Stefus Corp.
Рационална Коза
- Член од
- 22 август 2012
- Мислења
- 2.097
- Поени од реакции
- 1.821
... Позицијата на Капитал ...
Конечно се градат автопати во Македонија!
Дејан Азески
Доколку автопатите кон Штип и Охрид се започнеа во 1991 година сега ќе имавме еден туристички и еден индустриски центар на местото на денешните две жални паланки. Добра поука за неодложно забрзување на реализацијата на останатите приоритетни зафати за кои времето за чекање е одамна истечено.
Економски бенефит од 300 милиони евра за македонските компании, ангажирање на повеќе илјади градежни работници и стручен персонал, скратување на времето на патување помеѓу престолнината и внатрешноста, подобрување на бизнис можностите за инвестирање во економски заостанатите региони, раст на вредноста на земјиштето, се само дел од долгата низа бенефити и благодети од големите инвестиции во автопатската инфарструктура кои штотуку започнаа.
И експертите и граѓаните се убедени дека носењето на Штип на само 47 километри или 20 миниту до Скопје и скратувањето на патот за Охрид ќе значи револуционерна промена од стагнација и назадување кон економско демографски просперитет на овие региони.
Епа сега кога е тоа така прашањето е зошто толку се чекаше? Зошто никој во последниве 22 години не најде за сходно да ги послуша безбројните апели како од граѓаните така и од експертите за што побрзо започнување и завршување на овие патни правци. Зошто требаше да се чека Свети Николе, Виница и Радовиш целосно да се иселат за да се започне со изградбата на автопатот? Зошто се чекаше Охрид да остане без туристи и без половина од населението за некој да се сети дека е сосема природно во една нормална држава главната туристичка дестинација да е автопатски поврзана со престолнината на државата? Зарем сите досегашни влади беа толку слепи да не можат да ја заприметат трансформацијата на целото полошко поле од ниви со пченка во македонска силиконска долина само неколку години после изградбата на автопатот? Зарем никој не ги дозна ефектите и придобивките на Хрватска од автопатското поврзување на Сплит и Загреб?
Во сите овие загубени години едно е добро што имаме уште многу инфраструктурни проекти кои треба да се завршат и горенаведените придобивки од новите автопатишта треба да ни се добар поттик тоа да го направиме што побрзо. Што побрзо да ја завршиме пругата кон Бугарија и Албанија, две соседни земји од кои сме стопански и инфраструктурно изолирани како да живееме на различни континенти. Што побрзо да се заврши карго аеродромот во Штип кој може да биде основа за ренесанса во земјоделското производство во целиот регион на источна Македонија.
Конечно да се репарира и пушти во употреба и пругата од Битола кон Лерин со што ќе се поврзат овие вештачки одвоени региони. И на крај не Србија и Грција, туку Македонија да е најгласен пропагатор на идејата за изградба на каналот Дунав-Морава –Вардар, што е единствениот конвеционално изведлив и реален начин Македонија да стане пристанишна земја со евтин транспорт. За на крај конечно да се сфати и потврди дека, од Цезар преку Рузвелт до Ататурк, никој не згрешил и не изгубил вложувајќи во инфраструктурата.
http://www.kapital.mk/MK/komentari/97833/konechno_se_gradat_avtopati_vo_makedonija!.aspx
Конечно се градат автопати во Македонија!
Дејан Азески

Доколку автопатите кон Штип и Охрид се започнеа во 1991 година сега ќе имавме еден туристички и еден индустриски центар на местото на денешните две жални паланки. Добра поука за неодложно забрзување на реализацијата на останатите приоритетни зафати за кои времето за чекање е одамна истечено.
Економски бенефит од 300 милиони евра за македонските компании, ангажирање на повеќе илјади градежни работници и стручен персонал, скратување на времето на патување помеѓу престолнината и внатрешноста, подобрување на бизнис можностите за инвестирање во економски заостанатите региони, раст на вредноста на земјиштето, се само дел од долгата низа бенефити и благодети од големите инвестиции во автопатската инфарструктура кои штотуку започнаа.
И експертите и граѓаните се убедени дека носењето на Штип на само 47 километри или 20 миниту до Скопје и скратувањето на патот за Охрид ќе значи револуционерна промена од стагнација и назадување кон економско демографски просперитет на овие региони.
Епа сега кога е тоа така прашањето е зошто толку се чекаше? Зошто никој во последниве 22 години не најде за сходно да ги послуша безбројните апели како од граѓаните така и од експертите за што побрзо започнување и завршување на овие патни правци. Зошто требаше да се чека Свети Николе, Виница и Радовиш целосно да се иселат за да се започне со изградбата на автопатот? Зошто се чекаше Охрид да остане без туристи и без половина од населението за некој да се сети дека е сосема природно во една нормална држава главната туристичка дестинација да е автопатски поврзана со престолнината на државата? Зарем сите досегашни влади беа толку слепи да не можат да ја заприметат трансформацијата на целото полошко поле од ниви со пченка во македонска силиконска долина само неколку години после изградбата на автопатот? Зарем никој не ги дозна ефектите и придобивките на Хрватска од автопатското поврзување на Сплит и Загреб?
Во сите овие загубени години едно е добро што имаме уште многу инфраструктурни проекти кои треба да се завршат и горенаведените придобивки од новите автопатишта треба да ни се добар поттик тоа да го направиме што побрзо. Што побрзо да ја завршиме пругата кон Бугарија и Албанија, две соседни земји од кои сме стопански и инфраструктурно изолирани како да живееме на различни континенти. Што побрзо да се заврши карго аеродромот во Штип кој може да биде основа за ренесанса во земјоделското производство во целиот регион на источна Македонија.
Конечно да се репарира и пушти во употреба и пругата од Битола кон Лерин со што ќе се поврзат овие вештачки одвоени региони. И на крај не Србија и Грција, туку Македонија да е најгласен пропагатор на идејата за изградба на каналот Дунав-Морава –Вардар, што е единствениот конвеционално изведлив и реален начин Македонија да стане пристанишна земја со евтин транспорт. За на крај конечно да се сфати и потврди дека, од Цезар преку Рузвелт до Ататурк, никој не згрешил и не изгубил вложувајќи во инфраструктурата.
http://www.kapital.mk/MK/komentari/97833/konechno_se_gradat_avtopati_vo_makedonija!.aspx