Апсурдите на НБМ(Народна Банка на Македонија)

  • Креатор на темата Креатор на темата Monti Pajton
  • Време на започнување Време на започнување
Најважно е барем 20% да се намали невработеноста па потоа ќе може малце да поиграме и со флексибилен курс или пак контролиран флексибилен курс(ограничен до одредено ниво)......уствари сонувам:tapp::tapp:...налет џабе е:toe:

Имаме 100000 администрација која влада би ги отпуштила ами вишок се минимум 70% а чисто тоа се 70000 гласа...која влада ќе ги искастри морфеус...која ќе се нафане..ма сакаат власт и пари...овие многу трошаџии абе и ова советниците на локалната самоуправа си земале дневници и додатни приходи за фиктивни собранија и фиктивни патувања...па де компјутери сакаат...абе градинка јас мислам голема грешка е што Главниот град го поделија на општини(ова отвара шанси за злоупотреба до максимум)...ма нека биде Квартови....тој метод е подобар,значи еден градоначалник и лица кои одговараат пред него.

Моментално скопје има кромањонец за градоначалник...не ме чуди што со Нирнберг скопје е збратимен град...од зоолошката во нирнберг ни дадоа по некој слон и еден кромањон:vozbud::pos2:

Какво решение ти предлагаш, да избркаме од работа 50 илјади луѓе?

А ти што мислиш???

и Не 50 000 туку 70 000 ( и мноогу судии па како бе во франција тројца судии решаваат случаи на 60 000 граѓани без проблем а кај нас 20 судии ДРЕМАТ и предметите им се во фиоките..)...

По болнициве имаш повеќе ВРАБОТЕНИ него ли пациенти


Види вака таму 30% се НЕКАДАРНИ т.е има лица кои имаат сосема различна струка а работат нешто трето(електричар ил механичар...го шибнале администрација...да биде во архивата па да пази на документи.

Имаме дипломирани Економисти работат како магационери додека некој по партиска линија "менаџира" со тие државни залихи...

Едноставно кажано со отпуштање на вишок товарот(кој и партиите го користат) државата ќе се растерети Буџетот...нема да има проблеми бидејќи наместо плати веднаш после отпуштањето добро ќе биде да се превземат низа кејнзијански мерки...еве коридор 8,па средување некои патишта поефтини кредити...едноставно ем државата ќе ДИШИ полесно ем административците нема да пијат по 4 кафиња и да дремат на фејсбук(дури и МВР од овие младиве има што дремат...ццц):tapp::tapp:

ЧИСТЕЊЕ на ВИШОКОТ-што е неефикасно нека се исфрли,а се разбира со цел побрзо да се ублажи ефектот на работа ќе останат строго стручни кадри,а и оние пред пензија.

Да е до мене би ги отпуштил одма...има начин за подобра алокација на ресурси.
 
Цел на монетарна политика е стабилност на денарот,а не стабилно стопанство.
Наполно правилно.Цел номер 1 во политика на повекето централни банки,а во това число мислам и на НБМ е стабилност на валутата,а не стабилност на стопанството. За стабилноста на стопанството,мора да има создадени усволи от владата. Как може да создаде услови владата? Владата може да создаде услови кога затегне трошоците си,намали буждетниот дефицит,а ако може и да нема буджетен дефицит, ако вдигне се кредитниот реjтинг на државата,каматите на банките ке паднат .Така бизнеса ке има поевтини пари,ке има и полесна можност до пари и ке има можност да развива своja бизнес при полесни услови.
Владата мора да лобира за привлекуване на странски инвестиции,това ке вкара свежи пари во икономиката. Това ке повиши и приходите от даноци ком буджетот. Странските инвестиции исто ке намалат и невработеността,а така ке се наполни и касата на владата со повеке социално и здравствено осигуруване.
Реално влада и народна банка мора да играт како везни,ако едната олабува,другата мора да затегнува и обратното.
 
Наполно правилно.Цел номер 1 во политика на повекето централни банки,а во това число мислам и на НБМ е стабилност на валутата,а не стабилност на стопанството.
Реално влада и народна банка мора да играт како везни,ако едната олабува,другата мора да затегнува и обратното.

Не се џабе две политики,во спротивно ќе имало само една.Интермедијален таргет на НБРМ е девизниот курс.Сите политики,акции,проекции,дејствувања се насочени кон одржување на стабилно ниво на цените.Нашата монетарна политика е фиксен девизен курс кој мора да се одржува,макар сме стасале и до 0 девизни резерви.
Споредни цели кон кој НБРМ нема директно влијание е развој на стопанството,подигнување на животен стандард и благосостојба.Овие цели се индиректно поврзани со неа,но начините на остварување често пати знаат да бидат контрадикторни со главната цел (Ако го пушти вентилот за пари,ќе рипне потрошувачката и стопанството,но ќе рипне и инфлацијата).
Главна и одговорна политика за пораст на стопанството е фискалната политика управувана од министеро за финансии.Исто има милион начини да ја управува.
Монетарната и фискалната се зависни една од друга,самостојно неможат да функционираат.За разлика од монетарната каде прецизноста во анализите и превземените чекори можат да бидат фатални за земјата,фискалната е флексибилна и може брзо да делува.Нејзините ефекти се чувствуваат за 3 месеци.Ако едната се опушти,другата мора да стега,ама дотичниот господин никако да го сфати тоа.При експанзивна фискална следи рестриктивна монетарна.Видовме што ни донесе фискалната во изминативе 20 години и никако да се освестат и да и дадат место на монетарната да покаже што може.Видовме до душа и монетарната што знае,ама за среќа дојде вистински човек на фотеља,кој си заслужува комплименти.

Така да наутро и навечер по една свеќа со посвета :)
 
Не се џабе две политики,во спротивно ќе имало само една.Интермедијален таргет на НБРМ е девизниот курс.Сите политики,акции,проекции,дејствувања се насочени кон одржување на стабилно ниво на цените.Нашата монетарна политика е фиксен девизен курс кој мора да се одржува,макар сме стасале и до 0 девизни резерви.
Споредни цели кон кој НБРМ нема директно влијание е развој на стопанството,подигнување на животен стандард и благосостојба.Овие цели се индиректно поврзани со неа,но начините на остварување често пати знаат да бидат контрадикторни со главната цел (Ако го пушти вентилот за пари,ќе рипне потрошувачката и стопанството,но ќе рипне и инфлацијата).
Главна и одговорна политика за пораст на стопанството е фискалната политика управувана од министеро за финансии.Исто има милион начини да ја управува.
Монетарната и фискалната се зависни една од друга,самостојно неможат да функционираат.За разлика од монетарната каде прецизноста во анализите и превземените чекори можат да бидат фатални за земјата,фискалната е флексибилна и може брзо да делува.Нејзините ефекти се чувствуваат за 3 месеци.Ако едната се опушти,другата мора да стега,ама дотичниот господин никако да го сфати тоа.При експанзивна фискална следи рестриктивна монетарна.Видовме што ни донесе фискалната во изминативе 20 години и никако да се освестат и да и дадат место на монетарната да покаже што може.Видовме до душа и монетарната што знае,ама за среќа дојде вистински човек на фотеља,кој си заслужува комплименти.

Така да наутро и навечер по една свеќа со посвета :)

прајте што ќе прајте, смислете начин, leandra за премиер , најбргу што може, ако не кој ќе ни го глеа алот, ни кучиња нема да не јадат , па макар дебело намачкани со ова дпмне/сдсм путеров.........
 
Не се џабе две политики,во спротивно ќе имало само една.Интермедијален таргет на НБРМ е девизниот курс.Сите политики,акции,проекции,дејствувања се насочени кон одржување на стабилно ниво на цените.Нашата монетарна политика е фиксен девизен курс кој мора да се одржува,макар сме стасале и до 0 девизни резерви.
Споредни цели кон кој НБРМ нема директно влијание е развој на стопанството,подигнување на животен стандард и благосостојба.Овие цели се индиректно поврзани со неа,но начините на остварување често пати знаат да бидат контрадикторни со главната цел (Ако го пушти вентилот за пари,ќе рипне потрошувачката и стопанството,но ќе рипне и инфлацијата).
Главна и одговорна политика за пораст на стопанството е фискалната политика управувана од министеро за финансии.Исто има милион начини да ја управува.
Монетарната и фискалната се зависни една од друга,самостојно неможат да функционираат.За разлика од монетарната каде прецизноста во анализите и превземените чекори можат да бидат фатални за земјата,фискалната е флексибилна и може брзо да делува.Нејзините ефекти се чувствуваат за 3 месеци.Ако едната се опушти,другата мора да стега,ама дотичниот господин никако да го сфати тоа.При експанзивна фискална следи рестриктивна монетарна.Видовме што ни донесе фискалната во изминативе 20 години и никако да се освестат и да и дадат место на монетарната да покаже што може.Видовме до душа и монетарната што знае,ама за среќа дојде вистински човек на фотеља,кој си заслужува комплименти.

Така да наутро и навечер по една свеќа со посвета :)
Е тежко ке се држи фиксиран курс,ако немаш девизни резерви.
 
Човекот кој слепо ја бранеше фискалната власт во време на криза мене ме нарекува фанатик. Имај доблест и погледни се себе си,па потоа покажи со прст.

Слепо сум ја бранел?!! Слободно погледни ми ги постовите и ке видиш дека јас бев сосема против задолжувањето на Владата преку зголемени државни записи. Тоа го реков од едноставна причина што сметав дека требаа парите да им ги остават на фирмите. Многу подобра опција ке беше Владата да се задожуваше во странство одколку да издава државни обврзници.Понатаму ја критикував Владата за неусогласената политика со НБМ. која доведе до раст на каматните стапки. Се разбира тоа е заедничка вина а ННБМ и Владата.
Така да за разлика од тебе јас не живеам во црно-бел свет во кој што сите потези на Владата се лоши, а на НБМ се добри. Реалноста е поинаква и се додека не научиш да ја гледаш малку пообјективно и да користиш реални податоци за твоите прогнози, ке изгледаш смешно, барем во очите на оние кои имаат какво такво разбирање.


Човекот кој ако му ги споиш исказите од почеток на 2009 со 2010 нема да знаеш што напишал има уста да опишува...до каде отиде светот.


Секој кој сака да се увери во точноста на моите и твои предвидувања, како и во конзистентноста на нашите тврдења може слободно да ја погледне дебатата која ја водевме пред 1 година.(дебатата почнува од 6-та страна и ке мора да признаеш дека ниту една твоја прогноза не се оствари )
http://forum.kajgana.com//showthread.php?t=36805&page=6

Неможам сега да се замарам околу тоа кој бил, а кој не бил во право. Ме мрзи да ги цитирам сите грешки кои што ги напиша, а јас ти ги предочив. Постовите си стојат, секој кој сака може да ја провери нивната (не)точност.



Прво да потенцираме јасно и гласно-виновник за високите каматни стапки во нашата држава,рестриктивните мерки на НБРМ и неликвидното стопанство е Владата на Р.М со нејзината фискална политика.2009 помина видовме кој како реагираше,кој што направи и кој колку направи за денес.


Е ајде де, објасни тогаш како Владата со нејзината фискална политика во 2009 е единствен виновник за состојбата во стопанството? Уште поважно треба да ни појасниш како политиката на НБМ помага да се надмине таа ситуација.

Второ,монетарна политика се темели на проекции,кој се изработуваат за даден временски период.Кога проекциите кој се добиваат на база на мерење и анализи викаат дека стапката на благајнички записи ќе се намали за 1% тогаш Гошев ќе ја намали,како што и направи во 2010.


``Проекциите викаат дека стапката ке се намали за 1% и Гошев ја намалува за 1%`` хахаха

Гошев ја намалува каматната стапка врз основа на информациите во стопанството:инфлација, девизни резерви, тековна сметка. Ако смета дека се поволни( а во моментов се) тогаш треба да ја намали оваа висока каматна стапка и да му помогне на неликвидното стопанство.


Трето,во услови на разуздана фискална власт која маме еба со записи,НБРМ немаше друг излез освен соодветно да реагира со повлекување на парите, за да не дојде до рецесија+инфлација=стагфлација
Кога веќе девизните резерви се наполнија до ниво со пари земени 9,8% камата(така нешто на обврзница) и некој денар од дознаки (0 инвестиции) НБРМ симна 0,5%.Потоа симна уште 0,5%.
Владата зема кредит да дава на стопанството во Март 2009 по стапка од 6%,тие пари влегоа декември 2009 поради бирократија.
Денес сме март 2010,стопанството е неликвидно и задолжено.Гошев да ја симне хипотетички стапката до 4-5% која банка ќе даде кредит на фирма пред колапс? Гошев не го задолжи стопанството,Гошев ја бранеше стабилноста и успеа.Цел на монетарна политика е стабилност на денарот,а не стабилно стопанство.Тој што го заглави,денес плука.


Леле гледајки го овој дел од твојот пост стварно незнам дали да почнам да ти објаснувам некои работи и да ги разглобувам твоите грешки!! Гледајки го твојот карактер и твојот недостаток од желба да научиш сваќам дека е залудно секаков мој обид да ти помогнам да сватиш. Твојот ум веке е одлучен и си мисли дека знае се што треба да знае. Така да нема да си го трошам времето објаснувајки некои работи на фанатици кога можам да си излезам и да прошетам во парк на ова убаво време.



Колку е буџетскиот дефицит за 2009,има негде официјална објава?


Нема, но индикаторите од вториот буџетски ребаланс во 2009 велат дека е толку колку што беше предвиден. Леле стварно незнам какво оправдување ке најдеш тогаш за твоите константни гафови.


Колку е дефицитот на платниот биланс?


Еј не спорам со тебе веке. Чим не знаеш дека платниот биланс секогаш мора да биде урамнотежен, тогаш стварно не разбирам како воопшто можеш да бидеш волку арогантна во своите ставови.

Колку е задолжено стопанството?


Како бе не знаеш а даваш проекции и предвидувања? Ако сакаш да дознаеш колку е задолжено погледни си ја страната на НБМ тамо ги имаш податоците. Ме чуди до сега да не си ги видела.

Кој кому му ја префрли кризата?
Девалвација не се случи,се случи топење на резерви до милијарда и нешто


Ај бе не ме смеј те молам.
Погледни си ги основните податоци во економијата пред да даваш вакви глупи коментари.
http://www.nbrm.gov.mk/default-mk.asp?ItemID=750FC531FC3D1B49B16440313562D400
Девизните резерви во ниту еден квартал не паднаа до 1 милијарда, а денес се на исто ниво како и во 2008. Така да ниту девалвација имаше, ниту имаше некои долгорочни импликации по девизните резерви.

А дека има услови за опуштање на НБРМ денес има,јас веќе тоа го кажав,ама читаш селективно.


Епа честито на твојата објективност тогаш, овој дел од тебе за прв пат го гледам
 
и Не 50 000 туку 70 000 ( и мноогу судии па како бе во франција тројца судии решаваат случаи на 60 000 граѓани без проблем а кај нас 20 судии ДРЕМАТ и предметите им се во фиоките..)...

По болнициве имаш повеќе ВРАБОТЕНИ него ли пациенти


Види вака таму 30% се НЕКАДАРНИ т.е има лица кои имаат сосема различна струка а работат нешто трето(електричар ил механичар...го шибнале администрација...да биде во архивата па да пази на документи.

Имаме дипломирани Економисти работат како магационери додека некој по партиска линија "менаџира" со тие државни залихи...

Едноставно кажано со отпуштање на вишок товарот(кој и партиите го користат) државата ќе се растерети Буџетот...нема да има проблеми бидејќи наместо плати веднаш после отпуштањето добро ќе биде да се превземат низа кејнзијански мерки...еве коридор 8,па средување некои патишта поефтини кредити...едноставно ем државата ќе ДИШИ полесно ем административците нема да пијат по 4 кафиња и да дремат на фејсбук(дури и МВР од овие младиве има што дремат...ццц):tapp::tapp:

ЧИСТЕЊЕ на ВИШОКОТ-што е неефикасно нека се исфрли,а се разбира со цел побрзо да се ублажи ефектот на работа ќе останат строго стручни кадри,а и оние пред пензија.

Да е до мене би ги отпуштил одма...има начин за подобра алокација на ресурси.

Апсолутно се согласувам со тебе.

Но луѓето не се кучиња кои можеш едноставно да ги шутнеш на улица.

Треба да се изнајде начин како на тие луѓе ќе им се реши социјалното прашање.. може да се формираат земјоделски задруги или пак да се пратат во нивните села или селата на нивните родители и да го развиваат селскиот туризам подржан со бескаматни кредити од државата..

Ако сите пиеме кафиња и играме фарма на фејсбук наместо да работиме нема далеку да стигнеме :nenene:

Неопходно е да се има фанатичка волја и силна мотивација за да се изведе и реализира административниот хируршки потфат :helou:
 
Ама селскиот туризам е ЛАГА за добивање гласови....Гледаш дека нема основна Инфраструктура(пат,ел.енергија) а имаме села со природни убавини+имаме и многу пештери кои се предизвик за многумина....ама зарем некој од германија Мерцедесот платен 50000 евра ќе го вози по чкарт пат,па кал и на крајот да заглави,понатаму немаме водичи(татарите у охрид се запалија нешто) еве и за Кокино на пример.


Македонија има потенцијал,но за истиот да се искористи треба првен да се создадат поволни услови.

Хирушкиот зафат би бил олеснат како што кажав со организирање јавни работи(патна инфраструктура,обнова на училишта во поголемите села) така да покрај тро плати што ќе добијат административците Државата повторно ќе го ублажи шокот од напуштањето(оти знаеш што убаво си ЛЕЖАТ и Кафиња шибаат)..ШОК е за тие да ги отпуштиш-ама мора тие се кочач на развојот на Македонската Економија,башка се злоупотребуваат за гласови...треба само решителна влада која не ветува ТУКУ ИСПОЛНУВА,ама тоа е ретко кај политичарите.
 
Ликвидноста мора да ја создава реално позиционираниот буџет со ниски дефицити. Тоа на НБМ ќе и' овозможи да ја релаксира монетарната пресија. Проблемот, сепак, најмногу е фискален, па затоа подобро е Македонија да има порестриктивна фискална политика, отколку да има и рестриктивна монетарна политика и неликвидност во економијата

Англиската кратенка за Меѓународниот монетарен фонд (на англиски: International Monetary Fund) - IMF понекогаш во интерните кругови, на шега, се преименува во нешто што би требало да ја изрази суштината на работите, па се нарекува It`s Mostly Fiscal - IMF (на македонски: Најмногу е фискален). Така е затоа што мерките и активностите што се предлагаат и договараат за одржување на стабилноста на националните валути и платно-билансните рамнотежи на економиите најмногу се од фискален карактер, а не од монетарен карактер. Најчесто изворот на сите проблеми и нивното решение е во (не)соодветната фискална политика на владите.

Во тој контекст Македонија не е ништо поинаква од другите економии. Деновиве се изнагледавме, изнаслушавме и изначитавме многу анализи за причините за неликвидноста на компаниите од приватниот и јавниот сектор и на буџетот; за високите камати и ниското ниво на кредитирање; и за чудната тенденција на раст на нивото на стерилизираната парична маса во НБМ, особено преку откупот на благајничките записи од нејзина страна во услови кога нивните каматни стапки се намалуваат. Причините за тоа се бараат во политиката на централната банка. Сепак, вистината е токму обратната. Монетарната политика во овој случај не е и ниту треба да биде многу креативна. Таа само логично и соодветно се однесува за да ги исправа грешките и лошата концепција на фискалната политика, со цел да го зачува утврдениот курс на денарот и платно-билансната стабилност на земјава. Зошто таа мора да ја чува стабилноста на денарот на начин кој обезбедува тој да е во сооднос од 61,3 денар за едно евро е сосема поинакво прашање. Едноставниот одговор е: затоа што фиксниот курс на денарот во однос на еврото, оправдано или не, се смета за долгогодишно основно сидро на економската политика, за што постои речиси целосен општествен и политички консенсуз. Додека тоа не се промени, шансите за поинакво однесување се практично невозможни.

За да опстои тој консенсуз, а во услови на ниска продуктивност и конкурентност на македонската економија и во услови на високи долгорочни и структурни дефицити на трговскиот биланс и тековната сметка на државава, неопходно е да се направи избор меѓу три нешта: рестриктивна фискална потрошувачка, рестриктивна монетарна политика или од двете по малку. Четврто, на пример, експанзивна фискална и монетарна политика во исто време не може да има, а ако го има тоа ќе води кон сосема поинакви односи на денарот спрема другите валути или кон сосема поинакви механизми на утврдување на неговиот курс. Четвртата опција значи девалвација.

Сегашнава состојба на економијата може да се прикаже на повеќе начини. Еден е преку следнава низа на настани и последици: 1. По шестогодишен релативно динамичен раст на економијата од 2003 до 2008 година, во 2009 и веројатно во 2010 година економијата западна во рецесија. 2. Фискалната политика во последните две години форсира зголемена јавна потрошувачка, која ја финансира со релативно високо ниво на домашно и на странско задолжување на земјата. 3. Кредитите на населението и компаниите до пред една година растеа со брза динамика. 4. Ваквите настани доведоа до зголемување на дефицитот на тековната сметка на земјата и тренд на намалување на девизните резерви до ниво кое централната банка со право го сметаше за критично. 4. Интервенцијата на НБМ со зголемување на нејзината рестриктивност беше оправдана. 5. Покрај постоењето на релативно висок буџетскиот дефицит, лабавата фискалната политика и владината неодговорност креираа дополнителни „невидливи“ фискални дефицити преку механизмот на неплаќање на своите обврски. 6. Продолжената рецесија, изразена преку намалените економски активности, од една и експанзивната фискална политика од друга страна создадоа поголемо количество пари во оптек во економијата, кое НБМ мораше да го повлече. 7. Кога и фискалните приходи паднаа под проекциите на Владата, а потрошувачката остана висока, проблемите се зголемија. Владата и понатаму има високи трошоци, а нема доволно даночни приходи, ниту можности да го зголеми дефицитот. Резултатот е неликвидност на буџетот, која сега се прелева кај компаниите и граѓаните. 8. Средствата што на своите сметки ги имаат банките останаа да лебдат во меѓупростор. Нивниот пласман во нови кредити за компаниите е невозможен поради ризикот од општата неликвидност. Имено, банките не им даваат кредити на компании што имаат проблеми со својата ликвидност, а нивниот број очигледно е голем и уште расте. Од друга страна, привлечноста на каматите на државните хартии од вредност (обврзници и записи) и благајничките записи на НБМ е ниска. Но таа е сепак подобра од ризикот за пласман во неликвидното и ризично стопанство. Затоа пласманите на банките во НБМ растат со секоја аукција на благајнички записи, иако навидум тоа изгледа нелогично. Банките на тоа не се законски присилени, како, на пример, за задолжителната резерва. Тие го прават тоа доброволно, а несигурноста на стопанството ги тера кон тоа. 9. Несигурноста на стопанството е зголемена бидејќи тоа не може да си ги наплати побарувањата од Владата, а побарувањата се ненаплативи (сега доаѓаме на почетокот!) бидејќи расходната страна на буџетот е поголема од приходната зголемена со дефицитот. Тоа се случува бидејќи Владата не сака и преку буџетските проекции да признае дека Македонија и понатаму е во рецесија. Кругот се затвора во лавиринт од кој нема друг излез, освен Владата да ја намали расходната страна за да може истата редовно да ја сервисира и да не создава нова неликвидност која, поради обврската за одржување на фиксниот курс на денарот, и понатаму ќе се повлекува од страна на НБМ. Доколку, пак, НБМ ја овозможи превисоката ликвидност, на удар ќе биде денарот. Затоа ликвидноста мора да ја создава реално позиционираниот буџет со ниски дефицити. Тоа на НБМ ќе и' овозможи да ја релаксира монетарната пресија. Проблемот, сепак, најмногу е фискален, па затоа подобро е Македонија да има порестриктивна фискална политика, отколку да има и рестриктивна монетарна политика и неликвидност во економијата.

Никола Поповски

http://www.dnevnik.com.mk/default.asp?ItemID=3304DD840907024CBA2EA936679DACF8
 
Народната банка на Македонија вчера повторно ја намали каматата на благајничките записи. Каматата на Централната банка, од која зависат банкрските кредити, е намалена за 1 процент, односно од 7,5 сега изнесува 6,5 проценти.
(превземено од Вечер)
Иако на една друга тема пишував за поврзаноста помеѓу реалното паѓање на каматните стапки од централната банка (во овој случај НБМ) , еве уште еден доказ дека за разлика од другата влада на лицето Б.Ц. оваа влада сваќа каде лежи зајакот(освен Пенов кој уште гледа по гулаби).
Само за споредба, Централната Банка на Британија има каматни стапки од 0,5 проценти ! веќе една година.
п.с. Никола поповски, Таки Фити, тие ја правеа економијата на Швајцарија во деведестите, фантастични економисти се и... Овај чекај малце, на некоја друга држава они беа главни... Ајде, нема гајле, крив е Грујо, помрачувањето на сонцето и Ал Гор.
 
Иако на една друга тема пишував за поврзаноста помеѓу реалното паѓање на каматните стапки од централната банка (во овој случај НБМ) , еве уште еден доказ дека за разлика од другата влада на лицето Б.Ц. оваа влада сваќа каде лежи зајакот(освен Пенов кој уште гледа по гулаби).
Само за споредба, Централната Банка на Британија има каматни стапки од 0,5 проценти ! веќе една година.
п.с. Никола поповски, Таки Фити, тие ја правеа економијата на Швајцарија во деведестите, фантастични економисти се и... Овај чекај малце, на некоја друга држава они беа главни... Ајде, нема гајле, крив е Грујо, помрачувањето на сонцето и Ал Гор.

Што сакаш да кажеш со ова?

Монти...:пушач:
 
Народната банка на Македонија вчера повторно ја намали каматата на благајничките записи. Каматата на Централната банка, од која зависат банкрските кредити, е намалена за 1 процент, односно од 7,5 сега изнесува 6,5 проценти.
(превземено од Вечер)
Иако на една друга тема пишував за поврзаноста помеѓу реалното паѓање на каматните стапки од централната банка (во овој случај НБМ) , еве уште еден доказ дека за разлика од другата влада на лицето Б.Ц. оваа влада сваќа каде лежи зајакот(освен Пенов кој уште гледа по гулаби).
Само за споредба, Централната Банка на Британија има каматни стапки од 0,5 проценти ! веќе една година.
п.с. Никола поповски, Таки Фити, тие ја правеа економијата на Швајцарија во деведестите, фантастични економисти се и... Овај чекај малце, на некоја друга држава они беа главни... Ајде, нема гајле, крив е Грујо, помрачувањето на сонцето и Ал Гор.
Друже прочитај убаво што има напишано и не се базирарај на ефтин политички маркетинг... Каматите се намалуваат кога се исполнети некои предуслови... Не е тоа прашање на политичка одлука. Но најлесно е да се префрли одговорноста.
Да беше така гувернерот ќе го биравме на избори, па ако вети ниски камати ќе го изберевме.

А за тоа што правела Британската централна банка, една сличност помеѓу нивната и нашата економија, што да ти кажам...

За твоја информација Србија сега има камата од 9%, а минатата година имаше камата и над 17%... а ние сега имаме 6,5... И сега!!! Каде е проблемот???
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/182027/Referentna-kamatna-stopa-snizena-na-devet-odsto
 
Друже прочитај убаво што има напишано и не се базирарај на ефтин политички маркетинг... Каматите се намалуваат кога се исполнети некои предуслови... Не е тоа прашање на политичка одлука. Но најлесно е да се префрли одговорноста.
Да беше така гувернерот ќе го биравме на избори, па ако вети ниски камати ќе го изберевме.

А за тоа што правела Британската централна банка, една сличност помеѓу нивната и нашата економија, што да ти кажам...

За твоја информација Србија сега има камата од 9%, а минатата година имаше камата и над 17%... а ние сега имаме 6,5... И сега!!! Каде е проблемот???
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/182027/Referentna-kamatna-stopa-snizena-na-devet-odsto

..........ниедна македонска влада во ниедно време, не се раководела од економската логика, дури ни од желбата...искрено.....да ја колку толку подопраи работата....
На сите овде кои што не се со заматен партиски ум, дури и на пиљарите од најдобриот економски факултет ...скопското зелено пазарче, им е јасно зошто е тоа така.
Овие бе наши владетели,со ваква или онаква провиниенција не се тепаат за власт од ниедна друга причина ОСВЕН ЛИЧНО БОГАТЕЊЕ....што и да зборуваат, кажуваат или прават, тоа е едноставно заради тоа. Зошто е тоа така...е веќе големо прашање за едно друго место , кое секако не е подфорумот економија....
Овде гледам понекогаш почнуваат муабети околу финото штелување на еден фин економски мотор, а тоа се прави без да сака да се свати дека упорно НЕ ВОЗАТ на воловска кола и тоа со ДРВЕНИ осовини :)
 
Томе Неновски колку се сеќавам беше експерт, без да даде пари во ТАТ, да земе бајаги (марки), а беше прктично контролор на рботењењто на тој ист ТАТ.Ако е тој истиот Томе, зарен не е во затвор? или сум ги побркал работиве?.Инаку не го чув да се произнесе за ревизорските извештаи, за расипништвото на власта, за намалувањето на државните резерви...Еве сега сеуште имаме стбилен курс, иако задолжувањата на граѓаните за време на оваа власт се зголемени за уште 62%.?
Економијата не е 1+1=2 , па секој може да си тера свои теории, а кога ќе се укашкаат работите - крив е оној горе.За среќа јас не сум економист но знам колку се 1+1. Не се грижете Гошев не мора да го истерате - тој уште две години колку што знам- треба да оди во пензија.
Пикирајте си го местото.И така цела држава се партизираше - затоа ни е така ЛОШО.:drk::drk::drk::drk::drk::drk::drk::drk:
 
Монетарната политика е вториот силен макроекономски инструмент за спротивставување на рецесијата. Меѓутоа, таа политика се наоѓа на маргините од случувањата во македонската економија во периодот откога и таа навлезе во вителот на светската економска криза. Се случува нешто сосема невообичаено. Наместо да се релаксира и во синхронизирано дејство со фискалната политика да дејствува во правец на зголемување на ликвидноста во економијата и за нејзино излегување од рецесијата, монетарната политика, од ден на ден, станува се порестриктивна.

...освен кога земјата има фиксен девизен курс.

Ако се зголеми ликвидноста, ќе се намалат каматните стапки, НО ќе се изврши притисок врз девизниот курс. А НБРМ е обврзана да го одржува курсот стабилен.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom