BoRg
Resistance is futile you will be assimilated
- Член од
- 8 декември 2005
- Мислења
- 486
- Поени од реакции
- 2
Turbo - eden mnogu dobar izum koj na covekot mu ima mnogu doprineseno vo avtomobilskata industrija pretezno vo trkackiot odel.
Se sostoi od dva dela 1. Turbina 2.Kompresor
Turbinata e postavena na toj nacin da lezi na samiot del od blokot na motorot ili ispusnata grana od kaj sto izleguvaat izduvnite gasovi,po sto se pridvizuvaat metalnite lopatki ili perki koj lezat na ista osovina so perkite ili lopatkite na kompresorot,odnosno vo samiot moment koga ce ja zapalite vasata kola izduvnite gasovi pominuvaat niz turbinata i go pridvizuvaat kompresorot koj po odredeno vreme nabiva odreden pritisok (narecen BOOST) na vozduh i go ispraca do cilindrite na motorot.
Zosto seto ova se pravi,pravata namena na turboto e da postigne pogolem pritisok (BOOST) vo dovodot na vozduh do motorot, e sea formulata odi vaka
Pogolem pritisok O2 + Povece dovod na benzin ili diesel = Povece Ks ili Energija
Pritisokot se meri vo Psi ili Bar,ako samo za moment pomislime deka koeficientot na iskoristivost e 100 % od samoto turbo na 100 Kpa =1Bar=14.7Psi togas vo teorija mocnosta na motorot ce se zgolemi do x 2 odnosno ako voziloto ima 150 ks so upotreba na turboto na vakov nacin vozilot bi imalo 300 Ks, no pritisokot vo realen svet nikogas ne podiga povece od 0.7 Bar i plus realniot koeficient na iskoristivost e 80 %.
So samata pomisla deka turboto se pridvizuva od izduvnite gasovi i plus se vrti na nezamislivi 10 000 do 100 000 Rpm normalno se zaklucuva deka ce se razvie nekoja temperatura.
Na motorite im e potreben svez i nezagrean vozduh za da mozat da funkcioniraat vo normalni parametri zatoa i se pronajdeni nekolku nacini za da se namali temperaturata na vozduhot vo ovoj sistem.
Kako na primer e Turbo - Intercooler (vnatresno ladenje) gi ima povece vidovi kako na primer : radiator ispolnet so vozduh i pri samoto dvizenje na voziloto se razladuva isto kako kaj radiatorot na voda,radiator so ulje i radiator so voda.
Na slikava e prikazan sistemot INTERCOOLER so vozduh
No kako i sekogas i se na svetot se si ima mani taka i ovoj sistem gi ima nekolku....
Turbo Lag - odnosno vremeto od pritiskanje na pedalata za zabrzuvanje do pridvizuvanje na kompresorot (vreme mereno vo mili sekundi)
Golema amortizacija na lagerite vo kompresorot i turbinata,poradi nivniot golem obrten moment
Golema potrosuvacka na gorivo dokolku imate teska noga...
No kako i da e so malku pari dobivate pogolema moc ovoj sistem najvise go praktikuvaat Porshe,Subaru i Saab
Se sostoi od dva dela 1. Turbina 2.Kompresor
Turbinata e postavena na toj nacin da lezi na samiot del od blokot na motorot ili ispusnata grana od kaj sto izleguvaat izduvnite gasovi,po sto se pridvizuvaat metalnite lopatki ili perki koj lezat na ista osovina so perkite ili lopatkite na kompresorot,odnosno vo samiot moment koga ce ja zapalite vasata kola izduvnite gasovi pominuvaat niz turbinata i go pridvizuvaat kompresorot koj po odredeno vreme nabiva odreden pritisok (narecen BOOST) na vozduh i go ispraca do cilindrite na motorot.
Zosto seto ova se pravi,pravata namena na turboto e da postigne pogolem pritisok (BOOST) vo dovodot na vozduh do motorot, e sea formulata odi vaka
Pogolem pritisok O2 + Povece dovod na benzin ili diesel = Povece Ks ili Energija
Pritisokot se meri vo Psi ili Bar,ako samo za moment pomislime deka koeficientot na iskoristivost e 100 % od samoto turbo na 100 Kpa =1Bar=14.7Psi togas vo teorija mocnosta na motorot ce se zgolemi do x 2 odnosno ako voziloto ima 150 ks so upotreba na turboto na vakov nacin vozilot bi imalo 300 Ks, no pritisokot vo realen svet nikogas ne podiga povece od 0.7 Bar i plus realniot koeficient na iskoristivost e 80 %.
So samata pomisla deka turboto se pridvizuva od izduvnite gasovi i plus se vrti na nezamislivi 10 000 do 100 000 Rpm normalno se zaklucuva deka ce se razvie nekoja temperatura.
Na motorite im e potreben svez i nezagrean vozduh za da mozat da funkcioniraat vo normalni parametri zatoa i se pronajdeni nekolku nacini za da se namali temperaturata na vozduhot vo ovoj sistem.
Kako na primer e Turbo - Intercooler (vnatresno ladenje) gi ima povece vidovi kako na primer : radiator ispolnet so vozduh i pri samoto dvizenje na voziloto se razladuva isto kako kaj radiatorot na voda,radiator so ulje i radiator so voda.
Na slikava e prikazan sistemot INTERCOOLER so vozduh
No kako i sekogas i se na svetot se si ima mani taka i ovoj sistem gi ima nekolku....
Turbo Lag - odnosno vremeto od pritiskanje na pedalata za zabrzuvanje do pridvizuvanje na kompresorot (vreme mereno vo mili sekundi)
Golema amortizacija na lagerite vo kompresorot i turbinata,poradi nivniot golem obrten moment
Golema potrosuvacka na gorivo dokolku imate teska noga...
No kako i da e so malku pari dobivate pogolema moc ovoj sistem najvise go praktikuvaat Porshe,Subaru i Saab