Потурчување

  • Креатор на темата Креатор на темата trimoreta
  • Време на започнување Време на започнување
А кој кажа дека Милутин , тој крал што го славиш е чужд владар и дека не е твој крал ?
Можеби е тоа твојот крал во 14 век , а не некој си татарски Хан .

“...Тодор Светослав Тертер (наричан оште Теодор Светослав или Светослав Тертер) е цар на Б'лгарија от 1300 г. до 1321 г.
Самата династија на тертеровци е с б'лгаро-кумански произход ...“

Стефан Урош II Милутин (на ср'бски: Стефан Урош II Милутин), (1253 - 29 октомври 1321)


За оној што те научиле дека е твој, е исто така од припадник на Туранскиот народ, од кој што се и Татарите , Турците , Бугарите .....

Кога збориме за "потурчување", ние збориме всушност за туранизирање. Во грчкиот јазик се бара словенско влијание а не Шопско, Смолјанско или пак Торлачко. Но бидеки ти си очаен, немоќен, безнадежен, ти се што е словенско од букви, зборови, ..... гo преименуваш во бугарски за да докажеш дека си Туран - Бугар.:uvo:

ТУРАНСКИјаТ ФАКТОР И Б'ЛГАРСКАТА ИСТОРИја
http://assemirov.hit.bg/IV_KNIGA_RAZMISLI_ZA_BULGARSKATA_ISTORIA/VTOROTO%20TZARSTVO.doc.
Значимите владетели на ханство Б'лгарија са туранци по произход, кр'в, език, религија, душевност, в'зпитание, а ударната сила на тјахната војска е праб'лгарската конница. Тези фактори в нај-голјама степен с'здават военно-политическата мошт и величие на Б'лгарија. Те допринасјат не само за териториалното ј разширение, но и за в'трешното ј административно устројство и стабилност от началото на 9. век​


=========================================​

Терминологија

В с'временна Турција се прави разлика между турци и тјуркски народи: наименованието „тјурк“ (tьrk) се използва конкретно за турскија народ и култура, а „тјурки“ (tьrki) се използва обшто за с'временните тјуркски народи и култури. В Б'лгарскија език се използват с'ответно „турски“ и „тјуркски“ и други думи с'с с'ответните корени.

Еден од најистакнатите борци против Тураните и Туранизацијата на историјата , битот на словените на Балканот е бугарскиот револуционер Сава Раковски .
Еве еден цитат на негова размисла :

“... Европејски нјакои си учени даром м'друват, че тии б'лгари (дошавши уж чак в 502 год. подир Христа в днешна Б'лгарија) били татаро-унгарскаго племени, но като дошли в Б'лгарија, најшли тамо седем народа славјани, смесили се с тјах и се пославјанчили до шуш за тв'рде малко време! Но тии учени не ни показват отде и кога са били дошли тии седем народа славјански в Б'лгарија и нјакаква си нај-м'ничка татаро-унгорска остатка в езика ни?! Нам е познат коренно татаро-турскиј език и с'с сичките старанија, които сме положили нјаколко години да откријме такова нешто, за свјатата истина повестности, ништичко не сме најшли....
....Ние штем доказа другаде, че в сичките индоевропејски писмени езици се нахождат по нјаколко си чисти турко-татарски цели и коренни речи, но тем източника трјабва да иштиме не в турско-татарите, но в обшиј арианскиј език! “
========================================================

Бугарскиот преродбеник се обидува да се спротиставави на руските тези дека денешните таканаречени Бугарите се симбиоза помеѓу Тураните и Словените , теза која до ден денешен се презентира од бугарската наука како единствно вистинита со намера да ја оправдаат узурпацијата на името и историјата на туранските народи , Бугари , Татари , Кумани , Турци и др.

Он јасно во своите дела кажува дека во случај Бугарите да се Турани , како што тврделе некои европски научници , тогаш тенденцијата да се докажува симбиозата помеѓу Словените и Тураните е всушност Туранизација - Потурчување на денешните Бугари . Он смета дека т.н. Бугари корените треба да се бараат во “ в обшиј арианскиј език “ а не во Туранскиот.
 
Se e toa fino, no "Bugarite" vekje si napravija alternativna istorija vo novata nekolkutomna seopfatna "Istorija" pred godina-dve. Denes tie se potomci na Iranci, barem oficijalno taka velat edna polovina ili povekje od nivnite akademici.

I dali voopshto mozhe da se diskutira seriozno so narod koj chii poredstavnici izvadile 14 hipotezi za negovoto postoenje i navodno so nad pedesetina etnosi vgradeni vo negovata etnogeneza?

Bez razlika na koja hipoteza da se vdlabochi chovek, koga i gi izvadi na videlina metodoloshkite, logichkite i site drugi dupki, tie vadat nova hipoteza. Netochnosta na prethodnata ja pravdaat so postoenjeto na nekoja druga. I taka vo krug - ad infinitum.

Pa iskomentiraj sega podetalno za toj pristaop, za Irancite kako predci, ili pak za Sarmatite, ili najnovo za Gotite (edno vreme i Trakijcite bea Bugari?!), prosipi tolku potrebna mudrost kako kazhanovo od mene se "vklopuva" vo ova shto ti go prezentirash. Najmnogu e potreben eden vid filozofska sinteza.
 
Еден од најистакнатите борци против Тураните и Туранизацијата на историјата , битот на словените на Балканот е бугарскиот револуционер Сава Раковски .
Еве еден цитат на негова размисла :

“... Европејски нјакои си учени даром м'друват, че тии б'лгари (дошавши уж чак в 502 год. подир Христа в днешна Б'лгарија) били татаро-унгарскаго племени, но като дошли в Б'лгарија, најшли тамо седем народа славјани, смесили се с тјах и се пославјанчили до шуш за тв'рде малко време! Но тии учени не ни показват отде и кога са били дошли тии седем народа славјански в Б'лгарија и нјакаква си нај-м'ничка татаро-унгорска остатка в езика ни?! Нам е познат коренно татаро-турскиј език и с'с сичките старанија, които сме положили нјаколко години да откријме такова нешто, за свјатата истина повестности, ништичко не сме најшли....
....Ние штем доказа другаде, че в сичките индоевропејски писмени езици се нахождат по нјаколко си чисти турко-татарски цели и коренни речи, но тем източника трјабва да иштиме не в турско-татарите, но в обшиј арианскиј език! “
========================================================

Бугарскиот преродбеник се обидува да се спротиставави на руските тези дека денешните таканаречени Бугарите се симбиоза помеѓу Тураните и Словените , теза која до ден денешен се презентира од бугарската наука како единствно вистинита со намера да ја оправдаат узурпацијата на името и историјата на туранските народи , Бугари , Татари , Кумани , Турци и др.

Он јасно во своите дела кажува дека во случај Бугарите да се Турани , како што тврделе некои европски научници , тогаш тенденцијата да се докажува симбиозата помеѓу Словените и Тураните е всушност Туранизација - Потурчување на денешните Бугари . Он смета дека т.н. Бугари корените треба да се бараат во “ в обшиј арианскиј език “ а не во Туранскиот.

Кои работи ,тврдења се недокажани или недоволно добро објаснети од бугарската историографија , поради кои сметам дека се создава конфузија и не се прифаќаат нејзините тези како сериозни , како толкувања кои имаат научна а не пропагаторкса тежина .

“... најшли тамо седем народа славјани, смесили се с тјах и се пославјанчили до шуш за тв'рде малко време!... “

1. Дали тоа Тураните се “... пославјанчили до шуш за тв'рде малко време! ...“ и дека на територијата на која истите формирале држава повеќе немало луѓе со турански специфики кои се различни од словенските , а тоа се , јазик , култура, обичаи , општесвено уредување ...
Дали тоа народ кој владеел , народ од кого се излезени “ големите “ владарите , феудалната фела , изчезнал , се претопил во “ морето словени “ ?

2. Постои ли барем еден збор , една фраза од туранскиот јазик , јазикот на Бугарите која се користела во 9, 10 , 11 ... век во словенските книги . “... нјакаква си нај-м'ничка татаро-унгорска остатка в езика ни ...“ или можеби сепак и покрај многуте векови заеднички живот , живот во државата ( Бугарија ) која ја сметале за своја , во хармонија со Тураните , сепак Словените прифатиле само германски и грчки но не и турански зборови ?

3. Доколку нема турански зборови , доколку немаат превземено туранска религија , доколку не живееле според правилата на туранското општествено живеење ........ дали во тој сличај туранизацијата ( потурчувањето ) не значи сепак еден вид на надоместок за пропуштената можност кај Словените своевремено да се туранизираат ( бугаризираат ) , нешто како втора шанса .

4. Дали отпорот кој го јавувале при туранизирањето ( потурчувањето ) кај таканаречените Бугари , кои своевременио се словенизирале е : бегство од својот идентите , предавство кон својот народ , срам од својата историја , криза на идентитето ?
 
Sus ve kauri...kerata vasha kuceska!
Derman da se nemalo od vas i od vasite papazi!
Sus...ke ve koljim ke ve besim...:pos2: :pos2: :pos2:

Poturcuvanje imalo voglavnom na celiot balkanski prostor,ali planski e sprovedeno na tri mesta:
Vo Bosna i Sandjak kako krajni granici na otomanskata imperija,vo debarskiot kraj kaj nas i vo rodopite posto od tuka pominuvale glavnite patista kon Stambol,a ovie mnogu cesto gi napagjale i gi ograbuvale karvanite.
Na drugite mesta na togasnata otomanska imperija,poturcuvanjeto zaviselo od samovolieto na agite i pashite,koi sto neretko za da izmislat nov nacin i pricina za da ja teroriziraat 'rajata' smisluvale vakvi provokacii.
Inaku...bez sultanov direkten ukaz...bilo zabraneto da se teroriziraat verski 'nevernicite',vo soglasnost so 'Kuranot.
 
Sus ve kauri...kerata vasha kuceska!
Derman da se nemalo od vas i od vasite papazi!
Sus...ke ve koljim ke ve besim...:pos2: :pos2: :pos2:

Poturcuvanje imalo voglavnom na celiot balkanski prostor,ali planski e sprovedeno na tri mesta:
Vo Bosna i Sandjak kako krajni granici na otomanskata imperija,vo debarskiot kraj kaj nas i vo rodopite posto od tuka pominuvale glavnite patista kon Stambol,a ovie mnogu cesto gi napagjale i gi ograbuvale karvanite.ако
Na drugite mesta na togasnata otomanska imperija,poturcuvanjeto zaviselo od samovolieto na agite i pashite,koi sto neretko za da izmislat nov nacin i pricina za da ja teroriziraat 'rajata' smisluvale vakvi provokacii.
Inaku...bez sultanov direkten ukaz...bilo zabraneto da se teroriziraat verski 'nevernicite',vo soglasnost so 'Kuranot.

Потурчувањето дали преставувало само религиозно или пак постоел и друг вид на промена на идентитетот. Од каде да знамеме дали на “ турските “ гробишта не се погребани антички Македонци кои ја примиле исламската религија .
Турските пописи го запишувале религиозниот каратер на населението а не и етничкиот , се до 19 век . што значи дека потурчувањето било всушност промена на религиозната определеност .

Еве една интересна статија :

Антонио Милошоски - Предание
Калемените цвеќиња од Галичник


Оваа мијачка приказна е стара, но интересна. Таа фрла светлина на една мала коцка од нашиот историски мозаик, а може да помогне подобро да се разберат и некои денешни препреки во потрагата по сопствениот идентитет. А бидејќи "денес" е вчерашното утре, не е лошо ако секој повеќе знае за своето "вчера". Од неа човек може да види какво било и да спореди какво е значењето на верата за луѓето на овие простори.
Во втората половина на 16 век, во жестока немилост од дебарските паши, почнува исламизацијата во Реканскиот крај, по долината на Радика. Во Жировница, Требиште, Ростуше, Косоврасти од година во година се повеќе рисјани ја менувале својата вера и преминувале во ислам. Кон крајот на векот исламизација влегува и во дворот на најголемото мијачко село Галичник, каде што во средината на 17 век веќе имало триесетина куќи Помаци (исламизирани Мијаци). Селото, иако со доминантно рисјанско население, сепак доживува верски расцеп, при што многу роднински врски, сватовства и пријателства биле раскинати.
Галичаните рисјани не ги канеле и не им оделе на свадби кај своите крвни роднини муслимани, а исламизираните, пак, плашејќи се да не бидат откриени, само ноќе кришум оделе на црковните гробишта да запалат свеќа за своите предци и да каснат нешто за душа. Во 19 век, еднородното село живеело во верско двојство, а Помаците, подбивно отфрлени од "своите", веќе мислеле да градат и селска џамија. Во тоа време во селото живеел и негов ќаја (првенец) бил Томо Томоски, познат во Мијачијата и во Дебарско по својот углед. Со жената му имал четири сина и ќерка, а познат бил и по својот коњ на кој му немало рамен во Река. Загрижен за судбината на селото, со најстарите од селскиот совет, Томо често размислувал како повторно да го врати селото во една вера. Притоа секогаш бил човечен со исламизираните и гласно ги одбивал предлозите на некои галичани дека сите тие треба да се иселат од селото.
Поради својот углед меѓу Мијаците, Томо ќаја, заедно со Ѓурчин Кокале од Лазарополе, секогаш бил канет од пашата во Дебар на советодавните собири, каде што неговата дума била внимателно ислушувана. Еден ден од еден советник на пашата Томо разбрал дека синот-единец на пашата, кој бил многу инает, решил со арно или со лошо да го има за себе неговиот коњ, ставајќи го со тоа и татка си во незгода. Неколку дена потоа Томо најчесто сам излегувал горе над селото кон "Пеш" и се мислел што да прави. Кога ја донел одлуката, го собрал селскиот Совет и им кажал дека следниот пат кога ќе оди во Дебар по покана од пашата за роденденот од сина му, ќе го даде својот убав коњ за дар, а за возврат ќе бара изим од пашата за покрстување на галичките муслимани. Советот станал на нозе, но Томо останал на своето и одбрал уште двајца за придружба кон Дебар.
По некој ден, пред да замине за Дебар, Томо им заповедал на своите уплакани синови најубаво што умеат да го накитат коњот, а седлото да го прекријат со свилена аша. На самиот ден заедно со придружбата Томо ќаја јавал друг коњ и смислено стигнал кај Пашата меѓу последните гости. Кога влегол во одајата каде што седеле агите и беговите, Томо се поздравил со пашата и му рекол: "Светли паша, пред да седнам удоволи ми и излези за троа на чардаков за да го видиш во дворот дарот што му го носам на син ти за радост и долг живот". И не само пашата, туку сите излегле надвор кога Томо му го дарил својот коњ на син му. И бидејќи пашата бил одушевен колку и син му, му рекол на Тома да бара што му душа сака. На тоа Томо му одговорил дека бара само одговор на едно прашање: "Ако имаш градина посадена со убави цвеќиња, а среде неа израснале неколку трње, што би сторил ти Светли паша? - прашал Томо, а пашата без двоумење одговорил дека трњето би ги искорнал за да не му ја грдат градината. На тоа Томо продолжил: "Јас не сакам трњето да ги откорнам, но сакам да ми дозволиш неколкуте фамилии од твојата прекрасна вера кои живеат во моето село, да ги калемам со моите убави цвеќиња и тие и понатаму да си виреат во градината". Пашата се сепнал, но не си можел против зборот, па му дал изим на Томо да стори така, но само во Галичник.
Звуци од зурли и тапани ја распарале таа летна вечер во 1843 година кога Томо ќаја им ја кажал радосната веста на Галичани. Селаните се веселеле оти селото повторно ќе живее како едно. Само три фамилии што не се согласиле да се вратат во старата вера, со солзи се простиле од своите роднини и се иселиле, две во Маврово, а една во Леуново. За да се врати довербата кој исламизираните, Томо пред цело село ветил дека ќе ја даде ќерка си за нивен син откако ќе се покрстат. Така и биднало. Утредента уште взори селските првенци заедно со исламизираните галички фамилии тргнале кон манастирот "Св. Јован Бигорски" каде што секоја од фамилиите си одбрала кум да ги крсти. Така главешините на големите галички фамилии Паковци, Кадриовци, Синановци и други, повторно си ги вратиле своите рисјанските имиња. Истиот ден Томо ја венчал и својата малолетна ќерка за син од Паковци, крстени Симјановци, а истото го сторил и Ѓурчин Кокале од Лазарополе, кој ја дал ќерка си за покрстен Галичанец. Така, благодарение на угледот на својот првенец, сите Галичани повторно се веселеле и празнувале заедно, исто како што сите заедно играле и пееле на свадбата што ја приредил Томо за ќерка си. Томо Томоски, најверојатно во знак на одмазда, заедно со својот сејмен е убиен во 1856 година кај превојот Јама, над Гари.

П.С. Не ти разбирам поенатата , се исламизирале во дебарско затоа што имало многу зулуми по патишата , опљачкани каравани . Дали значи дека тоа го правеле рисјаните па така да веќе исламизираните повеќе истото не го правеле или .....
 
Prvo prikaznava za Toma me trogna.
Spored mene...eden maz u svojot 'razvoj' treba da bide prvo silen,nagol i po malku bezobrazen vo svojata mladost,da si ja udri glavata od edno sto zida,za da moze da se smiri vo natamosniot del od zivotot i mudrostite od knigite da moze da gi kombinira uspesno so onie zdobieni od realniot zivot.
Takov verovatno bil i ovoj Toma...SLAVA MU!
Za drugiov del od tvojata statija,ona na p.s. sto bese,turcite ne dozvoluvale 'nevernik' da vleze na sluzba kaj sultanot,nitu pak da fati poubava rabota.Toa e edno od objasnenijata zosto kaurite uglavnom bile i siromashni naemnici,i prema toa mozes da ja vidis i meris ljubovta i predanosta na nasite predci kon verata i bi rekol nacijata.
Pri pogolemi problemi i aramilaci u odredena oblast,prakjale isluzen i zasluzen janicar za aga na toj posed u kombinacija so odji.Onie sto bile voljni da si ja svijat opaskata...prezivuvale i ostanuvale ama kako muslimani i verni podanici na sultanot...dur drugite bile ubivani...ili onie pobrzite begale na drugi teritorii...podaleku od crniot Aga...
Celi preselbi ima nakaj Vojvodina od ovoj kraj...ama i od rodopite(Bugarija) u toj period bas radi terorot na Agite janicari....sto samo po sebe si e tragedija vo tragedijata.
 
Интерсно би било да се прочитаат објаснувањата на бугарската историографија , како тоа да има православни Турани на нејзина територија . Доколку некој од форумов поседува такво нешто , би го замолил да го пушти на форумов за да научиме и ние нешто .
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom