ЕВЕ ЈА ШЕМАТА НА ЦЕЛИОТ ПРОЕКТ :
ПРОМОВИРАЊЕ ВЕТЕР И МАГЛА КО МУВА БЕЗ ГЛАВА
OUR MISSION
The USAID Competitiveness Project improves Macedonia economy and competitive position within the global market place. It supports catalytic initiatives to stimulate foreign and domestic investment, capture higher value export markets, alleviate supply chain bottlenecks, and generate significant numbers of new jobs for Macedonia
www.macedonia21.com/.../enhance-capacity.html
Europe and Eurasia
CARANA has worked in Europe and Eurasia since 1993, on such activities as privatization, sector restructuring, accounting reform and business education.
Find out more about our work in this region by clicking on representative projects listed below.
Eastern Europe:
• Benchmarking International Standards of Transparency and Accountability (BISTA) Project
• Bulgaria Labor Markets Project
• Croatia Pension Reform Project
• Bulgaria Capital Markets
• Macedonian Competitiveness Project
• Macedonia Pension Reform
• Moldova, Development of Private Agriculture and Agro-Industry
• Romania Bankruptcy Reform
• Ukraine Agribusiness Development Project
http://www.carana.com/index.php?option=com_content&view=article&id=208&Itemid=63
Macedonia Competitiveness Project
Client: The United States Agency for International Development
Website:
www.mcp.org.mk
The Macedonian Competitiveness Project is working to improve Macedonia’s economy and competitive position within the global marketplace. It supports transformational initiatives to stimulate foreign and domestic investment, capture higher value export markets, alleviate supply chain bottlenecks, and generate significant numbers of new jobs for Macedonia
http://www.carana.com/index.php?option=com_content&view=article&id=319&Itemid=61
ПроеПроектот за конкурентност е финансиран од Агенцијата на Соединетите Американски Држави за меѓународен развој (УСАИД) и реализиран од CARANA Корпорација.ктот за конкур
Градење на капацитети на промотерите на Инвест Македонија
Промотерите на Инвест Македонија на обуката На 10 и 11 септември, 2008 година, Проектот за конкурентност на УСАИД организираше обука за економските промотери од Инвест Македонија на тема идентификување на потенцијални инвеститори, менаџмент на односи со клиенти и специфични техники на продажба.
Целта на оваа интервенција е да се подобри ефикасноста и ефективноста на активностите за привлекување на инвестиции на Инвест Македонија, преку градење на капацитети на клучните лица одговорни за продажба на Македонија како дестинација за инвестирање, а кои се лоцирани во селектирани земји.
Оваа обука ќе го надополни предстојното спроведување на системот на менаџмент на односи со киленти и со оваа интервенција ќе се осигура ефективен менаџмент на сите потенцијални инвестициски проспекти. Конечно, оваа интервенција ќе и помогне на Инвест Македонија да донесе повеќе инвестиции во земјата, кои ќе создадат нови работни места и зголемен извоз.
назад
Информациите објавени на оваа веб страна не се официјални информации на Владата на САД и не ги изразуваат погледите и позициите на Агенцијата на Соединетите Американски Држави за меѓународен развој или на Владата на САД.Проектот за конкурентност е финансиран од Агенцијата на Соединетите Американски Држави за меѓународен развој (УСАИД) и реализиран од CARANA Корпорација.ентност е финансиран од Агенцијата на Соединетите Американски Држави за меѓународен развој (УСАИД) и реализиран од CARANA Корпорација.
Интервју: Виктор Мизо, директор на “Инвест Македонија”
Ако не можете да одите на Исток, дојдете на Југоисток!
На почетокот на годината најавивте дека буџетот на Инвест Македонија за 2007 година ќе биде 500.000 евра. Со ребалансот на државниот буџет за оваа година Владата одвои дополнителни средства за привлекувањето на странски инвестиции, со што сега вкупниот износ на буџет за овие намени е 3,2 милиони евра. На што конкретно ќе се трошат овие пари?
Со новиот буџет ќе се прават и некои работи кои на почетокот на годината не беа предвидени. Деновиве заврши огласот за пет нови вработувања во “Инвест Македонија”, луѓе кои ќе бидат потенцијални кандидати за промотори кои од следната година ќе работат во амбасадите во Австрија, Италија Турција, Германија, Франција, и Грција и Кипар заедно. Петте промотори ќе бидат финансирани од буџетот на Македонија, а еден кој ќе престојува во Виена, ќе биде финансиран од Светска банка. Нивната работа ќе биде да наоѓаат локални инвеститори кои би вложиле свој капитал во Македонија.
Дел од парите одвоени за Агенцијата ќе одат за промотивните материјали и реклами кои “Инвест Македонија” ги подготвува. Агендата и темпото на работа ни наложуваат зајакнување на капацитетите на Агенцијата на 25 до 30 вработени. Патувањата кои ги планира Инвест Македонија не се за некој да се прошета, туку тоа се многу важни промоции на Македонија. Дел од промоциите што ги спомнав ги финансира организацијата на Светска банка, каде се сите регионални агенции заедно, но мораме да отидеме и таму каде нема да бидат сите и да ја промовираме само Македонија. Дел од средствата со новиот ребаланс на буџетот ќе бидат наменети и за финансирање на активностите на “Тим Македонија”, а дел од тие средства ќе бидат и за третата фаза на кампањата која ќе оди оваа есен. Сите прашуваат колку чини кампањата. Можеби и со право, затоа што станува збор за држава, а не за приватна компанија. Ако ја земеме за пример *Цоца Цола, оваа компанија годишно троши околу 20% од годишната реализација на маркетинг. Дали *Цоца Цола ќе има помала потрошувачка ако не се рекламира е дискутабилно, бидејќи зборуваме за еден од трите најпознати брендови на светот. Меѓутоа Македонија како бренд досега не била позната. Државата го имала запоставено сопственото промовирање. Рекламирањето е неопходно.
Зголемувањето на средствата е одлука на Влада. А кампањата не останува незабележана, бидејќи тоа ни го докажуваат првично интересот од потенцијаланите инвеститори, како и позитивните коментари од нашите странски колеги и меѓународни организации.
Првата фаза од кампањата “Инвестирајте во Македонија” беше рекламата во странските весници и магазини. Вториот дел од кампањата е правен врз основа на многу конкретни статистички податоци и анализи за тоа од кои земји и од кои весници и списанија каков вид интерес добиваме, за да се концентрираме каде ќе одиме со вториот дел од кампањата. На нашата интернет страница можевме да видиме од каде се посетителите, од каков профил се итн. Според тие информации, веб страницата на Инвест Македонија за пет месеци, од февруари до јуни, имала над 100.000 уникатни посетители, кои поминале низ најмалку три различни дела од сајтот.
Како составен дел од работата на промотивните материјали се и нивните преводи. Во Италија промотивните материјали ги имавме преведено на италијански, бидејќи голем дел од Италијанците не зборуваат англиски. Исто така, имаме луѓе во Агенцијата кои се ангажирани да работат до раните утрински часови, за да не се пропушти некој повик од странство, бидејќи станува збор за различни временски зони. Агенцијата исто така работи на дополнителни секторски анализи: за текстилна индустрија (не лон туку индустрија на готови производи), за кол центри, бидејќи сметаме дека овој бизнис носи многу вработувања за луѓе кои зборуваат повеќе јазици. Истовремено работиме и на секторска анализа на производство на хардвер. Значи сакаме освен производството на софтвер, во Македонија да се развива и електрониката. Во овој дел можам да кажам дека многу компании не сакаат да одат во Кина од различни причини. Овие секторски анализи ги користиме во презентациите за странските компании.
............................