Фабрики за производство на авиони во СФРЈ

V

VeniVidiVici

Гостин
Веројатно не ја познавам оваа овласт доволно, но ме интересира дали на територијата на поранешна СФРЈ имало фабрики за производство на авиони и дали тие постојат во денешно време?

Искуства и фотографии - добредојдени...
 
Член од
14 декември 2009
Мислења
30
Поени од реакции
0
Изгледа дека единствената фабрика за производство на авиони-``Лола-Утва`` се наоѓа во близина на Панчево, Србија. Како последица на тешките оштетувања, предизвикани од бомбардирањата на НАТО замира и работата на оваа фабрика.Тоа значи стопирање на работата на амбициозните проекти Г-4М, ``ласта 2`` и Утва 96.Оваа фабрика беше специјализирана за одржување и ремонт на авионите- Г-4 Супер Галеб, и Ан-2, како и за производство на делови за авионите ``супер галеб``, ``орел (ј-22 орао)`` и хеликоптерот ``газела``.
Еве и слика од фабриката во денешна состојба


Се надевам дека ти одговорив на прашањето, ако успеам да најдам уште нешто ќе го постирам.Добра Тема, и поздрав.:salut:
 
V

VeniVidiVici

Гостин
Благодарам за информациите. Како што најдов јас сега оваа слика е после бомбардирањето во 1999 но сега фабриката е реновирана и работи на нови проекти. Изгледа интересно да се погледнe.


Eве како изгледа моделот кој го усовршуваат моментално СУПЕР ГАЛЕБ 4М


А и тракторот со кој го влечат дава печат дека сепак се работи за балканска технологија. :)
 
Член од
14 декември 2009
Мислења
30
Поени од реакции
0
Незнаев дека е реновирана фабриката. Добро е што се работи на тој план кај нив, за разлика од кај нас. Иначе Галебчево е бомбонче, можда не е МиГ-29 ама летозовно е. Добро освежување за Српското ВВ. :vozbud::vozbud: А тракторчето е закон...
 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
Незнаев дека е реновирана фабриката. Добро е што се работи на тој план кај нив, за разлика од кај нас. Иначе Галебчево е бомбонче, можда не е МиГ-29 ама летозовно е. Добро освежување за Српското ВВ. :vozbud::vozbud: А тракторчето е закон...
УТВА реновирана??? тешко..нема такви пари наоколу овие денови...:)
Инаку во моментот кога е пуштена во работа беше веројатно најмодерната на свет со такви капацитети.....оние кои дообро ја познавале..знаат за што зборувам...


Инаку фабрики во Југославија??? Паа , ако добро ме служи паметењето :
УТВА во Панчево, СОКО во Мостар, ...авиони, хеликоптери, компоненти и склопови за други производители .....Јастреб во Вршац,ЕЛАН Бегуње...едрилици, ДМБ во Раковица и ОРЕЛ во Рајловец млазни мотори, Телеоптик и Инса во Земун инструменти, Руди Чајевац од Бања Лука..електроника,Прва петолетка, Трстеник....хидраулика и стајни трапови, Тигар Пирот, Сава Крањ пнеуматици , Клуз Земун падобрани...., ремонтен завод Мома Станојловиќ на Батајница, ремонтен завод Змај на Плесо Загреб...итн.
...инаку интересна информација е дека сега мртвата... Алумина во Скопје е настаната од 20 Мај кој покрај многуте едрилици Чавка

ја има произведено во мала серија..единствената направа конструирана во Македонија која летала...едрилицата Илинденка
:)

Едрилици се произведувале до 60-тите години и во Летов(Либис) од Љубљана, а едномоторниот спортски авион V-55 во Аерозавод-Загреб, како и сериите спортски авиони на КБ од Љубљана....
...инаку многу капацитети кои не биле формално дел од тоа производтсво произведувале разноразни компоненти и елементи....нажалост проектот нов авион NA
,
кој покрај производството на самиот авион , требаше да го подигне технолошкото ниво на минимум 1000 компании на просторот на Југославија.....каков што технолошки скок се направи со проектот Капела..т.е. YU тенкот....не се оствари...:)
 
V

VeniVidiVici

Гостин
Да да реновирана е фабриката и моментално брои 250 вработени со тенденција на проширување. И активно и забрзано се работи на усовршување на моделот М4, како и на популарната УТВА 75.
 
Член од
4 декември 2009
Мислења
147
Поени од реакции
10
Има фабрики во Краљево, Мостар-Соко, Панчево-Утва, Земун-Змај и Икарус.
Ако некоја заборавив, кажете.
 
Член од
4 декември 2009
Мислења
147
Поени од реакции
10
Не само што е точно дека Утва е реновирана, туку и работи со полна пареа.
Освен репарирање и продолжување на ресурси на веке постоечките модели, на 09.04.2009 година представен е нов, школско-тренажен авион "Ласта-95", прво летало со домашна кострукција направено после распадот на СФРЈ.




Извор: http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=49617

 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
Не може бе да се ОБНОВИ УТВА, тоа ти е како некој да каже дека го обновил ВАВИЛОН...:) во некое нејзино ќуше веројатно се делкаат делови за Ласта и толку .....:) не верувам ни дека некогаш ќе се створат услови за да се обнови нешто близу до Утвиниот полн сјај....
......како што никогаш нема на ниедно небо да се "нареди " колона од 2000 бомбардера + роеви ловци кои ги пресретнуваат или бранат............:)
 
Член од
4 декември 2009
Мислења
147
Поени од реакции
10
Не може бе да се ОБНОВИ УТВА, тоа ти е како некој да каже дека го обновил ВАВИЛОН...:) во некое нејзино ќуше веројатно се делкаат делови за Ласта и толку .....:) не верувам ни дека некогаш ќе се створат услови за да се обнови нешто близу до Утвиниот полн сјај....
......како што никогаш нема на ниедно небо да се "нареди " колона од 2000 бомбардера + роеви ловци кои ги пресретнуваат или бранат............:)
Френд, намалуваме критериуми, ни од далеку, за жал не е тоа што беше, али :









 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
добро е бе ..:) такво е кај сите авиони за таа намена...всушност само перниче од temperfoam..., а наслонот назад всушност е падобранот... Ластата е сосема пристојно авионче,

.........во времето кога е конструирана се појавија и францускиот Епсилон

и Чилеанскиот Пилан

на основа на Пајпер Чироки, значи авиони базирани на слична филозофија со користење на максимум готови....Off-the-Shelf Parts......:)
 
S

smart ass

Гостин
Македонските МИ-24

MACEDONIAN AIR FORCE REVEALES MI-24V "ALEXANDER" UPGRADE





Macedonian Air Force (Makedonsko Voeno Vozduhoplovstvo) used June 10th celebration of its 17th anniversary to reveal one of its two Mi-24V helicopters ultimately upgraded by Elbit Systems of Israel under a complex upgrade project, code-named "Alexander". Shown in the static at Petrovec air force base, near Skopje, was Mi-24V Hind-E "MAF-201" (c/n 20127) while the other upgraded aircraft, "MAF-205" (c/n 19977), remained far from public eyes in one of air base hangars.

Under "Alexander", an upgrade that was performed without involvement of Russian Mi-24 design bureau and manufacturer, the two 1984-produced Macedonian helicopters got their cockpits, cargo cabins and external lightings adopted for night vision goggle (NVG) operations, and were also equipped with day/night ANVIS/HUD-24 system that combines the image of AN/AVS-9 NVGs with vital aircraft flight and navigation data (including computer-generated graphics), providing that way an ultimate head-out flight solution to pilots and enhancing flight safety, tactical survivability and situational awareness. Integrated with the ANVIS/HUD-24 system is a newly installed Line-of-Sight system that significantly improves and increases the coordination between pilots. Macedonian helicopters are also equipped with modern GPS, VOR, ILS and DME navigation equipment, Rockwell Collins Talon RT-8200 V/UHF radio stations as well as with ATE-produced IFF systems with full characteristics for military application. All communication, navigation, and identification systems are NATO/ICAO-compatible and have been linked by MIL-STD-1553 digital databus. The "MAF-201" and "MAF-205" are also equipped with HELICOM digital integrated command, control, communication and mission management systems designed to provide crew members with accurate data communications and transmissions, real-time tactical picture and digital moving map for enhanced situational awareness. The most advanced peace of equipment installed on two Macedonian Mi-24Vs, however, is ElOp-produced third-generation compact multi-purpose advanced stabilized system (COMPASS) equiped with thermal imaging, color TV camera with continous zoom, eyesafe laser rangefinder and advanced automatic tracker. The electro-optical payload is positioned on the port side, imediately under the front cockpit that accomodates weapon system operator, and is integrated with the gun turret, Line-of-Sight system and multifunctional displays, that way enabling virtually unlimited 24-hour capabilities to upgraded helicopters.



The "Alexander" upgrade resulted with significant changes in the cockpits of modernized Mi-24V helicopters. Each cockpit got two 6in x 8in (15cm x 20 cm) color display, one of which is multi functional touch display (MFTD). The front cockpit on each helicopter was extensively modified and now features a mission grip for simultaneous manipulation with both electro-optical payload and gun turret. The gun turret can also be slave by weapon system operator to his helmet i.e. the 12,7mm gun can me aimed by simple looking at the target. The necessery weight savings was achieved by removing all sub-systems of 9K113 Shturm (AT-6 Spiral) anti-tank guided missile system as well as by entire removal of heavy and rarely used system for automatic bombardment. This leaved "MAF-201" and "MAF-205" short of possibility for use of guided anti-tank missiles and resulted with notable removal of launchers for anti-tank missiles from their wings. In terms of available
weapons, Macedonian helicopters will, however, keep relying on improved day/night aiming and guidance when using gun, unguided rockets and bombs.



"Alexander"-upgraded Mi-24s have been generally overhauled and repainted at the Ukrainian state enterprise AVIAKON Konotop Aircraft Repair Plant in August 2005 and serve within Petrovec-based Combat Helicopter Squadron "Night Thunders" (Borben Helikopterski Skvadron - BHS, "Nokjni Molnji") that operates a fleet of eight Mi-24Vs since October 2005. Initially, this unit was equipped with 12 Hinds (10 Mi-24V Hind-E, serials 201-210; and two Mi-24K Hind-G2, "211" and "212") procured second-hand from Ukraine in 2001.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom