@cool@
Η Μακεδονία δεν είναι Ελληνική
- Член од
- 2 јуни 2007
- Мислења
- 23.601
- Поени од реакции
- 27.115
Што ке се прави со македонските артифакти и симболи изложени во метрополитан музеј на уметноста во Њујорк, а прикажани како грчки?
Пишува: Јанко ТОМОВ, историчар од Австралија, Август 2010
Како штое е познато, скоро секој турист и посетител на Њујорк, нарочно тие што се лубители на уметноста, од античкиот период на историјата, како што е на Европа и Блискиот Исток, погрешно се информирани за припадноста и потеклото на поголем број од археолошките артефакти. За да се увериме во тоа треба да погледнеме, не само во брошурите, на овој грандиозен и вкусно подреден музеј, кој што е лоциран во центарот на Маутхотон на Њујорк, туку и во стаклените витрини и добро заштитените изложбени полици.
Таму во метрополитан музеум на уметноста, кој ја опфака античката и преисторијската уметност, на наводната античка држава Грција, која знаеме дека во тоа време не постоела, ја опфака и соодветната уметност на Кипар, Етрурија и Рим.
За нас е важно, да се концентрираме на самиот Метрополитан музеј, на неговите простории и сместеноста на археолошките артифакти, кои се македонски, а се прикажани како грчки. Така департмантот на грчка и римска уметност е изложена во галериите, каде е опфанато:
- Уметност од Неолитско време и Егејското Бронзано Време (6000-1050 Пред Христа);
- Уметност од Геометричка и Архаичка Грција(1050-480 Пред Христа);
- Уметност од Класична Грција (480-323 Пред Христа);
- Уметност од Хеленистички период( 323-31 Пред Христа) и така натаму.
Грција во ниту едни стари антички докуметни, не може да се сретне како грчка држава или пак во средниот век, се до пред два века, во 1820-те години кога е формирана како самостојна држава, од страна на големите светски сили и тоа во Пелопонескиот дел на јужниот Балкански Полуостров.
Како цветала културата на македонците, во античка Македонија, така паралелно цветала културата на новите окупатори на Мореа (Јужниот Балкански Полуостров),така наречените Грци, кои се наоѓале во времето на најголемиот уметнички процут, односно во Класичниот Период. Во тоа време, едните и другите народи, нарочно во царските, владателските, образовните и други институции, имале свои меѓусебни влијанија од уметноста. Македонците со свои карактеристики, од македонски јазичен,верски, културен, традиционален и сличени карактери и својства, паралелно со делови на уметноста, во тоа време стварана од исти и многу слични стилови, од рацете на античките уметници: вајари, скулптори ликовни уметници и други естетски професии, така паралелно се одвивала и културата на африканските доселеници на островите на Мореа.Тие со свои карактеристичности, узурпирајки и присвојувајки делови од јазиците, културите, религиите и сл., од соседните народи, прво ги освоиле островите на домородните жители-Пелазги, во Егејско Море , потоа околу Пелопонес, во областа Атика, во која денес се наоѓа Атина. Тие доселеници почнале да се нарекуваат Грци и множејки се, добиле сила за да ги покорат и асимилираат мирните стари домородни народи, главно Пелазгите и Венетите(читај македонците).
Би рекле, дека може да се дозволи извесни национални обележувања или наречувања со туги имиња на артифакти од европската или балканската историја, иако се прикажуваат поедини грчки симболи, како што се срекаваат на античките вазни со Црни Фигури или на вазните со Црвени Фигури, кои почнале да се појавуваат, претежно во Атина, во 6 - 5- от век пред христа. На тие вазни се препознаваат фрагменти од секојдневниот живот на атињаните, во кои се препознаваат грчки ликови и грчки симболи, нарочно на вазните со Црни Фигури.
Ами тука се работи за македонски артифакти со симболи и ликови, нацртани на бокали керамични предмети, вазни и сл., кои се експонирани во овој модерен музеј на Америка.
Како пример ке земеме еден од тие македонски симболи, кој е погрчен, преставувајки го како грчки и уште повеке погчено присвоен од американските историчари, истакнувајки го наводно за грчки. Во овој случај, на фотографијата, на десната страна на вазната, се гледа чиско осмо-зрачниот македонски антички симбол.
На витрините на изложените антички артифакти, не се споменува ниту името Македонија, на чии простории и се пронајдени овие историски докази, за преисторијата и за античкото време за постоењето на Македонци и на Македонија.
Сите археолошки артифакти, во овој музеј се донесени, поклонети или откупени, а потекнуваат од Македонија и од хеленските градови држави, од античкиот период, пред обновувањето на античката македонска држава, денешната современа Република Македонија, кога Грција ја узурпирала или присвоила целата античка историја на македонците и на Македонија.
Познато е дека натписите на повекето артифакти, од Класичниот Период на Балканскиот Полуостров, се пишувани со писмото на Интернационалниот јазик на антиката: Коине или Коине Глоса, кој бил создаден од 27 Балкански и јазици од Блискиот Исток, на тогашните народи, а врз база на Феникијското Писмо.
Македонските Цареви, институции на империјата и интелектуалниот свет, пред, за време и после освојувањето на Персија, од страна на македонската армија на Александар Македонски, го користеле писмото и јазикот Коине. Додека обичните луге, што ги користеле своите диалекти и говорни наречја, кои биле мошне исти или слични, во тие делови на Источна Европа и Блискиот Исток, а и поеднини јазици на некои народи кои биле неразбирливи или тешко разбирливи. Така сите натписи имале свои карактеристики, по кои можело , а и денес може да се распознае, на чив народ им припаѓале или кои народи ги употребувале.
Во мојата книга: Античка Историја на Македонија и Балканот во Делата на Западните Автори, посебно во изданието на англијски јазик, ИСБН 0-9752453-2-5, Бризбен ,Австралија 2005, има десетици форографии од историјски дела на западни автори, каде се прикажани вазни, керамики и бокали со слики и релефи, бисти и сл., посебно од Црвени Вазни и Црни Вазни, со карактеристични грчки ликови, од една страна и спротивно со карактеристични негрчки-варварски или македонски ликови и слични уметнички карактеристики. На стана 162, под реден број 44, од фотографиите , е прикажан фрагметн од <Грчка> жена во Италија, во местото Локви, што датирала од 5 -от век пред Христа. Тоа всушност е фрагмент кој прикажува македонска жена, како е опкружена со покуќнина-намештаи, на кои чисто се гледаат македонските симболи , на места со осум-зрачни сонца, а и со шеснаесто-зрачни сонца. Тие симболи, на фотографијата , погрешно се прикажани, кај западниот аврор на таа книга, наводно како мали цвекиња од <Розет>.
Ова е мој поттик, за откривање на историјската вистина, за тие македонски интелектуалци, кои ја посетуваат Америка и кои живеат бриску до Њујорк, а имаат афинитет и интерес во историјата на античка Македонија. Апелирам посебно до тие Македонци кои се историчари и научници, а и до институциите на владата на републиката, кои би требало да ги пронајдат стотиците факти, во овој голем музеј во Њујорк, од македонските артефакти, кои се узурпирани односно прикажани погрешно како грчки. Овие факти се основен дел од нашите аргументи, заедно со проверените и утврдени постојни историјски факти, за нашето македонско античко постоење, што секако може да биде голем допринос за признавање на уставното име на Македонија, а посебно за интернационално признавање на македонскиот идентитет.
Овој артикол исто има за цел, да се создаде проект-програма, за со факти да се бара, кога за тоа ке бидеме спремни, за да се сменат називите на артифактите и имињата на галериите, каде е преставено времето, односно преисторијскиот или античкиот период, наместо со погрешно денешно класифицирање, како наводно биле од грчки карактер и со грчки називи, да стои вистинскиот македонски карактер и називи. Како на пример, департманот за грчка и римска уметност, на Метрополитан музеј на уметноста, во Њујорк, да си го добие вистинското име: Департман на македонска, римска и грчка уметност, како и галериите на овој департмен, со македонски називи и имиња, таму каде што вистина треба да стојат. Само така правилно ке се информираат поситителите и љубителите на уметноста, на Метрополитан музеј на уметноста и сите луге на светот, за вистинската историја на Европа која потекнува, во најголем дел од Македонците и од Македонија.
При самата посета, со мојата супруга, на музејот, реагирав гласно, кога ги видов македонските симболи, прикажани погрешно за грчки. При тоа се створи диалог мегу еден повозрасен брачен пар, кој случајно се најде на тоа место. Со акцент различен од англијски јазик, но чисто и јасно им реков дека овие симболи, во витрината имаат македонски карактеристичности, а се прикажани за грчки!? На тоа, тие увидувајќи ја мојата реакција, од прикажаните погрешно археолошки артифакти, со македонски симболи, ми рекоа: Господине сме чуле за Македонците и за нивната античка уметност. Реагирајте во управата на музејот.
Пишува: Јанко ТОМОВ, историчар од Австралија, Август 2010

Како штое е познато, скоро секој турист и посетител на Њујорк, нарочно тие што се лубители на уметноста, од античкиот период на историјата, како што е на Европа и Блискиот Исток, погрешно се информирани за припадноста и потеклото на поголем број од археолошките артефакти. За да се увериме во тоа треба да погледнеме, не само во брошурите, на овој грандиозен и вкусно подреден музеј, кој што е лоциран во центарот на Маутхотон на Њујорк, туку и во стаклените витрини и добро заштитените изложбени полици.

Таму во метрополитан музеум на уметноста, кој ја опфака античката и преисторијската уметност, на наводната античка држава Грција, која знаеме дека во тоа време не постоела, ја опфака и соодветната уметност на Кипар, Етрурија и Рим.
За нас е важно, да се концентрираме на самиот Метрополитан музеј, на неговите простории и сместеноста на археолошките артифакти, кои се македонски, а се прикажани како грчки. Така департмантот на грчка и римска уметност е изложена во галериите, каде е опфанато:
- Уметност од Неолитско време и Егејското Бронзано Време (6000-1050 Пред Христа);
- Уметност од Геометричка и Архаичка Грција(1050-480 Пред Христа);
- Уметност од Класична Грција (480-323 Пред Христа);
- Уметност од Хеленистички период( 323-31 Пред Христа) и така натаму.
Грција во ниту едни стари антички докуметни, не може да се сретне како грчка држава или пак во средниот век, се до пред два века, во 1820-те години кога е формирана како самостојна држава, од страна на големите светски сили и тоа во Пелопонескиот дел на јужниот Балкански Полуостров.
Како цветала културата на македонците, во античка Македонија, така паралелно цветала културата на новите окупатори на Мореа (Јужниот Балкански Полуостров),така наречените Грци, кои се наоѓале во времето на најголемиот уметнички процут, односно во Класичниот Период. Во тоа време, едните и другите народи, нарочно во царските, владателските, образовните и други институции, имале свои меѓусебни влијанија од уметноста. Македонците со свои карактеристики, од македонски јазичен,верски, културен, традиционален и сличени карактери и својства, паралелно со делови на уметноста, во тоа време стварана од исти и многу слични стилови, од рацете на античките уметници: вајари, скулптори ликовни уметници и други естетски професии, така паралелно се одвивала и културата на африканските доселеници на островите на Мореа.Тие со свои карактеристичности, узурпирајки и присвојувајки делови од јазиците, културите, религиите и сл., од соседните народи, прво ги освоиле островите на домородните жители-Пелазги, во Егејско Море , потоа околу Пелопонес, во областа Атика, во која денес се наоѓа Атина. Тие доселеници почнале да се нарекуваат Грци и множејки се, добиле сила за да ги покорат и асимилираат мирните стари домородни народи, главно Пелазгите и Венетите(читај македонците).
Би рекле, дека може да се дозволи извесни национални обележувања или наречувања со туги имиња на артифакти од европската или балканската историја, иако се прикажуваат поедини грчки симболи, како што се срекаваат на античките вазни со Црни Фигури или на вазните со Црвени Фигури, кои почнале да се појавуваат, претежно во Атина, во 6 - 5- от век пред христа. На тие вазни се препознаваат фрагменти од секојдневниот живот на атињаните, во кои се препознаваат грчки ликови и грчки симболи, нарочно на вазните со Црни Фигури.
Ами тука се работи за македонски артифакти со симболи и ликови, нацртани на бокали керамични предмети, вазни и сл., кои се експонирани во овој модерен музеј на Америка.
Како пример ке земеме еден од тие македонски симболи, кој е погрчен, преставувајки го како грчки и уште повеке погчено присвоен од американските историчари, истакнувајки го наводно за грчки. Во овој случај, на фотографијата, на десната страна на вазната, се гледа чиско осмо-зрачниот македонски антички симбол.
На витрините на изложените антички артифакти, не се споменува ниту името Македонија, на чии простории и се пронајдени овие историски докази, за преисторијата и за античкото време за постоењето на Македонци и на Македонија.
Сите археолошки артифакти, во овој музеј се донесени, поклонети или откупени, а потекнуваат од Македонија и од хеленските градови држави, од античкиот период, пред обновувањето на античката македонска држава, денешната современа Република Македонија, кога Грција ја узурпирала или присвоила целата античка историја на македонците и на Македонија.
Познато е дека натписите на повекето артифакти, од Класичниот Период на Балканскиот Полуостров, се пишувани со писмото на Интернационалниот јазик на антиката: Коине или Коине Глоса, кој бил создаден од 27 Балкански и јазици од Блискиот Исток, на тогашните народи, а врз база на Феникијското Писмо.
Македонските Цареви, институции на империјата и интелектуалниот свет, пред, за време и после освојувањето на Персија, од страна на македонската армија на Александар Македонски, го користеле писмото и јазикот Коине. Додека обичните луге, што ги користеле своите диалекти и говорни наречја, кои биле мошне исти или слични, во тие делови на Источна Европа и Блискиот Исток, а и поеднини јазици на некои народи кои биле неразбирливи или тешко разбирливи. Така сите натписи имале свои карактеристики, по кои можело , а и денес може да се распознае, на чив народ им припаѓале или кои народи ги употребувале.

Во мојата книга: Античка Историја на Македонија и Балканот во Делата на Западните Автори, посебно во изданието на англијски јазик, ИСБН 0-9752453-2-5, Бризбен ,Австралија 2005, има десетици форографии од историјски дела на западни автори, каде се прикажани вазни, керамики и бокали со слики и релефи, бисти и сл., посебно од Црвени Вазни и Црни Вазни, со карактеристични грчки ликови, од една страна и спротивно со карактеристични негрчки-варварски или македонски ликови и слични уметнички карактеристики. На стана 162, под реден број 44, од фотографиите , е прикажан фрагметн од <Грчка> жена во Италија, во местото Локви, што датирала од 5 -от век пред Христа. Тоа всушност е фрагмент кој прикажува македонска жена, како е опкружена со покуќнина-намештаи, на кои чисто се гледаат македонските симболи , на места со осум-зрачни сонца, а и со шеснаесто-зрачни сонца. Тие симболи, на фотографијата , погрешно се прикажани, кај западниот аврор на таа книга, наводно како мали цвекиња од <Розет>.
Ова е мој поттик, за откривање на историјската вистина, за тие македонски интелектуалци, кои ја посетуваат Америка и кои живеат бриску до Њујорк, а имаат афинитет и интерес во историјата на античка Македонија. Апелирам посебно до тие Македонци кои се историчари и научници, а и до институциите на владата на републиката, кои би требало да ги пронајдат стотиците факти, во овој голем музеј во Њујорк, од македонските артефакти, кои се узурпирани односно прикажани погрешно како грчки. Овие факти се основен дел од нашите аргументи, заедно со проверените и утврдени постојни историјски факти, за нашето македонско античко постоење, што секако може да биде голем допринос за признавање на уставното име на Македонија, а посебно за интернационално признавање на македонскиот идентитет.
Овој артикол исто има за цел, да се создаде проект-програма, за со факти да се бара, кога за тоа ке бидеме спремни, за да се сменат називите на артифактите и имињата на галериите, каде е преставено времето, односно преисторијскиот или античкиот период, наместо со погрешно денешно класифицирање, како наводно биле од грчки карактер и со грчки називи, да стои вистинскиот македонски карактер и називи. Како на пример, департманот за грчка и римска уметност, на Метрополитан музеј на уметноста, во Њујорк, да си го добие вистинското име: Департман на македонска, римска и грчка уметност, како и галериите на овој департмен, со македонски називи и имиња, таму каде што вистина треба да стојат. Само така правилно ке се информираат поситителите и љубителите на уметноста, на Метрополитан музеј на уметноста и сите луге на светот, за вистинската историја на Европа која потекнува, во најголем дел од Македонците и од Македонија.
При самата посета, со мојата супруга, на музејот, реагирав гласно, кога ги видов македонските симболи, прикажани погрешно за грчки. При тоа се створи диалог мегу еден повозрасен брачен пар, кој случајно се најде на тоа место. Со акцент различен од англијски јазик, но чисто и јасно им реков дека овие симболи, во витрината имаат македонски карактеристичности, а се прикажани за грчки!? На тоа, тие увидувајќи ја мојата реакција, од прикажаните погрешно археолошки артифакти, со македонски симболи, ми рекоа: Господине сме чуле за Македонците и за нивната античка уметност. Реагирајте во управата на музејот.