Најпрво да нема некои забуни.
Далеку сум од некој верски фанатик. Ја ценам и сакам науката. Го ценам и сакам образованието.
Следам подфорум за религија и многу често се напаќаат верниците, било да се христијани, будисти, ебреи, муслимани... како нивната религија и средни им го перела мозокот. Како биле испрани мозоци, како само тоа што го имало во нивните свети книги они го признавале и сл.
Па се даваат примери за држави, општества... со најпогрдни зборови... се само заради тоа што има верска конотација.
Размислувам за процесот на образование и на накој начин можеби истиот е еден голем процес на пересе на мозокот. Настрана огромните придобивки на истиот, тука нема збор. Во никој случај не мислам дека подобро е човек без образование отколку човек со докторска дисертација.
Еве неколку прости примери во кои класичното образование директно/индиректно се судрува мање више со тоа што го учат дуо-три религиите (ислам, христијанство, јудаизам).
1, На школо те учат како настанал светот. Бинг бенг. Една голема теорија. Нема докази. Веруваме дека најверојатно е така.
- Религијата вели дека Бог го создал. И таа нема докази за тоа. Ама биг бенг теори е ок, и кул ама тоа бог дека го создал светот е просто и уназадено.
2. Дарвинизам. Просто кажано предците ни се мајмуни, а пра предците некои диви свињи. И за овоа нема докази, као има, ама ако прогуглаш има тон литература и научници или квази научници кои тврдат дека тоа нема везе. Башка како тоа еволуцијата стопирала со човекот, па и ние треба да еволуираме т.е да мутираме. Реанло и тоа е теорија. Ама на школо те учат да веруваш во тоа. Ако сакаш 5 по биологија кога ќе имаш прашање на тест како настанал човекот мора да напишеш дека настанало со евеолуција од мајмун.
Ако напишеш Бог го создал. Кец. И едното и другото не е докажано и нема докази или ако има тие се дискутабилни.
Покласично перење мозок нема.
3. Образованието те учи индиректно дека нема духови, џинови, демони, ангели и сл. бидејќи постои само она што емпириски може да се докаже.
- Религијата те учи обратно.
4. Има доста нејаснотии во науката. Било која покомплицирана формула или равенка да земеш мора да има некој коефициент или некоја вредност/променлива на позната. Цела формула е ок, т.е се важи ама имаш некоја непозната т.е дел кој не можеш да го објасниш и предвидиш (God's hand???).
Одредени равенки важат во еден систем во едни услови ама во други услови не важат.
Полно работи се само теоретски докажани а не и практично и некој за тоа добива нобелова.
- Кога религијата те учи за некои работи кои теоретски се претставени а не и практично докажани тоа е проблем
И има полно вакви примери, ама главна констатација е дека директно или индиректно образовниот систем помага во креирањето на атеисти или луѓе кои не веруваат или во најмала рака ќе ја гледаат религијата со други очи. И сето тоа е ок.
Ако некој се замонаши и замине во некој манастир и се утепа од читање на христијанска литература и светот го гледа преку таа призма одма се напаѓа дека е со испран мозок од луѓе кои исто така се со испран мозок само од некоја друга институција.
Мислам секаде имаш влијание и перење на мозок. Перење мозок имаме преку серии, филмови, радио, весници, социјални мрежи, владини реклами
инт.
И се тоа е ок, само религиозното перење мозок е проблем.
Не сме малце дволични.
Далеку сум од некој верски фанатик. Ја ценам и сакам науката. Го ценам и сакам образованието.
Следам подфорум за религија и многу често се напаќаат верниците, било да се христијани, будисти, ебреи, муслимани... како нивната религија и средни им го перела мозокот. Како биле испрани мозоци, како само тоа што го имало во нивните свети книги они го признавале и сл.
Па се даваат примери за држави, општества... со најпогрдни зборови... се само заради тоа што има верска конотација.
Размислувам за процесот на образование и на накој начин можеби истиот е еден голем процес на пересе на мозокот. Настрана огромните придобивки на истиот, тука нема збор. Во никој случај не мислам дека подобро е човек без образование отколку човек со докторска дисертација.
Еве неколку прости примери во кои класичното образование директно/индиректно се судрува мање више со тоа што го учат дуо-три религиите (ислам, христијанство, јудаизам).
1, На школо те учат како настанал светот. Бинг бенг. Една голема теорија. Нема докази. Веруваме дека најверојатно е така.
- Религијата вели дека Бог го создал. И таа нема докази за тоа. Ама биг бенг теори е ок, и кул ама тоа бог дека го создал светот е просто и уназадено.
2. Дарвинизам. Просто кажано предците ни се мајмуни, а пра предците некои диви свињи. И за овоа нема докази, као има, ама ако прогуглаш има тон литература и научници или квази научници кои тврдат дека тоа нема везе. Башка како тоа еволуцијата стопирала со човекот, па и ние треба да еволуираме т.е да мутираме. Реанло и тоа е теорија. Ама на школо те учат да веруваш во тоа. Ако сакаш 5 по биологија кога ќе имаш прашање на тест како настанал човекот мора да напишеш дека настанало со евеолуција од мајмун.
Ако напишеш Бог го создал. Кец. И едното и другото не е докажано и нема докази или ако има тие се дискутабилни.
Покласично перење мозок нема.
3. Образованието те учи индиректно дека нема духови, џинови, демони, ангели и сл. бидејќи постои само она што емпириски може да се докаже.
- Религијата те учи обратно.
4. Има доста нејаснотии во науката. Било која покомплицирана формула или равенка да земеш мора да има некој коефициент или некоја вредност/променлива на позната. Цела формула е ок, т.е се важи ама имаш некоја непозната т.е дел кој не можеш да го објасниш и предвидиш (God's hand???).
Одредени равенки важат во еден систем во едни услови ама во други услови не важат.
Полно работи се само теоретски докажани а не и практично и некој за тоа добива нобелова.
- Кога религијата те учи за некои работи кои теоретски се претставени а не и практично докажани тоа е проблем
И има полно вакви примери, ама главна констатација е дека директно или индиректно образовниот систем помага во креирањето на атеисти или луѓе кои не веруваат или во најмала рака ќе ја гледаат религијата со други очи. И сето тоа е ок.
Ако некој се замонаши и замине во некој манастир и се утепа од читање на христијанска литература и светот го гледа преку таа призма одма се напаѓа дека е со испран мозок од луѓе кои исто така се со испран мозок само од некоја друга институција.
Мислам секаде имаш влијание и перење на мозок. Перење мозок имаме преку серии, филмови, радио, весници, социјални мрежи, владини реклами

И се тоа е ок, само религиозното перење мозок е проблем.
Не сме малце дволични.