Македонци во високата политика на Бугарија

  • Креатор на темата Креатор на темата @cool@
  • Време на започнување Време на започнување
Статус
Затворена за нови мислења.
Види вака Татароглу. Тој другиот Бугарин вели В Б'лгарија има имена зав'ршвашти с'с -ски, но това са имена на области напр: Черногорски, Пирински, Стамболијски, но никога имена на хора като напр.:Тодороски, Ивановски и т. н.

Прво, не сум душел тука да се карам сос тебе, ами идвам за да обс'диме историjaта, те молам да ми викаш б'лгарин, а не татарин, така както и аз не ти викам че си б'лгарин или фиромец.

После незнам какво си чел, ама човекот ти казва дека наj-често в таков случаj фамилиjaта в Бугарија зав'ршва на "ски", но сос сигурност има и други фамилиj во кои постои "ски". Jaс те прашам зашто е било нужно да си сменавате фамилиите и кога дедо и башта се е казвал Иванов, ти да станеш Ивановски. Па не се ли отказвате вие по този начин от делото на Делчев, Тодор Александров, Ѓорче Петров, когато техните потомци носат други фамилии ?

Гледам си дојден за пропаганда, демек се интересираш поставуватш некои прашања. Ама исто така јас ќе ти поставам некое.
Istoria-slavianobolgarskaia.jpg


Зошто не пишувате вака ? Зошто ви се изменети некои букви ? Немој случајно да коментираш за документот или содржината туку точно одговори зошто не ги користите истите букви а сте измениле некои?

Прво jас не сум дошел за пропаганда, зашто сега сме во 21-ви век и нема как да се шири пропаганда. Пропаганда е имало кога е немало каде да видиш и да прочетеш и са те манипулирали на база на твоето незнание, а ти предполагам си одил на училиште ( и во факултет наj-вероватно ), имаш интернет, гледаш телевизиja и можеш сам да си изградиш мнение. Аз сам тука за да дискутираме прашаниата, а не да ти го изменувам мнението.

После, бугарската азбука се е изменила заштото самиот език се е изменил и некоj букви са изменети, заштото не се използват и за да биде по-лесно да се ползува езикот. На мене проблемот ми не е че македонската азбука се различува от б'лгарската, а че са ви манати букви не заштото не ги ползвате, ами заштото ги има и у б'лгарската азбука.

П.П. Инаке документот е Историја-Славјаноб'лгарскаја или се б'ркам ?

исто така ако може коментар за документот погоре со наслов Зашто ние Македонците сме отделна нација

Немам jaс што да кажем - штом вие сега се чувствувате македонци, немам намерение да ви го оспорвам.
 
Да се вракјам на темата. Ова се мекедонци на високи постове. Взел с'м всичко от "Алманах Македонија".

скопје
2. димит'р' титизов' (1901-1929) – гимназија завршил во скопје, а право студирал на софискиот државен универзитет… тој е еден од главните иницијатори на сојузот на македонскита младина во б'лгарија, а во 1925 е избран за главен организатор на младинскиот сојуз… како организатор ги посетил сите места во б'лгарија каде што живeeле македонски иселеници и бегалци… загинува во сообракьајна несрекьа во софија

3. јосив' чешмеджиев' (1890) – учи во скопје, солун, цариград во духовната семинарија… го завршува одделот за композиција во кралскиот конзерваторитум во лајпциг… учител е во софијската гимназија, а и во државната музичка академија во софија… работи во културното одделение при министерството на просвета и се занимава со запишуванье на народни песни… композитор е на операта „меглена“, 4 симфонијски поеми, 3 увертири, балетни сцени и др. … пишува критички текстови за б'лгарската песна во македонија

4. димитр' шалев' (1894) – основно и трикласно училиште завршил во скопје, а гимназија во солунфакултет по право завршил во софија… бил адвокат во скопје и софијазадграничен представник на поробените б'лгари од македонија


крива паланка

1. екатерина и д. стаменови – тие се мајка и син… живeeле во софија, а на македонското братство поклониле една кукја од околу 300.000 лева

2. георги п. конст. апостолов' (1898) – во софија завршиол средно и висoко образование (математика и физика)… во берлин специјализирал техничка механика… тој е резервен (запасен) подпоручник во артилеријата, а во првата војна се борел во македонија… учител по математика и механика во софијското средно механо-електротехничко училиштечлен на македонскиот национален комитет


кратово

1. стефан' иванов' бидиков' (1886) – го завршил скопското педагошко училиште и бил учител во кратово, крива паланка, струмица и цариград, а од 1922 во софија… награден е со орден за грагьански и воени заслугичлен е на македонскиот национален комитет


кавадарци

1. григор' анастасов' (1877) – основно образование завршил во родниот град, средно во кјустендил и солун, а високо на правниот факултет во загреб… бил адвокат во кавадарци, скопје и др. … учетвувал во винишката афера за што бил и в затвор… тој е задграничен представник на поробените македонски б'лгари


дебар

1. војдан' чернодрински (1875-1951) – роден е во с. селци (жупа) во близина на дебар… бил учител во македонија… како што е добро познато тој е автор на драмата „македонска крвава свадба“ која е пишувана на МАКЕДОНСКИ ГОВОР, а не на „македонски јазик“ како што тврдат неграмотните македонисти … исто така е автор и на либрето за операта „цветја“, а и на драмите „от' главата си патиме“, „цар' пир'“, „слав' драгота“… оснивач е на македонскиот театар во 1909 и негов раководител … со театарската тајфа ја крстари цела б'лгарија, за време на хуриетот и македонија, а во периодот од 1903-1904 дури и србија … умира во софија дури 5 години после формираньето на народна република македонија! … зашто не се вракьа да умри во „слободна“ македонијаможеби затоа што е таа србска бановина , … жалосно! ... еве тука можете да си прочитате некои работи околу војдана и околу неговата "македонска крвава свадба", хе, хе, хе...

а еве ви и како гласи еден важен дел од оргиналниот текст на „македонска к'рвава свадба“:
К'рста: Не, ние бугарки сме се родили, мори сестро.
Петкана: (нажалена) Бугарки, бугарки, бевме, мори сестро.
(јавление 5, дејствие III)
Баба Кузманица: Ами кој им дал пари, море старо?
Дјадо Кузман: Зер не знајш? Консулата с'рбски, за да кажувает, оту са С'рби, а не Булгари.
(јавление 4, дејствие II)


а еве како е променет од страна на македонистите:
К'рста: Не, ние рисjанки сме се родили, мори сестро.
Петкана: (нажалено) Рисjанки бевме, мори сестро.
(поjва 5, деjствие III)
Баба Кузманица: Ами коj им дал пари, море старо?
Дјадо Кузман: Зар не знајш? Консулата србски, за да кажуваат, оту са Срби.
(поjва 4, деjствие II)


срамотно е да се каже дека сите зборови како "б'лгари", "б'лгарки" и сл. во изданијата на "македонска крвава сбадба" во скопје (после смртта на војдана ) ги менуваат со "рисјани", "македонци" и сл. ... но, колку многу ми е срам да кажам дека србо-комунистите македонисти се осмелиле да чепкаат во афторското делo на војдана, толку повекье МОРАМ да го изнесам тоа овде
icon_cool.gif
- за да се уништи лагата која не води во пропаст!


тетово

1. мара бунева (1902-1928) (детали види тука) – овде сметам дека е доблесно да се сетиме на великата героинатаа е жена на б'лгарски кавалеријски офицер хранков од русе


дојран

1. проф. др. н. стојанов' (1874) – основно и гимназијско образование завршил во софијаматематика во високото училиште во софија завршил во 1895, специјализирал на универзитетот во тулуз, франција, а со специјализацијата продолжил пак во франција и после во германија (готинген)… од 1920-1926 бил професор по астрономија на софијскиот универзитет, а во 30-тите години на 20 век бил директор на државните долгови


струга

1. никола а. мушмов' (1869) – учел во родниот град… во б'лгарија доагьа во 1885 и учи во француското католичко училиште, а една година бива во париз… во 1894 влегува во државна служба во софија како секретар на народиниот музеј, а од 1918 година е уредник на нумизматичкиот оддел при истиот музеј… тој е мегьународен експерт по б'лгарска нумизматика, а своите трудови от подрачјето на нумизматиката ги пишува на б'лгарски, француски и германски… член е на б'лгарскиот археолошки институт, дописен член на виенското и чешкото нумизматичко друштво, а почесен член на романското нумизматичко друштводобитник е на царски сребрен медал „наука и искуство“ ... види тука


по потекло од македонија

1. проф. др. мих. п. арнаудов' (1878) – тој е роден во русе средно образование завршил во русе, а виша славјанска филологија во софија… специјализирал во лајпциг, берлин, прагадокторирал во прагаредовен професор по споредбена (сравнителна) историја на литературата при софискиот универзитет

2. проф. димит'р' ив. мишајков' (1883) – роден во татар-пазарджик … завршил право во софија, а во минхен специјализирал статистикаредовен професор по статистика на софискиот универзитет

3. теодор' в. трајанов' (1882) – роден е во татар-пазарджикосновно и средно образование добива во софија, а високо во австрија и германија… тој е поет (види тука), кој ги издал: „песна над песните“, „регина мортуа (латиница!)“, „химни и балади“, „б'лгарски балади“… бил редактор на списанието „хиперион“

4. г-джа рајна дрангова (1882) – родена во кјустендилосновно и средно образование завршила во кјустендил и лом… таа е една од основачките на македонскиот женски сојуз


останати

1. стефан' цр. поп' петров' – асистент на правниот (јуридически) факултет во софија (во алманахот е наведено само тоа дека е македонец, ама не пишува од кое место!)

Како виждате сите са на -ов и -ев. Во алманахот всичко е писано на стар правопис ' накраја не се чете.
 
Па секоj знае дека има во Бугариja имена дето потекнуват на ски, ама мене ми е интересно зашто преди 100 години е имало много македонци коj са завршвали на ов, ев, а сега сите са на ски ?

Не се сите. Од каде таква претпоставка? Во Македонија има огромен дел население со презимиња на ОВ и ЕВ! Земи било кој телефонски именик и сам ќе се увериш.

И друго, зашто ви е такава азбуката ? Зашто от неja са извадени точно тие букви кои различават бугарската и србската азбука ? Зашто немате "'" ? Па кажете 10 п'ти бавно "грк" или "србин" и се слушаjте дали казувате некоj звук помегу р и к или помегу р и б ? Тоа звук зашто не се пише ? И после зашто требе да пишете "ја" и "Ју" с две букви "ja" и "ju" кога това противоречи на "one sound, one letter" системата ? После тва j што му е кирилското на него ?

Азбуките постојат за да се употребуваат и по потреба се менуваат. Некогаш на подобро а некогаш на полошо и тука не треба работите да се разбираат толку трагично.

Само за твоја информација: Во геманските јазични земји имаше последните децении 3 големи јазични корекции од кои едната беше неуспешна па правеа ревизија на ревизијата а ти се чудиш што во една балканска земја со ограничена автономија (СРМ) не било се совршено изведено :helou:.

Инаку и бугарскиот јазик после 45 е променет така да и тоа има влијание за разликите кои денес постојат.

Јас би ја вовел буквата "'" и веројатно еден ден тоа и ќе се случи. Сепак Македонија беше дел од Југославија каде мораше да прифати и одредени влијанија, такви биле приликите.

Во македонскиот литературен јазик и во голем дел од дијалектите во Републиката "ja" и "jу" денес се изговараат како два гласа.

Некоj се е потрудил да не изглеждаме ние слични като народи и не знам за вас, ама на мене това не ми се допага.

Народите се слични но ако сакаш да работиш на поголемо зближување секогаш има методи и можности за поголемо разбирање и толеранција :smir:.

Jaс те прашам зашто е било нужно да си сменавате фамилиите и кога дедо и башта се е казвал Иванов, ти да станеш Ивановски. Па не се ли отказвате вие по този начин от делото на Делчев, Тодор Александров, Ѓорче Петров, когато техните потомци носат други фамилии ?

Јас не познавам некому со сила да му е сменето презимето, тенденција сигурно имало ама не под присила и затоа има и денес многу на ОВ

македонците са много компексирани хора. Вместо да се зад'лбајат в google и да прочетат отк'де да произлјазли, от кога има Македонија и кога е измислен "македонскија" език , којто е ништо друго освен диалект на б'лгарскија нјама да живејат штастливо. ште си останат една изолирана нација насред Балканите

Секој народ кој е тепан и поробен е комплексиран, природен процес и тоа е едноставно така. Освен тоа и непоробени народи имаат комплекси спрема посилни од нив нации. Нема балкански народ без комплекси (некои деструктивни према надвор а некои према внатре (авто деструкција).

Но комплексите наместо да се осудуваат треба да се бориме да се тргнат за добробитта на сите кој живеат на Балканот!
 
Јас би ја вовел буквата "'" и веројатно еден ден тоа и ќе се случи. Сепак Македонија беше дел од Југославија каде мораше да прифати и одредени влијанија, такви биле приликите.

Во македонскиот литературен јазик и во голем дел од дијалектите во Републиката "ja" и "jу" денес се изговараат како два гласа.

И во Бугарскиот литературен и на Бугарските дијалекти е исто ЈА и ЈУ се изговараат како два гласа.
Правописна реформа (1945) премавнува во крајот на зборовите "'", кое не се читало и било архаизам.
бла бла бла
Значи и кај вас имате направено промена поради какви и да е причини па затоа тоа не ви држи како аргумент.
 
И во Бугарскиот литературен и на Бугарските дијалекти е исто ЈА и ЈУ се изговараат како два гласа.

Значи и кај вас имате направено промена поради какви и да е причини па затоа тоа не ви држи како аргумент.

Промената е направена по заповед на "Великијат С'ветски С'јуз"
 
македонците са много компексирани хора. Вместо да се зад'лбајат в google и да прочетат отк'де да произлјазли, от кога има Македонија и кога е измислен "македонскија" език , којто е ништо друго освен диалект на б'лгарскија нјама да живејат штастливо. ште си останат една изолирана нација насред Балканите

Ова се вика класична замена на тезите.
Ајде да изменам само неколку зборови во твојот пост, и да те слушнам како ќе коментираш. (Се разбира нема да пишувам на измислен јазик, туку на јазикот кој е наведен како службен јазик во уставот на мојата држава).

бугарите се многу комплексирани луѓе. Наместо да се задлабочат на google и да прочитаат одкаде произлегле, од кога ја има Бугарија и кога е измислен „бугарскиот“ јазик, кој не е ништо друго освен дијалект на македонскиот нема да живеат среќно. Ќе си останат изолирана нација среде Македонскиот полуостров. (и ќе коваат заговори со сличните на себе - моја забелешка)
 
Паљачо ја покажи целија документ бе!
Погледни че има само 1 точка
И нормално като са ви отделили от нас да сте со отделна територија. Њама ништо по-логично.
Каква е вашата отделна историја до 1878, ја ми ја покажи. Вие сте много прости. Не можете да направите разлика между поњатија като географска и етнографска област и националност. Аз може да сам граовец но по националност сам болгарин. Така че нормално е ти да си от балгарската област Македонија и да си балгарин ;)
Само разбирачо можеш ли да ми кажеш кои македонски царе царуват от Александар Македонски (којто е чист грк) до Самуил
Здравеј Волгарин . Оти толку се дразнеш? Проблем ли ти е што имало, има и ќе има Македонци во Бугарија, Македонија, Грција и секаде по светот ? Не се тревожи бе момче. За навреда кон Македонците би требало да ти следи некаков картон да си знаеш.


Сакаш да ги видиш и другите точки од документот па ќе ти дадам да ги видиш.
[FONT=&quot]2. Економически Македонија представлјава едно цело, отделно от д[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]ржавите, които ја владејат. Оште под владичетвото па турската империја Македонија тр[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]гна к'м своето развитие самостојателно, по-к[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]сно, по независимо от С[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рбија, Б[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]лгарија н Г[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рција. Нито една от тези последните немаше здрави економически вр'зки и обшти т'рговски п[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]тишта с Македонија, макар че те се намираха заедно с неја в пределите па една и с[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]шта д[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]ржава — Турција. А след като в[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]зникна капиталистическото стопанство и в Македонија, там се с[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]'здадоха в[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]трешните т[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рговски п[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]тишта и пазари па самостојателна нога, с един обшт и главен цент'р — Солун, а не Белград, Софија или Атина.[/FONT]
[FONT=&quot]Насилственото разпок[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]сване економическото цело на Македонија на три части н прис[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]единението на тези части к'м три чужди еко-номически единици — С[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рбија, Б[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]лгарија н Г[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рција — се отрази катастрофално на стопанството в Македонија. Крештјашт пример за това служи днешното положение на Солун, којто, след като биде лишен от естественија му [/FONT]
[FONT=&quot]екон[/FONT][FONT=&quot]о[/FONT][FONT=&quot]мически хиндерланд — източна и централна Македонија, с'всем западна, и от п'рвостепенно пристаниште на Б[/FONT][FONT=&quot]e[/FONT][FONT=&quot]лото море се прев[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рна в един печален спомен за богат неотдавнашен т[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рговски цент'р: днес Солун стои [/FONT][FONT=&quot]в[/FONT][FONT=&quot]ече на трето место в сравнение с Атина и Пиреја. С[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]штата участ постигна и Битолја, Охрид и всички други градове в централна и југозапанда Македонија, които, отк[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]снати от естественото солунско дебуше, са принудени да си служат с неестественија за тјах т[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рговски п[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]'т к[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]м Белград. С[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]штото е и за Македонија под б[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]лгарско иго, чието економическо преуспеване е тесно св[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рзано с т[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рговските п[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]тишта к[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]м Серес. Драма, Кавала, Солун и Струмица, а не с Софија — Видин и Пловдив- Бургаз.[/FONT]
Точка 3.
[FONT=&quot]3. Езика на хората, с[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]ставлјавашти [/FONT][FONT=&quot]македонската нација, е славјански, с особен диалект — македонски. Този език е обшт за тех. Различните провинциални отен[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]ц[/FONT][FONT=&quot]и[/FONT][FONT=&quot] в македонскија език са неизживено следствие от некогашиата родова и феодална разпок[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]саност на Македонија. Но провинциализма на тоја език се покрива от един обшт македоно-славјански диалект, по които всеки би различил македонецаот с[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рбина. б[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]лгарина, руснјака и от всеки човек от која и да е друга славјанска нација. Провинционалните отен[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]ци в езика не са оште ликвидирани, дори и у нај-развитите нации, а камо ли у македонската нација, којато е национално поробена, не [/FONT]е организирана в своја национална дѫржава и не си е оште изработила свој литературен език. Освен по диалекта, македонскија език се различава от срѫбскија и бѫлгарскија оште и по това, че в него старо-славјанскија елемент е много по-запазен и сѫдѫржа множество думи, които липсват в езиците иа сѫседните и други славјански нации..

Бѫлгарските и ;срѫбски великодѫржавни шовинисти използуват близоста на македонскија език с езиците на техните нации, за да твѫрдјат, че македонците са «част от бѫ[FONT=&quot]лгарската нација» или «чисти с[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рби». А ние, македонците, не сме нито едното нито другото.[/FONT] [FONT=&quot]Дори еднак[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]в да б[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]де езика на македонците с този па б[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]лгарите, това не може да означава, че ние, македонците, сме -«част от б[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]лгарската нација», штом живеем редица поколенија в друга територија, представлјаваме отделно економическо цело, штом имаме своја_историја и специфични нрави, обичаи и пр. Англичаните," ирландците и американците от С[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]единените штати на северна Америка говорјат на един и с[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]шт[/FONT][FONT=&quot] език, но са отделни нации.[/FONT]
Ако изразиш желба ќе ти претставам уште точки, става ли Волгарин? За историјата што велиш пред некоја година што ти ја определуваш уште еден цитат.
[FONT=&quot]Те са неопровержимо [/FONT][FONT=&quot]До[/FONT][FONT=&quot]казателство за това, че ние, македонците, не,' Д[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]ржавата на богомил[/FONT][FONT=&quot]е[/FONT][FONT=&quot]ца цар[/FONT]Самуил не беше втора бѫлгарска дѫржава, както искат да е представјат бѫлгарските буржоазни историци, а тја беше дѫржава на македонските славјани, сѫштествувашти наред с бѫлгарското царство и срѫбското [FONT=&quot]кралство. Тази македонска слапјанска д[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]ржава по-к'сно беше дори завладела Б[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]лгарија и С[/FONT][FONT=&quot]ѫ[/FONT][FONT=&quot]рбија.[/FONT]
 
Значи и кај вас имате направено промена поради какви и да е причини па затоа тоа не ви држи како аргумент.

На мене това ми е проблемот :

Македонска азбука :
Аа, Бб, Вв, Гг, Дд, Ѓѓ, Ее, Жж, Зз, Ѕѕ, Ии, Јј, Кк, Лл, Љљ, Мм, Нн, Њњ, Оо, Пп, Рр, Сс, Тт, Ќќ, Уу, Фф, Хх, Цц, Чч, Џџ, Шш

Броj букви - 31

Бугарска азбука :
Аа, Бб, Вв, Гг, Дд, Ее, Жж, Зз, Ии, Иј, Кк, Лл, Мм, Нн, Оо, Пп, Рр, Сс, Тт, Уу, Фф, Хх, Цц, Шш, штшт, Ьь, '', јују, јаја

Броj букви - 30

Србска азбука :
Аа, Бб, Вв, Гг, Дд, Ђђ, Ее, Жж, Ии, Јј, Кк, Лл, Љљ, Мм, Нн, Њњ, Оо, Пп, Рр, Сс, Тт, Ћћ, Уу, Фф, Хх, Цц, Чч, Џџ, Шш

Броj букви - 29

Букви кои ги има само в бугарската, а ги нема в србската - јј, штшт, Ьь, '', јују, јаја.
От тие букви кои ги има во македонската азбука - нито една.

Букви кои ги има само в србската, а ги нема в бугарската - Ђђ, Јј, Љљ, Њњ, Ћћ, Џџ
От тие букви кои ги има во македонската азбука - Jj, Љљ, Њњ, Џџ

Само на мене ли ми прави впечатление, че идеата е да се избрише бугарското и да се смени сос србско?
 
На мене това ми е проблемот :

Македонска азбука :
Аа, Бб, Вв, Гг, Дд, Ѓѓ, Ее, Жж, Зз, Ѕѕ, Ии, Јј, Кк, Лл, Љљ, Мм, Нн, Њњ, Оо, Пп, Рр, Сс, Тт, Ќќ, Уу, Фф, Хх, Цц, Чч, Џџ, Шш

Броj букви - 31

Бугарска азбука :
Аа, Бб, Вв, Гг, Дд, Ее, Жж, Зз, Ии, Иј, Кк, Лл, Мм, Нн, Оо, Пп, Рр, Сс, Тт, Уу, Фф, Хх, Цц, Шш, штшт, Ьь, '', јују, јаја

Броj букви - 30

Србска азбука :
Аа, Бб, Вв, Гг, Дд, Ђђ, Ее, Жж, Ии, Јј, Кк, Лл, Љљ, Мм, Нн, Њњ, Оо, Пп, Рр, Сс, Тт, Ћћ, Уу, Фф, Хх, Цц, Чч, Џџ, Шш

Броj букви - 29

Букви кои ги има само в бугарската, а ги нема в србската - јј, штшт, Ьь, '', јују, јаја.
От тие букви кои ги има во македонската азбука - нито една.

Букви кои ги има само в србската, а ги нема в бугарската - Ђђ, Јј, Љљ, Њњ, Ћћ, Џџ
От тие букви кои ги има во македонската азбука - Jj, Љљ, Њњ, Џџ

Само на мене ли ми прави впечатление, че идеата е да се избрише бугарското и да се смени сос србско?

А бре просто блгарче а да ја дадеше и руската азбука па да видевме кој од кого украл

П.С а буквите ќ и ѕ во која друга азбука ги има освен во македонската?
 
Македонеро, не претеруваj со офтопик:nenene:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dimitar_Rizov
Димитар Ризов од Битола - бугарски револуционер, политичар, дипломат, публицист
На сликата во десно
510px-
 
Михаил Сматракалев премолчуван и заборавен


„Името и презимето на Ангел Жаров (литературен псевдоним на Михаил Сматракалев), пројавен член на Македонскиот литературен кружок во Софија и еден од најголемите соработници на литературното гласило ’Македонски вести‘, (Софија 1935/36) нема да го сретнете во ниеден бугарски литературен прирачник, речник или каква и да е енциклопедија, иако тој пишувал исклучиво на бугарски јазик, а својот живот го поминал во Бугарија! Доведен во ова средина како бегалец во екот на Втората балканска војна (1913) на тригодишна возраст, тој се ангажира во редовите на македонската емиграција во Софија, пројавувајќи се во областа на поезијата, расказот, критиката и есејот, а особено во Македонскиот литературен кружок на Вапцаров, помеѓу 1938-1941 година. За жал, ете, без оглед на степенот на вредноста препозната во неговото пишување, поради верност кон земјата од која потекнал, бидува долги години прогонет, оспоруван, премолчуван. Тој претставува еден илустративен пример за таканаречените писатели со две татковини, чија судбина како да се прекршила на морален план толку многу што обете татковини лежерно го подзаборавиле, го маргинализирале!“

Овие оцени изречени од академик Гане Тодоровски ќе ја кажат сета вистина за овој голем Македонец, кој поради своето национално определување и постојаната борба што ќе ја води за македонската вистина во Бугарија, таму каде што е најтешко човек јавно да каже дека е тоа, ќе биде лишен од сите привилегии што ги уживаат луѓето со неговиот интелектуален капацитет. Сматракалев никогаш не отстапи ни педа од своето национално убедување кое заедно со Вапцаров и многу други македонски дејци ќе го манифестираат на средби во Софија на Македонскиот литературен кружок во годините непосредно пред војната.



Сматракалев жестоко полемизира против сите тие што ги негираат Македонците и ја протежираат бугарската шовинистичка доктрина. На една дебата за македонската нација што се водела во Софија во февруари во 1946 година, која на македонската јавност и' стана достапна неодамна по објавувањето на книгата „Македонската емиграција во Бугарија 1944-1950 година“ од академик Иван Катарџиев ќе рече дека повеќе Македонци кои претендираат дека се македонски патриоти тоа прашање го поставуваат непатриотски и дека еден патриот не може да има никакви дилеми дали постои или не постои македонската нација.

„Македонската нација е крупен факт што го гледаме пред нашите очи. Таа се развива и расцутува. Не само што ја признаваме ние туку цел свет ја признава. Официјално, македонската нација се призна уште во г. Јајце од Советскиот Сојуз, Англија, Америка и од сите прогресивни народи. Во оваа положба, да го негираат овој факт, овие Македонци кои претендираат дека се македонски патриоти, најмалку да се посомневаат во овој факт, тоа за мене значи дека тие не се македонски патриоти“, ќе рече Сматракалев.

Во полемичката расправа со луѓето што застапуваат пробугарски ставови тој подвлекува дека Гоце Делчев и неговите другари се бореле со голем стремеж македонскиот народ да си изгради своја самостојна држава, а тоа означува дека тој се чувствува како нешто одделно од бугарскиот народ и од бугарската држава, а тоа значи дека се чувствува како одделна нација.

На забелешките на неговите противници дека многумина револуционери велеле дека се Бугари, Сматракалев ќе одговори. „Претставете си една картонска кутија на која пишува ’Бугарин‘, а што има во кутијата не ве интересира. Ние, за разлика од вас, го фрламе картонот и се интересираме за суштината што е во него. Не гледаме што пишува на капакот од сандакот, туку го отвораме и внимаваме што има внатре“, ќе објасни Сматракалев. Притоа, тој како поткрепа на тие тврдења ќе ги изнесе искажувањата на Јане Сандански, кој во 1905 година на своите другари ќе им советува „дека треба да се работи да се разбуди сознанието на масите дека се тие самостоен народ, дека имаат право на слободен живот, дека треба да се борат за изборување на својата слобода без да се потпираат на туѓа помош, бидејќи тие кога би дошле да ги ослободат, всушност ќе дојдат да ги заробат“.



По ослободувањето на Македонија, Сматракалев ќе сака да дојде во Скопје да и' помогне на младата држава, зашто е свесен дека и' требаат млади школувани кадри, но очигледно тогашното македонско раководство на Македонците што доаѓале од Бугарија ќе гледа со недоверба. Во 1946 година на една средба со Лазо Колишевски заедно со Кирил Николов ќе му ја пренесат таа негова желба.

„Не' прими многу љубезно. И започнавме разговор. Му кажавме што работиме во емиграцијата и за нејзиното безрезервно расположение во корист на Македонија. На крајот му ја кажавме нашата желба: да дојдеме да работиме во корист на младата република. Тој без да размисли и да се праша себеси што да ни одговори, природно ни рече, оти тоа го сакат и тие и така ќе биде. Му рековме, оти ќе треба да решат каде да не' испратат да работиме, зашто имаа претстава за нас и за нашите можности. Откако се вративме, попусто очекувавме повик за работа. Сите велеа ќе биде, но ништо позитивно не се случи. И ние, се разбира, останавме во Софија, а потоа по решение на ЦК на БКП заминавме за Неврокоп“, пишува Сматракалев по средбата со тогаш првиот човек на Македонија.

Тој вели дека односите на тогашното раководство на младата држава спрема Македонците во Бугарија, најблаго кажано, биле резевирани. „Кога еднаш Павел Шатев веднаш по 9 септември 1944 година со автомобил дојде да ме кани за заменик-министер на правосудство, јас се согласив, но тој не ги имаше прашано големците и кога се вратил и ги прашал, тие му откажале“, пишува во своите спомени Сматракалев, кој тогаш бил дипломиран правник.



Навистина, македонската власт еднаш му предложила да дојде во Македонија и да го води филмот, но не се согласил, зашто, како што вели, никогаш не се занимавал со филмско производство, а и не верувал дека ќе си достојат на зборот. „Не ме прифатија само мене, но и Киро Николов, Абаџиев и Митко Зафировски ги примија, но тие од Бугарија избегаа демонстративно. Кога се распламтеа расправиите меѓу нас и Југославија, кога се анатемисаа Југославија и нејзиното раководство во Информбирото, работите сосема се растурија и дури и не помислував да одам во Македонија. Мислев, оти таму ќе ме сметаат за информбировец и ќе ме проследуваат“, истакнува тој.

Македонската јавност за делото на Михаил Сматракалев долги години не знаеше речиси ништо. По објавувањето на неговите трудови од д-р Васил Тоциноски ќе се дознае колку голем Македонец бил тој, колку жртвувал и колку му било тешко да опстојува на македонските позиции. Како повеќемина Македонци во Софија, и тој можеше да згази врз сопственото човечко и национално достоинство, да каже дека е Бугарин и сите проблеми на кои наидувал во државата, која никогаш не го прифати, ќе исчезнеле. Но тој си остана Македонец се' до смртта.

Почина во 1998 година. На неговиот погреб ќе дојдат малку луѓе, само тие што му беа искрени пријатели и почитувачи на неговото дело. Неговото семејство ќе нема доволно пари да му купи гробно место на софиските гробишта, па ќе мора да го кремира и да го смести во еден мал бетонски саркофаг и да го постави во редицата на анонимните и сиромашни софијци. Македонската држава не направи ништо да му помогне на семејството да биде погребан подостоинствено, ако ништо друго да има свој гроб за да можат Македонците на годишнините од смртта да му оддадат почит и да положат цвеќе.

www.utrinski.com.mk/default.asp?ItemID=E3D91F36F371ED429C3ACB8501EFE5A8
 
А бре просто блгарче а да ја дадеше и руската азбука па да видевме кој од кого украл

Еве ја Руската.
http://www.geocities.com/CollegePark/Bookstore/3230/alphabet.html

Скоро иста како Бугарската. Се знае кој ја направи Бугарија држава во 1878.:toe:

П.С а буквите ќ и ѕ во која друга азбука ги има освен во македонската?

``S`` го има во Старословенската Азбука, но не и во Србската или Бугарската.
http://www.orthodoxepubsoc.org/alphabetprint.htm
 
Статус
Затворена за нови мислења.

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom