ми ги гарантира сите основни човекови слободи и права
Па ако сум жена, право на еднаквост. Леле! Жива среќа.
Прашања. Толкување на Сура 4.34. Како ти ја толкуваш истата?!
И уште едно. За омразата кон евреите. Од кога потекнува таа?
Od islamski aspekt zenata i mazot vo pogled na covekovite prava i vo site opstestveni i individualni polnija se ednakvi ,vo pogled na site materijalni i duhovni vrednosti ne se pomali vo odnos na mazot , ne postoi nikakva razlika vo sverata na duhovnosta ,Od aspekt na sozdavanjeto ne postoi razlika megju dvata pola i prirodno e deka tie se ednakvi i vo pogled na pravata. Islamot zboruva za zenata kako majka, domacinka, sopruga. I posvetuva vnimanie i vo nejzinoto obrazovanie. Islamot ne i zabranil na zenata izleguvanje od kuca zaradi rabota ako toa e vo sklad so serijatskite propisi. Zenata koja se pridrzuva za za islamskite nacela slobodno moze da bide vrabotena i da posetuva fakultet. Isto taka zenata e i odgovorna za sebesi, za svoeto odnesuvanje, svoite obvrski, ibadet, kuca, zaednica … Nejzinata odgovornost ne e nitu pomala nitu pogolema od mazot,pravo na obrazovanie, da vodi svoj privaten biznis, da ima svoj imot, i da uziva vo site blagodeti isto kako i mazite ,no pred se treba da se ima predvid ne e isto zdraviot vo bolniot mladiot so stariot invalidot so neinvaliodot i mazot so zenata,dali me razbiras sto sakam da kazam?
Muhamed,a,s rekol;najdobri megu vas se onie koi se najdobri sprema svoite zeni, , najsovrsena e verata kaj onie vernici koi se so najdobar karakter, a najdobri megu vas se onie koi im se najjdobri na svoite zeni.vie kaj niv imate svoi prava a i zenite kaj vas imaat svoi prava,sprema zenite se velikudusni i vnimatelni samo blagodarnite luge, a zenite gi ponizuvaat i maltretiraat samo onie koi se losi i so nizok karakter,
(buhari,muslim.)
pokraj dolznostite kon sopruzite zenite imaat i prava, no sopruzite vo odnos na soprugite imaat prednos za eden stepen, Allah e silen i mudar,!(el bekara 228,)
ebu hurejre radijallahu prenesuva deka Allahoviot pratenik Muhamed,a,s rekol;
primete ja mojata poraka na zenite da im cinite dobro! navistina zenata e sozdadena od rebro, a najgolema krivina na rebroto e tokmu na vrvot, , pa ako se obides da go ispravis , ke go skrsis , a ako go ostavis ke ostane krivo, zatoa edni na drugi poracuvajte na zenite da im pravat dobro.!
sto se odnesuva na sura En-Nisa,34
veli; mazite se nadredeni nad zenite zatoa sto Allah gi odlikuval ednite nad drugite i zatoa sto tie gi trosat imotite svoi , poradi toa cestitite zeni se poslusni i za vreme na otsustvoto na soprugot go cuvaat toa sto Allah odredil da se cuva , tie za cija sto neposlusnost se plasite posovetuvajtegi , a potoa napustete gi postelite nivni , pa i udrete gi !, ako vi stanat poslusni protiv niv nito ne pravite .
mazite i zenite e pojaki vo pogled na zenite i vo pogled na zastitata na ovie so osobinite so koi gi odlikuva Allah, izdrzuvnje i odlikuvanje , ili vo vrska so vencalnite podaroci i troskovite za izdrska sto im e davaat, dobrite zeni se onie koi se istrajni vrs ona sto im go propisa Allah , tie mu e poslusni na Allah te'ala, i na nivnite sopruzi, tie go cuvat ona sto ne go znaat nivnite sopruzi, ona sto im e dovereno , i ona sto Allah gi cuva i gi upatuva , onie za koi e plasite od nivnata neposlusnost , sekogas posovetuvajtegi so ubav zbor, se dodeka ne dojdete do meguebno rzbiranje a ako toa ne vrodi plod , togas izbegnuvajte gi vo postela i ne priblizuvajte im se , ako i taa potapka ne vlijae vrz niv, togas udrete gi na nacin na koj nema da im nastetite, a ako vi se poslusni , vnimavajte da ne im nanesete zlo i neprvda.
