвестиции на друго место и продуктивен обрт. Да не беше Ковид да го измести од место цел свет, особено Благајникот кој наопаку си ги истресе гаштите од пари, живи таквото ќе видеше Станко пораст последниве две години, затоа сега мисли дека е курназ. И не се секирај, уште Станко не си ја исчистил маста од ушите и мисли дека сега е право време да се вложи во стан. Почекај додека да почнеме да ги враќаме тоа обврзниците, па Бехтел и Ленка/Менка што ни го начукаа, па инфлација што никако да падне, па, па.... ќе го папаме.
Во последните 40 години имаше само еден и единствен главен тренд, а тоа беше опаѓање на каматните стапки (тоа што го викаат bond bull market), што ги дигна цените на некретнините во небеса и натера огромна маса на Станковци да мислат дека се генијалци. Ерата на ниски каматни стаки заврши и од тука натаму се она што беше тренд, сега ќе го гледаме назаечки.
Не може да се споредува пазар на недвижности, со пазар на акции, со пазар на патлиџани, не е исто. Кај недвижностите, последната цена ја одредува marginal buyer, бидејќи не е многу ликвиден, што не значи дека и пазарот ќе биде на исто ниво, потребен е обрт (volume) што ќе го потврди и држи тој пазар. Може некоја будала ќе плати и 5к квадрат, што не значи и дека пазарот ќе биде таков. Прво нешто што снемува пред колапс е обрт, односно volume, sales, како сакаш кажи го.
Eve ke kazam sega jas tri raboti pa smejte mi se:
1. Kvadrat vo Skopje vo 2034 godina ke bide 3000 eur.
2. Prosecna Plata ke bide 1000 eur
3. So 1000 eur Plata pak ke ziveeme siromasno skoro kako denes.
Се согласувам, само ќе надополнам, најголем проблем е финансиската неписменост на луѓето и затоа им поминува приказната на политичарите/картелите.
Она што не го разбираат овие што инвестираат од страв е дека ако Стојко купил стан на фирма тоа е да не плати данок/да испере црн кеш, а не оти се уплашил од инфлацијата и оти немало да има каде да се гради.
Toa e prilicno logicno objasnuvanje, lugjeto se glupi. Mislam nema potreba mnogu da se mozga. Veorjatno u cel svet se glupi lugjeto pa zatoa se stignati cenite po 10k evra kvadrat vo golemite gradovi.
Автоматски споено мислење:
Btw eden hint, 90 posto od lugjeto so gi kupuvaat stanovite nemaat problem so toa cenata da stagnira. Ne se ova akcii. Vsusnost golem del nema da imaat problem ni ako pagja.
Zato postojt individualna I pazarna vrednost..Primer ako za mene e Sk od City Mall do Soborna, za tebe K.Voda mozit da e centar sveta - opstina kaj sho jas licno ni za 300e ne bi zemal...E sega nastrana licni afiniteti I vkusovi koj za sekogo se relativni imas I pazarna vrednost koja se sostojt od razni faktori bez razlika dali tebe I use na nekoj tinejdzer od SK vi se svigala I koa ke slusnite za istata se ponasate ko da ve pcuele do 5to koleno
Мора да поефтина, популацијата во Македонија стагнира или ќе се намалува, јас лично гледам генерациски мојата помлада генерација (1998-2002) жив пес не остана, од 10 души друштво само 2ца си останавме Македонија (моментално преговарам за работна понуда надвор од државава, така да можи ни еден да не остани за брзо).
Има многу, многу луѓе што продаваат имот овде за да купат или да имаат влог за да купат стан или куќа во странство, исто тоа е опција и за мене.
Гледав за во Германија, во некое помало градче од околу 80,000-200,000 жители кои се најдуваат непосредно блиску до поголемите градови, се најдуваат куќи за околу 200,000 - 250,000 евра.
Рентабилноста е многу подобра таму и имаш поголем ROI, гледано на подолг временски период дефинитивно е подобро во странство да купиш нешто и да го издаваш 600-1000 евра отколку во Скопје стан 150,000 евра и да молам студенти да најдам за да го издавам за 300 евра месечно, и дали ќе најдиш станари за да го издаваш е прашање.
Дури и да најдеш студенти за 300 евра, ќе ти го уништат до таа мера што сѐ што си зел како кирија ќе го дадеш за реновирање. За сѐ друго си прав, правилно размислуваш, едино е прашањето кој прв ќе почне да смалува цени. Сега за сега се имаат договорено големиве „инвеститори“ да не намалуваат, ама пазарните закономерности ќе си го направат своето, па така некој како тебе ќе продаде и за 50% поевтино од сегашниве надувани цени само за да си ги земе парите веднаш и да си ја бара среќата отколку да не спушта цена и да го чека Годо со парите кој никако да дојде... Ја пошто сум стар за странство, 51 година, ќе почекам година-две и ќе купам куќа со голем двор по 1000 евра квадрат на добра локација. Живи били па видели.
Нека направат трамвај и брзо метро во Скопје и ќе барам Сарај стан бидејќи превозот игра клучна улога и самата гужва.. Доколку си студент ти треба брзо да стигнеш до факултет да завршиш работа и да се вратиш дома да учиш исто и со работа, не може 2 - 3 саати да чекам да стигнам до дома.. затоа сите бараат во близина да живеат
После толку градење, несовесно поставување на какво било објекти и толку лошо поставено инфрастуктура, не е можно за изградба на трамвај и брзо метро во Скопје освен ако не се сруши 30% од инфстрактуруата па да се реорганизира (mission impossible), ова ти кажувам од искуство (изучував градска инфраструктура), напротив, ќе стане поголем хаос.
Остави што гледаш по Европа, тоа се градови постари 10x пати од Скопје и решен им е проблемот одамна нив.
После толку градење, несовесно поставување на какво било објекти и толку лошо поставено инфрастуктура, не е можно за изградба на трамвај и брзо метро во Скопје освен ако не се сруши 30% од инфстрактуруата па да се реорганизира (mission impossible), ова ти кажувам од искуство (изучував градска инфраструктура), напротив, ќе стане поголем хаос.
Остави што гледаш по Европа, тоа се градови постари 10x пати од Скопје и решен им е проблемот одамна нив.
Метро и трамвај не мора - можат да пуштат 20-30 автобуси повеќе во Скопје кои ќе вртат низ град, ќе се растерети гужвата, колку-толку. Ако луѓе видат дека се почести автобусите, а се средени, ќе одбираат да се возат со нив наместо со кола.
А инаку, малку оф-топик. Не може ли да се регистрира и работи фирма која ќе врши градски превоз на патници (со комбе) низ Скопје, или било кој друг град?
Многу пари се крадеа до сега знаете сите дека во Државава еден ебан проект не е направен последниве 7 години, па ги инвестираа во станови мафијашите.. и надвор најверојатно ги имаат извадено.. На google пребарајте за GDP, Инвестиции, Навработеност во Европа ќе видите дека сме дно.. Само становите одат нагоре и баш ми е чудно..
Кредитите растат и покрај зголемените каматни стапки, но Народната банка наскоро може да ги намали следејќи го намалувањето на каматите во еврозоната за прв пат во пет години. Потегот е можен и поради поволните инфлациски движења, а економски експерти предвидуваат дека е можно кон крајот на годината
www.slobodnaevropa.mk
Можно е намалување на каматите. Па да видиме дали ќе се зголеми продажбата или уште ќе се намалува.
А инаку, малку оф-топик. Не може ли да се регистрира и работи фирма која ќе врши градски превоз на патници (со комбе) низ Скопје, или било кој друг град?
не може. Со комбе ќе собере 7-8 лица, премалку за сериозен превоз. Голем број нови згради немаат скоро никаков превоз. Па пешачиш по улици полни глутници, посебно зимно време.
Метро и трамвај не мора - можат да пуштат 20-30 автобуси повеќе во Скопје кои ќе вртат низ град, ќе се растерети гужвата, колку-толку. Ако луѓе видат дека се почести автобусите, а се средени, ќе одбираат да се возат со нив наместо со кола.
Во Луксембург скоро (пред 10тина години) профункционира нов трамвај, редовен на неколку минути, чист, среден. Башка автобусите им се исто редовни до минута. На сето тоа, јавниот превоз им е целосно бесплатен.
Во Скопје, со трендот на легализирање дивоградби, менување дупови по ќеф и давање дозволи согласно рушветот, тешко е да се среди и превозот и другата инфраструктура, не само превозот. Уганда. Со автобуси чии тркала отпаѓаат во вожња.
Затоа се неспоредливи цените и условите.
Законот за домување и неговото почитување како и кафеаните и теретаните се посебна приказна.
Оваа страница користи колачиња за персонализирање на содржината. Со продолжување на користењето, се согласувате со нашата политика за користење колачиња.