- Член од
- 3 декември 2007
- Мислења
- 3.718
- Поени од реакции
- 772
[FONT="]Предмет:[/FONT]
[FONT="]Соопштение до медиумите[/FONT]
[FONT="]Согласно Националната програма за усвојување на правото на Европската Унија 2010, на почетокот на оваа година Министерството за финансии со донесување на измени и дополнувања на 8 закони, даде свој придонес во нејзината реализација. Станува збор за следните закони[/FONT][FONT="]:[/FONT][FONT="] Законот за хартии од вредност, Законот за царинска тарифа, Законот за Царинска Управа, Царинскиот законик, Законот за вршење услуги на брз трансфер на пари, Законот за спречување на перење [/FONT][FONT="]пари [/FONT][FONT="]и финансирање тероризам[/FONT][FONT="], како[/FONT][FONT="] и донесувањето на нов Закон за државна ревизија и Закон за инструментот за претпристапна помош (ИПА)[/FONT][FONT="].[/FONT]
[FONT="]Новите законски решенија покрај хармонизација на законодавството со ЕУ во делот на финансискиот сектор, ќе значат и обезбедување на функционален и стабилен пазар на хартии од вредност за домашните и странски инвеститори и ќе придонесат за подобрување на бизнис климата. [/FONT]
[FONT="]Закон за хартии од вредност[/FONT]
[FONT="]Владата усвои повеќе измени и дополнувања на Законот за хартии од вредност во насока на усогласување со Директивите на Европската Унија и потребите од прилагодување кон барањата на пазарот на капитал во Република Македонија.[/FONT][FONT="]Измените се однесуваат на[/FONT][FONT="]:[/FONT]
[FONT="]Стекнување на квалификувано учество во берза за хартии од вредност, брокерска куќа и депозитар за хартии од вредност[/FONT][FONT="]. Ова практично значи дека, лице може да се стекне со акции чиј вкупен кумулативен износ надминува 10%, 20% и 50% од вкупно издадените акции со право на глас, доколку претходно добие согласност од Комисијата за хартии од вредност. Досега, законот не дозволуваше акционер, заедно со неговите поврзани лица да поседува повеќе од 10% од акциите со право на глас во берза и 15% од акциите со право на глас во депозитар[/FONT][FONT="];[/FONT]
[FONT="]Основање на Гарантен фонд за порамнување на веќе договорени трговски трансакции со хартии од вредност.[/FONT][FONT="] Со воведување на оваа новина во законот, Депозитарот за хартии од вредност треба да формира Гарантен фонд, чии средства ќе се користат исклучиво кога некоја членка на Депозитарот нема да има доволно парични средства за порамнување на веќе договорена трговска трансакција. Со воспоставување на Гарантниот фонд ќе се зголеми [/FONT]
[FONT="]сигурноста за инвестирање во хартии од вредност на странските и домашните инвеститори, бидејќи тој ќе ја гарантира секоја договрена трансакција. Одредбите за основање на Гарантниот фонд ќе се применуваат од 01.01.2011[/FONT][FONT="];[/FONT]
[FONT="]Воведување на Фонд за обесштетување на инвеститори во хартии од вредност. Фондот ќе го формира и со него ќе управува институција - Оператор со фондот. Членството ќе биде задолжително [/FONT][FONT="]за сите брокерски куќи, овластени банки кои вршат услуги со хартии од вредност и за друштвата за управување со инвестициски фондови кои вршат управување со средства за индивидуални клиенти – сопственици на портфолио. Целта на формирањето на Фондот е да врши обештетување на инвеститорите во хартии од вредност во случај на отворање стечајна постапка над членка на Фондот или кога Комисијата ќе утврди дека членката [/FONT][FONT="]не е во можност да ги исполни обврските кон клиентите во моментот, ниту во поблиска иднина. Со овие одредби од Законот ќе се зголеми довербата на инвеститорите за инвестирање во хартии од вредност. Истите ќе почнат да се применуваат од денот кога Македонија ќе стане полноправна членка на Европската Унија[/FONT][FONT="];[/FONT]
[FONT="]Детално уредување на видовите на сметки кои овластениот учесник на пазарот на хартии од вредност може да ги отвори во депозитарот[/FONT][FONT="]: застапничка, портфолио, старателска и збирна сметка. Ова ќе им овозможи на овластените учесници на пазарот на хартии од вредност и банките - чувари на имот на пензиските и инвестициските фондови да отвараат збирна сметка за поголем број на клиенти - нерезиденти за кои ја вршат функцијата банка - чувар на имот, што е во насока на намалување на нивните трошоци и заштеда на време.[/FONT]
[FONT="]Царинскиот закон, Законот за царинска тарифа и Законот за Царинска Управа[/FONT]
[FONT="]Во делот на царинското работење направени се измени и дополнувања во [/FONT][FONT="]Царинскиот закон, Законот за царинска тарифа и Законот за Царинска Управа.[/FONT]
[FONT="]2.[/FONT][FONT="]Со овој предлог на закон се врши и намалување на царинските стапки на керамички производи кои се користат во производството на делови за автомобилската индустија. Ова намалување позитивно ќе влијае врз производството и извоз на финални производи кои се користат во автомобилската индустрија. [/FONT]
[FONT="]3.[/FONT][FONT="]Воведување на Интегрираната Царинската тарифа (Тарим) - алатка која ќе овозможи еднообразна примена на Законот за царинска тарифа, мерките на трговска политика и сите други прописи кои се применуваат при увоз и извоз на стоки во Република Македонија. Имплементирањето на Тарим е задолжително поради воведувањето на нова програма за централно процесирање на декларации при Царинската управа. Тарим е еден од главните подсистеми, кој ќе биде платформа за подоцнежното имплементирање на Тарик системот на ЕУ, по добивањето на датум на членство на Република Македонија во Европската унија[/FONT][FONT="];[/FONT]
[FONT="]4.[/FONT][FONT="]Значајна измена е зголемувањето на лимитот на вредноста на стока која граѓаните на РМ можат без царински давачки да ја внесат во земјата. Имено лимитот од 175 евра се зголемува на 350 евра. Ваквото двојно зголемување на лимитите значи изедначување на третманот на граѓаните на Република Македонија со граѓаните воземјите на ЕУ и едновремено намалување на царинските ограничувања за нашите граѓани.[/FONT]
·[FONT="]Предложените измени и дополнувања на Законот за Царинска управа се однесуваат на условите за именување на директор и заменик директор на Царинската управа и определување на начинот на престанок на нивниот мандат. Со оваа измена за првпат се одредуваат критериуми кои ќе овозможат избор на стручни, комптетентни и професионални лица на овие одговорни позиции. Со измените се одредува и времетраење на мандатот на Директорот на царинската управа на 4 години.[/FONT]
[FONT="]Законот за вршење на услуги брз трансфер на пари[/FONT]
[FONT="]Во насока на пон[/FONT][FONT="]атамошна либерализација и развој на пазарот на финансиски услуги[/FONT][FONT="] во Република Македонија се и измените и дополнувањата на Законот за вршење на услуги брз трансфер на пари,[/FONT][FONT="]кои[/FONT][FONT="] ќе придонес[/FONT][FONT="]ат[/FONT][FONT="] за поголема достапност и поевтинување на услугите за граѓаните. Со Предлог законот се пр[/FONT][FONT="]ават[/FONT][FONT="] следните измени:[/FONT]
·[FONT="]Досега г[/FONT][FONT="]лобалниот систем преку кој се врши трансферот на пари [/FONT][FONT="]мораше да биде оперативен во најмалку [/FONT][FONT="]100 земји[/FONT][FONT="]. Отсега, тој треба[/FONT][FONT="] да биде оперативен кумулативно во најмалку 20 земји[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]од кои барем 10 се членки на Организацијата за економска соработка и развој (ОЕЦД). Намалувањето на бројот на земји е [/FONT][FONT="]поради[/FONT][FONT="] постепена либерализација на пазарот согласно ЕУ стандардите кои не содржат ограничувања во поглед на бројот на земјите. Заради заштита на клиентите, се предлага барем 10 земји во кои е оперативен глобалниот систем да бидат членки на ОЕЦД; [/FONT]
·[FONT="]Пред измените на Законот [/FONT][FONT="]друштвото за вршење на брз трансфер[/FONT][FONT="] на пари мораше да поседува најмалку 100.000 евра. Со измените оваа сума се намалува на 20.000 евра.[/FONT][FONT="]Н[/FONT][FONT="]амалување[/FONT][FONT="]то[/FONT][FONT="] на износот[/FONT][FONT="] е во рамки на либерализацијата на пазарот на финансиските услуги[/FONT][FONT="]во Република Македонија [/FONT]
[FONT="]Закон за ревизија на инструментот за претпристапна помош (ИПА)[/FONT]
[FONT="]Со Предлог законот за ревизија на инструментот за претпристапна помош (ИПА) се регулира обврската за воспоставување на самостојно и независно Ревизорско тело кое ќе врши имплементација, мониторинг и контрола на инструментот за предпристапна помош. [/FONT]
[FONT="]Со основањето на Ревизорското тело ќе се воспостави ефикасен инструмент за следење на начинот на управување и трошење на средствата добиени од Европската унија во рамките на предпристапната помош ИПА. [/FONT]
[FONT="]Законот за спречување на перење пари и финансирање тероризам[/FONT]
[FONT="]Измените[/FONT][FONT="] во Законот за спречување на перење [/FONT][FONT="]пари [/FONT][FONT="]и финансирање тероризам[/FONT][FONT="] се во насока на зголемување на контролата и зајакнување на механизмите за спречување перење пари и финансирање тероризам. Со него се предлага:[/FONT]
[FONT="]Соопштение до медиумите[/FONT]
[FONT="]Согласно Националната програма за усвојување на правото на Европската Унија 2010, на почетокот на оваа година Министерството за финансии со донесување на измени и дополнувања на 8 закони, даде свој придонес во нејзината реализација. Станува збор за следните закони[/FONT][FONT="]:[/FONT][FONT="] Законот за хартии од вредност, Законот за царинска тарифа, Законот за Царинска Управа, Царинскиот законик, Законот за вршење услуги на брз трансфер на пари, Законот за спречување на перење [/FONT][FONT="]пари [/FONT][FONT="]и финансирање тероризам[/FONT][FONT="], како[/FONT][FONT="] и донесувањето на нов Закон за државна ревизија и Закон за инструментот за претпристапна помош (ИПА)[/FONT][FONT="].[/FONT]
[FONT="]Новите законски решенија покрај хармонизација на законодавството со ЕУ во делот на финансискиот сектор, ќе значат и обезбедување на функционален и стабилен пазар на хартии од вредност за домашните и странски инвеститори и ќе придонесат за подобрување на бизнис климата. [/FONT]
[FONT="]Закон за хартии од вредност[/FONT]
[FONT="]Владата усвои повеќе измени и дополнувања на Законот за хартии од вредност во насока на усогласување со Директивите на Европската Унија и потребите од прилагодување кон барањата на пазарот на капитал во Република Македонија.[/FONT][FONT="]Измените се однесуваат на[/FONT][FONT="]:[/FONT]
[FONT="]Стекнување на квалификувано учество во берза за хартии од вредност, брокерска куќа и депозитар за хартии од вредност[/FONT][FONT="]. Ова практично значи дека, лице може да се стекне со акции чиј вкупен кумулативен износ надминува 10%, 20% и 50% од вкупно издадените акции со право на глас, доколку претходно добие согласност од Комисијата за хартии од вредност. Досега, законот не дозволуваше акционер, заедно со неговите поврзани лица да поседува повеќе од 10% од акциите со право на глас во берза и 15% од акциите со право на глас во депозитар[/FONT][FONT="];[/FONT]
[FONT="]Основање на Гарантен фонд за порамнување на веќе договорени трговски трансакции со хартии од вредност.[/FONT][FONT="] Со воведување на оваа новина во законот, Депозитарот за хартии од вредност треба да формира Гарантен фонд, чии средства ќе се користат исклучиво кога некоја членка на Депозитарот нема да има доволно парични средства за порамнување на веќе договорена трговска трансакција. Со воспоставување на Гарантниот фонд ќе се зголеми [/FONT]
[FONT="]сигурноста за инвестирање во хартии од вредност на странските и домашните инвеститори, бидејќи тој ќе ја гарантира секоја договрена трансакција. Одредбите за основање на Гарантниот фонд ќе се применуваат од 01.01.2011[/FONT][FONT="];[/FONT]
[FONT="]Воведување на Фонд за обесштетување на инвеститори во хартии од вредност. Фондот ќе го формира и со него ќе управува институција - Оператор со фондот. Членството ќе биде задолжително [/FONT][FONT="]за сите брокерски куќи, овластени банки кои вршат услуги со хартии од вредност и за друштвата за управување со инвестициски фондови кои вршат управување со средства за индивидуални клиенти – сопственици на портфолио. Целта на формирањето на Фондот е да врши обештетување на инвеститорите во хартии од вредност во случај на отворање стечајна постапка над членка на Фондот или кога Комисијата ќе утврди дека членката [/FONT][FONT="]не е во можност да ги исполни обврските кон клиентите во моментот, ниту во поблиска иднина. Со овие одредби од Законот ќе се зголеми довербата на инвеститорите за инвестирање во хартии од вредност. Истите ќе почнат да се применуваат од денот кога Македонија ќе стане полноправна членка на Европската Унија[/FONT][FONT="];[/FONT]
[FONT="]Детално уредување на видовите на сметки кои овластениот учесник на пазарот на хартии од вредност може да ги отвори во депозитарот[/FONT][FONT="]: застапничка, портфолио, старателска и збирна сметка. Ова ќе им овозможи на овластените учесници на пазарот на хартии од вредност и банките - чувари на имот на пензиските и инвестициските фондови да отвараат збирна сметка за поголем број на клиенти - нерезиденти за кои ја вршат функцијата банка - чувар на имот, што е во насока на намалување на нивните трошоци и заштеда на време.[/FONT]
[FONT="]Царинскиот закон, Законот за царинска тарифа и Законот за Царинска Управа[/FONT]
[FONT="]Во делот на царинското работење направени се измени и дополнувања во [/FONT][FONT="]Царинскиот закон, Законот за царинска тарифа и Законот за Царинска Управа.[/FONT]
- [FONT="]Измените и дополнувањата на Царинскиот закон се насочени кон создавање правна рамка за имплементација на новиот Систем за обработка на царински декларации (СОЦД) во Царинската управа. Со оваа измена ќе се создадат услови за подобрување на бизнис климата преку воведување нови информатички технологии со кои ќе се избегне употреба на хартија,[/FONT][FONT="]односно[/FONT][FONT="] ќе се воведе работа во безхартиена околина. На овој начин во значајна мера се олеснува царинската постапка и се намалуваат трошоците и времето потребни за вршење царински работи на компаниите во надворешната трговија[/FONT][FONT="].[/FONT]
- [FONT="]Кај Законот за Царинска тарифа се предлага[/FONT][FONT="]:[/FONT]
[FONT="]2.[/FONT][FONT="]Со овој предлог на закон се врши и намалување на царинските стапки на керамички производи кои се користат во производството на делови за автомобилската индустија. Ова намалување позитивно ќе влијае врз производството и извоз на финални производи кои се користат во автомобилската индустрија. [/FONT]
[FONT="]3.[/FONT][FONT="]Воведување на Интегрираната Царинската тарифа (Тарим) - алатка која ќе овозможи еднообразна примена на Законот за царинска тарифа, мерките на трговска политика и сите други прописи кои се применуваат при увоз и извоз на стоки во Република Македонија. Имплементирањето на Тарим е задолжително поради воведувањето на нова програма за централно процесирање на декларации при Царинската управа. Тарим е еден од главните подсистеми, кој ќе биде платформа за подоцнежното имплементирање на Тарик системот на ЕУ, по добивањето на датум на членство на Република Македонија во Европската унија[/FONT][FONT="];[/FONT]
[FONT="]4.[/FONT][FONT="]Значајна измена е зголемувањето на лимитот на вредноста на стока која граѓаните на РМ можат без царински давачки да ја внесат во земјата. Имено лимитот од 175 евра се зголемува на 350 евра. Ваквото двојно зголемување на лимитите значи изедначување на третманот на граѓаните на Република Македонија со граѓаните воземјите на ЕУ и едновремено намалување на царинските ограничувања за нашите граѓани.[/FONT]
·[FONT="]Предложените измени и дополнувања на Законот за Царинска управа се однесуваат на условите за именување на директор и заменик директор на Царинската управа и определување на начинот на престанок на нивниот мандат. Со оваа измена за првпат се одредуваат критериуми кои ќе овозможат избор на стручни, комптетентни и професионални лица на овие одговорни позиции. Со измените се одредува и времетраење на мандатот на Директорот на царинската управа на 4 години.[/FONT]
[FONT="]Законот за вршење на услуги брз трансфер на пари[/FONT]
[FONT="]Во насока на пон[/FONT][FONT="]атамошна либерализација и развој на пазарот на финансиски услуги[/FONT][FONT="] во Република Македонија се и измените и дополнувањата на Законот за вршење на услуги брз трансфер на пари,[/FONT][FONT="]кои[/FONT][FONT="] ќе придонес[/FONT][FONT="]ат[/FONT][FONT="] за поголема достапност и поевтинување на услугите за граѓаните. Со Предлог законот се пр[/FONT][FONT="]ават[/FONT][FONT="] следните измени:[/FONT]
·[FONT="]Досега г[/FONT][FONT="]лобалниот систем преку кој се врши трансферот на пари [/FONT][FONT="]мораше да биде оперативен во најмалку [/FONT][FONT="]100 земји[/FONT][FONT="]. Отсега, тој треба[/FONT][FONT="] да биде оперативен кумулативно во најмалку 20 земји[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]од кои барем 10 се членки на Организацијата за економска соработка и развој (ОЕЦД). Намалувањето на бројот на земји е [/FONT][FONT="]поради[/FONT][FONT="] постепена либерализација на пазарот согласно ЕУ стандардите кои не содржат ограничувања во поглед на бројот на земјите. Заради заштита на клиентите, се предлага барем 10 земји во кои е оперативен глобалниот систем да бидат членки на ОЕЦД; [/FONT]
·[FONT="]Пред измените на Законот [/FONT][FONT="]друштвото за вршење на брз трансфер[/FONT][FONT="] на пари мораше да поседува најмалку 100.000 евра. Со измените оваа сума се намалува на 20.000 евра.[/FONT][FONT="]Н[/FONT][FONT="]амалување[/FONT][FONT="]то[/FONT][FONT="] на износот[/FONT][FONT="] е во рамки на либерализацијата на пазарот на финансиските услуги[/FONT][FONT="]во Република Македонија [/FONT]
[FONT="]Закон за ревизија на инструментот за претпристапна помош (ИПА)[/FONT]
[FONT="]Со Предлог законот за ревизија на инструментот за претпристапна помош (ИПА) се регулира обврската за воспоставување на самостојно и независно Ревизорско тело кое ќе врши имплементација, мониторинг и контрола на инструментот за предпристапна помош. [/FONT]
[FONT="]Со основањето на Ревизорското тело ќе се воспостави ефикасен инструмент за следење на начинот на управување и трошење на средствата добиени од Европската унија во рамките на предпристапната помош ИПА. [/FONT]
[FONT="]Законот за спречување на перење пари и финансирање тероризам[/FONT]
[FONT="]Измените[/FONT][FONT="] во Законот за спречување на перење [/FONT][FONT="]пари [/FONT][FONT="]и финансирање тероризам[/FONT][FONT="] се во насока на зголемување на контролата и зајакнување на механизмите за спречување перење пари и финансирање тероризам. Со него се предлага:[/FONT]
- [FONT="]Проширување на кругот на субјектите кои се задолжуваат да преземаат мерки за спречување на перење пари и финансирање на тероризам. Досега ваква обврска имаа банките, штедилниците, менувачниците, давателите на услуги брз трансфер на пари, осигурителните друштва, брокерските куќи, адвокатите, нотарите, касината, а отсега ќе имаат и сите приредувачи на игри на среќа, Берзата за хартии од вредност, Централниот Регистар на Република Македонија, Централниот Депозитар за хартии од вредност и други.[/FONT]
- [FONT="]За нотарите, дилерите на возила, осигурителните друштва и банките, како подрачја особено осетливи на ризиците од перење пари и финансирање тероризам, се воведуваат дополнителни обврски. Овие субјекти на дневна или месечна основа до Управата за спречување перење пари и финансирање тероризам, по електронски пат треба да доставуваат податоци и информации за определени правни работи во износ над 15.000 евра.[/FONT]
- [FONT="]Се предлагаат и високи прекршочни санкции кои ќе се степенуваат по тежината на сторената штета[/FONT]