ibn kesir;
"Mu{karci su nadre|eni `enama zato {to ih je
Allah odlikovao jedne nad drugima i zato {to
oni tro{e imetke svoje. Zbog toga su ~estite
`ene poslu{ne i za vrijeme mu`evljeva odsustva
~uvaju ono {to je Allah odredio da se ~uva.
One ~ije neposlu{nosti se pribojavate vi
posavjetujte, a onda napustite postelje njihove,
pa ih i udarite! Ako vam postanu poslu{ne,
protiv njih ni{ta ne ~inite! Allah je, doista,
uzvi{en i velik!"/34/
Allah Uzvi{eni ka`e: "Mu{karci su nadre|eni
`enama", tj. ~ovjek je predvodnik `ene, njen
pretpostavljeni i nadre|eni te njen odgojitelj ukoliko
skrene,
"zato {to ih je Allah odlikovao jedne nad
drugima", tj. zato {to su mu{karci vredniji od `ena,
odnosno, {to je mu{karac bolji od `ene. Stoga je
vjerovjesni{tvo posebno odre -|eno mu{karcima, a
isto je i s glavnom vla{}u, jer Vjerovjesnik, sallallahu
alejhi ve sellem, ka`e: /704/ "Ne}e se spasiti narod
koji predaje poslove u nadle`nost `eni." To prenosi El-
Buharija. Isto se mo`e re}i i za polo`aj kadije i sl.; "i
zato {to oni tro{e imetke svoje", tj. vjen~ane darove,
davanja i tro{kove na koje ih je Allah Uzvi{eni
obavezao u Svojoj Knjizi i sunnetu Svoga Vjerovjesnika,
sallallahu alejhi ve sellem. Stoga, budu}i da je
mu{karac vredniji od `ene, normalno je da on bude
njoj nadre|en, jer Allah Uzvi{eni tako|er ka`e:
"Mu{karci su za jedan stupanj nad njima!"
(I2:228) Stoga je njena du`nost biti pokorna u
stvarima u kojima joj je Allah naredio da bude
poslu{na i pokorna, da bude dobra prema njegovoj
porodici i da ~uva njegovu imovinu. Ovako navode
Mukatil, Es-Suddi i Ed-Dahhak.
Ibn-Merdevejh navodi predanje od Alije koji ka`e:
/705/ - Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sel
lem, do{ao je jedan od ensarija sa svojom `enom,
koja je rekla Allahovom Poslaniku da joj je mu` taj i taj
od ensarija i da ju je udario, {to je ostavilo traga na
njenom licu. Na to je Poslanik, sallallahu alejhi ve
sellem, rekao: "On nema pravo na to!" Nakon toga,
Allah Uzvi{eni je objavio: "Mu{karci su nadre|eni
`enama", tj. u pitanjima odgoja, a Allahov Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: "Ja sam htio ne{to,
ali Allah je htio ne{to drugo!"
"...zato {to ih je Allah odlikovao jedne nad
drugima i zato {to oni tro{e imetke svoje." E{-
[abi ka`e: "Dar koji joj daje! Zar ne vidi{ da bi - kada
bi je potvorio, a ona to zanijekala - rije{ili to uzajamnim
proklinjanjem; a kada bi ona njega potvorila -
dobila bi kaznu bi~evanjem!"
"A ~estite", tj. `ene, "poslu{ne su", tj. pokorne
svojim mu`evima, "i za vrijeme mu`evljeva
odsustva ~uvaju", tj. u odsustvu mu`a ~uvaju sebe i
njegovu imovinu,
ono {to je Allah odredio da se ~uva", tj.
sa~uvan je onaj koga Allah sa~uva.
"
Ibn-D`erir navodi predanje s lancem od Ebu-
Hurejrea, koji ka`e: - Allahov Poslanik, sallallahu alejhi
ve sellem, rekao je: /706/ "Najbolja je `ena ona koja
kada je pogleda{ - razveseli te, kada joj naredi{ -
poslu{a te, a kada si odsutan - ~uva ti sebe i tvoj
imetak!" Zatim ka`e: - Nakon toga, Allahov Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, prou~io je ovaj ajet:
"Mu{karci su nadre|eni `enama"; "i one ~ije
se neposlu{nosti pribojavate", tj. `ene za koje se
pribojavate da budu nevjerne svojim mu`evima.
Neposlu{na je `ena ona koja je ohola prema svom
mu`u, koja ga ne priznaje, suprotstavlja mu se i mrzi
ga. Kada on to uvidi kod `ene, treba da je posavjetuje
i zapla{i je Allahovom kaznom za grijehe, budu}i da je
Allah dao prava mu`u prema njoj i nalo`io joj da mu
bude pokorna, a zabranio da grije{i prema njemu
zbog toga jer je on odlikovaniji od nje i vodi brigu o
njoj. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao
je: /707/ "Kada bih ikome naredio da drugome u~ini
sed`du, naredio bih da to `ena u~ini prema svome
mu`u zbog veli~ine njegova prava nad njom!" El-
Buhari navodi predanje od Ebu-Hurejrea, koji ka`e da
je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
/708/ "Kada ~ovjek pozove svoju `enu u postelju, pa
ona to odbije, meleci je proklinju sve dok ne svane
zora!" To prenosi Muslim. Zato i Allah Uzvi{eni ka`e:
"i one ~ije se neposlu{nosti pribojavate";
"a onda napustite postelje njihove!" Ibn-Abbas
ka`e: "On je savjetuje, pa ako prihvati - uredu; a u
suprotnom, treba je napustiti u postelji!" Od Ibn-
Abbasa se navodi da "napu{tanje" zna~i: "da ne
obavlja s njom odnos, ne spava s njom u postelji i da
joj le|a okrene!"
U Sunenu i Musnedu stoji predanje od Muavije
ibn Hajde el-Ku{ejrija, koji je rekao: /709/ "Allahov
Poslani~e, koja su prava na{ih `ena prema nama?", a
on je odgovorio: "Da joj osigura{ hranu kada to
nabavlja{, da je obu~e{ kada se obla~i{, da je ne
udara{ po licu, da je ne sramoti{ niti napu{ta{ osim u
ku}i"; "pa ih i udarite", tj. ako se ne povrate ni
savjetima, ni napu{tanjem u postelji, onda treba da ih
udarite, ali ne pretjeruju}i. U Sahihu Muslimovom
stoji predanje od D`abira, koji navodi da je
Vjerovjesnik na Oprosnom had`u rekao: /710/
"^uvajte se Allaha u pogledu `ena, jer one su za vas
udate i one su prema vama obavezne da ne dozvole
da u va{u ku}u u|e iko koga vi ne volite, pa ako to
u~ine, onda ih udarite, ne pretjeruju}i. Obavezni ste
ih opskrbiti i obu}i kako je uobi~ajeno!" Pravnici ka`u:
"Udarac bez pretjerivanja jeste udarac kojim se ne}e
slomiti neki dio tijela niti nanijeti povreda!"
"Ako vam postanu poslu{ne, onda im
te{ko}e ne ~inite!" Ukoliko `ene budu poslu{ne
svojim mu`evima u svemu {to oni `ele, a {to im je
Allah dozvolio, onda nema osnova za ne{to takvo, pa
ne treba ni da ih udaraju, niti napu{taju u postelji.
"Allah je, doista, uzvi{en i velik!" Allah
Uzvi{eni je njihov za{titnik ukoliko ljudi budu prema
njima nekorektni bez razloga, pa }e se On osvetiti za
one kojima je u~injena nepravda i zulum.