Grupacii ima mnogu vo Islamot i sekoj na svoj nacin si gi gleda rabotite i sekoja na svoj nacin e aktivna vo islamot.
Da veruvas deka Sufiite baraat pomos od mrtvi luge e obvinuvanje kako ona na Sufiite sto mislat deka vehabiite veruvaat deka Allah ima svoj dom (arsh) i deka tamu e stacioniran (vo bukvalna smisla). Ne ste se razbrale ubavo.
Edno prosto prasanje ke vi postavam.
Dali mislite deka Sufiite ne veruvaat ili go negiraat ili ne go svatile prvoto sure od Kur'anot:
- Tebe, Allaha, Gospodara svjetova, hvalimo,
- Milostivog, Samilosnog,
- Vladara Dana sudnjeg,
- Tebi se klanjamo i od Tebe pomoć tražimo!
- Uputi nas na Pravi put,
- na Put onih kojima si milost Svoju darovao,
- a ne onih koji su protiv sebe srdžbu izazvali, niti onih koji su zalutali!
Dali navistina mislite deka Sufiite ovoj biten aet ne go razbrale ili go odfrlaat,deka mu prepisuvaat pridruznik na Allah dz.s ?
Zalno e sto se obvinuvaat Sufiite so vakvi nebulozi,deka se molele na grobovi ili deka barale pomos od mrtvi. Posrednistvo preku Pratenik Bozji ne e baranje pomos od pratenikot,nitu pak od Evlijata,toa e povtorno baranje pomos od Allah dz.s.
Allah dz.s vo Kur'anot veli:
"A Mi smo poslali svakog poslanika zato da bi mu se, prema Allahovom naređenju, pokoravali. A da oni, koji su se sami prema sebi ogriješili, dođu tebi i zamole Allaha da im oprosti,
i da i Poslanik zamoli za njih, vidjeli bi da Allah zaista prima pokajanje i da je milostiv." (Nisa, 64)
Koga ovoj aet bi go zel vo praksa,sto treba da napravis,ako si,da receme od onie koi samite prema sebesi se ogresile ? Pejgamberot a.s denes e preselen,ne e ziv. Kako ke go ostvaris ova za i Resulullah a.s za tebe da se zamoli. Ova e Kur'anski aet,Muki,ne se prazni zborovi. Allah dz.s veli i poslanikot a.s za niv da zamoli. Ili ne vazi denes ovoj aet ? Ako ne vazi,bidejki e preselen Muhammed a.s.togas dobro,ima drugi problem a ako mislis deka i denes vazi ovoj aet,togas samo na grobot na resulullah treba da pojdes.
"A kada im se kaže: 'Dođite, Allahov Poslanik će moliti da vam se oprosti’, oni glavama svojim tresu i vidiš ih kako nadmeno odbijaju” (Munafikun)
"Znaj da nema boga osim Allaha! Traži oprosta za svoje grijehe i za vjernike i vjernice" (Muhammed, 19)
"O oče naš - rekoše oni - zamoli da nam se grijesi oproste, mi smo zaista zgriješili. Zamoliću Gospodara svoga da vam oprosti - odgovori on - jer On prašta i On je Milostiv” (Jusuf, 97-98)
“Pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vašim (ulul – emr)" (Nisa, 59)
--- надополнето: 7 ноември 2012 во 21:13 ---
SUFISKI IZREKI
Бишр Хафи рекол: „Желбата да бидеш познат меѓу луѓето е знак на љубовта кон овој свет.“
Бишр рекол: „Највредната работа дадена на Аллаховиот роб е знаењето, а потоа трпението во сиромаштвото.“
Суфјан рекол: „Да се биде аскет не значи да се облекува груба облека и да се јаде сув леб, туку значи, срцето да не се врзува за овој свет и да се скратат своите надежи.“
Eбу Тураб рекол: „Внимавај на своите мисли, бидејќи добрата мисла е основа на секое добро. Од добрата мисла произлегува доброто дело.“
Aхмед ибн Асим Интаки рекол: „Aко сакаш срцето здраво да го одржиш, помогни му со чување на јазикот.“
Aхмед Интаки рекол: „Искреност значи да се чини добро без желба по тоа да те спомнуваат и поради тоа да те величаат. Наградата за доброто дело кое го чиниш, очекувај ја само од Аллах.“
Aхмед Интаки рекол: „Oние дена кои од животот ти преостанале сметај ги за најголем иметок, па настојувај времето кое е пред тебе да го искористиш за чинење на добри дела, за да ти бидат простени гревовите кои си ги направил во времето кое ти поминало.“
Eбу Мухаммед Мурташ рекол: „Teсаввуф е убава чуд.“
Eбу Бекр Веррак рече: „Kога си меѓу умните, укажи им почитување. Kога си меѓу аскетите, убаво однесувај се кон нив. Kога си меѓу незналици, имај трпение.“
Aбдуллах Мунасил кажува: „Убавото однесување ни е попотребно отколку многу знаење.“
--- надополнето: 7 ноември 2012 во 21:14 ---
Ахмед Харб рекол: ,, Кога би знаел кој ме мрази, кој ме оговара, и кој за мене лошо зборува, би го дарувал со злато и сребро., таков човек работи за мене, па ред е да биде платен.``
Ибн Муаз рекол: ,, Се чудам на оној кој се чува од храна плашејќи се за болест, а не се чува од гревови плашејќи се од полагање на сметките.``
Ебу Сеид Харраз рекол: ,, Го видов на сон Иблис, па земав стап да го избркам. Тогаш слушнав глас: ,, Тој не се плаши од стапот, туку се плаши од светлината на срцето!``
Ебу Аббас Кассаб рекол: ,, Мухаммед не е мртов, мртва е твоја способност да го видиш.``
Шејх Харкани рекол: ,, На верникот е секаде џамија, секој ден му е петок, а секој месец Рамазан.``
--- надополнето: 7 ноември 2012 во 21:15 ---
На Суфјан Севри му починал соседот, па Суфјан отишол на џеназе. Слушнал како сите присатни го фалат починатиот, па рече: „Да знаев дека толку драг им бил на луѓето, никогаш не би му дошол на џеназе, бидејќи човекот мора да биде лицемер за луѓето да бидат задоволни со него.”
Суфјан рекол: „Најдобар владетел е оној кој се дружи со научниците, а најлошиот научник е оној кој се дружи со владетелите.“
На Ебу Осман некој му рече: „Со јазикот Аллах го спомнувам, но срцето во тоа не учевствува, што да направам?”
Он му одговорил: „Биди благодарен што барем еден орган на Господарот му е покорен. Продолжи така, и надевај се дека и срцето ќе му се придружи на јазикот!“
Eбу Абдуллах Мухаммед ибн Фадл рекол: „На четри начина човекот исламот го напушта: не постапува според она што го знае, го работи она што не го знае, не бара да дознае она што не знае, и на другите луѓе им забранува да дознаат.“
Некој од Ибн Џелла побарал да говори за сиромаштвото, но он ништо не рече, излезе надвор, па после некое време се вратил. „Што значеше ова?, прашал. Ибн Џелла рече: „Имав четри бакрени парички, па отидов да ги поделам за садака. Ми беше срам да зборувам за сиромаштвото додека тие пари биле кај мене!“
Eбул-Хасан Нурси секое утро одел во својот дуќан. Од дома земал неколку сомуни, и по пат ги делел за садака, па навраќал во џамија и клањал. Потоа одел во својот дуќан. Домашните мислеле дека јаде во дуќанот, калфите мислеле дека јаде дома. Дваесет години така правел и никој не знаел дека он постел.
--- надополнето: 7 ноември 2012 во 21:16 ---
Бишр Хафи рекол:
„Патувајте низ светот, бидејќи водата која тече е пријатна, а она која стои се претвара во бара.“
Сехл ибн Абдуллах рекол: „Човекот кој со сопствената волја не му робува на Аллах, ќе робува мимо својата волја на другите луѓе.“
Шејх Харкани рекол: „Освен верата, Аллаховиот роб не може ништа подобро да има од чистото срце и јазикот кој ја говори вистината.“
Шибл кажува: „Го прашав Јусуф Асбат: 'Што е вистинска скрушеност?' Oн рече: 'Да се смета дека секого што ќе го сретнеш кога ќе излезеш од дома, дека е подобар од тебе.'“
Хајр Нессаџ рекол: „Човекот го употполнил своето дело кога во се што чини гледа недостатност или својата кривица.“
--- надополнето: 7 ноември 2012 во 21:16 ---
Meнсур ибн Аммар одржувал предавње, па еден му пружил хартија во која биле напишани стиховите:
Oној што другите ги повикува на Аллах, а сам во Него не се потпира,
лекар е што туѓите болести ги лечи, а својата не може да ја излечи.
Meнсур тоа го прочитал, па рече: „O човеку, ти поради тебе работи си како ти кажувам. Моето знаење и она што го говорам тебе ќе ти користи, а моите гревови и маани тебе нема да ти наштетат.“
--- надополнето: 7 ноември 2012 во 21:16 ---
Една робинка го поселамила хазрети Хусејн и при тоа му дала босилок. На тоа он и рече: ''Ти си слободна поради Аллаховиот веџх.'' Kога му приговориле за таа постапка, он одговорил: ''Aллах не одгледува, па Возвишениот кажува: ''Kога со селам ќе ве поселамат, со подобро отпоздравите,'' a во случајов ослобудувањето на робинката е подбро.' (суфијска изрека)
--- надополнето: 7 ноември 2012 во 21:22 ---
Фудејл рекол:„Полесно е да војуваш против паметниот отколку алва да јадеш со будалиот.“
Ел-Фудејл бин Ијад ' рекол:
"Оди по патот на упатата, и нека не те плаши што мал број на луѓе одат по тој пат, а чувај се од скршнување на патот, и нека не те излаже големиот број на луѓе кои себеси се уништуваат на тој пат. "
Шејх Харкани рекол:
,, Аллаху мој, камо ли среќа да нема ниту Џеннет ниту Џехеннем, зошто тогаш би се видело кој те вистински почитува``
Салих на своите ученици често им говорел: "На оној кој упорно тропа, вратата ќе се отвори."
Рабија (р.а.), слушнала за тоа, па еден ден на Салих му рече: "O, Салих, до кога ќе говориш дека некоја врата треба да се отвори? Зарем таа врата некогаш била затворена?"
Ниеден алим нема да достигне совршенство се додека не биде искушен со четри работи:
- злобата од непријателот
- прекорот од пријателот
- навредите од незналиците
- и завидот од учениците.
Ако има голем саб`р , Аллах ќе го направи водач(имам) кој луѓето ќе го следат.
(Šejh Ebul-Hasan EŠ-Šazili k.s.)
Суфија е оној кој е чист и не ја гледа својата предност над другите. Се друго се искинати застори, па кој од нив ќе се спаси ќе стигне... Времето е сабја која го сече оној кој со неа сече.
--- надополнето: 7 ноември 2012 во 21:39 ---