Франција сака да прекине да го произведува Rafale

Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.584
Французите потрошија $53 милијарди за 180 авиони = $294 милиони за еден авион.

Рафал нема стелт, супер круз, но тоа што и е најбитно на владата - не се продава во странство. Дури ни агресијата врз Либија во која секојдневно го употребија Рафал не успеа да ги натера купувачите да се одлучат за овој авион. Сега Бразил сака да купи F-18.

http://www.channelnewsasia.com/stories/afp_world/view/1170033/1/.html

PARIS: France warned on Wednesday that defence giant Dassault would halt production of its Rafale multirole fighter jet if it remains unable to sell any abroad. "If Dassault doesn't sell any Rafales abroad, the production line... will be stopped" once France has received the 180 aircraft it has ordered, Defence Minister Gerard Longuet told a small group of journalists including AFP.

France considers the twin-motor delta-wing Rafale a state-of-the-art warplane but has struggled to find any foreign buyers to support the project that has so far cost over 40 billion euros (53 billion dollars).

Longuet said maintenance arrangements would continue for all completed aircraft and that French Rafale orders alone would keep the production line going until 2018 "at least".

Then "it will be over for the manufacturer, not for the user," he said of the plane that has been deployed in NATO operations in Afghanistan and Libya

It is mainly built by Dasault, electronics company Thales and motor manufacturer Snecma, part of the Safran group, but a total of over 1,500 French companies are involved in the programme.

Longuet insisted that the Rafale remained in competition with European manufacturer EADS' Eurofighter Typhoon for a large Indian contract and that "we are in tough negotiations with the United Arab Emirates".

However, the UAE, which was said to be in final talks with France to buy 60 Rafales, said last month that the French offer was unworkable and uncompetitive.

A US cable leaked by Wikileaks in 2010 quoted King Hamad of Bahrain as mocking the Rafale as "yesterday's technology".

Switzerland in November became the latest country to choose another fighter over the Rafale, opting for the Swedish-made Saab Gripen to replace its ageing fleet.

The Rafale and Typhoon are in the final stage of a massive duel to meet India's 126-unit medium multi-role combat aircraft requirement. Final bids were opened earlier last month, with a decision possible within weeks.

Asked why Dassault was having trouble selling the plane abroad, Longuet said the multirole jet was "more expensive than American planes which are produced in much greater numbers."

"While we order 200 Rafales for a 10-15 year programme, the Americans make 3,000 aircraft," he said.

"However, for top level missions of high military value, the Rafale is undeniably well-positioned."

Development of the Rafale began in the 1980s, with a first prototype built in 1991. The first plane for delivery to the French military rolled off the production line in 1998.

 
D

dystopian

Гостин
Ќе испадне дека една од причините зошто Франција онака највеќе за заангажира за Либијa и јуначки им се с'сна, е за да го промовираат својот продукт. Ама неуспешно...
 
Член од
28 ноември 2011
Мислења
97
Поени од реакции
18
Jaki se Rafalte ali nemozat so Mig i F
--- надополнето: Dec 11, 2011 9:19 PM ---
Jaki se Rafalte ali nemozat so Mig i F
 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
Премногу е скап, премногу е комплициран , премногу е жабарски , на француски начин..За тие пари можат да се купат туце шведски Грипен-и , ако веќе среќниот купувач е алергичен на руски авиони....:)
 

Eisenhorn

Lord Inquisitor
Член од
6 мај 2009
Мислења
3.801
Поени од реакции
8.392
Многу се јаки се покажале рафалите во Либија, едно галебче made in SFRJ собориле. :D
Хехехе. И на крај се пишманија двапати околу соборувањето. Прво дека го погодиле кога слетал од мисија. Второ дека бил на писта ама им „личел“ дека се вратил од мисија.
Ништо од соборување.

Инаку мислам дека авионот е супер, али заради горенаведените причини е прескап. Мое мислење е дека Франција се заеба гадно што не избација некој нов Мираж, со еден мотор како и до сега, поевтин од Рафалчо, полесен за одржување и.т.н.

Малку земји на светот можат да си дозволат оваков авион.

И бирото МИГ се заеба со МиГ 29. Боље да направеа едномоторец кој ке ги замени илјадниците МиГ 21во светот.
 
Член од
10 јуни 2005
Мислења
413
Поени од реакции
145
Победија на огромниот тендер во Индија така да мислам нема што многу да му се секираат: http://www.ndtv.com/article/india/dassault-rafale-wins-usd-10-4-billion-indian-air-force-jet-fighter-deal-sources-171975

Воедно на нет излезе и т.н "LEAKED" документ од швајцарските воени структури каде го имаат прогласено за најпогоден:
http://files.newsnetz.ch/upload//1/2/12332.pdf
 
M

.:makedonec:.

Гостин
Французите потрошија $53 милијарди за 180 авиони = $294 милиони за еден авион.

Рафал нема стелт, супер круз, но тоа што и е најбитно на владата - не се продава во странство. Дури ни агресијата врз Либија во која секојдневно го употребија Рафал не успеа да ги натера купувачите да се одлучат за овој авион. Сега Бразил сака да купи F-18.

http://www.channelnewsasia.com/stories/afp_world/view/1170033/1/.html

PARIS: France warned on Wednesday that defence giant Dassault would halt production of its Rafale multirole fighter jet if it remains unable to sell any abroad. "If Dassault doesn't sell any Rafales abroad, the production line... will be stopped" once France has received the 180 aircraft it has ordered, Defence Minister Gerard Longuet told a small group of journalists including AFP.

France considers the twin-motor delta-wing Rafale a state-of-the-art warplane but has struggled to find any foreign buyers to support the project that has so far cost over 40 billion euros (53 billion dollars).

Longuet said maintenance arrangements would continue for all completed aircraft and that French Rafale orders alone would keep the production line going until 2018 "at least".

Then "it will be over for the manufacturer, not for the user," he said of the plane that has been deployed in NATO operations in Afghanistan and Libya

It is mainly built by Dasault, electronics company Thales and motor manufacturer Snecma, part of the Safran group, but a total of over 1,500 French companies are involved in the programme.

Longuet insisted that the Rafale remained in competition with European manufacturer EADS' Eurofighter Typhoon for a large Indian contract and that "we are in tough negotiations with the United Arab Emirates".

However, the UAE, which was said to be in final talks with France to buy 60 Rafales, said last month that the French offer was unworkable and uncompetitive.

A US cable leaked by Wikileaks in 2010 quoted King Hamad of Bahrain as mocking the Rafale as "yesterday's technology".

Switzerland in November became the latest country to choose another fighter over the Rafale, opting for the Swedish-made Saab Gripen to replace its ageing fleet.

The Rafale and Typhoon are in the final stage of a massive duel to meet India's 126-unit medium multi-role combat aircraft requirement. Final bids were opened earlier last month, with a decision possible within weeks.

Asked why Dassault was having trouble selling the plane abroad, Longuet said the multirole jet was "more expensive than American planes which are produced in much greater numbers."

"While we order 200 Rafales for a 10-15 year programme, the Americans make 3,000 aircraft," he said.

"However, for top level missions of high military value, the Rafale is undeniably well-positioned."

Development of the Rafale began in the 1980s, with a first prototype built in 1991. The first plane for delivery to the French military rolled off the production line in 1998.

Па добро рафалот и не е толку лош авион, ... ама како што некои членови претходно кажаа мислам дека е многу комплициран, пошто се обидуваа французите да направат универзален и најдобар авион ама испомешаа се и сеа испадна дека само го форсираат иако може и не е толку лош... ако било која земја сака да купува ваков тип на еднокрилен авион подобар избор би бил, Јас-39 Грипен или модернизиран Ф-15 Eagle 9како оние јужнокорејските) ... пошто се поефтини од рафалот и Ф-15-ката веќе и се има докажано , а грипенот пак веќе го имаат купено 7-8 земји кој се задоволни од него, на Унгарија целата борбена авиација ја составуваат грипени, ист е случајот и со Тајланд (како една од по супериорните сили) ;)
 

Kajgana Shop

На врв Bottom