Се вжештуваат односите СПЦ-ЦПЦ односно Србија-Црна Гора

Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.592
Црна Гора слави 5 години од независноста. По тој повод, деновиве Мило Ѓукановиќ изјави дека во Црна Гора може да постои само една православна црква т.е. Црногорската Православна Црква (ЦПЦ).

Еве што вели преседателот на црногорскиот парламент Ранко Кривокапиќ:

“Ние се уште ги трпиме историските последици на тие збоднувања, но на секоја земја која претрпела таква историска негација, бришење, и треба време тоа да го стори мирно. Добро би било за Црна Гора да има единствена православна црква, но тоа е патот кој што е работа на верниците, работа на црквата. Државата треба да го стори своето, а тоа е да обезбеди враќање на имотните права на своите објекти кои припаднаа на државата Црна Гора.’’

Јасно, веднаш раеагираше и СПЦ која сега заседава по тоа прашање.

Допрва се очекува војна за црковниот имот.

Она што нас треба да не загрижи е брзата интервенција на Руската црква (РПЦ), која веднаш реагираше преку нејзиниот претставник Николај Балашов, кој си земал право во име на сите православни цркви да каже дека ЦПЦ е неканонска и расколничка.
 
Член од
12 април 2010
Мислења
10.060
Поени од реакции
15.032
па во право се Црногорците.......Србите преку црквата може да им се мешаат во државните работи.....само и таа црква ќе биде како нашата...мислам нема да ја признаваат
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
па во право се Црногорците.......Србите преку црквата може да им се мешаат во државните работи.....само и таа црква ќе биде како нашата...мислам нема да ја признаваат
Ако Црна Гора е теократична - може и да им се месат,но нема ваква можност.
Се уште во православието този проблем постои за автокефалността и многу го разбират како процес на манифестациja на автокефалност,а реално автокефалността се дава.
Црногорското црковно прашане ке биде уште едно,което ке мора да се реша и нема да е далеко моментот,когато ке има всецрковен сабор за да се решат тези прашаниja. Това реално е и идеjaта на цариградскиот патриарх.

--- надополнето ---

Црна Гора слави 5 години од независноста. По тој повод, деновиве Мило Ѓукановиќ изјави дека во Црна Гора може да постои само една православна црква т.е. Црногорската Православна Црква (ЦПЦ).

Еве што вели преседателот на црногорскиот парламент Ранко Кривокапиќ:

“Ние се уште ги трпиме историските последици на тие збоднувања, но на секоја земја која претрпела таква историска негација, бришење, и треба време тоа да го стори мирно. Добро би било за Црна Гора да има единствена православна црква, но тоа е патот кој што е работа на верниците, работа на црквата. Државата треба да го стори своето, а тоа е да обезбеди враќање на имотните права на своите објекти кои припаднаа на државата Црна Гора.’’

Јасно, веднаш раеагираше и СПЦ која сега заседава по тоа прашање.

Допрва се очекува војна за црковниот имот.

Она што нас треба да не загрижи е брзата интервенција на Руската црква (РПЦ), која веднаш реагираше преку нејзиниот претставник Николај Балашов, кој си земал право во име на сите православни цркви да каже дека ЦПЦ е неканонска и расколничка.
Е, како да реагират кога имат ист проблем со Украjна?! Нема да пукат сами во ногата си.
 

/gone/87

+++FOR CLEAN SKOPJE+++
Член од
30 март 2009
Мислења
1.769
Поени од реакции
119
најубаво е во Православието да постојат две патријаршии со седиште во Москва и во Истанбул
под јурисдикција на Москва да бидат:Руската,Спрска,Бугарска,Грчката итн
а под Истанбул да бидат:Македонска,Црногорската,Украинската т.е. сите православни цркви кои другите не ги признаваат

така ќе се види која црква е наклонета кон православни вредности,а која е за моќ и власт
 
Член од
20 септември 2008
Мислења
12.774
Поени од реакции
9.903
Jа стварно незнам што сакаат више српскиве брадоњи.. у.п.с. владики де
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
најубаво е во Православието да постојат две патријаршии со седиште во Москва и во Истанбул
под јурисдикција на Москва да бидат:Руската,Спрска,Бугарска,Грчката итн
а под Истанбул да бидат:Македонска,Црногорската,Украинската т.е. сите православни цркви кои другите не ги признаваат

така ќе се види која црква е наклонета кон православни вредности,а која е за моќ и власт
Не сме чули уште некоj во православието сам да се понижи от ранга на патриаршиja во што било друго.
И како гледаш ти вселенската патриаршиja со непризнатите цркви, па нали таа првата мегу првите во православниот свет?

--- надополнето ---

Jа стварно незнам што сакаат више српскиве брадоњи.. у.п.с. владики де
Да зачуват купената преди години со пари от Цариградската патриаршиja jриздикциja врз епархиите .:toe:
 

/gone/87

+++FOR CLEAN SKOPJE+++
Член од
30 март 2009
Мислења
1.769
Поени од реакции
119
Не сме чули уште некоj во православието сам да се понижи от ранга на патриаршиja во што било друго.
И како гледаш ти вселенската патриаршиja со непризнатите цркви, па нали таа првата мегу првите во православниот свет?

--- надополнето ---


Да зачуват купената преди години со пари от Цариградската патриаршиja jриздикциja врз епархиите .:toe:
кога постои НЕЗАВИСНА држава,посебна нација ЗАШТО ДА НЕ ПОСТОИ И ПРАВОСЛАВНА ЦРКВА НА ТОЈ НАРОД ВО ТАА ДРЖАВА???

а кој треба да ги признае СПЦ;ГПЦ;БПЦ;РПЦ или можеби Вселенскиот патријарх-Цариградската патријаршија???
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
кога постои НЕЗАВИСНА држава,посебна нација ЗАШТО ДА НЕ ПОСТОИ И ПРАВОСЛАВНА ЦРКВА НА ТОЈ НАРОД ВО ТАА ДРЖАВА???

а кој треба да ги признае СПЦ;ГПЦ;БПЦ;РПЦ или можеби Вселенскиот патријарх-Цариградската патријаршија???
Заштото црквата е одвоена от државата и црковните закони и норми са различни от светските вакви.
Има 4 древни патриаршии, кои се сметат за основни (според диптиха са вака) Цариградската,Александриjската, Антиохиjската и Иеросалимската. Сите други како СПЦ,РПЦ,ГПЦ и така натаму им е дадена автокефалиja от некоja от погорните (4).
Автокефалността се дава(предимно това е ставало след време на воjна како победа или во многу големи црковни спорове на всеправославни сабори),таа не се обевjaва и признава во последствие.
Това е един от проблемите на православието - нема точно и jaсна процедура кога и како може да возникне една црква и се е прашане на договарjaне и признаване от страна на сите други.
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.592
Со таа разлика што:

1. Политиката/државата страшно се меша во црковните односи, и неколку векови постои политичка узурпација на црквата од тнр. Грци и нивните сојузници (Срби, Грци и Бугари).

2. Македонска и црногорска црква канонски постоеле и се уште постојат.
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
Со таа разлика што:

1. Политиката/државата страшно се меша во црковните односи, и неколку векови постои политичка узурпација на црквата од тнр. Грци и нивните сојузници (Срби, Грци и Бугари).

2. Македонска и црногорска црква канонски постоеле и се уште постојат.
Мешането на државата во црквата треба да загрижува црквата,а не државите.
Ако не знаеш да те информирам, това што вие го имате - непризнаване на МПЦ, ние сме го имали повеке от 80 години и сме наjдели начин да го решим и еве фактот е на лице.
Православието днес и од доста векови во светски рамки се води от РПЦ и 4-те првви. Нито србската,нито бугарската,нито романската и така натамо имат некакво големо влиjaние днес.
Постоенето во минатото и автокефалноста днес са две различни прашаниja. Постоенето им може да биде причина да се даде автокефалиja,но това не е задолжително. Сличниот проблем ти го имат и украинците.
Затова велам,дека след като се саберат многу слични прашаниja ке свикат всеправославен собор за да ги реши и тогава ке има решение и за УПЦ за МПЦ и ЦПЦ и така натаму...
Нека да не забораваме дека православната црква е Единна, Света, Соборна и Апостолска Црква.
 

acetetovo

Македонец!
Член од
1 мај 2007
Мислења
4.002
Поени од реакции
2.375
Nema potreba nikoja da mi ja priznava crkvata ni mojata ni crnogorskata. Vo drzavata postoi edna pravoslavna crkva i taa e oficijalna za narodot. srbite i grcite se tie sto mesaat politika vo crkvite!

Da ne sakaat Isus licno da dojde i da ni dodeli avtokefalnost?! Se e od lugje i se za lugje!
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.592
Но нашата црква и навистина нема потреба да биде признаена. Впрочем, СПЦ (Пеќката Патријаршија) е ќерка на МПЦ (Охридската Патријаршија).
 

/gone/87

+++FOR CLEAN SKOPJE+++
Член од
30 март 2009
Мислења
1.769
Поени од реакции
119
Но нашата црква и навистина нема потреба да биде признаена. Впрочем, СПЦ (Пеќката Патријаршија) е ќерка на МПЦ (Охридската Патријаршија).
:bravo:
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.592
На СПЦ и е преку глава од спорот со МПЦ-ОА

СПЦ изминатиот период се соочува со истата ситуација во која пред осум години се наоѓаше и МПЦ-ОА, обидувајќи се на секој начин да спречи формирање паралелна црковна хиерархија во Србија, предводена од поранешниот рашко-призренски епископ Артемие


Кога поделбите затропаа на неговата врата, владиката Иринеј ја заборави нашата црква


На српските владици им е преку глава да го проблематизираат спорот со Македонската православна црква-Охридска архиепископија, зашто немаат да понудат соодветно решение. Дијалогот со МПЦ-ОА не е ниту приоритет, поради внатрешните црковни проблеми со кои се соочува СПЦ. Вака овдешните верски аналитичари го толкуваат заседавањето на последниот црковен собор на СПЦ, под раководство на поглаварот Иринеј, каде што МПЦ-ОА во ниту еден дел не е спомната. Тоа е вторпат за помалку од една година СПЦ да го игнорира проблемот со МПЦ-ОА.

- Пораката е дека дијалогот за признавање на црквата нема да се води со МПЦ, туку со православната охридска архиепископија на Јован Вранишковски, расчинетиот владика од МПЦ-ОА. Најмногу ни е потребна црква што ќе посредува. Најдобро е тоа да биде Руската црква. Очигледно е дека СПЦ не сака да седне на заедничка маса со македонските владици - вели владиката, кој инсистира да остане анонимен.

За време на Архијерејскиот собор на СПЦ, кој се очекува да заврши во текот на викендов, поглаварот Иринеј секојдневно дава информации за текот на работата на Синодот, како што се темите за поделбата на епархиите, изборот на новите епископи и за расчинетиот владика Артемие. Но досега воопшто не го спомнал спорот со МПЦ-ОА.

Експертите нагласуваат дека овој период СПЦ се соочува со истата ситуација во која пред осум години се наоѓаше и МПЦ-ОА, обидувајќи се на секој начин да спречи формирање паралелна црковна хиерархија во Србија, предводена од поранешниот рашко-призренски епископ Артемие.

Досега во неколку пригоди, патријархот Иринеј воопшто не го спомнуваше спорот со МПЦ-ОА, но македонските владици сметаа дека тоа е само негов личен став. Но со последните два собори се докажа спротивното, односно дека зад тој став стојат и другите српски архијереји.

Српските аналитичари сметаат дека Вранишковски не треба да биде пречка за решавање на црковниот проблем, но и дека не постои причина МПЦ-ОА да не добие автокефалност, зашто ги исполнува сите услови како народ, јазик и држава. Тие сметаат дека комуникација меѓу архијерејите од двете цркви пред изборот на нов поглавар на СПЦ била резултат на една од последните желби на починатиот патријарх Павле. Тој инсистирал да се продолжи дијалогот, но по неговата смрт и прогласувањето на новиот патријарх сé се сменило.

На православниот собор во Шамбези беше препорачано за една црква да стане автокефална да се согласат сите други, не само црквата од која се одделува новата, и секоја да има право на вето за една таква одлука.

Битката меѓу Цариградската патријаршија и Руската православна црква го стави во блокада православието, особено за прашањата за добивање томос на автокефалност и за менување на диптихот (официјална книга на црквите). Автор: Радмила Заревска
http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=5211193428&id=9&setIzdanie=22286
 

Kajgana Shop

На врв Bottom