Какво е образованието во Македонија?

  • Креатор на темата Креатор на темата @cool@
  • Време на започнување Време на започнување

@cool@

Η Μακεδονία δεν είναι Ελληνική
Член од
2 јуни 2007
Мислења
23.601
Поени од реакции
27.115
Кои се европските или пак светските индикатори за квалитет во образованието ?

Што мислите, кои се потребните чекори што треба да се направат да се реформира образованието?

Што е тоа што треба да се промени, а што не?

Сметате ли дека треба да се воведат модерни, иновативни методи ? дека постоечките се застарени односно застарен е пристапот на пренесување на знаењето?

Кај државните факултети дали освен теоретската настава и недоволната примена на праксата -испаѓа дека практичната рабта на факултетите е многу слабо застапена или пак на некои воопшто и ја нема поради Х причини- некаде поради лошата опрменост на факултетите, некаде поради не/желбите на професорите.....
--- надополнето: 4 август 2013 во 08:42 ---
.
.
.
Пред некое време пишуваше по медиуми дека :

„има случаи на одредени факултети еден професор да им е ментор на 30 магистранти, отсега оваа бројка се ограничува на максимум 10 за една година. За еден професор да биде ментор мора да има објавено најмалку шест труда во меѓународни списанија со фактор на влијание...За секој објавен труд на еден професор факултетот може да му исплати една плата плус.
Универзитетот ќе има обврска да организира студиски престој за минимум 30 студенти годишно, во траење до три месеци, и тоа на некој од првите 500 рангирани универзитети според Шангајската листа. а трошоците за престој, школарина, осигурување, патни трошоци ќе треба да ги плати универзитетот, односно факултетот.

Првпат државата им нуди помош за вработување на лицата што ќе магистрираат или докторираат на еден од првите 200 рангирани универзитети во светот. Тие лица може да побараат помош од Министерството за образование и наука и деканатот на соодветниот факултет, кои ќе помогнат да го вработат...........................

http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=12313845537&id=9&setIzdanie=22786
 
поопширно по содржина,по тема ..... во светски рамки ....
такво е образованите во кратки црти .... :LOL:
 
поопширно по содржина,по тема ..... во светски рамки ....
не ќе да е така ...
зошто независната меѓународна асоцијација од Австралија Universitas 21 ја нема воопшто рангирано Македонија?
Во топ-10 се : САД, Шведска, Швајцарија, Канада, Данска, Финска, Холандија, Австралија, Сингапур и Велика Британија.
Тука се и унгарија, Бугарија, Романија, Хрватска, Турција, Аргентина ,гејлада и Бразил
а и Србија е рангирана на 32 место
2013 Full U21 Rankings Report - Universitas 21
 
не ќе да е така ...
зошто независната меѓународна асоцијација од Австралија Universitas 21 ја нема воопшто рангирано Македонија?
Во топ-10 се : САД, Шведска, Швајцарија, Канада, Данска, Финска, Холандија, Австралија, Сингапур и Велика Британија.
Тука се и унгарија, Бугарија, Романија, Хрватска, Турција, Аргентина ,гејлада и Бразил
а и Србија е рангирана на 32 место
2013 Full U21 Rankings Report - Universitas 21
брат не знам како да ти одговорам ... но имам една теорија тоес причина е можеби избегнувањето на Македонија да се оцени .... досега во неколку пати поради не знам која причина,можеби надворешна политичка или пак немањето преставник во нашата земја од страна на тој што го прави истражувањето ... искрено знам дека Македонија има навистина добра образовна програма ..... имам странски пријатели во Белгија,Австралија,Англија,Шведска и Канада .... искрено коа ќе земеш средношколец нивни и наш,кога ќе земеш просечен стар човек нивни и наш .... нашиот е подобар .... знае повеќе јазици,два и повеќе да разбере ... опши теми е далеку подобар ... прашај го за секс процесот ,овие Западњациве нема да знаат да ти објаснат дека пенисот влегува во вагина и тако даље со стручни термини како нашинецов ... немаат поима од историја освен актуелни теми со стереотипи ... немаат апсолутно од Географија ... прашај го каде е Прага ?! Во Германија била ... :pos: ..... е сега тука може да речеме во делот на Математика .... искрено тука се они понапред .... повеќе се фокусираат кон тоа поле .... кај нас математичката програма на предавање е со срања предавана ,да не ти објасни процес на решавање на математички проблем ... јас улам на Електро и дали ти се верува дека Математика научив дури трета година средно .... не знаев алгебра дека два минуса се кратат,се префрла една страна со другата во знакот = на равенката .... да не ми објаснење братучед ми кој исто е на Електро,он дипломира меѓу најдобрите ,нека е здрав и жив ,разбрав што е математика .... значи за општи предмети сме најдобри но природни како математика и физика ни се слаба страна ... така ли е ... :D
 
кои се недостатоците ме интересира?а верувам дека ги има многу ( можеби ја имав таа среќа да не се запознаам со македонскиот образовен систем одблиску:vozbud:)
и ко што реков на почетокот кои се тие европски индикатори за квалитет на образованието?????
 
.... значи за општи предмети сме најдобри но природни како математика и физика ни се слаба страна ... така ли е ... :D
Па затоа што сме бубачи, затоа што скоро целиот материјал ни е претворен во теорија(зборувам за мојот факултет) и затоа ни идат сите опшествени науки. Штета е што праксата на факултетите е толку минимална,дури и незначителна. Можеби и поради тоа странскиот пазар ги бара нашите студенти кои можеби немаат пракса,ама богато се потковани теориски. Така да странците добиваат готов производ во кој инвестираат минимално, а добиваат многу.
 
Јас, најголемиот проблем го фокусирам кај комуникацијата Професор-Ученик ..... едноставно катастрофа е ..... еден професор на 30 души да предава,и да се оди на принцип кој научил научил ... како рече авторот на Khan Academy,светски познатиот Salman Khan .... Треба еволуција и револуција на моменталниот систем на училишта ... Сеуште владее не само кај нас туку и во светот и во Америка,стариот англиски систем на училишта од времето на Индустриска Англија тоес Велика Британија ... моментално модерните училишта ..... треба да се минато во минатото ....


побарајте ја целата емисија од второто видео ..... гаден разговор беше .... :)

--- надополнето: 4 август 2013 во 10:23 ---
 
Najgolem problem e sto visokoto obrazovanie e svedeno na sredno obrazovanie, sekoj da se pofali deka diplomiral. Predlogot ne mi e da se zapise toj koj ima najmnogu pari, tuku da se primeni drug nacin - imeno moskovskiot medicinski fakultet Juri Lomonosov ima pravilo - sekoj ispit tamu mozes da go polagas vo bilo koja sesija, bez vlezni kolokviumi. Ako go padnes, nemas pravo pak da go polagas. Taka da i da si zavrsil 90% od ispitite ako padnes na eden nemas sansi za diplomiranje. Taka diplomata ke dobie svoja validnost i tezina.

Drugo, da se zatvorat fakultetite za opstestveni nauki na edno dobri 30 godini. Pravnici i ekonomisti mozeme so lopata da gi rineme.
 
Јас, најголемиот проблем го фокусирам кај комуникацијата Професор-Ученик ..... едноставно катастрофа е ..... еден професор на 30 души да предава,и да се оди на принцип кој научил научил ... како рече авторот на Khan Academy,светски познатиот Salman Khan .... Треба еволуција и револуција на моменталниот систем на училишта ... Сеуште владее не само кај нас туку и во светот и во Америка,стариот англиски систем на училишта од времето на Индустриска Англија тоес Велика Британија ... моментално модерните училишта ..... треба да се минато во минатото ....
е ова ми се допаѓа (y)
од она што ми го раскажувале поранешни а и сегашни студенти од МК беа ко приказни во негативен контекс - а се однесуваа на односот студент-професор, недостапноста на професорите дали за испит, консултации...... времето кое тие им го овозможуваат на студентите, преобемниот материјал- кој претежно е од немакедонски автори и на трет јазик , изживување и лечење сопствени комплекси врз студентите- дали професорот е немажена, неженет, дали е во ПМС. дали е кивна на трет а се истура врз нив, дека студентите чекаат по 7-8 часа да стасаат на „ред“ кај Х проф., дека буквално ништо не е организирано - без ред и општ хаос, а последно нешто беше некаде пред некој месец -Јуни веројатно - студентки ми кажуваат како полагале во некоја просторија околу 20 и повеќе студенти повеќе од 2 часа - значи жешко, претопло а просторијата немала клима уред:facepalm: мизерија - не на квадрат, ами на куб :tapp:
 
е ова ми се допаѓа (y)
од она што ми го раскажувале поранешни а и сегашни студенти од МК беа ко приказни во негативен контекс - а се однесуваа на односот студент-професор, недостапноста на професорите дали за испит, консултации...... времето кое тие им го овозможуваат на студентите, преобемниот материјал- кој претежно е од немакедонски автори и на трет јазик , изживување и лечење сопствени комплекси врз студентите- дали професорот е немажена, неженет, дали е во ПМС. дали е кивна на трет а се истура врз нив, дека студентите чекаат по 7-8 часа да стасаат на „ред“ кај Х проф., дека буквално ништо не е организирано - без ред и општ хаос, а последно нешто беше некаде пред некој месец -Јуни веројатно - студентки ми кажуваат како полагале во некоја просторија околу 20 и повеќе студенти повеќе од 2 часа - значи жешко, претопло а просторијата немала клима уред:facepalm: мизерија - не на квадрат, ами на куб :tapp:
Ова мислам дека си зависи од факултетот. Кај мене факултетот е мал, сите професори се на едно место, дали 100тина студенти има во сите 5 години, на табло во последно време има повеќе професори од апсолвенти. Но, можам да се пофалам дека до сите професори многу лесно може да се стигне, отворени се за договор, компромис. Дури и кај црните овци што ги имаме може да се најде заеднички јазик.
 
Najgolem problem e sto visokoto obrazovanie e svedeno na sredno obrazovanie, sekoj da se pofali deka diplomiral. Predlogot ne mi e da se zapise toj koj ima najmnogu pari, .
и тука си во право- но, тоа се однесува на приватните факултети повеќе- каде дипломи се земаат на веќе познат основ-пари, врски, дрн дупки ......
Имаше член на форумов кој не сакам да го именувам- кој има желба да се дообразува - но финансиски е немоќен - и детено си останува само со средно
 
е ова ми се допаѓа (y)
од она што ми го раскажувале поранешни а и сегашни студенти од МК беа ко приказни во негативен контекс - а се однесуваа на односот студент-професор, недостапноста на професорите дали за испит, консултации...... времето кое тие им го овозможуваат на студентите, преобемниот материјал- кој претежно е од немакедонски автори и на трет јазик , изживување и лечење сопствени комплекси врз студентите- дали професорот е немажена, неженет, дали е во ПМС. дали е кивна на трет а се истура врз нив, дека студентите чекаат по 7-8 часа да стасаат на „ред“ кај Х проф., дека буквално ништо не е организирано - без ред и општ хаос, а последно нешто беше некаде пред некој месец -Јуни веројатно - студентки ми кажуваат како полагале во некоја просторија околу 20 и повеќе студенти повеќе од 2 часа - значи жешко, претопло а просторијата немала клима уред:facepalm: мизерија - не на квадрат, ами на куб :tapp:


Praven fakultet in a nutshell.
 
и тука си во право- но, тоа се однесува на приватните факултети повеќе- каде дипломи се земаат на веќе познат основ-пари, врски, дрн дупки ......
Имаше член на форумов кој не сакам да го именувам- кој има желба да се дообразува - но финансиски е немоќен - и детено си останува само со средно



I na drzavni ima, ne se samo privatnite zafateni. Na drzavni fakulteti sekoja godina se zapisuvaat premnogu lica - na praven preku 800, na ekonomski okolu 1000. Slusam deka vo posledno vreme fakultetite go namalile brojot za zapisuvanje, ama i toa ne e dovolno. Stetata e ogromna.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom