Кој бил НИКОДИМ ТИСМАНСКИ

  • Креатор на темата Креатор на темата @cool@
  • Време на започнување Време на започнување

@cool@

Η Μακεδονία δεν είναι Ελληνική
Член од
2 јуни 2007
Мислења
23.601
Поени од реакции
27.115
Св.преподобен Никодим Тисмански роден 1320 г.во Македонија ( според некои во Прилеп, а според други во Костур), но како и да е битно е дека е од Македонија.

Sf_Nicodim_de_la_Tismana.jpg


За него од страна на србите пишувано е дека е србин http://www.crkva.se/srbi_nikodim_tismanski.htm#_ftn1 , за грците е грк, за бугарите тој е бугарин од Македонија оригиналното житие на Св.Никодим Тисмански /б'лгарин,от Македонија./ http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=3539&view=getlastpost.

Но според истражувањата на Nicolae Iorga докажува дека е тој Македонец- влав (ништо да не ве чуди, секој од горе наведениве соседи присвојуваат- од нашата историја). :nenene:

Србите одат до таму да градот Прилеп - за кој станува погоре збор, велат дека не е истиот град во Македонија , туку дека таков град се наоѓал во Косово???

Затоа романците пишуваат дека досега на ниту една карта неможеле да најдат косовски град Прилеп.

Многу чудно, што романците кои цврсто веруваа дека тој е Македонец, сега почнуваат да запаѓаат во дилема- од проста причина, што за Св.Никодим од србска страна имало напишано неколку книги, за разлика од нив македонците никаде не го ни споменуваат- ова го пишува Prof. Dr. Mircea Pacurariu.

Наведува дека доколку бил македонец зошто во ниту една книга, писание од Jordanie Konstantinov (Dzinot), Dimitar Miladinov, Rajko Zinzifov şi Kuzman Sapkarev или пак од Марко Цепенков не бил Св.Никодим споменат.

- Şi totuşi, еn Macedonia, despre el nu se scrisese nimic еn documentele vremii. Nici unul din profesorii macedonieni care s-au ocupat de instruirea în cultura slavă, Jordanie Konstantinov (Dzinot), Dimitar Miladinov, Rajko Zinzifov şi Kuzman Sapkarev nu amintesc nimic despre Nicodim de la Tismana. Cu atеt mai mult să afirme că Nicodim s-ar fi născut еn oraşul macedonean Prilep, un important centru de instruire inclusiv еn cultura slavă. Nici Marko Cepenkov mare culegător de folclor, poveşti şi legende macedonene nu aminteşte nimic de legendele legate de Nicodim еn căutarea locului propice pentru a ridica Mănăstirea Tismana, ceea ce ar fi fost normal, dacă Nicodim ar fi fost macedonean.


Дали досегашниве „заспани“ македонски историчари го дозволиа ова, или е нешто поинаку.?????

Не мислите ли дека човекот бил навистина Македонец http://makedonija.rastko.net/delo/12220#_Toc190867375, штом постои толкава заинтересираност од страна на нашите соседи за него и негово присвојување.

Како тоа одеднаш се појавува град Прилеп во Косово, кога романците тврдат дека таков град освен во Македонија, на ниедна карта не покажува дека постоел и во Косово.

http://www.manastireatismana.ro/2006/prilep.htm

Навистина многу чудно.
 
Никодим навистина постоел и живеел во Прилепско!

За Никодим, иако има доста податоци, до денес малку се знае. Има една теорија која вели дека Никодим бил воен соработник и стратег на Крали Марко. Како постар од него, тој го придружувал Марка на неговите битки. Инаку, во црквата Никодим е признат како светец. За него се знае и дека бил главен монах на еден голем манастир на планината Козјак, Прилепско. Местото се вика „Големи Полани“ (на старословенски „големи палати“). Денес, во тој регион има село кое се вика Никодин, кое првично е создадено од соединување на жителите од седум села. Потоа, името на селото е дадено во чест на св. Никодим, кој токму во тие краишта живеел и дејствувал, почитуван од луѓето како заштитник на народот.
Постои и една легенда дека кога Турците стасале до тоа место, тие влегле во манастирот, барајќи го Никодима. Но, никој од монасите не го беше предал, па Турците заклале 100 монаси. Култот кон св, Никодим и до ден - денес одекнува таму, зачуван во народните преданија, песни и во црковните книги.
Кога ќе дознаам повеќе за Никодим (а тоа ќе е потврдено со оригинални документи, доверливи извори и сл.) ќе пишам на темава.
 
Св.преподобен Никодим Тисмански роден 1320 г.во Македонија ( според некои во Прилеп, а според други во Костур), но како и да е битно е дека е од Македонија.

За него од страна на србите пишувано е дека е србин http://www.crkva.se/srbi_nikodim_tismanski.htm#_ftn1 , за грците е грк, за бугарите тој е бугарин од Македонија оригиналното житие на Св.Никодим Тисмански /б'лгарин,от Македонија./ http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=3539&view=getlastpost.
но според истражувањата на Nicolae Iorga докажува дека е тој Македонец- влав (ништо да не ве чуди, секој од горе наведениве соседи присвојуваат- од нашата историја:nenene:).


Вашето об'ркване и в'проси каква точно е истината са нап'лно разбираеми, имајки предвид че става дума за натрупване на фалшификации от рум'нска страна. Аз с'што с'м се чудил зашто е нјамало реакции от македонските историци.

Србите одат до таму да градот Прилеп - за кој станува погоре збор, велат дека не е истиот град во Македонија , туку дека таков град се наоѓал во Косово???
За тоа романците пишуваат дека досега на ниту една карта неможеле да најдат косовски град Прилеп.


Рум'нците (и с'рбите) си играјат на "мижи да те лажим". Данните са че Никодим Вратненски е от Прилеп или Прилепец, което с'рбите го правјат на "ПрилепАц" до Ново Б'рдо и оттук рум'нските историци изкарват Никодим за роднина на ср'бскија крал Лазар (аха, крал - "цар Лазар" - такова животно нјама) и за влах. Ето един обзор за Никодим Вратненски и за рум'нските/ср'бски спекулации около него от Тодор Балкански - http://www.kroraina.com/knigi/tb2/tb_5_4.htm


tb_120.jpg




, което Никодим
 
секој присвојува по нешто еве сеа нов сосед одгодина очекувајте да се докаже теоријата Никодим е косовар!:smir:
 
Istorijata ne e samo minato

Pi{uva: Aleksandar DONSKI

  • [*]Ima i novovekovni svetiteli Makedonci koi dosega ne bea vklu~eni vo Kalendarot na MPC!
    [*]Ima vkupno blizu devedeset Makedonci svetiteli, bez onie rodeni vo Aleksandrija i Antiohija i MPC treba site niv da gi vklu~i vo pravoslavniot kalendar!
M
akedonec bil i Svetiot prepodoben otec Nikodim Tismanski. Vo negovoto `itie ~itame:
"Prepodobniot na{ otec Nikodim be{e rodum od sredi{nite kraevi na Makedonija" (@itija...dekemvri, str.758).
Spored edni mislewa, toj bil roden vo Prilep, a spored drugi vo Kostur. @iveel vo 14 vek i dejstvuval glavno vo Romanija.
Makedonec bil i Sveti Antonie nov ^udotvorec. Vo negovoto `itie ~itame:
"Ovoj prepodoben otec, na{iot Antonie nov poteknuva od Verija vo Makedonija. Roditelite mu bea dobrodetelni i imotni".
Vo prodol`enie ~itame deka toj u{te kako dete go primil hristijanstvoto i zaminal vo manastir vo makedonskata oblast Pierija. Potoa `iveel vo pe{tera. Po negovata smrt `itelite na Verija (Ber) i na Pierija se skarale koj da go zeme negovoto telo. Za da go re{at problemot, negovoto telo go stavile na volovska kola i gi pu{tile volovite sami da odat. Volovite go odnele negovoto telo pravo vo negoviot roden dom vo Verija. Sveti Antonie nov ^udotvorec `iveel vo 14 vek. (@itija...januari, cit. delo, str. 550 i 551).
Makedonec bil i Svetiot novoma~enik Nikola. Vo negovoto `itie (@itija... april, str. 138) ~itame:
"Sveti Nikola be{e rodum od Solun i be{e |akon".
Ovoj ma~enik postradal od Turcite vo 1463 godina na ostrovot Lezb, zaedno so sve{tenoma~enikot Rafailo od Itaka.
 
Кој бил Али баба или Nicolae Constantin Batzaria???

was a macedonian ... November 20, 1874 (1874-11-20) Krushevo
Batzaria also collected and retold fairy tales from various folkloric traditions, while publishing original novels for adolescents and memoirs of his life in Macedonia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nicolae_Constantin_Batzaria
 
Никодим Тисмански досега кај нас е спомнат, за жал, само во склоп на два лексикона посветени на старата македонска книжевност:

„Речник на старата македонска книжевност/литература“ од Ѓорѓи Поп-Атанасов, првпат издаден во Македонска книга, Скопје, 1989, повторно во Скопје, Менора (2004/2009). Таму е името на овој деец ставено како заглавен поим, и има дадено доста скудни, ама релевантни податоци, како и додатна романска литература за понатамошно истражување. Инаку, историчарите на книжевноста го сметаат за автор на некои текстови, иако тоа не е потврдено.

„Македонски книжевни дејци од XIV век“, статија на Илија Велев, издадена во седмиот број на списанието „Синтези“, 2007.

Ако некој сака сериозно да ја истражи оваа историска личност, нека копа по романски архиви, бидејќи само тие се релевантни, засега.
 
Никодим Тисмански досега кај нас е спомнат, за жал, само во склоп на два лексикона посветени на старата македонска книжевност:

„Речник на старата македонска книжевност/литература“ од Ѓорѓи Поп-Атанасов, првпат издаден во Македонска книга, Скопје, 1989, повторно во Скопје, Менора (2004/2009). Таму е името на овој деец ставено како заглавен поим, и има дадено доста скудни, ама релевантни податоци, како и додатна романска литература за понатамошно истражување. Инаку, историчарите на книжевноста го сметаат за автор на некои текстови, иако тоа не е потврдено.

„Македонски книжевни дејци од XIV век“, статија на Илија Велев, издадена во седмиот број на списанието „Синтези“, 2007.

Ако некој сака сериозно да ја истражи оваа историска личност, нека копа по романски архиви, бидејќи само тие се релевантни, засега.

само уште да го разбиравме романскиот-арно ќе беше- тоа ми доаѓа како да ми кажал некој -претурај по турските архиви- што И ТРЕБА- има што да се најде(ама ....бариерата е јазикот)
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom