МПЦ и грегоријанскиот календар

  • Креатор на темата Креатор на темата Атеист
  • Време на започнување Време на започнување
Не бе, денес е Нова година...
 
МПЦ е помесна Црква па затоа се поведува по одлуките кои целата Вселенска Црква ги има донесено.
Оф топик сум... ама морам. Марсовско-Вселенската црква (која ја сметаш за главна) треба да кажи дека МПЦ е различно со СПЦ. Оти гоа го нема напраено до сега? Во кој нејзини одлуки до сега е консултирана МПЦ? Имаме ние некаков член таму?

Мислам дека треба да си се преобратиме во католици ако не признаат како рамноправни со остатокот од светот, па посекако кај и да е ќе ни ги сменат празниците.
 
Марсовско-Вселенската црква (која ја сметаш за главна) треба да кажи дека МПЦ е различно со СПЦ. Оти гоа го нема напраено до сега? Во кој нејзини одлуки до сега е консултирана МПЦ? Имаме ние некаков член таму?

Во што е МПЦ различна од СПЦ или од РПЦ? МПЦ е помесна Црква од македонскиот народ, исто како што е случајот со српскиот или рускиот.
--- надополнето: Jun 9, 2011 3:02 PM ---
Мислам дека треба да си се преобратиме во католици ако не признаат како рамноправни со остатокот од светот, па посекако кај и да е ќе ни ги сменат празниците.

Ја мисла дека требит да се преобратиме у Марсовци, така ќе можиме раат да си леткаме до Марс и назад, оти вака. требит да чекаме децении развој, за да можит денешната вселенска технологија да не исратит на Марс...
 
Во што е МПЦ различна од СПЦ или од РПЦ? МПЦ е помесна Црква од македонскиот народ, исто како што е случајот со српскиот или рускиот.
--- надополнето: Jun 9, 2011 3:02 PM ---
Незнам, кажи ми ти... ако СПЦ можи да го оспорува правото на МПЦ да е афтокефална, тогаш сигурно СПЦ е нешто над МПЦ.
То ти иди слично како Грците, Македонија и Е.У. Тие се членови, ние не сме, па за да станиме членови ни поставуваат услови.

Ја мисла дека требит да се преобратиме у Марсовци, така ќе можиме раат да си леткаме до Марс и назад, оти вака. требит да чекаме децении развој, за да можит денешната вселенска технологија да не исратит на Марс...
Шо чекаш ко така? Преобратисе ебаго, не те држи некој.
 
А зошто едноставно не ги празнувате вашите верувања кога ви е ќеф?
 
Незнам, кажи ми ти... ако СПЦ можи да го оспорува правото на МПЦ да е афтокефална, тогаш сигурно СПЦ е нешто над МПЦ.
То ти иди слично како Грците, Македонија и Е.У. Тие се членови, ние не сме, па за да станиме членови ни поставуваат услови.

Шо чекаш ко така? Преобратисе ебаго, не те држи некој.

Тоа што СПЦ и го оспорува правото на МПЦ-ПА за автокефалност, претставува чист политички акт (политикатство..) на СПЦ кон МПЦ а не судир меѓу двете помесни Цркви по некое канонско прашање. Или, како што рече Отец Златанов, МПЦ ги исполнува сите канонски услови за автокефалност, а „проблем„ се јавува со името, кое нашиот јужен сосед ни го оспорува.
 
Тоа што СПЦ и го оспорува правото на МПЦ-ПА за автокефалност, претставува чист политички акт (политикатство..) на СПЦ кон МПЦ а не судир меѓу двете помесни Цркви по некое канонско прашање. Или, како што рече Отец Златанов, МПЦ ги исполнува сите канонски услови за автокефалност, а „проблем„ се јавува со името, кое нашиот јужен сосед ни го оспорува.
Овој текст (кој е малку подолг па ќе постирам само делови) покажува контрадикторност во изјавите на надлежните (едни велат одлуката за промена никогаш не била отфрлена, а г Тимотеј тврди дека одлуката не важи).
Ме интересира сека кога 99% од тие "политички причини" не постојат, и покрај тоа што според физичките закони (или во текстот т.н. небесни правила, небесен закон), МПЦ сеуште не го менува црковниот календар. Покрај тоа што се поставува прашање за отпорот на промена на календарот, се јавува и друго прашање. Дали ако не се раководи од тие т.н. небесни правила, МПЦ се спротивставува на бојите правила? Затоа што по верувањето, небесни, земни правила се во крајна линија божји правила и закони

Уште во 1969 владиците одлучиле да го сменат календарот, но се повлекле од политички причини!
Тринаесет дена по „вистинскиот“ Божик што го прослави целиот христијански свет, освен Руската, Српската и Грузиската православна црква, заедно со Ерусалимската Патријаршија и манастирите на Света Гора, вчера, конечно, Христос се роди и кај нас. Според м-р Драган Зајковски, историчар што ја истражува историјата на христијанството, празникот Рождество Христово – Божик е празник кој според црковните канони секогаш се празнува на 25-ти декември, па затоа, вели тој, се поставува прашањето од каде разликата од 13 денови од „католичкиот“ до „православниот“ Божик.
Дали навистина постојат два Божика – православен и римокатолички?
КАКВА ОДЛУКА ДОНЕЛА МПЦ ВО 1969 ГОДИНА?
Светиот Синод на МПЦ уште пред 40 години донел одлука да го прифати Грегоријанскиот календар а со тоа Божик да се празнува на 25-ти декември, како речиси сите христијани во светот. За жал, таа одлука никогаш не е спроведена. Во Синодот велат дека таква одлука навистина е донесена есента 1969-та година, но, не само што е донесена, туку никогаш и не е повлечена, ниту пак со некаква нова одлука е ставена вон сила.
Оттука, се поставува прашањето, зошто таа одлука на Синодот не била спроведена или, поточно, зошто не е спроведена цели четири децении. За да добиеме изворни податоци за тоа што се случувало во 1969-та година, и зошто всушност одлуката не е спроведена, го побаравме сега единствениот жив митрополит, член на Синодот, кој бил и во Синодот што ја донел одлуката за прифаќање на многу поточниот Грегоријански календар пред 40 години, митрополитот Полошко-кумановски, г. Кирил.
..................
Единствен што сепак ни даде некаква изјава е Дебарско-кичевскиот митрополит, г. Тимотеј, портпарол на Синодот на МПЦ. Според него, иако тој во тоа време, како што рече, бил само ученик, одлуката од 1969 година за прифаќање на Грегоријанскиот наместо Јулијанскиот календар е повлечена уште истата година:
- Факт е дека одлуката е повлечена, односно е ставена вон сила, па затоа, еве, 40 години нема ни глас, ни трага од таа идеја. Додека е овој состав на Синодот таа одлука никогаш и нема да биде во сила. .........., смета Тимотеј.
................
- Науката на ова прашање одамна дала одговор. Вистината е дека постои само еден Божик. Оттука проблемот е во календарот и политиката. Дури и терминологијата „католички“ и „православен“ Божик е сосема погрешна, бидејќи речиси сите православни цркви го имаат прифатено реформираниот јулијански календар, кој речиси е идентичен со грегоријанскиот, таканаречен граѓански календар. Единствено Руската, Српската и Ерусалимската православна црква, вклучително и нашата МПЦ, цврсто се држат до стариот јулијански календар. Притоа се поставуваат неколку прашања. Прво, дали со црковните канони прецизно е утврдено кој календар треба да биде во црковна употреба? Апсолутно – не. Тоа прашање не е предмет на црковните канони и оттука црквата го оставила на решавање на науката со што направила мошне мудар потег.
Православната догма не фаворизира ниту еден календар, оставајќи го тоа прашање на науката, а пред се’ на слободното уверување на секоја православна црква одделно. Па така, безмалку сите православни цркви, времето го сметаат според реформираниот јулијански календар, а оттука, како и сите други „фиксни“ православни празници, така и Божик го празнуваат според тој календар на 25-ти декември. Второто прашање се однесува на тоа кој од овие календари е повеќе точен. Апсолутно дека е поточен грегоријанскиот, односно реформираниот јулијански календар. Тој е единствениот прецизен календар прифатен од безмалку сите цркви во светот.
Да не говориме за неговата цивилна употреба. Дури и во земјите чиишто православни цркви го употребуваат стариот јулијански календар, како Србија, Македонија или Руската федерација, секој од нивните верници на прашањето кога е Божик ќе ви одговори дека е на 7-ми јануари, што од црковно-канонски аспект е апсурдно, затоа што сите тие Нова Година ја празнуваат на 1-ви јануари, која, доколку навистина се водат според стариот јулијански календар, би требало да ја празнуваат на 14-ти јануари. Оттука доаѓа апсурдноста од употребата на стариот јулијански календар во однос на славењето на Божик, на пример, смета м-р Зајковски.
..............
Според упатените во оваа област, имајќи ги предвид научните факти, впечаток е дека веќе не е прашање дали, туку кога МПЦ ќе го смени календарот. Според Милош Линдро, писател кој меѓудругото ги истражува мистичните области на историските настани, таканаречените православци заборавиле дека не може да очекуваат Бог да се прилагодува според нивниот и, за жал, како што вели, се’ уште и наш православно-ватикански ракотворен календар, туку, обратно, треба да се раководат според Божјиот, небесен и неракотворен закон.
..........
Митрополитот Методиј Златанов, пак, од своја страна ја брани збрканата „православна традиција“, заборавајќи или, што е уште полошо, не знаејќи дека црквата, во која станал „еднаков меѓу еднаквите“ заземајќи место во Синодот на МПЦ, веќе има донесено решение за употреба на грегоријанскиот цалендар, и тоа уште во далечната 1967 година!’, вели Линдо.
...................
ПРАВОСЛАВЦИТЕ НЕ ГО ПРИЗНАВААТ НЕБЕСНИОТ ЗАКОН?!
Денешната астрономска реалност тврди дека јулијанскиот 25 декември не е три дена по зимското сонцестоење, или солстициум, туку цели 16 дена по оваа најниска точка на сончевата патека на небото. Оттука, православците од неколку земји, меѓу кои се и дел од Македонците, се’ уште се спротиставуваат на божјиот, небесен закон, па за нив не е важно Небото туку „православните“ неточни догми и хартии.
..............
Сепак, точниот, реформиран календар во балканските држави и во Русија бил воведен само во администрацијата и во секојдневниот живот, но православните цркви продолжиле да функционираат според правилата на својот догматски инает. Во грчката, бугарската и романската црква, сепак имало умни архиереи, и тие разбрале дека небото е посилно од земните навики, па една или две децении по поправањето на световниот календар ги поправиле и своите црковни календари. Од друга страна, архиереите во руската, српската и македонската цркви до ден-денес се непоправливи, и нивните календари, за жал, остануваат непоправени! Оттука, се’ уште, за голем срам, тие календари се „православни“, што ќе рече „староватикански“, т.е. „јулијански“.
Дали потекнуваат од царот-многубожец Јулие Цезар или од влијателниот католик-кампутист Јулие Цезар Скалигер – сеедно! Во секој случај, нашиот календар наместо да го слави Словото Божје – Божјиот Закон на небото, всушност му се спротиставува на Бога, а со тоа владиците можат да служат само за подбив, вели Милош Линдро, еден од големиот број македонски интелектуалци кои сметаат дека веднаш, без никакво одлагање, треба да го замениме јулијанскиот со грегоријанскиот календар за да станеме дел од „нормалниот“ христијански свет.
 
Последно уредено:
Овој текст (кој е малку подолг па ќе постирам само делови) покажува контрадикторност во изјавите на надлежните (едни велат одлуката за промена никогаш не била отфрлена, а г Тимотеј тврди дека одлуката не важи).
Ме интересира сека кога 99% од тие "политички причини" не постојат, и покрај тоа што според физичките закони (или во текстот т.н. небесни правила, небесен закон), МПЦ сеуште не го менува црковниот календар. Покрај тоа што се поставува прашање за отпорот на промена на календарот, се јавува и друго прашање. Дали ако не се раководи од тие т.н. небесни правила, МПЦ се спротивставува на бојите правила? Затоа што по верувањето, небесни, земни правила се во крајна линија божји правила и закони

Уште во 1969 владиците одлучиле да го сменат календарот, но се повлекле од политички причини!
Тринаесет дена по „вистинскиот“ Божик што го прослави целиот христијански свет, освен Руската, Српската и Грузиската православна црква, заедно со Ерусалимската Патријаршија и манастирите на Света Гора, вчера, конечно, Христос се роди и кај нас. Според м-р Драган Зајковски, историчар што ја истражува историјата на христијанството, празникот Рождество Христово – Божик е празник кој според црковните канони секогаш се празнува на 25-ти декември, па затоа, вели тој, се поставува прашањето од каде разликата од 13 денови од „католичкиот“ до „православниот“ Божик.
Дали навистина постојат два Божика – православен и римокатолички?
КАКВА ОДЛУКА ДОНЕЛА МПЦ ВО 1969 ГОДИНА?
Светиот Синод на МПЦ уште пред 40 години донел одлука да го прифати Грегоријанскиот календар а со тоа Божик да се празнува на 25-ти декември, како речиси сите христијани во светот. За жал, таа одлука никогаш не е спроведена. Во Синодот велат дека таква одлука навистина е донесена есента 1969-та година, но, не само што е донесена, туку никогаш и не е повлечена, ниту пак со некаква нова одлука е ставена вон сила.
Оттука, се поставува прашањето, зошто таа одлука на Синодот не била спроведена или, поточно, зошто не е спроведена цели четири децении. За да добиеме изворни податоци за тоа што се случувало во 1969-та година, и зошто всушност одлуката не е спроведена, го побаравме сега единствениот жив митрополит, член на Синодот, кој бил и во Синодот што ја донел одлуката за прифаќање на многу поточниот Грегоријански календар пред 40 години, митрополитот Полошко-кумановски, г. Кирил.
..................
Единствен што сепак ни даде некаква изјава е Дебарско-кичевскиот митрополит, г. Тимотеј, портпарол на Синодот на МПЦ. Според него, иако тој во тоа време, како што рече, бил само ученик, одлуката од 1969 година за прифаќање на Грегоријанскиот наместо Јулијанскиот календар е повлечена уште истата година:
- Факт е дека одлуката е повлечена, односно е ставена вон сила, па затоа, еве, 40 години нема ни глас, ни трага од таа идеја. Додека е овој состав на Синодот таа одлука никогаш и нема да биде во сила. .........., смета Тимотеј.
................
- Науката на ова прашање одамна дала одговор. Вистината е дека постои само еден Божик. Оттука проблемот е во календарот и политиката. Дури и терминологијата „католички“ и „православен“ Божик е сосема погрешна, бидејќи речиси сите православни цркви го имаат прифатено реформираниот јулијански календар, кој речиси е идентичен со грегоријанскиот, таканаречен граѓански календар. Единствено Руската, Српската и Ерусалимската православна црква, вклучително и нашата МПЦ, цврсто се држат до стариот јулијански календар. Притоа се поставуваат неколку прашања. Прво, дали со црковните канони прецизно е утврдено кој календар треба да биде во црковна употреба? Апсолутно – не. Тоа прашање не е предмет на црковните канони и оттука црквата го оставила на решавање на науката со што направила мошне мудар потег.
Православната догма не фаворизира ниту еден календар, оставајќи го тоа прашање на науката, а пред се’ на слободното уверување на секоја православна црква одделно. Па така, безмалку сите православни цркви, времето го сметаат според реформираниот јулијански календар, а оттука, како и сите други „фиксни“ православни празници, така и Божик го празнуваат според тој календар на 25-ти декември. Второто прашање се однесува на тоа кој од овие календари е повеќе точен. Апсолутно дека е поточен грегоријанскиот, односно реформираниот јулијански календар. Тој е единствениот прецизен календар прифатен од безмалку сите цркви во светот.
Да не говориме за неговата цивилна употреба. Дури и во земјите чиишто православни цркви го употребуваат стариот јулијански календар, како Србија, Македонија или Руската федерација, секој од нивните верници на прашањето кога е Божик ќе ви одговори дека е на 7-ми јануари, што од црковно-канонски аспект е апсурдно, затоа што сите тие Нова Година ја празнуваат на 1-ви јануари, која, доколку навистина се водат според стариот јулијански календар, би требало да ја празнуваат на 14-ти јануари. Оттука доаѓа апсурдноста од употребата на стариот јулијански календар во однос на славењето на Божик, на пример, смета м-р Зајковски.
..............
Според упатените во оваа област, имајќи ги предвид научните факти, впечаток е дека веќе не е прашање дали, туку кога МПЦ ќе го смени календарот. Според Милош Линдро, писател кој меѓудругото ги истражува мистичните области на историските настани, таканаречените православци заборавиле дека не може да очекуваат Бог да се прилагодува според нивниот и, за жал, како што вели, се’ уште и наш православно-ватикански ракотворен календар, туку, обратно, треба да се раководат според Божјиот, небесен и неракотворен закон.
..........
Митрополитот Методиј Златанов, пак, од своја страна ја брани збрканата „православна традиција“, заборавајќи или, што е уште полошо, не знаејќи дека црквата, во која станал „еднаков меѓу еднаквите“ заземајќи место во Синодот на МПЦ, веќе има донесено решение за употреба на грегоријанскиот цалендар, и тоа уште во далечната 1967 година!’, вели Линдо.
...................
ПРАВОСЛАВЦИТЕ НЕ ГО ПРИЗНАВААТ НЕБЕСНИОТ ЗАКОН?!
Денешната астрономска реалност тврди дека јулијанскиот 25 декември не е три дена по зимското сонцестоење, или солстициум, туку цели 16 дена по оваа најниска точка на сончевата патека на небото. Оттука, православците од неколку земји, меѓу кои се и дел од Македонците, се’ уште се спротиставуваат на божјиот, небесен закон, па за нив не е важно Небото туку „православните“ неточни догми и хартии.
..............
Сепак, точниот, реформиран календар во балканските држави и во Русија бил воведен само во администрацијата и во секојдневниот живот, но православните цркви продолжиле да функционираат според правилата на својот догматски инает. Во грчката, бугарската и романската црква, сепак имало умни архиереи, и тие разбрале дека небото е посилно од земните навики, па една или две децении по поправањето на световниот календар ги поправиле и своите црковни календари. Од друга страна, архиереите во руската, српската и македонската цркви до ден-денес се непоправливи, и нивните календари, за жал, остануваат непоправени! Оттука, се’ уште, за голем срам, тие календари се „православни“, што ќе рече „староватикански“, т.е. „јулијански“.
Дали потекнуваат од царот-многубожец Јулие Цезар или од влијателниот католик-кампутист Јулие Цезар Скалигер – сеедно! Во секој случај, нашиот календар наместо да го слави Словото Божје – Божјиот Закон на небото, всушност му се спротиставува на Бога, а со тоа владиците можат да служат само за подбив, вели Милош Линдро, еден од големиот број македонски интелектуалци кои сметаат дека веднаш, без никакво одлагање, треба да го замениме јулијанскиот со грегоријанскиот календар за да станеме дел од „нормалниот“ христијански свет.

Овде:

http://www.vaseljenska.com/misljenja/zabluda-novog-kalendara/

имаш еден одличен текст, од кој е повеќе од јасно дека нема потреба да се менува она кое е веќе дадено...
 
Овде:

http://www.vaseljenska.com/misljenja/zabluda-novog-kalendara/

имаш еден одличен текст, од кој е повеќе од јасно дека нема потреба да се менува она кое е веќе дадено...
Дадено е како што и текстот вели од многубожецот Јулије Цезар. Тој е неточен во однос на поновиот грегоријански и ревидираниот јулијански. На црквата и било најбитно симболиката, па така требало да се запази воскресението да се случи после одредени датуми на кои во природата и вселената се случуваат промени (рамноденица, прва полна месечина, прва недела по полна месечина и така натаму). Тие календари се покажале многу понепрецизни од поновиот грегоријански кој иако не е исто прецизен, сепак е најблиску до астрономскиот календар. Тоа е признато веќе од сите релевантни институции. Доколку продолжиме (под условот Македонија вечна) ќе се доведеме во ситуација да Воскресението се прославува во доцно лето или есен. На пример луѓе родени нешто пред 1900 тата, биле родени на Православен Божиќ. Доколку биле родени на 25 декември, ќе биле родени на "грегоријанскиот Божиќ". Сега истите луѓе би славеле 6 јануари роденден на Бадник, а доколку биле родени 25 декември би славеле роденден на Грегоријански Божиќ. Реформата не е страшна работа ако се прави за општо добро, а според астрономското и граѓанското/цивилно време, повеќе одговара другиот календар. Поготово што зимската краткодневица после која Сонцето "се издига над хоризонтот" е по 21-22 декември, но далеку од 7ми јануари.

Друго прашање ми беше зашто Синодот настапува контрадикторно односно едни велат одлуката за промена сеуште е на сила, други велат не е. Информациите од самата МПЦ во однос на оваа стара одлука, за јавноста и заинтересираните се штури скоро и да ги нема, односно прашањето се забошотува. Доколку Грегоријанскиот Календар бил прифатлив од тогашниот Синод, зошто сега не е прифатлив. Нели тврдиме дека Црквата има само една вистина. Не се потсмевам, ептен гледам контрадикторност.
 
Последно уредено:
Дадено е како што и текстот вели од многубожецот Јулије Цезар. Тој е неточен во однос на поновиот грегоријански и ревидираниот јулијански. На црквата и било најбитно симболиката, па така требало да се запази воскресението да се случи после одредени датуми на кои во природата и вселената се случуваат промени (рамноденица, прва полна месечина, прва недела по полна месечина и така натаму). Тие календари се покажале многу понепрецизни од поновиот грегоријански кој иако не е исто прецизен, сепак е најблиску до астрономскиот календар. Тоа е признато веќе од сите релевантни институции. Доколку продолжиме (под условот Македонија вечна) ќе се доведеме во ситуација да Воскресението се прославува во доцно лето или есен. На пример луѓе родени нешто пред 1900 тата, биле родени на Православен Божиќ. Доколку биле родени на 25 декември, ќе биле родени на "грегоријанскиот Божиќ". Сега истите луѓе би славеле 6 јануари роденден на Бадник, а доколку биле родени 25 декември би славеле роденден на Грегоријански Божиќ. Реформата не е страшна работа ако се прави за општо добро, а според астрономското и граѓанското/цивилно време, повеќе одговара другиот календар. Поготово што зимската краткодневица после која Сонцето "се издига над хоризонтот" е по 21-22 декември, но далеку од 7ми јануари.

Друго прашање ми беше зашто Синодот настапува контрадикторно односно едни велат одлуката за промена сеуште е на сила, други велат не е. Информациите од самата МПЦ во однос на оваа стара одлука, за јавноста и заинтересираните се штури скоро и да ги нема, односно прашањето се забошотува. Доколку Грегоријанскиот Календар бил прифатлив од тогашниот Синод, зошто сега не е прифатлив. Нели тврдиме дека Црквата има само една вистина. Не се потсмевам, ептен гледам контрадикторност.

Јулијанскито календар, како што вели и авторот од посочениот текст, е вселенски а не астрономски, да не речам соларен и совршено одговара на црковните потреби.

Пресудни се два црковни настани: воскресението Христово, кое мора да „падне„ после еврејската Пасха, како и слегувањето од Светиот Дух. Ако го следиме грегоријанскиот, тогаш ќе ја славиме црковната Пасха со евреите и со римокатолците па ќе бидеме или поголеми евреи и римокатолици од нив самите, односно ќе паднеме под нивно влијание, со понизност и со прифаќање на нивното сметање на времето.

МПЦ-ОА се држи до јулијанскиот календар, односно се ориентира по руската Црква и по Света Гора, кај кои „нема лабаво„,. Еден член на форумов веќе посочи дека обидот на МПЦ да го земе грегоријанскито каледнар, имал реакција во дел од македонските парохии, кои се заканиле дека ќе се одвојат од МПЦ, односно приклучат кон грчката Црква (ако добор паметам...) доколку МПЦ го прифати тој календар.

Дали одлуката е на сила и не е, не знам, но она кое го знам вели дека МПЦ во пракса се држи до одредбите од „стариот„ календар.
 
Ма какво мењање календар, какви бакрачи.
Православието е религија на суштината, а не религија на формата како Исламот и Католицизмот, да речеме.
 
И Цариградската Патријаршија оди според Грегоријанскиот календар колку што прочитав, се надевам не греши.
Било како, треба да се ажурира што ќе одговара на потребите и обврските и на верниците. Можеби овде се наметнува (од текстот во "Борба за веру") дилемата кому треба да се богослужи на Креаторот или на Креацијата, но и за јулијанскиот календар може да се постават одредени дилеми. Работата е што народот ја сочинува Црквата, цивилните датуми што не се совпаѓаат со небесното и сончевото сметање на времето. Впрочем ете како го сметале времето и празниците во период најмалце од половина век, пред Јулијанскиот календар.
 
Последно уредено:
Цариградската патријаршија е прилично дискутабилна заедница, која тековно ја води патријархот Вартоломеј, кој е склон кон некои нечесни дејанија, како што е склоноста кон римската Црква и екуменизмот. Плус, во 30-те. г. од 20-от век, цариградски патријарх бил гркот и масон Мелетија, под чие влијание е воведена можноста за помесните Цркви за прифаќање на грегоријанскиот каледнар, кој денес го користат барем половина од помесните православни Цркви.

Јулијанскиот календар се користи уште од раната Црква, но согласно црковните празници и служења.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom