Бројот на бугарофилите во Македонија во 19 век

  • Креатор на темата Креатор на темата bitushanec
  • Време на започнување Време на започнување

bitushanec

Борец за човекови права
Член од
17 јануари 2006
Мислења
3.741
Поени од реакции
815
Наспроти тврдењата на бугарските историчари дека во 19 век Македонците имале бугарски чувства, реалноста била сосема поинаква. Како и денеска, така и во 19 век, се јавувале по 3-4 македонски фамилии во еден град, кои за финансиска корист работеле за бугарските интереси во Македонија и јавно се декларирале како бугари, но без никаква поддршка од широките народни македонски маси.

За неуспесите на бугарската пропаганда во Македонија, во 19 век, говорат патеписите напишани од бугаринот од гр. Враца, Васил К'нчов . Тој во последните децении на 19 век работи како главен училишен инспектор за бугарските училишта во Македонија, директор на гимназиите и училиштата во Солун и Сер, а подоцна станал и министер за образование на Бугарија.

Иако бугарската пропаганда вели дека Охрид бил центар на бугарската преродбенска борба во 19 век, град со најголем број бугаромани во Македонија, всушност, тоа е само една бугарска пропаганда, такво нешто немало. К'нчов вака ја опишува бугарштината во Охрид во последната деценија на 19 век: "Бугарската општина во Охрид (1893/1894 г.) едвај дише. Таа делува повеќе на име, отколку на дело, зошто никаква дејност не се забележува. Од пред 2 години не е преизбрана. На заседание се собираат едвај по 3-4 души и пак ништо не се работи, оти општинските работи се сосема занемарени. Општината секоја година ги кани граѓаните да се соберат, но никој не доаѓа" (Васил К'нчов, П'туване по долините на Струма, Места и Брегалница. Битолско, Преспа и Охридско 1894 г., Избрани произведенија. Том I. Издателство 'Наука и изкуство', Софија 1970, стр. 451).

Секаде кога во своите патеписи ги опишува бугарските општини по Македонија, К'нчов дава иста бројка на "општинари", по 3-4 луѓе кои за својата пробугарска активност добивале плата од Бугарија. Но, иако плаќани од Софија, К'нчов опишува дека бугарските општинари во Македонија своите деца "ги даваат на грчко образование...Во Сер (1893 г.) има 4 души бугарски општинари чии што жени не стапнуваат во бугарска црква. Еден таков случај видов и во Неврокоп" (Васил К'нчов, П'туване по долините на Струма, Места и Брегалница. Битолско, Преспа и Охридско 1894 г., Избрани произведенија. Том I. Издателство 'Наука и изкуство', Софија 1970, стр. 253). Како што гледаме, дури и оние Македонци кои работеле за бугарската егзархија, своите деца ги праќале по неегзархиски училишта.

К'нчов ги обвинува македонските жени дека биле антибугарски настроени, со мисла дека "се' што е бугарско е просто, долно, грубо и недоделкано" (Васил К'нчов, П'туване по долините на Струма, Места и Брегалница. Битолско, Преспа и Охридско 1894 г., Избрани произведенија. Том I. Издателство 'Наука и изкуство', Софија 1970, стр. 252).

Бугарштината немала никакви приврзаници ниту во пиринска Македонија и денешна источна Македонија во 19 век,факт кој К'чев прикриено ни го разоткрива во своите патеписи; дури имало повеќе гркомани или протестанти отколку бугаромани.

Кога пристигнал К'нчов во Горна Џумаја (денес Благоевград, центарот на Пиринска Македонија), горноџумајци го пријавиле на локалниот кајмакам со обвинувања дека тој бил агент на бугарската влада, дека цртал планови на градот и ја опишувал околијата, при што турската полиција го уапсила (Васил К'нчов, П'туване по долините на Струма, Места и Брегалница. Битолско, Преспа и Охридско 1894 г., Избрани произведенија. Том I. Издателство 'Наука и изкуство', Софија 1970, стр. 167).

За пиринските Македонци од гр. Мелник, К'нчов заклучува дека бил гркомански град, каде дури и дома Македонците (кои тој ги нарекува бугари) говореле грчки. Во Мелник покрај домородните жители, најбројни во 1894 г. биле бегалците од гр. Негуш, егејска Македонија, од македонското племе пуливаци "(Васил К'нчов, П'туване по долините на Струма, Места и Брегалница. Битолско, Преспа и Охридско 1894 г., Избрани произведенија. Том I. Издателство 'Наука и изкуство', Софија 1970, стр.141).

Петричаните повеќе биле "славјански" па како опишува К'нчов "имат 16 ц'ркви, от които в 14 се служи сега по славјански и в две по гр'цки, именно в малката градска и в ц'рквата на селото К'рнилово".
 
E што вадиш отделни писаниjа надвор от темата и без да обjасниш за состоjбата во Македониjа теjа години?
Реално се работи за критика на тоа, дека голем дел от Бугарите во Македониjа са припадници на Грцката црква и Бугарската црква е дозволила тоа да се случи. Не се работи за Бугарофили, току за Бугари. Нели не си забравил дека и Мисирков си признава дека лугето се нарекували Бугари?

А има и други интересни патеписи от XIXвек. Ето написаното от един Русин:


ВИКТОР ГРИГОРОВИЧ
ОЧЕРК ПУТЕШЕСТВИја ПО ЕВРОПЕјСКОј ТУРЦИИ

1844

Вообште в Охриде еште в XVII стол. по письменным свидетельствам, было 33 церкви и параклиса. Из этого числа осталось теперь семь, которые тштательно осматривал ја, в надежде собрать сведенија о минувшем быте Славјан. В каждој нашлись остатки рукописеј, но греческих, и следы надписеј. Вот названија церквеј: 1, св. Врач, Козьмы и Дамиана; 2, св. Константина и Елены, с славјанскоју затертоју надписьју; 3, Богородицы Чельницы; 4, св. Николаја с иконоју св. Эразма (не Гораздали?) и Наума; 5 св. Климента славјанского. Эта построена, как говорить надпись, во времја кралја сербского Стефана Уроша в 6886 году (1378); 6, Пресв. богородицы; 7, св. Николаја на больница (Gerokomia); 8, митрополија.

Город в настојаштее времја заселен Болгарами, Валахами и Турками, отчасти также Греками и Албанцами. Первые многочисленнее. Турецкое разделение города мне неизвестно, да и жители не совсем с ним знакомы. [102] Обыкновенно разделјајут его на приходы, которых в XVII столетии было 7-мь, теперь 5-ть. Некоторые части города носјат еште старые названија, как то: Варош, Кошишта, Плаошник, Канево, Лобиново. Охридские Болгаре отличајутсја образованием и живостьју характера. ја часто находил в лјудјах, по-видимому, простых, пытливость и начитанность. Мој, напр., вожатыј, портној по ремеслу, знал много сочинениј греческих и в своих рассказах доказал это ссылками на Мелет, Куму и многие церковные книги. Такому направленно способствујут порјадочные училишта и обширные торговые свјази. Но влијание греческое сильно подавило природныј их јазык, на котором Болгаре с трудом об'јаснјајутсја во внеших сношенијах. Он получает лишь свои права в тесном семејном кругу, оживлјаемом присутствием женштин: вне его, Болгаре прибегајут к греческому, иногда к турецкому јазыку. . . .

http://www.vostlit.info/Texts/Dokumenty/Bulgarien/XIX/1840-1860/Grigorovic/text4.phtml?id=2235
 
:nenene:Леле пропаганда во Македонија никогаш немало никогаш Татари туку само бугарофили кој татарската Пропаганда ги нарекува Бугари. И се обидува да даде лажен приказ на сликата исто го прават и Грчката , Српска Пропаганда 3-те пропаганди се едно исто. Добро Утро мали :helou:
 
E што вадиш отделни писаниjа надвор от темата и без да обjасниш за состоjбата во Македониjа теjа години?
Реално се работи за критика на тоа, дека голем дел от Бугарите во Македониjа са припадници на Грцката црква и Бугарската црква е дозволила тоа да се случи. Не се работи за Бугарофили, току за Бугари. Нели не си забравил дека и Мисирков си признава дека лугето се нарекували Бугари?

А има и други интересни патеписи от XIXвек. Ето написаното от един Русин:


ВИКТОР ГРИГОРОВИЧ
http://www.vostlit.info/Texts/Dokumenty/Bulgarien/XIX/1840-1860/Grigorovic/text4.phtml?id=2235

Какви се тие бугари, кои не одат во свои цркви? Та нели имаше во 1894 г. веќе зрела бугарска држава и ако Македонците биле бугари, зарем немаше да сакаат да се приклучат кон Егзархијата и Бугарија? Немаш логика, типично за прост бугарски пропагатор.
Кнчов сосема јасно пишува дека бугарските црковни општини по градовите имале само по 3-4 члена, чии фамилии дури оделе и по патријаршиските цркви:toe:

Глигорович, Рачински, Јужаков се првите агенти на рускиот цар кои одеа да наоѓаат свои први агенти во Македонија, кои пак ќе шират бугарштина. Целта на Русија беше бугаризирање на Македонија, Албанија и пола Србија и Косово. Глигорович го врбуваше влавот Димитар Миладинов (внук на Данаил Москополецот) да се објави за Бугарин и да шири бугарштина, по што овој беше затворен и отоманците го убија под обвинение дека е руски агент. :toe:

Петар Поп-Арсов, македонски интелектуалец, член на раководството во ВМРО и еден од составувачите на Уставот на ВМРО, ја напиша формулата како Македонците станувале Бугари: "кье ми даеш пари - кье се чинам бугарин” ...”[“Стамболовштината в Македонија и нејните представители”. 1894 г., Софија].
 
Бугар со каква азбука се користевте пред турчинот да ви ја признае црквата?

Каков сателит бевте на Русите и зошто ја добивате санстефанска Бугарија? :toe:

Не ви е страм толкај магарина а појма да немаат. :tapp:
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom