Збори за овие новиве осудени за 27ми април.
Евли Челебија, спомнува Срби во Македонија
Јохан вон Хан
Book digitized by Google from the library of Oxford University and uploaded to the Internet Archive by user tpb.
archive.org
Аделина Арби и Џорџина МекКензи
Едмунд Спенсер - голем фан на Србите, но не и на Бугарите. Спомнува Срби во Македонија.
Book digitized by Google from the library of Oxford University and uploaded to the Internet Archive by user tpb.
archive.org
Вилијам Лиик
Франсоа Понквил
Виктор Григоревич, го имаше некаде печатено, вака тешко се чита.
Британски конзуларни белешки од тој период. Битола и Солун се битни во контекст на Македонија.
Ами Буе
Има уште, но линкови или веќе не постојат, а искрено и ме мрзи да барам. Ова се само пред постоењето на Бугарска црква и држава. Сите се пишувани пред 1870та и патувањата се уште пред тоа.
Нема никогаш да престане да биде турски рецепт и традиција, но ќе биде прифатена и од Германците и ќе стане турски обичај/храна кој е дел и од германската култура. Тоа што има обид да се монополицира и направи од славата чисто национална одредница оди контра секоја логика и е чист национализам со цел опрадување на територијални експанзии.
Бил во тој манастир затоа што националните и етничките обележја во тој период не е толку важни. Сите се тие една раја за турчинот и исто се третирани биле Срби биле Бугари, Грци или Власи. Е сега дали служел таму затоа што Зографскиот можеби бил полн, можеби овој бил празен, знаел некого во Хилендарскиот (брат му сепак бил игумен) точни причини можеме да ги погодуваме само. Инаку бил и во Зографскиот манастир, но најзначаен е неговиот престој во Хилендар, па затоа и името.
Контра пример ќе ти дадам. Владислав Граматик и Димитар Катакузин се најверојатно Срби од Ново Брдо. И двајцата цел живот поминуваат по манастири низ Бугарија (Катакузин умира и на Црно Море) и двајцата најмногу пишуваат за св. Јован Рилски кој е еден од најзначајните бугарски светци и двајцата според стилот на пишување припаѓаат на Трновската литературна школа. So what.
Едноставно правиш грешка кога денешните национални разлики ги пресликуваш на луѓе од перидот на турското владеење пред националните борби во 19ти век.
Миладиновци запишуваат песни за Шишман во струшко. Инаку многу легенди и преданија за Аспарух и што ти ја знам нема ниту кај бугарите во источна и северна Бугарија.
Марко тука бил последен владетел и тоа е една од причините зошто е дигнат на легендарен статус, но и самиот објасни еден куп други владетели има и само Марко е така врежан. Знаеш дека и внатре длабоко во Бугарија крале Марко е познат и дека раните преродбеници во Македонија го пишуваат како заштитник на Бугарите.
Ама забораваш дека граделе и Бугарите во Македонија. Некои од најубавите и најградниозни средновековни објекти се изградени, а од многу од нив останати се само руини како на пример Св. Ахил на островот Ахил во Мала Преспа каде е и гробница на 3 бугарски цареви, Бигорски манастир, црквите во Охрид, Костур, Струмица, има цркви во штипско, дури има и низ Албанија останато.
Постојат повеќе причини зошто повеќе цркви се зачувани од пократкото српско владеење отколку бугарското, како периодот на градње (зборуваме за 250+ години разлика меѓу владеењата), степенот на христијанизација (таа се случува за време на Борис), и степенот на општа развиеност на градежништвото и уметноста.
Првото владеење на Србија во континуитет започнува некаде 1282-3та година што е 600 години после формирањето на првите српски држави и 450 пред да дојдат Бугарите во Македонија.
Нема потреба, веќе заморно станува и се вртиме во круг со денови.

Секако ми е последна реплика ова на мене.