БУГАРИЈА = ЕУ?

Статус
Затворена за нови мислења.
Член од
9 март 2007
Мислења
1.263
Поени од реакции
220
. . . Глупости, две минути од животот да ти отидат за бугар кој нема појма од економски показатели, а запнал да споредува показатели за прием во Еу..
Само не разбрах зошто бараш податоци од 2007 г., кога веке сме земjа - членка на ЕУ???
Мнооогу паметно!!!
:pos:
--- надополнето: 30 октомври 2013 во 19:11 ---
Атила без разлика од кај си ти се обракам со . . .
Уважение. Истото е и со мене.
Но е факт дека мешаш инфлациjа и дефицит.
Дефицитот на Бугариjа во 2007 г. е 0% (Грциjа - 13%). За вас не знам а и не ми е битно.
 

Zoran MKD

Мијак на квадрат.
Член од
11 септември 2010
Мислења
2.021
Поени од реакции
1.018
Само не разбрах зошто бараш податоци од 2007 г., кога веке сме земjа - членка на ЕУ???
Мнооогу паметно!!!
:pos:
Не ке да си разбрал се споредува година со година .
2007 е година пред светска криза кога ние имавме историски раст на БДП ( GDP)
од 6,7 %.
--- надополнето: 30 октомври 2013 во 19:13 ---
Не ке да си разбрал се споредува година со година .
2007 е година пред светска криза кога ние имавме историски раст на БДП ( GDP)
од 6,7 %.
Успут имало и години кога буџетот ни бил и у суфицит , што исто така економски не е пожелно укажува на неравнотежа.
 
Член од
18 мај 2008
Мислења
7.561
Поени од реакции
17.594
Инфлациjата не е макроекономски показател за влез во ЕУ.
хахахахахахаха зини Земјо голтни го

Аманте бе ова дете од 5 години не би го тропнало а не еден "Европеец" како тебе.

Иначе еден од условите за влез во ЕУ е инфлација која би била најмногу 3% поголема од државата која има најниска инфлација за таа година. И види ти дали сте влезени ради што ги исполнувате сите критериуми или пак ради географската положба.
 

leandra

Модератор
Член од
25 јануари 2007
Мислења
23.641
Поени од реакции
38.562
:facepalm:

Additional tools

Economic accession criteria

The Copenhagen economic accession criteria approved by the European Council in 1993 are twofold: they require acceding countries to be (i) functioning market economies, and (ii) to have, by the date of accession, the capacity to cope with competition and market forces within the EU. In the Commission, the Directorate-General for Economic and Financial Affairs monitors and assesses the candidate countries' progress in complying with these two criteria.
The Copenhagen criteria
In 1993, the Copenhagen European Council identified the economic and political requirements candidate countries will need to fulfil to join the EU. It also concluded that accession could take place as soon as they were capable of fulfilling them.

The criteria are:
  • the political criteria: stability of institutions guaranteeing democracy, the rule of law, human rights, and respect for and protection of minorities;
  • the economic criteria: the existence of a functioning market economy as well as the capacity to cope with competitive pressures and market forces within the Union;
  • the institutional criteria: the ability to take on the obligations of membership including adherence to the aims of political, economic and monetary union. It includes the whole range of policies and measures that constitute the acquis of the Union that candidate countries must adopt, implement and enforce. This requires the administrative capacity to transpose European Community legislation into national law, to implement it and to effectively enforce it through appropriate administrative and judicial structures.
Furthermore, the European Council of 14/15 December 2006 stressed "… the importance of ensuring that the EU can maintain and deepen its own development. The pace of enlargement must take into account the capacity of the Union to absorb new members. ... As the Union enlarges,successful European integration requires that EU institutions function effectively and that EU policies are further developed and financed in a sustainable manner."
How are economic accession criteria defined?
The Commission monitors a series of sub-criteria for each of the Copenhagen economic accession criteria:

1. Being a functioning market economy requires:
  • the existence of a broad consensus about essentials of economic policy;
  • macroeconomic stability (including price stability, sustainable public finances and external accounts);
  • a free interplay of market forces (including liberalised prices and trade);
  • free market entry and exit (including issues of establishment/bankruptcies of firms); and
  • an adequate legal system (including a system of property rights, enforceability of laws/contracts) and a sufficiently developed financial sector.
2. Being competitive in the EU requires:
  • the existence of a functioning market economy;
  • sufficient human and physical capital (including issues of education, research and infrastructure);
  • adequate sectoral and enterprise structures (including issues of enterprise restructuring, sectoral shift, role of small and medium-sized enterprises);
  • limited state influence on competitiveness (including issues of trade policy, competition policy, state aids, support for small and medium-sized enterprises, etc.); and
  • sufficient trade and investment integration with the EU.
Monitoring and assessment
The first full assessment of the state of a candidate country’s compliance with the Copenhagen criteria is usually provided by the Commission in its 'Opinion' on a country's application for membership. Monitoring the progress of candidate countries in meeting economic accession criteria is thereafter assessed annually by the Commission in its progress reports on each candidate country (currently Croatia, the former Yugoslav Republic of Macedonia and Turkey).

Since 2006, the monitoring of progress on the Copenhagen accession criteria has been extended to the potential candidate countries (also in annual progress reports) from the Western Balkans (Albania, Bosnia and Herzegovina, Montenegro and Serbia).

In the Commission, the Directorate-General for Economic and Financial Affairs is in charge of monitoring and assessing the candidate – and potential candidate – countries' progress in complying with the two Copenhagen economic criteria.

http://ec.europa.eu/economy_finance/international/enlargement/criteria/index_en.htm


И Романија и Бугарија како ги исполнија нели сите услови за влез во ЕУ, инфлација по години:
HICP_all-items,_annual_average_inflation_rates,_2001-2011_(%).png


Бугарска економија и логика владее! :tapp:
Вика кој рекол дека инфлацијата да биде 3%?! ... баба ти бугар, баба ти...:pos:
 
Член од
9 март 2007
Мислења
1.263
Поени од реакции
220
Ох море маjко!!!!:tapp:
Leandra, ЕДУЦИРАJ СЕ!!!
Неслучаjно напишав без никој да ме праша од која година Бугарија е признаена од страна на Европската комисија за функционална пазарна економија (2002 година).
Ти сега се сети да ми го пишуваш како критериум, но не читаш внимателно. Тоа што според тебе е заложено во критериумите од Копенхаген како "price stability" е елемент од целостната макроокеномска стабилност (останатите са стабилни јавни финансии и надворешни сметки).
Со признавањето на Бугарија како земја со функционална пазарна економија, ЕК дава оценка дека се исполнети критериумите како широк консензус за клучните елементи на економската политика, макроекономската стабилност (и постигната ценовна стабилност како елемент од неа), слободно дејствување на пазарните сили и др
Ваквата оценка не се дава лесно и без да се покриени критериумите. Романија беше призната за функционална пазарна економија едва 2 години подоцна, а Македонија. . . . вие знаете подобро ;)
Нема 2 %, нема 3 %!!!
А тоа па, што си го цитирала като дефиниција за ценовна стабилност од страната на Европската централна банка се однесува на нешто сосема друго -The ECB’s definition of price stability makes clear that the focus of its monetary policy is on the euro area as a whole. This reflects its euro area-wide mandate. Therefore, price stability is assessed on the basis of price developments in the euro area economy.
Мешаш баби и жаби.
:icon_lol:
 

leandra

Модератор
Член од
25 јануари 2007
Мислења
23.641
Поени од реакции
38.562
Основна цел на макроекономска политика на секоја земја во Светот е стабилност на цените. Тоа значи да воведат монетарна стратегија која ќе постигне таа цел преку Народна Банка во секоја земја. Монетарната стратегија ја одбира секоја земја посебно во зависност од капацитетите и условите на земјата. Македонија има монетарна стратегија Таргетирање на девизен курс со кој директно ја контролира инфлацијата за да ја оствари основната и примарна цел на земјата стабилност на цените. Стабилноста на цените е првиот Закон во Монетарна економија и стабилност. Монетарната економија ја води Централната Банка на земјата. Стабилност на цени означува контролирана инфлација. Сите економски студии и системи досегашни покажале дека инфлацијата треба да се контролира на ниво од 2-3%. Тоа е закон и Устав додека некој не докаже некаква поинаква инфлација која би била добра за стопанствата во земјите.

Бугарската Централна Банка има монетарна стретегија Валутен одбор, основна цел им е:
Основна цел на Бугарската народна банка е да ја одржува ценовната стабилност преку осигурување на стабилноста на националната парична единица.

Ценовната стабилност (англ.: price stability) претставува основна цел на монетарната политика на среден и долг рок, која има предност во однос на другите цели. Во поново време, стабилноста на цените се јавува како единствена или главна цел на монетарната политика, утврдена со законите за централните банки во речиси сите земји.

Притоа, во практичното водење на монетарната политика, стабилноста на цените не се сфаќа како нулта стапка на инфлација, туку оперативната дефиниција на ценовната стабилност се сведува на стапка на инфлација од околу 2% годишно. Така, стабилноста на цените во Канада се дефинира како годишна инфлација пониска од 2%, а оперативната дефиниција на стабилноста на цените во Британија е годишна инфлација од 2.5% или помалку. Европскиот систем на централни банки ја квантифицира ценовната стабилност како инфлација од 0% до 2% годишно. Исто така, истражувањата покажуваат дека, од 1979 година наваму, целта на Федералниот систем на резерви е одржување годишна инфлација од 2%.

Монетарно таргетирање:

Суштината на овој концепт се состои од прифаќање на паричната маса за основен таргет на монетарната политика и насочување на мерките и активностите на монетарните власти кон остварување на оваа цел. Редоследот на активностите при проектирањето на порастот на паричната маса како основна номинална котва во економијата поаѓа од проценка на реалната побарувачка за пари при одредена, планирана стапка на инфлација за следниот период. Покрај движењето на инфлацијата, релевантни параметри за утврдување на побарувачката за пари во наредниот период се и краткорочните реални перформанси на економијата: цикличниот момент во кој се наоѓа стопанството, тековната инфлација, стабилноста на девизниот курс, движењето на каматните стапки, состојбите во платниот биланс, тековниот курс на монетарната политика и слично.

Во зависност од интензитетот, инфлацијата може да се јави како:
  • ниска инфлација, кога годишната стапка на инфлација се движи до 3%.
  • умерена инфлација, кога инфлацијата се движи во интервалот од 10% до 50%, годишно.
  • висока инфлација, кога инфлацијата надминува 50%, годишно или достигнува трицифрено ниво.
  • хиперинфлација, која се дефинира како просечна стапка на инфлација од 50%, месечно, т.е. околу 13 000%, годишно.
Сепак, треба да се забележи дека горната поделба е арбитрарна, т.е. не постои строга дефиниција за тоа што е умерена, а што висока инфлација. На пример, во развиените земји, дури и инфлација од 10% се смета за висока, додека во некои земји, во текот на неколку децении опстојувале трицифрени стапки на инфлација. Во секој случај, во монетарната теорија и политика постои согласност дека за стабилност на цените може да се зборува кога стапката на инфлација се движи до 2% или 3%, годишно.

[. . .]

Од тврдењата дека сите услови биле исполнети за влез излезе дека не е така. Ова го имаме зборено и кога влагавте во Еу. Во делот на економски услови првиот услов стабилност на цените не ви беше исполнет. Дали имате валутен борд, дали имате девизен курс, парична маса за таргет е тотално небитно. Ние имаме девизен курс па инфлацијата не е мрдната од 95та наваму.

Вториот услов мито и корупција на институции кој е во институционалните услови исто така не беше исполнет.

Значи вие и романците имавте исполнето неколку услови за влез во Еу но не ги исполнивте сите услови за влез во ЕУ. Имавте и те како големи пропусти. Македонија ќе биде тука некаде со вас за исполнување на условите за ЕУ. Али Македонија дреме пред врата оти некој нема интерес да не пикне со нецелосно исполнети услови како нашите мили бугари.

Тoчка на муабетот.

.
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.587
Темата за економската (не)подготвеност на Бугарја за влз во ЕУ е исцрпена. Привремено ја затворам.
 
Статус
Затворена за нови мислења.

Kajgana Shop

На врв Bottom