Како е подобро, повисок пренос помалце вртежи или понизок пренос повеќе вртежи?

  • Креатор на темата Креатор на темата deXterche
  • Време на започнување Време на започнување
Маслото на сервис како ќе стават такво возам (овластен сервис). Имаш инфо какво редат и дали е добро? Сега треба да идам за месец дена па да им речам
 
Абе и ние сме нашле со деца чорба да сркаме.... Па после ке се чудиш зошто ја истуриле и го запустиле уживањето? Ако имате нешто нормално да кажете, кажете, а не да лупате глупости како оваа над мене.

Декс, значи според се што видов по нет-ов, се бара некој оптимален однос помеѓу загревањето (триењето), подмачкувањето и потрошувачката. За различни возила тој оптимум е на различни вртежи, така да џабе ке нагаѓаме. Инаку и те советувал едно нешто... За да трае моторот, најбитно е маслото. Ставај квалитетно масло со градуација 10-40 или некоја поголема, со што се обезбедува одлично подмачкување и во лето и во зима. Маслото е крвта на моторот, само со редовно одржување се одржува векот на возилото. И при секое менување на масло менувај филтер за масло, гориво и воздух. Доколку ова го правиш навремено (да речиме дека маслото се менува на 12.000 или 1 година ако не можеш да поминеш толку км на годишно ниво), моторот и по 500.000 км, би ја имал фабричката моќ.

Toa shto e malce pogore e samo mala zaebancija a najoptimalno maslo za leto i zima e so viskozitet 5W-30,od -40 do +50 stepeni,toa maslo go koristam na mojot avtomobil a e potpolno sinteticko i e od firmata Kuwait Petroleum.Tvoj e izborot na masloto i firmata shto go proizveduva a edno od najdobrite masla e MOBIL,nego go koristat bolidite na Mc Laren MercedesToa shto go napisha pogore e potpolno tochno,na vreme menuvaj filteri za gorivo,vozduh,maslo i ke nemash problemi.Pozdrav i neka ti se shiroki patishtata.
 
Во Ситроенот ставам еднаш годишно Тотал Кварц 9000 синтетичко, и еднаш годишно ги менувам сите филтери (масло, гориво, воздух). Не минувам повеќе од 8000 км.
На 5 години (или 50000 км) Ребрест и линиски ремен.
Антифриз на 2 години (или 50000 км)
Глицерин, масло во менувач и серво на 5 години или 50000 км...
Отприлика, тоа е она што е потребно за да возилото биде секогаш во топ-форма и да служи многу време.
Возењето...се трудам да не ја замарам многу во смисла џабе непотребно да ја терам во високи обртаи (5000+)
И, не возам под 2000 обртаи...
Бензинец е...
 
И јас ставам Тотал 9.000 во ескордорт. Некаде за 15.000 е (така наведуваат од произведувачот) но јас го заменувам на 10.000 (или година, ако не упее да помине 10.000). Потоа тоа изваденото му го давам на еден другар за дотурање во Ескорд од 76-та кој троши повеќе масло од бензин :) Инаку баш ме интересира што масло ставаат во Фордовите како фабричко. За Цитроен/Пежо е тотал, Рено Елф, Опел си има свое масло, Мерцедес и останатите германци го препорачуваат Мобил1... Ке видиш Декс што ке ти стават и запамети го, па во наредни прилики ке си го менуваш сам.
 
Ova vo momentot go najdov na internet i mislam deka maslo za FORD
Zaboraviv da kazham deka masloto sto go koristam od KUWEIT PETROLEUM se menuva na 100.000 KM kaj kamionita a kaj avtomobilite na 30.000 KM pa sega da vidam dali ke bide taka ili ke kupuvam nov avtomobil :pos2:
 

Attachments

  • Ford.jpg
    Ford.jpg
    30,6 KB · Прегледи: 3
И пак недобив одговор:nesum:
Ќе повторам:
Каква штета може да настане ако се вози со повисок пренос а помала брзина?!

Конкретниот одговорот на твоето прашање во голема мера зависи од тоа дали зборуваме за дизел или бензиски мотор. Но, некои „кваки“ важат и за двата мотори. Ќе пробам да објаснам.

Си возел точак со брзини? Е сеа, да речеме дека треба да возиш точак со брзина од 10 км/х, ама еднаш во ниска брзина (прва), а еднаш во висока (осумнаеста).

Кога возиш во ниска брзина, треба нозете да ти вртат многу брзо, но при секое поединечно вртење на ланецот му предаваш релативно малку сила.

Кога возиш во висока брзина, нозете ти работат многу поспоро, но при секој завеслај мораш охохо да напнеш, т.е. да приложиш сила на педалите а со тоа и на ланецот.

Силата со која ги притискаш педалите е истата сила со која се напрега ланецот: се вика вртлив момент и се мери во њутн-метри (Nm). A кога ќе ги помножиме вртливиот момент и бројот на вртежи во ед. време добиваме бројка која се вика моќност и се изразува во коњски снаги или вати.

Доколку возиш точак 10 км/х, ти ќе произведуваш исто коњски снаги без оглед во која брзина си. Доколку си во ниска - малиот вртлив момент ќе го множиш со повеќе вртежи. Доколку си во висока - големиот вртлив момент ќе го множиш со помалку вртежи. И во двата случаи производот е ист.

Сега да се вратиме на автомобилите. Колата се движи на тој начин што вртливиот момент на моторот се предава на погонските тркала со посредство на менувачот. Доколку се вози во повисока брзина, при секое поединечно завртување моторот мора многу поголема сила да предаде на менувачот. Тоа значи дека во цилиндрите се создаваат многу поголеми притисоци, клипот совладува многу поголем отпор при својот пат надоле, а оската на моторот е многу по напрегната.

Главната поента е оваа: секој мотор нај „фино“ се осеќа при максималниот вртлив момент. Максимален вртлив момент значи дека тогаш моторот има најмногу сила да предаде на менувачот. Кај дизелите тоа е меѓу 1500 и 2000 вртежи, а кај бензинците далеку над 3000 вртежи (зависи од кубикажата).

Возење во ниски вртежи кај бензинските мотори не е баш фино, бидејќи блокот, клиповите, радилицата и менувачот не се дизајнирани за возење на ниски вртежи. Тоа е многу напрегање за нив. Нема ништо да рокне, ама комплетот мотор/менувач се напрега повеќе од неопходно и повеќе се аби, т.е. му се скратува векот. Ќе се издрка и ќе почне звуци да произведува. Бензинец во ниски вртежи, да, ќе троши помалку, но и повеќе ќе се напрега и плус ќе биде многу слаб. Бензинец во ниски вртежи има моќ на прдеж и може дури и да угаси. Кај бензинците најоптималното возење не е и најштедливото. Затоа бензинците у принцип трошат многу: мораш да ги оптегнеш во високи вртежи за да „повлечат“.

Кај дизелите сликата е поинаква. Поради принципот на својата работа, тие се однапред предвидени за многу повисоки степени на компресија во цилиндарот. Дизелите имаат многу поголем вртлив момент (сила) на многу ниски вртежи, така што можат безгрижно да се возат дури и на помалку од 1500 вртежи. При тоа, моторот и понатаму весело „влече“ благодарение на максималнот вртлив момент кој е ем голем, ем сместен пониско во вртежите. Затоа дизелите у принцип трошат малку: не мораш да ги оптегнеш во високи вртежи за да „повлечат“.

А тука е и пумпата за масло - многу, многу важен момент. Таа е врзана за оската на моторот, што значи дека при мали вртежи малку пумпа. Кога се стартува ладен мотор голем дел од него е „исушен“ од маслото кое се слило доле. Многу е важно целиот мотор што побргу да се подмачка и затоа при старт на ладен мотор колку не чини да се турира моторот исто не чини и да се одржува во многу ниски вртежи.

Да резимираме: не постои магичен рецепт на возење при толку-и-толку вртежи кој значајно ќе ја намали потрошувачката на гориво, а притоа тој да не се мачи. Доколку сакаш помалку да ти троши обрни внимание на својот стил на возење, не забрзувај непотребно нагло, не кочи непотребно нагло. Не вози над 120. Предвидувај ги ситуациите. Не се тркај. Така најмногу гориво ќе заштедиш.

Бензинецот вози го околу 3000 вртежи, а при забрзување/угорница (исто му е на моторот тоа) 4-5000. Кога е ладен: до 2000 и не забрзувај нагло.

Дизелот вози го околу 1500-2000 вртежи, а при забрзување/угорница 2500-3500. Кога е ладен: до 2000 и не забрзувај нагло.
 
Се сложувам со предходниов пост.И на црвени семафори не се приближувај во лер.Најдобро со 4та или 5та без гас и прикочи само на крај кога мораш.На семафор не стој со стиснат кунплуг биди во лер.Е сега на удолница со кочење со мотор им го скратуваш векот на држачите на мотор(не се препорачува ако ти се оштетени)а со кочење го скратуваш векот на гуртните и плочките а и ги прегреваш што може да биде и опасно.
 
Ептен да не те цитирам многу е, ФАЛА за изцрпниот одговор, токму вакво објаснување ми требаше. После вакво објаснување може слободно да се заклучи темата, нема веќе место за дискусија :zver:
 
Се сложувам со предходниов пост.И на црвени семафори не се приближувај во лер.Најдобро со 4та или 5та без гас

Не баш. Најфино е „школски“, од брзината во која што возиш па до втора се до нешто помалку од 1000 вртежи (брзина на вртење во „лер“).

На семафор не стој со стиснат кунплуг биди во лер.

Ова е апсолутно точно.

Е сега на удолница со кочење со мотор им го скратуваш векот на држачите на мотор(не се препорачува ако ти се оштетени)

Никако. Држачите на моторот се дизајнирани за токму такви оптоварувања. Без оглед дали забрзуваш или моторно кочиш, држачите правилно се оптовариваат по една иста (лонгитудинална) оска во замислениот координатен систем.

А ако држачите на моторот се оштетени - таква кола не би требало воопшто да се вози никаде, освен до најблискиот сервис.

Моторно кочење rules. Кочење во лер sucks.
 
Кога сме кај моторното кочење... Со негова помош (ако сте поискусен возач) возилото далеку побрзо ке запира отколку сопирање само со кочница и пред да дојде до гаснење на мотор, кунплуг.
Дизелите, за разлика од бензинците, имаат поголемо моторно кочење и доколку научите добро играње со менувачот и моторот, сопирачка ке користите многу помалку. Ова е особено корисно при удолнини, пр со мојот Ескорд, ставам 4-та на плетвар надолу, без воопшто користење на кочницата држи некаде 80-85 км/ч брзина.

А држачите на моторот се гума со федер, која е довлно дебела за да ги искрепи сите вибрации и оптеретувања, така да не се секирате.
 
Najdobro ti e povisok prenos pomalce vrtezi pomalku trosi i nisto ne moze da mu bide na motorot
 
Najdobro ti e povisok prenos pomalce vrtezi pomalku trosi i nisto ne moze da mu bide na motorot
истото мислев да го пишам и јас....со високи вртежи,а низок степен,се оптеретува моторот,и тоа е повеќе за чаламење,демек "види ама звук ми вади моторот".а ако си возиш степен погоре,тој шо ја урла машината можеш во ауспух да го ставиш,ако имаш подобра или слична машина со неговата...

Кога сме кај моторното кочење... Со негова помош (ако сте поискусен возач) возилото далеку побрзо ке запира отколку сопирање само со кочница и пред да дојде до гаснење на мотор, кунплуг.
Дизелите, за разлика од бензинците, имаат поголемо моторно кочење и доколку научите добро играње со менувачот и моторот, сопирачка ке користите многу помалку. Ова е особено корисно при удолнини, пр со мојот Ескорд, ставам 4-та на плетвар надолу, без воопшто користење на кочницата држи некаде 80-85 км/ч брзина.

А држачите на моторот се гума со федер, која е довлно дебела за да ги искрепи сите вибрации и оптеретувања, така да не се секирате.
моторно кочење е сон.кој го измислил Господ здравје да му даде.ем уживаш во возењето чим си шалташ брзини,т.е моторно кочење,ем штедиш на менување на плочки....а настрана тоа што стануваш далеку подобар,посигурен шофер...Шофер кој незнае да шалта,ништо не бива од него....тоа е непишано правило:nesvest:
 
1) Нема никаква врска оштетување на моторот кај бензинците ако се возат 1500-2000 обртаи. Единствената маана на ваквиот тип на возење е притисокот на маслото кој е помал (НО доволен) да се вози на овие обртаи, така што не кажувајте квази-професионални одговори.
Модерните ECU се добро подесени и за таквиот начин на возење. Нема никаков проблем ако имате 1500-1600 кубика машина па нагоре на толку ниски обртаи, а особено ако има инџекшн.

2) Папучата на гас е поврзана со борд компјутерот. Инаку неможе моторот да работи без гориво. Што ќе детонира во машината? Така што 0.0л/100км на борд компјутерот не е реален.

3) Моторното кочење е исправно за време на мраз и на големи удолнини, но не и во градски сообраќај кога треба веднаш да застанете.
 
1) Нема никаква врска оштетување на моторот кај бензинците ако се возат 1500-2000 обртаи. Единствената маана на ваквиот тип на возење е притисокот на маслото кој е помал (НО доволен) да се вози на овие обртаи, така што не кажувајте квази-професионални одговори.
Модерните ECU се добро подесени и за таквиот начин на возење. Нема никаков проблем ако имате 1500-1600 кубика машина па нагоре на толку ниски обртаи, а особено ако има инџекшн.

2) Папучата на гас е поврзана со борд компјутерот. Инаку неможе моторот да работи без гориво. Што ќе детонира во машината? Така што 0.0л/100км на борд компјутерот не е реален.

3) Моторното кочење е исправно за време на мраз и на големи удолнини, но не и во градски сообраќај кога треба веднаш да застанете.

Kolku i da davas gas kaj modernite dizel motori nema da postignes nekoj efekt,samiot bord kompjuter odreduva kolku gorivo treba i tolku pusta od pumpata za visok pritisok do pumpata za vbrizguvanje ili narodski kazano vo diznite.Sega nekoj ke se podzamisli na toa sto go napisav?Da kazeme vozite na ugornica i gasta vi e do daska,da dadete gas i do polovina pak kolata ke odi so ista brzina.
Sto se odnesuva do motornoto kocenje ke ti kazam deka mozes da go upotrebuvas i vo gradski uslovi na vozenje,kako?Vo naselenite mesta brzinata na dvizenje e ogranicena,treba da drzis rastojanie,vo slucaj na priblizuvanje kon voziloto sto e pred tebe samo ja pustas gasta i ete ti pak rastojanie,se priblizuvas kon raskrsnica so semafori i gledas deka e crveno,samo ja pustas gasta i voziloto se dvizi po inercija,vo toj moment ne trosi gorivo i se zasteduva nekoe gramce,koga ke svetne semaforot zeleno samo smenuvas edna brzina podole ili ne,se zavisi od brzinata vo koja se dvizis,pridavas i gas i prodolzuvas.Toa e tehnologijata na vozenjeto,samo treba strplivost i bez nervoza...Vozenjeto pod nizok obrtaj zasteduva gorivo,toa veke go rascistivme vo prethodnite postovi,ako obrtajot e prenizok ke pocne motorot da trese i toj sam ti kazuva smeni me,smeni me...
 
1) Нема никаква врска оштетување на моторот кај бензинците ако се возат 1500-2000 обртаи. Единствената маана на ваквиот тип на возење е притисокот на маслото кој е помал (НО доволен) да се вози на овие обртаи, така што не кажувајте квази-професионални одговори.
.

Кја постарите модели има МНОГУ везе. Пробај со Ј-45 да искачуваш некое брдо во 4-та брзина при 1500-2000 обтаи ќе пукне радилицата 100% !!!
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom