Патолошката потреба на нетуркиските источнобалкански народи по секоја цена да се идентификувaат како огурски (туркиски) Бугари

  • Креатор на темата Креатор на темата 121314
  • Време на започнување Време на започнување
Во Осмата Влада на Кнежевство Бугарија министер за војна е Александар Редигер, руски офицер, наследен благородник на Великото кнежевство Финска од германско потекло, роден во Новгород, Руска Империја.

Во Деветтата Влада на Кнежевство Бугарија министер за војна е Виктор Котелников, руски офицер роден во Руската Империја.

Во Десеттата Влада на Кнежевство Бугарија министри за војна се Михаил Кантакузин, руски офицер, наследен благородник од руски кнежевски и романски болјарски род, роден во Руската Империја и Иван Вејмарн, руски офицер од благородничко потекло, роден исто така во Руската Империја.
 
Кнезот Александар I Батенберг абдицира во 1886 и засекогаш ја напушта Бугарија, па так бугарскиот престол останува празен.
Бугарското Велико народно собрание во 1886 го избира принцот Валдемар I од Данска, кој бил кандидат и во 1879, но:

1759060763262.png

Под притисок на рускиот цар Александар III, принцот Валдемар телеграфски се откажал од бугарската круна. Како што изјавила неговата сопруга, француската принцеза Марија Орлеанска, „ништо не би можело да ме натера да отидам таму“.

Други кандидати биле рускиот офицер - херцог Александар Олденбургски, рускиот генерал Гурко и грузискиот кнез и руски офицер - Николај Дадијани Мингрели.

Сепак Великото народно собрание во 1887 за бугарски кнез го избира германскиот принц Фердинанд I Сакскобурготски.
 
Како кнез на Бугарија, во 1879 и во 1886 сакал да се кандидира и Александар Боев (Александар Егзарх), роден во Стара загора, но на источнобалканските народи кои по секоја цена сакаат да се идентификуваат како огурски (туркиски) Бугари oчигледно помил им бил германскиот и рускиот јарем.

1759236148903.png
1759236192185.png

Александар Стоилов Боев (Бојоглу), кој себеси се нарекувал Александар Егзарх, бил бугарска јавна личност и новинар, активен учесник во борбата за независна Бугарска Егзархија.

Роден е во Стара Загора и потекнува од богато семејство. Студирал во Букурешт, Будимпешта и Минхен. Од 1836 година бил во Париз, каде што прво студирал математика, а подоцна, со отоманска државна стипендија, медицина (1839–1841).

Од 1866 до 1876 година бил советник во амбасадата на Отоманската империја во Париз. По ослободувањето, имал образовни, административни и судски функции во Пловдив и други градови[3]. Бил член на Врховниот административен суд во Источна Румелија. Двапати се кандидирал за кнез на Бугарија (1879, 1886). Од 1885 година до неговата смрт живеел во Софија.

1759240143751.png

Затоа, неколку дена по отворањето на Уставотворното собрание во Трново, Ал. Егзарх му упатил писмо на својот пријател М. Балабанов, во кое го споделил своето убедување за потребата Бугарин да биде избран за кнез. Писмото, зачувано во фондот на Ал. Егзарх во НБКМ-БИА, досега не е искористено и открива голем дел од мотивите и основите поради кои истакнатата јавна личност во тоа време ја предложила својата кандидатура за бугарски кнез. Споделувајќи го со М. Балабанов нетрпеливоста со која се чека претстојниот избор на кнез, авторот на писмото забележува: „Би било многу тажно за мене да назначам странец, кој и да е, кој ќе наоѓа причини да нè кара, кој ќе биде странец меѓу нас, кој нема да го знае ниту јазикот ниту нашите вистински потреби, кој, меѓу другото, ќе биде раскошен, ќе сака луксуз, ќе ги троши народните пари без ограничување. Да бев таму, би викал до небото: нека биде наш, нека биде наш Бугарин“ (НБКМ-БИА)1. И за да додаде повеќе аргументи на својата теза дека е подобро да се избере Бугарин за кнез, Ал. Егзархот продолжува: „Колку поголеми квалитети ќе има еден странец од еден од нашите Бугари? Немаме ли луѓе кои можат соодветно да ја исполнат оваа функција; зошто да не ги свртиме очите кон себе. Ова ќе ни направи чест пред сите народи“ (НБКМ-БИА).


Секако дека не го избрале. Дали тоа се должи на изменетите когнитивни способности поради нивното практикување на вештачката деформација на черепот, не може со сигурност да се каже.

 
1759860733758.png

Aлфред Халиков

ДУНАВСКА БУГАРИЈА, ЗЕМЈАТА НА НАШИТЕ БРАЌА

1759860910761.png
1759860947936.png

Во 864-865 година, за време на владеењето на царот Борис, Дунавските Бугари го прифатија Христијанството. Непосредно пред ова, имало обид за ширење на исламот во Бугарија. Царот Борис го посетија мисионери од Источните Бугари, кои донесоа муслимански книги и се обидоа да го преобратат кралот во Ислам. Но, тоа не успеа. Присилното воведување на Христијанството предизвика силно незадоволство кај дел од населението, особено кај оние што потекнуваа од древните турски Бугари, и тие се побунија. Сепак, отпорот беше брзо потиснат, а бунтовниците, очигледно, се предадоа, а нивните водачи, бојлите и бахаите, беа осудени на смрт од царот Борис, заедно со сите нивни семејства и потомци. Трагите од овој трагичен настан се одразуваат и во некои археолошки наоди. На пример, неодамна, археологот Димитров ископа големи антички гробишта во близина на градот Девња, кои датираат од раниот период на воведувањето на Христијанството во Бугарија. Коските на 74 жени и деца беа ископани од кружна јама широка 5,7 метри и длабока околу 3,5 метри. Истрагите покажуваат дека тие биле фрлени таму живи и дека повеќето од нив имале врзани екстремитети. Друга карактеристика е што повеќето черепи покажуваат вештачка промена (деформација) во хоризонтална насока. Таквата вештачка промена во обликот на черепот е стабилна традиција кај некои од древните турски Бугари, особено кај племињата со бели коски. Таква традиција наоѓаме и кај Хуните и некои племиња на Урал кои комуницирале со Хуните (Кушнаренковата гробница). Затоа, може да се каже дека гробницата во близина на Девња била едно од вообичаените гробишта каде што биле погребани луѓе кои починале за време на теророт на цар Борис.
 
Последно уредено:
1759867000700.png

Воспоставувањето на Второто Бугарско Царство на крајот на XII век повторно го подигна престижот на Бугарија. Во исто време, на исток, на далечната Волга, сè уште постоеше уште една бугарска држава. Секако, мора да се претпостави дека владетелите на овие две држави биле свесни една за друга. Во секој случај, унгарските мисионери кои тргнале да ги бараат потомците на древните Унгарци во „Големото Бугарско Царство, моќна и славна земја со многу богати градови“, прво сметале дека е потребно да му ја доделат титулата на Асан од Бугарија, односно „Крал на сите Бугари и Грци“, на бугарскиот цар Јован Асен II. Многу е веројатно дека тие биле поучени по патот до Волшкото Бугарско Царство.

Во 1236-1242 година, страшна катастрофа ја погодила Источна Европа - монголската орда. Волшка Бугарија била првата што престанала да постои во нееднаквата борба со нив. Наскоро монголските трупи стигнале и до Дунавска Бугарија. Според хроничарот на монголските походи, Персиецот Рашид-ед-Дин, во 1241-1242 година Монголците „ги освоиле сите земји на Башкирите, Унгарците и Сасанијците (Унгарци, Моравци, Саксонци - А. X) и го поминувале летото на бреговите на реките Тиса и Туна (Дунав - А. X).“ Во 1243-1244 година Монголците ги повториле своите разорни походи и ги принудиле Дунавските Бугари да плаќаат данок. Според египетскиот историчар Бадрет-ал-Дин-ул-Аини, кој живеел на преминот од XIV-XV век, Бугарите биле должни да им платат „1000 динари во пари, коњ, роб, конкубина и ловечко куче“ за секое освојување. Слична судбина доживеале и Волшките Бугари.

1759867514383.png

Така, од втората половина на XII век до крајот на првата половина на XIV век, обете бугарски држави, откако ја изгубиле својата независност, останале притоки на монголските и хановите на Златната Орда. Во арапските пишани извори од овој период (делата на Ибн Халдун, Ал-Асади, Ал-Омари и други), се наведува дека западните територии на Златната орда се протегале до Цариград. Според египетскиот енциклопедист Ал-Калкашанди (почеток на XV век), на Златната Орда биле потчинети следниве држави: „7) Регионот Волга-Кама на Бугарите. Нејзин центар е Болгар или Булгар. 8) Влашка или Бугарија (Бургал), нејзин главен град е Трново, односно земјата на Власите и Бугарите од лозата на кралот Асен.“
 
1759926113653.png
1759926136990.png

Бугарските народи често се бунтувале против монголските инвазии. На пример, може да се наведат востанијата на Волжските Бугари предводени од локални поглавари како што се Бајан, Жик и Бахман. Слични востанија се случиле во 70-тите години на 13 век, кога монголско-татарските ханови повторно брутално ги смачкале бунтовниците на реките Волга и Дунав. Сирискиот Арап Ибн-Кесир, на пример, пишува во своите дела дека канот Берке од Златната Орда тргнал во поход за да ги покори земјите што граничат со Цариград во 1263 година и ги напуштил тие земји дури откако добил „големи дивизии и имот“. А во зимата 1270 година, наследникот на Берке Кан, Менгу-Тимер, според списите на египетскиот Ануаири, тој повторно тргнал во ограбувачка кампања во регионите што се наоѓаат подалеку од Цариград - Истанбул. Друг интересен настан е споменат и во списите на Ануаири и Ибн Халдун: во 1300 година, бугарскиот цар (веројатно Георги Тертер) се оженил со роднина на канот Ногај од Златната Орда. Во еден момент, кај него дошол синот на Ногај хан, Жик, кој избегал од Златната Орда. Бугарскиот цар „го заробил Жик и го затворил во својата тврдина наречена Трново, а потоа испратил порака за тоа до Токту (ханот на Златната Орда - А. X.)“.
 
1760024638198.png

До средината на XIV век, Ханатот на Златната Орда почнал да покажува знаци на распаѓање. Ова, пак, дополнително ги зајакнало аспирациите на земјите потчинети на Златната Орда за независност. Во овој поглед, особено се значајни обидите на Дунавските Бугари да воспостават пријателски односи со растечкиот египетски султанат. Ал-Омари пишува за ова: „Во античко време, Србите и Бугарите биле од вистинската религија, тие го практикувале Исламот. Сега, меѓутоа, оваа вистинска религија е заменета со лудило и тие живеат под тиранијата на луѓето што ги обожуваат боговите. Во 1330 година, нивни амбасадори пристигнале на дворот на султанот на Египет со писмо напишано во име на српскиот и бугарскиот падишах. Во своето писмо, српскиот и бугарскиот падишах му нудат пријателство на султанот на Египет и го замолуваат да им даде остар меч за да го носат околу половината и знаме што ќе им помогне да ги уништат непријателите. Султанот покажал голема почит кон амбасадорите на падишасите, ги почестил и преку нив испратил ловечка облека за српскиот и бугарскиот падишах - туника со подлога од еленска кожа, сошиена од александриска ткаенина и украсена со дабарско крзно, шарено палто, торба со чипка на главата, златен појас, златни токи, остар меч украсен со орнаменти и жолто знаме извезено со злато“. Сириецот Фадлалах бин Мухамед пишува дека слична амбасада пристигнала во Египет од Волшките Бугари приближно во исто време.

1760025440330.png

Каирската влада, исто така, очигледно имала намера да им даде на Волшките Бугари право да владеат над Србите и Бугарите во Балкај. Ал-Калкашанди, во своите мемоари, споменува преписка меѓу Египет и Шахре Болгар и го нарекува волшкиот бугарски хан „Крал на Ал-Булгар (на Бугарите и Болгарите) и Србите“. Во исто време, се признава и владеењето на Дунавските Бугари над Волшките Бугари. Карактеристично е што географските описи од ова време даваат информации за обете гранки на Волшките и Дунавските Бугари, и не само тоа, туку укажуваат и на блиски врски и единство меѓу нив. Сепак, не е прецизно наведено кој треба да биде заедничкиот крал - хан на овие две држави и каде се наоѓал централниот град. Булгар (Шахре Болгар) најчесто се наведува како главен центар, а српско-бугарскиот крал како шеф на државата. Ова гледиште за двете држави како единствен ентитет веројатно се темелело на сеќавањата на древните предци на бугарските народи и, најважно, на државните интереси на Каиро. Впрочем, Каиро ги сметал за свои номинални вазали и верувал дека нивното обединување ќе му отвори широки можности во трговијата и другите прашања.

 
Еве кои биле Мамелуците:

1760290320007.png
1760290424463.png
1760290463400.png

Maмелуците биле тие што ги истерале Крстоносците од Левант во 1302, со што завршила ерата на крстоносните војни.

Се гледа Б'лгарите дека на вистинска адреса го упатиле барањето Мамелуците да им бидат нивни сојузници.:tapp:
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom