Абашевска Kултура
Бронзено Доба.
Датирање: 17-10 век п.н.е.
Името го добила од група на могили во близина на селото Абашево, Чебоксарски реон во Чувашија.
Културата се развила во регионот на Дон, регионот на Средна Волга и Јужен Урал.
Спомениците на културата се забележани од Калушката област до јужна Башкирија.
Абашевците не ја заземале територијата на распространетост како континуитет.
Главните групи споменици на Абашевската Култура се концентрирани на територијата на регионот Средна Волга - во сливот на реките Илет, Цивилија, Свијага и долниот тек на Кама.
Претходи на културите Срубна и Андроновска.
Абашевската Култура, како и Фатјановската Култура, е поврзана по потекло со Културата на Среден Днепар и е развој на локална верзија на културата Срубна. Во абашевските гробови доста е застапен кавкаскиот (европеидниот) широколицев тип на Срубници.
Може да се забележи оригиналноста на слепоочните прстени, слични на оние пронајдени на Северен Кавказ, што го одразува јужното влијание врз Абашевската Култура.
Етнички, абашевското население било ариевско, што е потврдено со бројни паралели со древните индиски „Веди“, археолошки и антрополошки податоци.
Основа на стопанството било сточарството, вкл. и одгледување коњи. Алатите направени од камен, бакар и коски на домашни и диви животни укажуваат на лов и земјоделство.
Познати се утврдените населби. Селата се состоеле од згради благо вкопани во земја со покриви со две и четири косини, покриени со трска.
Населби од Абашевската Култура се пронајдени на Урал и на Дон. Многу гробни могили. Во тумбите се откриени погребувања со орнаментирана керамика, бакар и сребрен накит. Алатите направени од камен, бакар и коски на домашни и диви животни укажуваат на лов, сточарство и земјоделство, а складишта од бакарни алатки укажуваат на значителен развој на металургијата. Знаеле да прават коли. Абашевците биле првите кои започнале да развиваат наоѓалишта на обоени метали на Урал.
Погребниот обред, кој е еден од дефинирачките карактеристики на археолошката култура, бил многу стабилен кај Абашевците. Скелетите лежеле, по правило, на грб со свиткани нозе. За време на погребот, нозете, очигледно, биле повлечени со петиците до карлицата и стоеле со подигнати колена. Рацете биле свиткани во лактите, дланките лежеа на градите и карличните коски, понекогаш и поставени на рамениците, ретко испружени крај телото. Ги има згрчени и од левата и десната страна (Абашево, гробница Васјуковски), како и испружени на грб (Абашево, Катергино). Во најголем дел, покојниците се ориентирани со главите на југоисток и исток, во изолирани случаи - на североисток и северозапад; јужната ориентација е многу ретка;
Огнот служел како симбол на прочистување на покојникот за време на преоѓањето на друг свет. Гробовите биле покриени со дрва и оставени без насип, како гробни могили. Потоа, над гробовите била изградена заедничка тумба. Под една тумба има еден или два гроба, ретко имало колективни гробници. Висината на могилите е обично 0,8-1,2 m. На десниот брег на Волга, гробиштата бројат неколку десетици могили (Таушкаси, Пикшики), во гробницата Тохмеевски - 50 могили.
Во керамиката се истакнуваат ѕвонести и теглести форми со врежани орнаменти; Коскените дискови со шилци укажуваат на појава на коли во степите на Евроазија.
Абашевските племиња имале исклучително развиен култ на огнот и сонцето (аналогно на Зороастризмот).
По својот начин на живот, Абашевците биле блиски до племињата од Андроновската Култура.
Абашевците од Јужен Урал биле во близок контакт со нивните источни соседи, Андроновците. Абашевците позајмиле некои обрасци од племињата Андроновци за украсување на глинените садови. Вакви садови се пронајдени при ископувањата на гробницата Метевтамак. Во исто време, некои карактеристики карактеристични за културата на Абашевците им се пренесуваат на Андроновците. Ова ги објаснува многубројните случаи на пронаоѓање на абашевскиот метален накит во андроновските споменици.
Абашевските племиња биле претставници на индоевропската или индоиранската лингвистичка заедница. Нетурските и неугро-финските антички елементи на чувашкиот јазик се наследство од абашевските племиња.
Абашевската Култура е сродна со Фатјановската Култура не само со сличноста во обликот на орнаментот на садовите, туку и со начинот на закопување на мртвите во земјани јами, положени на под.
Постои генеалошка врска помеѓу Абашевците и Балановците и племињата од Срубна Културата.
Забележливи се совпаѓања во областите на дистрибуција на спомениците на културата на Балановците и Абашевците, орудија и украси од ист тип (бакарни копја со валани ракави, слепоочни прстени од бакар, бронзени дупчиња, висечки секири и др.), сличности. во орнаментика (поставување на шари во зони разделени со линии, заеднички елементи на орнаментот – ромб, триаголник, цик-цак, правоаголник, вертикални панели што се спуштаат на ѕидовите на садот и сл.); слични карактеристики на погребниот обред (погребување во свиткана положба во земјени јами), последователниот развој на сточарството и земјоделството итн. - сите овие паралели сосема убедливо говорат за генетските врски на Абашевците со Балановците, меѓу кои постоеле блиски културни врски.
На почетокот на формирањето на Абашевската Култура, важна улога одиграле северните групи на племињата Срубна кои се појавиле во регионот на Средна Волга во средината на II милениум п.н.е. Во Абашевските гробови е доста застапен кавкаскиот (европеиден) широколицев тип на Срубници.
Во формирањето на Абашевската Култура учествувале и локални (неолитски) елементи (проширени погребувања во некои од абашевските гробови).
Потеклото на Абашевската Култура е на Среден Днепар, каде на почетокот на II милениум п.н.е. sвоновидни, ребрести и цилиндрични садови со примеси на школки, украсени со дупчиња, шаховници и метопик, станале широко распространети.
Абашевската Култура била генетски поврзана со Јамната Културна Заедница.
Абашевските племиња не биле потомци ниту на срубните, ниту на фатјановските племиња, туку биле посебна група со уникатна култура која оставила светла трага на материјалната култура на подоцнежното финскојазично население од регионот на Волга.
Во соседството на абашевските племиња, југоисточно од нив, живееле срубните племиња, кои оставиле големи могили од степскиот тип во јужниот дел на регионот на Средна Волга. Потоа, група срубни племиња, кои се разграниле од главниот масив, се преселиле на запад и навлегле во сливот на реката Ока (Поздњаковска Култура).