Македонија под српска окупација

Член од
19 септември 2009
Мислења
5.081
Поени од реакции
4.932
Па крсната слава укажува апсолутно ништо и форми на слава има и кај некои Албанци дури. Добар изговор за јадење и пиење што народот го прифатил за време на српската средновековна држава ништо помалку ништо повеќе. Не само тоа, туку повеќето села имаат и именден и слава. Индивидуално секој си го славел именденот, а фамилијарно слави. Тоа укажува дека народот си земал најдоброто од тие што владееле со него.

Не е разводнување на дискусија кога чисто логички е дека крсна слава е остаток од српското владеење, но никаков доказ не може да биде за српско потекло на тие што славеле слави особено на народ кој има сосем мала свест за етнички припадности.
Има една книга за селото Вишени во Костурско каде што селото има и слави и имендени и човекот добро објаснување дава за српските фантазии за Српство врз основа на славење слави.
Прегледај го приврзокот 308147
Индијски свадби со исти обичаи како македонските свадби од Костурско. Сега треба овде античките да рикнат Еурека! и да покажат како тоа е остаток од Александар.

За тоа колку имало и какво народно сеќавање доволно зборува фактот што патеписците народот што живее тука не го забележале како српски, самиот тој народ се приклонил кон Егзархијата која што во секој поглед е тогаш инфериорна црква во однос на Патријаршијата, а не изнедрил ниту еден великан на српската литература или народна преродба.Ем тоа, па после ни 23 години владеење на СХС не направило Срби од нив. Да докажуваш српство на дел од Македонците можеш, дека дел од македонските словени во целост ја прифатил српската национална идеја исто е факт, но дека Македонците нешто нарочито се сметале себе си за Срби и дека ова се бугаризирани Срби кои комунистите ги одвлекоа од нивното природно српсктво е потполна глупост.

edit.


Во ред, консултирај лингивист. Имам јас еден дома славист, па некои работи вака знам :D Тоа што ти денес повеќе разбираш српски е последица на многу други фактори, но јазичната основа е нешто сосем друго. Македонскиот и српскиот немаат ниту еден заеднички белег што би можел да ги класифицира во ист јазик.
Абе другар јас ти кажувам дека еден од показателите за српстото на овие простори е крсната слава како културна заоставштина од свети сава па на даље, ти ми праќаш линк во кој некои албанци славеле слава и во кој линк ти се наведува дека тие истите некогаш биле срби кои се албанизирани во османското владеење, а слава остаанало да се слави...споменуваш патеписци, еве јас ти го споменувам Арчибалд Рајс, кој пишува за ова население по културните обичаи се несомнено срби... споменуваш не изодрила ниту еден великан на српска литература, па ке ти го споменам Анѓелко Крстиќ роден во лабуништа во 1871 кој негов внук денеска живее во Скопје и по некоја случајност го познавам лично, а кога на тоа ке ги додадам и војводите родени тука јасно ке ти е дали изродиле или не... но што и да ти наведам ти не прифаќаш, не ги прифаќаш црквите и фреските како доказ, не ги прифаќаш народните преданија за крале марко и милош обилиќ како доказ, а немаа ниту еден бугарски лик за кој е створен некаков мит но ти и тоа не прифаќаш, како ни крсните слави кои во православниот свет само кај србите ги има... така да што и да ти кажам ти пу пу тоа не важи, важи Егзархијата на која народот се „приклонуваал“ а го знаеме тоа приклонување кога една црква е од Портата допуштена а другата Патријаршијата не дозволена.
Автоматски споено мислење:

А ова е далеку пред „окупацијата“

Кумановско-кривопаланачки устанак 1878. године

Кумановски устанак је био устанак српског народа почетком 1878. године у северној Македонији, којим је покушао да ослободи област из руку Османског царства и да се уједини са Кнежевином Србијом
, која је била у рату са Турцима у то време. Са ослобођењем Ниша (31. децембра 1877./11. јануара 1878.) и Врања (20. јануара/3. фебруара1878.), побуна је била активирана са герилским борбама. Побуњеници су добијали тајну помоћ од Војске Кнежевине Србије
, иако је устанак трајао само 4 месеца, све до њеног сузбијања од стране Турака.
У ишчекивању српске војске, почетком 1878. народ кумановског и пчињског краја се, тежећи за ослобођењем, одметао на планине Козјак и Ђерман. Међутим, Арнаути су, чувши такође српске топове, почели да пљачкају српска села и тероришу српско становништво. Тако је група од 17 Арнаута упала у кућу Србина Арсе Стојковића из села Ослара. Арса је погинуо убијајући вођу банде, а цело село се убрзо узбунило, тако да ни један Арбанас није изашао из њега. Истовремено, друга арнаутска банда је напала кућу бујановачког кмета Ташка. 40 Арнаута је силовало Ташкове снаје и ћерке, док је он са синовима везан гледао срамоту. Када су се ослободили, Ташко и његови синови су узбунили Бујановац и образовали потеру. Код Челопека, Арнаути су пресренути и убијени. На збору у Куманову, народ је за вође изабрао попа Димитрија из Старог Нагоричана и Вељана Цветковића из Стрновца. Истог дана, устаници-четници су се спојили са српском војском под командом генерала Белимарковића. Читава Пчиња је устала у нади да ће се спојити са Србијом, али услед потписивања примирја између Русије и Турске, српска војска је била принуђена да стане код Ристовца. Услед успостављања границе, турски бегови, хоџе и војници су почели да се враћају, заједно са аскерима који су успоставили турску власт. Муслимански прваци су се састали на кумановском гробљу и одлучили да убију све што је српско у целом граду. Срби су, сазнавши ово, одлучили да организују отпор, на састанку у кући проте Димитрија. На састанку је написана молба кнезу Милану да се овај крај припоји Србији и да им се пошаље оружје за даљу борбу. Молба је пренета ђенералу Белимарковићу који је обећао две хиљаде пушака за устанике. Преплашени, аскери нису ни смели да изађу из тврђаве. Али, од пошиљке оружја није било ништа, а како су Срби на збору у Куманову одбили понуђену амнестију, Порта је успела да, преко великих сила спречи Србију да помогне устанак. Паралелно са Турцима, и Бугари су радили на сламању устанка. Бугари, добивши од Руса обећање да ће имати државу од Црног до Јадранског мора, слали су своје агенте како би обесхрабрили четнике, али и поколебали њихову националну свест. Рад им је био олакшан путем аутономне цркве, Егзархије, чији су свештеници и монаси говорили становништву да они нису Срби него Бугари, да ће сви њихови крајеви ући у састав Велике Бугарске итд. Срби, непоколебани, шаљу молбе кнезу Милану. Молбе су слали Срби из Охрида, Гњилана, Скопља, па и сами четници са Ђермана. Турска ипак одлучује, да угуши устанак у крви. Хафус-паша креће из Приштине ка Куманову са пет табора низама и са топовима. Како су устаници били типични герилци, тј. четници, доста их је изгинуло на Челопеку, а преостали су пребегли у Србију. Турци су спровели незапамћену одмазду, мушкарце су набијали на коље, жене силовали, а села палили. Велики број Српкиња је продат као робље, кобног 20. маја 1878.
Дана 15. јуна 1878. године, одржана је велика Народна Скупштина - Сабор у селу Зеленикову, југоисточно од Скопља, на којој је 5.000 највиђенијих народних представника Велешке, Тиквешке и Скопске нахије донело одлуку да затраже од кнеза Милана IV уједињење са матицом Србијом и да овај њихов захтев обзнани и на Берлинском конгресу који је почео 13. јуна. Меморандум о уједињењу дела Старе Србије и Маћедоније Србији садржао је 800 општинских, црквених и манастирских печата, као и 5000 потписа, отисака прстију и крстова. Нажалост овај Мемораднум није стигао до српског кнеза Милана јер је курир који га је носио био пријављен од стране локалног бугарашког учитеља турској жандармерији и 16. јуна на путу Скопље-Куманово био пресретнут. Настало је међусобно пушкарање и када му је нестало муниције, курир је покушао да уништи меморандум, успевши да прогута највећи део, пре него што је био убијен. Већина петиције је уништена, међутим османске власти су успеле да идентификују око 600 потписа, а 200 идентификованих потписника је одмах убијено, док су остали затворени и умрли у затвору. Нешто касније 50 таквих затвореника касније је ослобођено из османских затвора. И касније су из свих делова Маћедоније слане петиције на Берлинском конгресу (13. јуна - 13. јула 1878) у којима су се наводиле жеље Срба да би се Маћедонија требало ујединити са Србијом и да не припадне нити једној другој земљи, а пре свега Бугарској. Званично саопштење гласи:
Као Срби истинског и чистог порекла, најчистије и суштински српске земље ... Последњи пут преклињемо на коленима ... Да се на неки начин и на неки начин ослободимо ропства од пет векова, и уједињени са нашом земљом, Кнежевином Србијом, и да се сузе крви српских мученика исцеле како би и они постали корисни чланови европске заједнице народа и хришћанског света; не желимо да заменимо сурово турско ропство за изузетно оштрије и мрачније бугарско ропство, које ће бити горе и неподношљивије од оног код Турака које тренутно трпимо, па ће нас на крају приморати или да сами побијемо свој народ или напустити своју земљу, напустити наша света места, гробове и све оно што нам је драго ...
 

TheTrooper

Психијатриски случај
Член од
27 април 2009
Мислења
6.823
Поени од реакции
6.346
Абе другар јас ти кажувам дека еден од показателите за српстото на овие простори е крсната слава како културна заоставштина од свети сава па на даље, ти ми праќаш линк во кој некои албанци славеле слава и во кој линк ти се наведува дека тие истите некогаш биле срби кои се албанизирани во османското владеење, а слава остаанало да се слави...споменуваш патеписци, еве јас ти го споменувам Арчибалд Рајс, кој пишува за ова население по културните обичаи се несомнено срби... споменуваш не изодрила ниту еден великан на српска литература, па ке ти го споменам Анѓелко Крстиќ роден во лабуништа во 1871 кој негов внук денеска живее во Скопје и по некоја случајност го познавам лично, а кога на тоа ке ги додадам и војводите родени тука јасно ке ти е дали изродиле или не...
Уххххх. Арчибалд Рајс кој е пратен од српската влада и тек во сред 20ти век пишува пропагандни памфлети во корист на Србија.
Јас ти зборам за Евли Челебија, Хаџи Калфа, Лоренцо Бернардо, вон Хан, Виктор Григоревич, Вилијам Лиик итн. кои сите пишуваат детални записи од Македонија уште во времето пред бугарската Егзархија и без агенди. Не само тоа, туку првите тројца се од 15-17 век, другите од првата половина на 19ти век. За волја на вистината Евлија спомнува и Срби во Македонија, но само неколку пати и само при опишување на градовите што не е неочекувано со оглед на тоа дека и Македонија и Србија и Бугарија се со векови заедно во Османската Империја и народ не стоел во место. Линкот со албанците е показател дека славата не е доказ за српство. Доказ за српско влијание или за неколку асимилирани Срби, но мнозинството не се асимилира во малцинствтото. Процесот е секогаш без исклучок обратен, но тоа не значи дека некакво малцинство или држава не можат да остават одредени свои белези и да се прошират истите на луѓе кои немаат допир со нив.
За 200-300 години донер уште ќе се крка на велико во Германија, но Турци чисто се сомневам дека ќе има во голем број. Донерот веќе им е дел од домашната кујна и на 65 милиони Германци кои допирна точка немаат со Турците.

Кога станува за литературни великани, Анѓелко Крстиќ е толку голем што српската википедија му има посветено цели 5-6 реченици и напишал тек неколку романи. Спореди тоа со Григор Прличев, браќа Миладиови, Димитар Талев, Марко Цепенков, Кузман Шапкарев, Чернодрински, Жинзифов, Хаџи Константинов -Џинот па дури и пораните од типот на Крчовски и Пејчиновиќ, Паисиј Хилендарски кои бугарската литература и историографија ги смета за едни од најголемите. Анѓелко Крстиќ и Коста Абраш се единствените, а и тие двајца се творци тек од 20ти век.
Погледни колку имиња има. Да, сигурно листава е малку напумпана и натегната, но пак се работи за десетици писатели кои се во најмала рака со Анѓелко Крстиќ.

Да мериш патлак кога станува збор за црковни, литературни, воени дејци и револуционери со тоа што Бугарите го сметаат како свое во Македонија е како да се мериш со Мандинго. Можеби не си за жалење, ама делуваш како детенце во споредба со него.


но што и да ти наведам ти не прифаќаш, не ги прифаќаш црквите и фреските како доказ, не ги прифаќаш народните преданија за крале марко и милош обилиќ како доказ, а немаа ниту еден бугарски лик за кој е створен некаков мит но ти и тоа не прифаќаш, како ни крсните слави кои во православниот свет само кај србите ги има... така да што и да ти кажам ти пу пу тоа не важи, важи Егзархијата на која народот се „приклонуваал“ а го знаеме тоа приклонување кога една црква е од Портата допуштена а другата Патријаршијата не дозволена.
Јас логички се прашувам, ако имало толку такво народно сеќавање и слава (што веќе утврдивме дека е екстремно лабав начин да се се смета етничко потекло) како тоа една нова и непризнаена црква како Егзархијата собира 93% и 97% од домаќинствата во македонските епархии? Патријаршијата во Македонија не е забранета. Не само што не е забранета, Егзарјихата е таа што мора да се докажува на плебесцит за да и биде дозволено да постои и стапува во Македонија неколку години после нејзиното формирање. Така што тоа што го тврдиш е обична лага или последица на непознавање на фактите.

Е сега, пак останува прашањето како тоа една веќе етаблирана држава не успева никако да се наметне, а некакви си Бугари тука прават тотален бум? Знаеш како? Така што тие доаѓаат од внатре. Без бугарска држава, без надворешни фигурни да бидат инсталирани. Егзархијата и преродбата и борбата за нејзино формирање започнува во Македонија, а ако тоа биле такви Срби како што сакаш да прикажеш многу е чудно. Кога Паисиј 1762, кој се смета татко за бугарската преродба ја пишува историја Славјано-блгарска тој дури и е замонашен во српски манастир. Кога Пејчиновиќ за кој постојат индикации дека можеби бил и Србин пишува на скопско-тетовски пишува дека тоа е блгарски. Крчовски пишува на простешиј език блгарски. 1829 година Скопјани пишуваат барање и бараат блгарски владика. Првата бугарска црковна општина формирана некогаш е скопската. Во Македонија пред Егзархијата да проработи постојат 163 бугарски училишта. До балканските војни во Македонија има 641 егзархијско училиште и 761 црква.



edit.
Сума сумарум. Српско влијание и Срби во Македонија имало и ќе има. Е сега тоа што ти сакаш да докажеш дека тоа е некакво доминантно чувство кое магично го снемало е многу лабаво. Да, Срби се населувале, дали како дел од српската држава за време на нејзиното кратко постоење, дали за време на Османците или после за време на Југославиите тоа не е спорно. Побогу, посла села во западна Македонија имаат по некој род со потекло од православни Албанци, а не пак Срби. Исто така е факт дека тие доселеници секогаш биле мало малцинство кое се претопувало во мнозиснтвото кои не биле Срби, но оставале свој траг врз културниот живот на народот. Факт што после тоа дава одредена плодна почва за српските национални пропаганди, но поради фактот што тоа чувство никогаш не било доминантно имаш Егзархија и бугарски инситуции и организации кои во целост доминираат. Дури и гркоманите и Цариградската патријаршија кои се многу силни на југ имаат повеќе следбеници и посилно влијание од српското во Македонија.
 
Последно уредено:
Член од
8 ноември 2008
Мислења
2.172
Поени од реакции
1.265
Брат после тресењето на зелената дека Бугарите не биле народ а националност и од ко разгледав кој ја турка таа теорија дека на времето “бугар” било просто така генерички термин за не-грк, ти си во тим шизофренија
Бугарите ги немаат основни предуслови за да бидат народ. Немаат автентично ништо свое туку најчесто присвојувано од Македонците. Немате автентични етнички карактеристики и нацијата ви е изградена после формирањето на држава со несреќно одбраното име “Бугарија“. Кои етнички карактеристики ги имате од Бугарите? Ниедни!!! Имате етнички Македонски карактеристики, ама не се викате Македонија. Барем да се викавте Тракија, Мизија - ќе имаше некаква логика. Вака - вие сте нација, а не народ.
Автоматски споено мислење:

Славата не е српска. Прво христијанството се појавило во Македонија, а дури после кај другите. Закачката во тоа е што славата не е ниту христијански обичај. Тоа е остаток од антички времиња кога секоја куќа си имала Бог(ови) заштитници на домот - Лари и Пенати (Пенати биле заштитници на храната (оставата со храна), а Ларите биле заштитници на домот). Ларите покрај заштитници на одредено семејство, како што се ширело семејството така и повеќе семејства го славеле одредениот Лар, дури тоа се прошурувало на цели одредени заедници па така и денес во Македонија имаме таканаречени “селски слави“, или ако одредено село се споило или со бракови се измешало со друго село имаме и по две слави во едно село.
Покрај тоа, и домаќинот, главата на фамилијата (Pater familias) имал свој заштитник (Genius). Заштитник на домашното огниште била Веста.
И тоа, овие Богови заштитници постоеле уште пред основањето на Рим, значи се многу постари.
Христијанството едноставно само се прилагодило кон старите обичаи и ги заменило тие Божества со свои светци.
 
Последно уредено:
Член од
18 јуни 2021
Мислења
267
Поени од реакции
564
Бугарите ги немаат основни предуслови за да бидат народ. Немаат автентично ништо свое туку најчесто присвојувано од Македонците. Немате автентични етнички карактеристики и нацијата ви е изградена после формирањето на држава со несреќно одбраното име “Бугарија“. Кои етнички карактеристики ги имате од Бугарите? Ниедни!!! Имате етнички Македонски карактеристики, ама не се викате Македонија. Барем да се викавте Тракија, Мизија - ќе имаше некаква логика. Вака - вие сте нација, а не народ.
Автоматски споено мислење:

Славата не е српска. Прво христијанството се појавило во Македонија, а дури после кај другите. Закачката во тоа е што славата не е ниту христијански обичај. Тоа е остаток од антички времиња кога секоја куќа си имала Бог(ови) заштитници на домот - Лари и Пенати (Пенати биле заштитници на храната (оставата со храна), а Ларите биле заштитници на домот). Ларите покрај заштитници на одредено семејство, како што се ширело семејството така и повеќе семејства го славеле одредениот Лар, дури тоа се прошурувало на цели одредени заедници па така и денес во Македонија имаме таканаречени “селски слави“, или ако одредено село се споило или со бракови се измешало со друго село имаме и по две слави во едно село.
Покрај тоа, и домаќинот, главата на фамилијата (Pater familias) имал свој заштитник (Genius). Заштитник на домашното огниште била Веста.
И тоа, овие Богови заштитници постоеле уште пред основањето на Рим, значи се многу постари.
Христијанството едноставно само се прилагодило кон старите обичаи и ги заменило тие Божества со свои светци.
Имаш многу површно разбирање на историјата и многу симплистичко разбирање на концептите како народност, етникум етц. Единствено нешто во кое се согласуваме е дека зборот бугар/бугари е грд како пес.

Но ако одиме со остатокот од твојата теорија тогаш Русите се исто измислен народ затоа што терминот Рус доаѓа од викинггшките/варангијските владеечки класи кои ги формиле првите државни структури и владееле над источно славјанското мнозинство. Разбираш сега колку е глупа теоријата?

Тоа што го наследиле и изградиле врз името на средновековните владеечки класи не ги прави ништо помалку автентични.

Инаку да несреќно и грдо ко пес им е името, во некоја алтернативна историја бугарите/македонците би ги викал просто Склавени а државната формација Склавинија, но тоа е веќе фан фикшн.

Не сум многу информиран на темата но за разлика од пример Србите и Хрватите, Македонците/Бугарите доаѓаат во поран бран на миграции и немале доволно кохезивен племенски идентитет затоа што биле колекција на многу и мали племиња па затоа не останало некое име од специфично племе. Додека Србите/Хрватите доаѓаат во втор бран преку разорувањето на панонскиот регион од Аварите, и доаѓаат како две огромни веќе формирани племиња.
 
Член од
19 септември 2009
Мислења
5.081
Поени од реакции
4.932
Уххххх. Арчибалд Рајс кој е пратен од српската влада и тек во сред 20ти век пишува пропагандни памфлети во корист на Србија.
Јас ти зборам за Евли Челебија, Хаџи Калфа, Лоренцо Бернардо, вон Хан, Виктор Григоревич, Вилијам Лиик итн. кои сите пишуваат детални записи од Македонија уште во времето пред бугарската Егзархија и без агенди
Како што претпоставив овие српските се плтени и не се важат, али се важат овие кои и тие спомнуваат срби.
Линкот со албанците е показател дека славата не е доказ за српство. Доказ за српско влијание или за неколку асимилирани Срби, но мнозинството не се асимилира во малцинствтото.
Линкот со албанци кој го постираше убаво пишува дека тоа некогаш биле срби кои сега се албанизирани, толку.
За 200-300 години донер уште ќе се крка на велико во Германија, но Турци чисто се сомневам дека ќе има во голем број. Донерот веќе им е дел од домашната кујна и на 65 милиони Германци кои допирна точка немаат со Турците.
Мешаш баби и жаби, со рецепт за јадење и културно наследство... еве можеш да споредуваш на тој начин со свадбу и ден денеска се 99% слични, а порано во потполност, очигледно не разликуваш културно наследство од рецепт за храна.
Џинот па дури и пораните од типот на Крчовски и Пејчиновиќ, Паисиј Хилендарски кои бугарската литература и историографија ги смета за едни од најголемите. Анѓелко Крстиќ и Коста Абраш се единствените, а и тие двајца се творци тек од 20ти век.
за овие наајде да ми зборуваш, па погледни у го името само Хилендарски и се е ти е јасно, за Пејчиновиќ не сакам да коментираам и тукаа и е јасно,а тоаа што бугарскаа ни мње ни више википедија ги својата е друга работа, мее потсеќа ситуацијава со Хрвативе и Тесла и кај нив на википедија е Хрват, а во меѓу време усташите му ја имат истребено цела фамилија.
а мериш патлак кога станува збор за црковни, литературни, воени дејци и револуционери со тоа што Бугарите го сметаат како свое во Македонија е како да се мериш со Мандинго. Можеби не си за жалење, ама делуваш како детенце во споредба со него.
Ти си во најмала рака смешен бе другар, јас ти набројувам се што е српско и што го карактеризира овој народ како срби ти н тоа возвраќаш со тоа не се важи, бугарите имаат повеќе, а ми постираш линкови од википедија и линкови каде што за крснаата слава кажува дека некои срби што биле албанизирани им останал обичајот како слава, а да не зборуваме за фрески каде што бугарските великани се минорни а акааде во секоја друга црква ги има ликовите насликани почни од Стефан Немања, Цар Душан, Краљ Милутин, Вукашин и Угљеша Мрњавчевиќ, Јован Оливер, Цар Лазар... а во последно време дури и имаме тренд на прекречување на имињата на овие средновековни владетели па дури и имаше кривични пријави, али тоа е друга тема... нема да ме чуди сега да ми реплецираш и за Цар Душан дека бил Бугар бидејќи мајка му била Бугарка.
Јас логички се прашувам, ако имало толку такво народно сеќавање и слава (што веќе утврдивме дека е екстремно лабав начин да се се смета етничко потекло) како тоа една нова и непризнаена црква како Егзархијата собира 93% и 97% од домаќинствата во македонските епархии? Патријаршијата во Македонија не е забранета. Не само што не е забранета, Егзарјихата е таа што мора да се докажува на плебесцит за да и биде дозволено да постои и стапува во Македонија неколку години после нејзиното формирање. Така што тоа што го тврдиш е обична лага или последица на непознавање на фактите.
Ниту е непризнаена ниту забранета, туку во тогашните политичкки прилики со притисок на Русија, Портата со ферман ја фаворизира Егзархијата, за сметка на Патријаршијата и тоа сум сигурен дека го знааеш... но ако се логички прашуваш кажи ми зошто повеќе од 800 фамилији пред Куманаовски устанак потпишуваат барање до делегатите на Берлински конгрес за приклучување на тој реон према Србија, знаеш и за Брсјачки устанак... па потоа почни логички да се прашуваш зошто на фреските ги имааш Српски великани, аа не Бугарски ханови, зошто народот ствара и врз основа на тие митови опстојува како за Краљевиќ Маарко и Милош Обилиќ, а не за Цар Борис и Хан Аспарух, па потоа логички почни да се прашуваш зошто дури и во турско останало да се слави крсна слава како обичај, а кој обичај потекнува од средниот век од Свети Сава па на даље, а е присутеен само кај Србите од целиот православен свет и не прави смешни споредби со рецепти за храна.
Е сега, пак останува прашањето како тоа една веќе етаблирана држава не успева никако да се наметне, а некакви си Бугари тука прават тотален бум? Знаеш како? Така што тие доаѓаат од внатре. Без бугарска држава, без надворешни фигурни да бидат инсталирани. Егзархијата и преродбата и борбата за нејзино формирање започнува во Македонија, а ако тоа биле такви Срби како што сакаш да прикажеш многу е чудно. Кога Паисиј 1762, кој се смета татко за бугарската преродба ја пишува историја Славјано-блгарска тој дури и е замонашен во српски манастир. Кога Пејчиновиќ за кој постојат индикации дека можеби бил и Србин пишува на скопско-тетовски пишува дека тоа е блгарски. Крчовски пишува на простешиј език блгарски. 1829 година Скопјани пишуваат барање и бараат блгарски владика. Првата бугарска црковна општина формирана некогаш е скопската. Во Македонија пред Егзархијата да проработи постојат 163 бугарски училишта. До балканските војни во Македонија има 641 егзархијско училиште и 761 црква.
Одговорот ти е погоре, со Русите.
Сума сумарум. Српско влијание и Срби во Македонија имало и ќе има. Е сега тоа што ти сакаш да докажеш дека тоа е некакво доминантно чувство кое магично го снемало е многу лабаво. Да, Срби се населувале, дали како дел од српската држава за време на нејзиното кратко постоење, дали за време на Османците или после за време на Југославиите тоа не е спорно. Побогу, посла села во западна Македонија имаат по некој род со потекло од православни Албанци, а не пак Срби. Исто така е факт дека тие доселеници секогаш биле мало малцинство кое се претопувало во мнозиснтвото кои не биле Срби, но оставале свој траг врз културниот живот на народот. Факт што после тоа дава одредена плодна почва за српските национални пропаганди, но поради фактот што тоа чувство никогаш не било доминантно имаш Егзархија и бугарски инситуции и организации кои во целост доминираат. Дури и гркоманите и Цариградската патријаршија кои се многу силни на југ имаат повеќе следбеници и посилно влијание од српското во Македонија.
Е сеега имало срби ама биле малцинство и се претопувале во бугари... аа културните обичаи ги задржале... а притоа имааш устанци, воени судири и конфликти баш со бугарите, а тие што се судирале со нив се претстауввале како срби... малку не логично.
 

TheTrooper

Психијатриски случај
Член од
27 април 2009
Мислења
6.823
Поени од реакции
6.346
Како што претпоставив овие српските се плтени и не се важат, али се важат овие кои и тие спомнуваат срби.
Па Арчибалд Рајс го ангажира владата на Србија/Југославија. Тоа е факт. Другите слободно прогуглај си ги. Чудно ако народот бил српски како не им текнало да ги спомнат туку се Бугари.
Линкот со албанци кој го постираше убаво пишува дека тоа некогаш биле срби кои сега се албанизирани, толку.
Асимилацијата е малцинството се топи во мнозинството. Така имаш Албанци со далечен предок Србин смешан со Албанци што славеле слави.
Мешаш баби и жаби, со рецепт за јадење и културно наследство... еве можеш да споредуваш на тој начин со свадбу и ден денеска се 99% слични, а порано во потполност, очигледно не разликуваш културно наследство од рецепт за храна.
Храната е дел од културата. Примерите и со мартикната и со храната и се ги користам да ти кажам колку тие обичаии се лабави и колку лесно се прифаќаат/отфрлаат. Донерот е веќе дел од германската култура колку што е вурстот. Затоа и имаш сега проблем и судир со реалноста бидејќи пробуваш со националистичка реторика од 19ти век која што е обична митоманија да браниш неодбранливото.

за овие наајде да ми зборуваш, па погледни у го името само Хилендарски и се е ти е јасно, за Пејчиновиќ не сакам да коментираам и тукаа и е јасно,а тоаа што бугарскаа ни мње ни више википедија ги својата е друга работа, мее потсеќа ситуацијава со Хрвативе и Тесла и кај нив на википедија е Хрват, а во меѓу време усташите му ја имат истребено цела фамилија.
Гледаш ли колку немаш познавања туку само што си прочитал од некој од србин.инфо тип на сајт? Прочитај што правел и што пишувал Паисиј, па кажи ми бајки колку бил Србин.
Намерно му го спомнав Хилендарски името и дека бил во Хилендар затоа што тоа не покажува ништо. Во конкретниот период кога Паисиј е во манастирот грото монаси во тој манастир не се Срби иако е номинално српски манастир. Братот негов е игумен, другиот брат негов е ктитор и дарител и на Зографскиот и Хилендарскиот манастир. Самиот Паисиј е монах и во Зографскиот манастир во дел од својот живот. Затоа е значаен Паисиј бидејќи е првиот кој го става етничкото пред религиозното и го напушта Хиландар за да оди и да ја шири „Историја Славјано-блгарска“. Пред тоа, а богами и доста и после тоа на сите под турско им е поважно дали си христијанин или муслиман. Затоа и се нарекува периодот од 18-19 век како период на национална преродба.


Ти си во најмала рака смешен бе другар, јас ти набројувам се што е српско и што го карактеризира овој народ како срби ти н тоа возвраќаш со тоа не се важи, бугарите имаат повеќе, а ми постираш линкови од википедија и линкови каде што за крснаата слава кажува дека некои срби што биле албанизирани им останал обичајот како слава, а да не зборуваме за фрески каде што бугарските великани се минорни а акааде во секоја друга црква ги има ликовите насликани почни од Стефан Немања, Цар Душан, Краљ Милутин, Вукашин и Угљеша Мрњавчевиќ, Јован Оливер, Цар Лазар... а во последно време дури и имаме тренд на прекречување на имињата на овие средновековни владетели па дури и имаше кривични пријави, али тоа е друга тема... нема да ме чуди сега да ми реплецираш и за Цар Душан дека бил Бугар бидејќи мајка му била Бугарка.
Јас сум смешен, а со лабав обичај ми докажуваш српство и некакви икони и фрески какви се пресликуваат и шкртаат цело време. Што мислиш нема фреска од Борис? Нема фрески од византиски владетели и светци? Дали со цел памет сакаш да кажеш дека бидејќи има еден куп нацртани византиски ликови Македонците се всушност Грци?
Најстарите цркви ти се остатоци од бугарско. Најстарата икона во Македонија пронајден е од тој период, најстарите манастири исто. Повеќето цркви тука српски се на места каде што веќе имало претходно постара бугарска или најчесто византијска црква.

Дали си ти свесен дека прв пат Срби на територија на Македонија стапуваат 1190та година и остануваат 1 година само? Што било тука, празна пустелија немало народ? Како тоа првото во континуитет владеење на српската држава во Македонија почнува тек 1283? Тоа се цели 450 години после воспоставувањето на бугарската држава во Македонија и 600 години после првата српска држава.
Дали си свесен дека покрстувањето на словените тогаш направено? Климент, Наум, Горазд, Ангелариј, Охридската книжевна школа ? Болјарите, востанието на Петар Делјан, востанието на Каваханот Георги Војтех? Гробовите на бугарските цареви (4 цареви се погребани на територија на Македонија), родното место на Константин Тих Асен итн. итн

Ниту е непризнаена ниту забранета, туку во тогашните политичкки прилики со притисок на Русија, Портата со ферман ја фаворизира Егзархијата, за сметка на Патријаршијата и тоа сум сигурен дека го знааеш... но ако се логички прашуваш кажи ми зошто повеќе од 800 фамилији пред Куманаовски устанак потпишуваат барање до делегатите на Берлински конгрес за приклучување на тој реон према Србија, знаеш и за Брсјачки устанак... па потоа почни логички да се прашуваш зошто на фреските ги имааш Српски великани, аа не Бугарски ханови, зошто народот ствара и врз основа на тие митови опстојува како за Краљевиќ Маарко и Милош Обилиќ, а не за Цар Борис и Хан Аспарух, па потоа логички почни да се прашуваш зошто дури и во турско останало да се слави крсна слава како обичај, а кој обичај потекнува од средниот век од Свети Сава па на даље, а е присутеен само кај Србите од целиот православен свет и не прави смешни споредби со рецепти за храна.
Јас сум го читал ферманот. Тој ферман не ја опфаќа Македонија, само делот што е денес Пиринска Македонија и делови од источна РСМ. Најголемиот дел од Вардарска и скоро цела Егејска остануваат надвор од границите на Егзархијата од ферманот 1870та.
Ферманот предвидува дека 2/3 од населението во другите Епархии мора да се изјасни за Егзархијата да биде и таа приклучена. Турците со претставници на Егзархијата и Патријаршијата спроведуваат плебесцит каде што по 9-10.000 фамилии (што во просек тогаш е 5-10-15 души од фамилија) во секоја од Епархиите се изјаснува за Егзархијата. Егејска Македонија на пример никогаш нема таков плебесцит и не вклучена во рамките на Егзрхијата, но е дозволено да работи таму. Не е дозволено да се организира плебесцит таму како казна за 1878.
Инаку самата Егзархија после почетното „фаворизирање“ од страна на Турците 1878 година губи секаква поддршка и со секој настан како тие од 1885та, 1903та или 1908ма настанува бран на протерување на егзархјиските учители и свештеници и затворање на цркви и учулишта.

Само замисли си пред создавањето на Егзархијата во Македонија има 161 бугарско училиште. Моите претци 1854 година побарале такво да се отвори во нивното село.




Одговорот ти е погоре, со Русите.

Е сеега имало срби ама биле малцинство и се претопувале во бугари... аа културните обичаи ги задржале... а притоа имааш устанци, воени судири и конфликти баш со бугарите, а тие што се судирале со нив се претстауввале како срби... малку не логично.
На се што немаш објаснување - Русите биле. Ја мајката, изгледа Русите пратија неколку илјади доброволци од Македонија само во 1885та да се борат против Србија, да не зборуваме за се останато.
 
Последно уредено:
Член од
8 ноември 2008
Мислења
2.172
Поени од реакции
1.265
Имаш многу површно разбирање на историјата и многу симплистичко разбирање на концептите како народност, етникум етц. Единствено нешто во кое се согласуваме е дека зборот бугар/бугари е грд како пес.

Но ако одиме со остатокот од твојата теорија тогаш Русите се исто измислен народ затоа што терминот Рус доаѓа од викинггшките/варангијските владеечки класи кои ги формиле првите државни структури и владееле над источно славјанското мнозинство. Разбираш сега колку е глупа теоријата?

Тоа што го наследиле и изградиле врз името на средновековните владеечки класи не ги прави ништо помалку автентични.

Инаку да несреќно и грдо ко пес им е името, во некоја алтернативна историја бугарите/македонците би ги викал просто Склавени а државната формација Склавинија, но тоа е веќе фан фикшн.

Не сум многу информиран на темата но за разлика од пример Србите и Хрватите, Македонците/Бугарите доаѓаат во поран бран на миграции и немале доволно кохезивен племенски идентитет затоа што биле колекција на многу и мали племиња па затоа не останало некое име од специфично племе. Додека Србите/Хрватите доаѓаат во втор бран преку разорувањето на панонскиот регион од Аварите, и доаѓаат како две огромни веќе формирани племиња.
Прво имаш стандардно учебничко сваќање на историјата. Сигурен си дека терминот “Рус“ има Варјашко потекло? И дека имало преселба на Словените?
И двете ТЕОРИИ се толку џвакани што дури се невкусни. А се крајно без докази.
 
Член од
12 јули 2018
Мислења
1.488
Поени од реакции
4.717
Како и секогаш најжестоките негатори на се' што е македонско се самите Македонци-србоманите, побугарчените, гркоманите и погрчените во грција се тие кои најмногу викаат против Македонија на протести, a се од Егејска Македонија и со македонски предци. Во време на ВМРО се знаеше лекот за ваквите, им се пушташе Ќосето и завршуваа со јазикот надвор. Страшно ни е потребен нов Ќосе за 21 ви век. За жал единствениот способен за таа улога и за чистење на вакви ѓубриња е во затвор со дружината.
 
Член од
26 јануари 2009
Мислења
11.617
Поени од реакции
18.086
Бугараш бил Ќосето, ова му е пристапница во македоно-одринското отполченско здружение, каде очигледно сам си пишал дека е Бугарин

1632854309289.png

по Балканските војни си оди во Бугарија, Благоевград, каде и починал.
 
Член од
18 јуни 2021
Мислења
267
Поени од реакции
564
Прво имаш стандардно учебничко сваќање на историјата. Сигурен си дека терминот “Рус“ има Варјашко потекло? И дека имало преселба на Словените?
И двете ТЕОРИИ се толку џвакани што дури се невкусни. А се крајно без докази.
Е тука веќе на ѕид наидуваме. Другар историја се толкува со консензус базиран на достапни материјални докази а не шизофренични, националистички бабини деветини.

Ако не си спремен да веруваш во материјалните докази, тогаш оди назад во алтернативната реалност што ти ја илустрирав некој пост наназад.
 

TheTrooper

Психијатриски случај
Член од
27 април 2009
Мислења
6.823
Поени од реакции
6.346
Бугараш бил Ќосето, ова му е пристапница во македоно-одринското отполченско здружение, каде очигледно сам си пишал дека е Бугарин

Прегледај го приврзокот 308411

по Балканските војни си оди во Бугарија, Благоевград, каде и починал.
Ќосето има и спомени кои го моментов ги читам ако некого го интересира. Не е бил некој идеалист или револуционер од убедување. Сплет на околности и 2-3 убиства го носат на ист пат со Даме Груев и Татарчев во Солун каде што станува машина за убивање и го убива и својот брат кој е донесен од Турците да го идентификуваат затоа што го бараат за убиство во Велес.


Апропо дискусијата за Егзархијата, мал извадок за тоа што правел Ќосето по таа работа.
1632859235022.png
Спремајќи се да го убие србоманот Пејчиновиќ од Струга, кој го убил учителот од Бугарија Христо Ганов и го ранил тешко Иван Гарванов, агитирал за бугарски школи. ВМОРО му наредува за одмазда да го убијат Пејчиновиќ кој е директор на српското школо во Солун. Наредено му е да го испланира тоа добро, па макар и требало долго време. Затоа Ќосето ги обиколувал селата околу Солун да агитира за бугарски училишта, а во исто време да ги запознае селата и да создаде јатаци.
 
Член од
19 септември 2009
Мислења
5.081
Поени од реакции
4.932
Па Арчибалд Рајс го ангажира владата на Србија/Југославија. Тоа е факт. Другите слободно прогуглај си ги. Чудно ако народот бил српски како не им текнало да ги спомнат туку се Бугари.
Арчибаалд Рајс е Швајцарски форензичар повикан да ги истражи злосторствата од први светски рат, толку... тој се после тоа привржува до српскиот народ и војска и како таков повеќе има критики кон српската власт отколку пофаалби, но за населението во ослободената Стара Србија каако што сам забележувал објаснува дека по обичаи, народни преданија, култура истите се Срби, но до толку онеписменети што националната свест не име развиена.
Асимилацијата е малцинството се топи во мнозинството. Така имаш Албанци со далечен предок Србин смешан со Албанци што славеле слави.
ај препрочитај си го линкот што сам го постираа...
раната е дел од културата. Примерите и со мартикната и со храната и се ги користам да ти кажам колку тие обичаии се лабави и колку лесно се прифаќаат/отфрлаат. Донерот е веќе дел од германската култура колку што е вурстот. Затоа и имаш сега проблем и судир со реалноста бидејќи пробуваш со националистичка реторика од 19ти век која што е обична митоманија да браниш неодбранливото.
Храната е дел од култура, но од конкретна национална култура, славите надополнети со обичааи, народни верувања, митови, цркви, споменици се факти врз кои се засноваат одредени докази... и да донерот не е дел од гермаанскта култура, донерот е дел од турската култура, а кој што го јадат и швабите, како што и биг мекот не е дел од никква европска култура а во повеќето европски земји се служи и продава како бренд, исто по таа анологија и за кока кола важи.
ледаш ли колку немаш познавања туку само што си прочитал од некој од србин.инфо тип на сајт? Прочитај што правел и што пишувал Паисиј, па кажи ми бајки колку бил Србин.
од сајт кој ти го постираш и сга ја сум читаал од таму.
Намерно му го спомнав Хилендарски името и дека бил во Хилендар затоа што тоа не покажува ништо. Во конкретниот период кога Паисиј е во манастирот грото монаси во тој манастир не се Срби иако е номинално српски манастир. Братот негов е игумен, другиот брат негов е ктитор и дарител и на Зографскиот и Хилендарскиот манастир. Самиот Паисиј е монах и во Зографскиот манастир во дел од својот живот. Затоа е значаен Паисиј бидејќи е првиот кој го става етничкото пред религиозното и го напушта Хиландар за да оди и да ја шири „Историја Славјано-блгарска“. Пред тоа, а богами и доста и после тоа на сите под турско им е поважно дали си христијанин или муслиман. Затоа и се нарекува периодот од 18-19 век како период на национална преродба.
и каде тоа е ширена, пак ке прашам зошто народот нема создадено некое верување или мит за некој бугарски херој како Обилиќ или Марко.
Јас сум смешен, а со лабав обичај ми докажуваш српство и некакви икони и фрески какви се пресликуваат и шкртаат цело време.
тоа да, во 21 век во Јоаким Осоговски Цар Лазар и Краљ Милутин беа преименувани, па следуваа кривични пријави па пак ги вратија.
Што мислиш нема фреска од Борис? Нема фрески од византиски владетели и светци? Дали со цел памет сакаш да кажеш дека бидејќи има еден куп нацртани византиски ликови Македонците се всушност Грци?
не.
Најстарите цркви ти се остатоци од бугарско. Најстарата икона во Македонија пронајден е од тој период, најстарите манастири исто. Повеќето цркви тука српски се на места каде што веќе имало претходно постара бугарска или најчесто византијска црква.
углавно византиска, бугарска ретко.
Дали си свесен дека покрстувањето на словените тогаш направено? Климент, Наум, Горазд, Ангелариј, Охридската книжевна школа ? Болјарите, востанието на Петар Делјан, востанието на Каваханот Георги Војтех? Гробовите на бугарските цареви (4 цареви се погребани на територија на Македонија), родното место на Константин Тих Асен итн. итн
и замисли никој не ги памти во народните преданија, колку што знам ниту пак ги има колку што знам по фрески во цркви и манастири кое за тоа време било нормално ктиторот или владетелот да се наслика, си се запрашал зошто?
Јас сум го читал ферманот. Тој ферман не ја опфаќа Македонија, само делот што е денес Пиринска Македонија и делови од источна РСМ. Најголемиот дел од Вардарска и скоро цела Егејска остануваат надвор од границите на Егзархијата од ферманот 1870та.
Ферманот предвидува дека 2/3 од населението во другите Епархии мора да се изјасни за Егзархијата да биде и таа приклучена. Турците со претставници на Егзархијата и Патријаршијата спроведуваат плебесцит каде што по 9-10.000 фамилии (што во просек тогаш е 5-10-15 души од фамилија) во секоја од Епархиите се изјаснува за Егзархијата. Егејска Македонија на пример никогаш нема таков плебесцит и не вклучена во рамките на Егзрхијата, но е дозволено да работи таму. Не е дозволено да се организира плебесцит таму како казна за 1878.
Инаку самата Егзархија после почетното „фаворизирање“ од страна на Турците 1878 година губи секаква поддршка и со секој настан како тие од 1885та, 1903та или 1908ма настанува бран на протерување на егзархјиските учители и свештеници и затворање на цркви и учулишта.

Само замисли си пред создавањето на Егзархијата во Македонија има 161 бугарско училиште. Моите претци 1854 година побарале такво да се отвори во нивното село.
Ах сега имало ферман а пред тоа не се спомнуваше, па тој ферман д не ваажел за вардарска македонија, па имало референдум во тоа време на демокраатски начин, дали сма веруваш во тоа што го пишуваш во тоа време неко дозволил демократски референдум да се изјаснуваат луѓето за која црква се, а не како те попишат така ти е... па за да потоаа султаанот каже се заебав пу пу не важи... во цел кумаановски крај од кумааново до крива паланка има изјаснето преку 800 фамилији за приклучување кон кнежевина србија, меѓу кои биле еи моите предци... он ми кажува фамилијата му барала бугаркси да учи.
На се што немаш објаснување - Русите биле. Ја мајката, изгледа Русите пратија неколку илјади доброволци од Македонија само во 1885та да се борат против Србија, да не зборуваме за се останато.
Е сега да ми кажеш уште дека и за Сан Стефано, Русите немале никакво влијание, туку јуначкиот Бугарски народ сам го издејствувал... сфаашта, на се што нее ти одговара тоа да ти било лабав доказ, па Султанот дал ферман па се преедомислил, па референдум да ти имало во 19 век, па сее што не прочитав од тебе, а верував повеќе во квалитетна дискусија со лик како што си ти, но ме разочара.
Автоматски споено мислење:

Како и секогаш најжестоките негатори на се' што е македонско се самите Македонци-србоманите, побугарчените, гркоманите и погрчените во грција се тие кои најмногу викаат против Македонија на протести, a се од Егејска Македонија и со македонски предци. Во време на ВМРО се знаеше лекот за ваквите, им се пушташе Ќосето и завршуваа со јазикот надвор. Страшно ни е потребен нов Ќосе за 21 ви век. За жал единствениот способен за таа улога и за чистење на вакви ѓубриња е во затвор со дружината.
Трупер не е побугарчен, колку што памтам истиот е Хрват и сега ете ти беља и Хрвативе не ве сакаат, пуштај Мијалков од затвор да објави рат на Загреб... :)
Автоматски споено мислење:

Бугараш бил Ќосето, ова му е пристапница во македоно-одринското отполченско здружение, каде очигледно сам си пишал дека е Бугарин

Прегледај го приврзокот 308411

по Балканските војни си оди во Бугарија, Благоевград, каде и починал.
Ама како, неели Грујо и Мијалков кажаа дека е Македонски Џејмс Бонд.
Автоматски споено мислење:

Спремајќи се да го убие србоманот Пејчиновиќ од Струга, кој го убил учителот од Бугарија Христо Ганов и го ранил тешко Иван Гарванов, агитирал за бугарски школи. ВМОРО му наредува за одмазда да го убијат Пејчиновиќ кој е директор на српското школо во Солун. Наредено му е да го испланира тоа добро, па макар и требало долго време. Затоа Ќосето ги обиколувал селата околу Солун да агитира за бугарски училишта, а во исто време да ги запознае селата и да создаде јатаци.
Да бе тој е србомаан а овој ее чист Бугарин... инаку за овој истиот Пејчиновиќ правиме муабет што го спомна и во претходниот пост или е некој друг, бидејќи мислам дека и не живееле во ист период?
 
Последно уредено:
Член од
26 јануари 2009
Мислења
11.617
Поени од реакции
18.086
Ама како, неели Грујо и Мијалков кажаа дека е Македонски Џејмс Бонд.
Автоматски споено мислење:


Да бе тој е србомаан а овој ее чист Бугарин... инаку за овој истиот Пејчиновиќ правиме муабет што го спомна и во претходниот пост или е некој друг, бидејќи мислам дека и не живееле во ист период?
Па 90% од македонското население во Македонија било ко него. Во секој средно-голем град во Македонија ќе најдеш бугарски егзархистички училишта/гимназии од каде произлегле преродбениците кои денес се слават во Македонија. По мене, и не треба да се слават, ако одиме по тоа како македонското општество денес ја восприема Бугарија. Не гледам зошто не би ги славеле Стојан Новаковиќ и Јован Бабунски, кои според нивните дела се далеку поблиски до тоа кон кое се стреми македонскиот етникум денес.

Во однос на Пејчиновиќ, ако мислиш на Кирил Пејчиновиќ, човекот сам напишал дека пишувал и зборувал на прост блгарски јазик

преведено и исписано Кирилом јеромонаха Пејчиновича бившаго игумена Лешечкаго монастирја светаго Атанасија преписано на простиј јазик болгарски долнија Мисии Скопсскиј и Тетовскиј...
иако во писмото до Милош Обренович го пишува ова

Того ради дерзнух писати, ашче не соравнен вашего светлаго величества, обаче лјубве ради духовнија и нашеја ср'бскија отечеств, и молитвами свјатих сербских просветителеи Симеона и свјатителја Савви и свјатого Лазарја кнјеза сербска, перваго ктиторја Лешечкаго манастирја свјатаго Атанасиа...
 

TheTrooper

Психијатриски случај
Член од
27 април 2009
Мислења
6.823
Поени од реакции
6.346
Арчибаалд Рајс е Швајцарски форензичар повикан да ги истражи злосторствата од први светски рат, толку... тој се после тоа привржува до српскиот народ и војска и како таков повеќе има критики кон српската власт отколку пофаалби, но за населението во ослободената Стара Србија каако што сам забележувал објаснува дека по обичаи, народни преданија, култура истите се Срби, но до толку онеписменети што националната свест не име развиена.
Аха јасно. Значи сепак е факт дека Рајс доаѓа на повик на српската влада да истражува злосторства над цивилното население. Еден феноменално објективен извор.

Е сега, дали да си дадам за сметка преку 10 патеписци, странски без никаква допирна точка со Бугарите кои патуваат низ Османската империја со децении, во некои случаи и векови пред да постои Егзархијата и да видиме што кажуваат за населението на Македонија? Твоето познавање на материјата почнува и завршува со Арчибалд Рајс. Јас се трудам да копам што порани извори и понеутрални и гле чуда, Срби се спомунваат тек во трагови или воопшто и не се спомнуваат, но секаде конзистентно без грешка се спомнува бугарско население. Некако чудно како никој друг не ги споменува така старосрбијанците.

Само како тривијален факт трговците на робови од Венеција кога купувале роб едно стотина години пред да влезат Србите во Македонија пишуваат дека купиле роб Петко, од Скопје од родот на Бугарите, роб Петкана од Воден од родот на Бугарите....

Храната е дел од култура, но од конкретна национална култура, славите надополнети со обичааи, народни верувања, митови, цркви, споменици се факти врз кои се засноваат одредени докази... и да донерот не е дел од гермаанскта култура, донерот е дел од турската култура, а кој што го јадат и швабите, како што и биг мекот не е дел од никква европска култура а во повеќето европски земји се служи и продава како бренд, исто по таа анологија и за кока кола важи.
Донерот е веќе во рок од генерација-две во 20-21 век станат малтене дел од германската култура. Дел од искуството на посета на Германија е јадењето на донери и станат е дел од редовната исхрана на просечниот Германец во многу поголема мерка отколку бигмекот. Повторно не се фаќај како слеп за стап за донерот, гледај го како пример колку обичаите се променлива категоија и како 2 милиони народ може да влијае силно на 65 милиони во краток рок во денешно време.

од сајт кој ти го постираш и сга ја сум читаал од таму.
Па за Паисиј не ти дадов сајт, ама Паисиј го разобличува српскиот наратив за манастирите и црквите. Ако од Паисиј успееш да направиш Србин може единствено човек да ти дијагностицира шизофренија. А гле чуда, човекот служел во Хилендар манастир чиј номинално српски карактер никој на светот не може да го спори.

и каде тоа е ширена, пак ке прашам зошто народот нема создадено некое верување или мит за некој бугарски херој како Обилиќ или Марко.

тоа да, во 21 век во Јоаким Осоговски Цар Лазар и Краљ Милутин беа преименувани, па следуваа кривични пријави па пак ги вратија.
Ајде каде се тие големи митови за Обилиќите во Македонија? Еве голем дел од моето потекло се Македонци, па дури и од дедо ми е Патријаршиско село и со семејна слава, па никогаш никаде Обилиќи не се спомнувани. Крали Марко е познат и идеализиран како последниот христијански владетел и направен е ниво на суперхерој. Е сега, мене ми е поинтересно како Миладинови пример наоѓаат песни за Шишман во Македонија? :D

Епа да ти помогнам, има ;)

углавно византиска, бугарска ретко.
Значи грци сме. Чим најголем дел од старите цркви ги дигаат византиски владетели и во дел од нив има насликани фигури на Андоиник, Михаил IX итн значи сме Грци. Што е најинтересно, дел од византијските владетели нацртани се во српско време :D

и замисли никој не ги памти во народните преданија, колку што знам ниту пак ги има колку што знам по фрески во цркви и манастири кое за тоа време било нормално ктиторот или владетелот да се наслика, си се запрашал зошто?
Аха, значи нормално е ктиторот или владетелот да се наслика.

Инаку си чул можеби за Климент и Наум? Едни двајца бугарски државни службеници. Си чул за мартинките, имендените? Јазикот без падежи? Можеме за обичаите и културата и јазикот да дубиме колку сакаме, но ништо од тоа не е некаков голем доказ за разликување помѓеу 2-3 народа кои се дел од истото семејство и имаат иста вера. Обичаите внатре во еден народ можат да се разликуваат како ден и ноќ, па не ги прави тоа друга нација или етникум. Всушност уникатната мешавина на обичаите во Македонија е една од основите за македонискиот сепаратизам и македонизмот како етничка идеологија.

Фактот е дека името Бугарин кај народот е задржано со векови. Како дошло да се задржи, дали е тоа Византијска подвала и грешка, дали е вистински бугарскиот наратив за мешањето на словените и пра-бугарите во Бугарската империја тоа може да се дискутира, но фактот е дека тоа име опстојува цело време. Во секој век од 9ти наваму може да се најдат странски извори кои потврдуваат присуство на Бугари или бугарско население во Македонија. Па и самиот Душан е цар на Србите, Бугарите и Ромеите ако не се лажам, а владее само со Македонија и некои крајно западни делови на Бугарија.

Факт е исто така дека борба за воспоставување на бугарска црква и нација меѓу другото започнува во Македонија како домородно движење. На тие луѓе Бугари дека се не им паднало од небо или не им кажал Русин некој. Тие очигледно се сметале себе за такви и за поблиски со другите Бугари отколку со било кој народ и работеле за возобновување на бугарската држава и создавање на бугарската нација. Денешната македонска нација пак се повикува на нивното делување и го смета за свои изворни херои што укажува дека сепак тие биле попопуларни и поблиски до чувствата на народот иако имало и силно српско влијание. Тоа што денешните Македонци сакаат на сите тие да го пресликаат денешниот македонски идентитет е главниот проблем меѓу Бугарија и Македонија.

Ах сега имало ферман а пред тоа не се спомнуваше, па тој ферман д не ваажел за вардарска македонија, па имало референдум во тоа време на демокраатски начин, дали сма веруваш во тоа што го пишуваш во тоа време неко дозволил демократски референдум да се изјаснуваат луѓето за која црква се, а не како те попишат така ти е... па за да потоаа султаанот каже се заебав пу пу не важи... во цел кумаановски крај од кумааново до крива паланка има изјаснето преку 800 фамилији за приклучување кон кнежевина србија, меѓу кои биле еи моите предци... он ми кажува фамилијата му барала бугаркси да учи.

Е сега да ми кажеш уште дека и за Сан Стефано, Русите немале никакво влијание, туку јуначкиот Бугарски народ сам го издејствувал... сфаашта, на се што нее ти одговара тоа да ти било лабав доказ, па Султанот дал ферман па се преедомислил, па референдум да ти имало во 19 век, па сее што не прочитав од тебе, а верував повеќе во квалитетна дискусија со лик како што си ти, но ме разочара.
Автоматски споено мислење:
Епа тие ти се фактите, тоа што на тебе ти се чинат фантастични затоа што сега прв пат се среќаваш со нив, тоа не е мој проблем. Ферманот е резултат на 40+ години борба за создавање на бугарска црква. И да, точно како што кажав пишува феманот како што кажав. Вардска Македонија во најглем дел не е од Егзархијата и се предвидува ако 2/3 од верниците се изјаснат за нејзе дека ќе се дозволи. Е сега 10.000 фамилиии е повеќе од 800 или нешто сум згрешил математика? Плебесцит организиран од самата држава и црквите > некакви потписи збрда здола собрани.

Султанот не е премислен, султанскиот ферман точно ги определува до град кои места ќе бидат дел од Егзархијата, а македонските епархии не се дел од тој ферман и султанот точно пишува во еден од членовите дека било која друга епархија со 2/3 од верниците може да побара да биде потчинета на Егзархијата. Султанот кога некоја црква и некоја народност ќе земе замав секогаш ги поддржувал тие послабите за да работи по принци раздели, па владеј. Така што да, Бугарите на почетокот ја имаат поддршката од Султанот. Кога Егзархијата станува црква која што почнува да го превзема приматот на Патријаршијата,а Бугарија се осилува и делува против Турција тогаш Султанот удира по бугарските институции во Отоманската Империја и тоа нема никаква врска со ферманот каде што се е точно напишано како што кажав.



Да бе тој е србомаан а овој ее чист Бугарин... инаку за овој истиот Пејчиновиќ правиме муабет што го спомна и во претходниот пост или е некој друг, бидејќи мислам дека и не живееле во ист период?
Друг е тој Пејчиновиќ. Тој Пејчиновиќ чие убиство го организирал Ќосето прво е бугарски учител во Солун. Од таму се префрлува и станува директор на српското училиште. Поради тоа професорите од бугарското се замеруваат со него, а убиениот Христо Ганов оди до таму што им пишувал писма на неговите во Струга дека синот им станал предавник, па поради тоа Пејчиновиќ го убива него. Бидејќи и Ганов и ранетиот Гарванов (во тој момент се заедно во кафаната Коломбо) се бугарски учители за одмазда од ВМОРО го убиле Пејчиновиќ.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom