Како што кажува и насловот, неодамна ја земав возачката па сега сакам и да си купам кола ама не се разбирам премногу и незнам што од прилика е како за мене. Меркам по огласи на интернет нешто од следново :
- Opel Corsa C, D
- Peugeot 207
- Renault Clio
- VW Polo
- Ford Focus
Или некој ваш совет, што да се купи, до колку пари да се даде, зошто да се купи а зошто не. Ако сакате постирајте и линкови од огласи. Буџетот ми е околу 3к евра, па ми треба нешто стабилно што не е склоно на расипување и често сервисирање и е економично, пожелно дизел.
Кажи колку километри планираш да возиш годишно и дали ќе возиш повеќе во град или на отворено
За да биде евтино за одржување би те советувал да бараш бензинец и одма да инвестираш едно 400 евра во убав модерен секвентен плински уред. Ем ќе возиш поевтино и од дизел (гарантирано!), ем нема толку механички делови што можат да се расипат. Кај дизел имаш: турбина, дизни, грани, лептири, вентили, моторчиња, rail и уште триста курови карики и тоа е бесконечен циклус на поправки: напрај едно, расипи друго.
Не знам баш дали може да се вгради убав секвентен плински уред кај нас за 400 евра со сите давачки, можеби може да се вгради некој бугарски или турски уред кој можеби нема да работи како што треба на возилото за кое би се одлучил креаторот на темава. Најефтиниот секвентен уред Lovato Smart кој е наведен на веб страната на Плимонт чини 423 евра и на тоа додај плус пари за торусен резервоар и за атест и ќе добиеш сума од околу 500 евра, а поквалитетните уреди на AC Stag и Landi Renzo ќе те чинат околу 600 евра, ако не и повеќе. Тоа баш и не е мала сума на пари да се одвои за возило со вредност од 2-3 илјади евра, а со тие пари би можело да се поправи било каков поголем квар на некој просечен дизел мотор кој може а може и нема да настане. Возењето на плин е поефтино од дизел за некои 10-15% ако споредиме две возила од иста класа со слична снага и тежина, но не значи дека ако колата е на бензин или плин дека нема никад ништо да се расипе (свеќици, кабли, бобини, потопна пумпа, катализатор, бензински/плински дизни, плински компјутер, кај некои модели страдаат вентили и лежишта, кај други гори дихтунг на глава итн.) а исто така не значи дека ако е колата дизел дека цело време мора да се расипува све и свашта, најбитен фактор кај купувањето на половен автомобил е едноставно да се има среќа при изборот.
Типичен избор за македонче. Корса поло пежо 207 и дизел да е. Фиат го скока а најефтини делови има од сите овие. Ако имаш 3000 евра за кола, тогаш купувај кола до 2000 евра. Имај си вџеб 1000 евра да и ги удриш првите основни сервиси масло,филтри каиши па и амортизери, гуми, а кој ќе завлечиш нога на механичар пак ќе го посетиш, како еден вид казино се, нон стоп кај нив врти парата. Земај бензинец,погоре убаво ти кажа и по можност стискај заби на бензин возија. Од финансиски аспект бензинецот е едноставен и поефтин за одржавање, на сметка на тоа горивото е нешто поскапо од дизелот ама ако си се расправал со дизел кола, ќе знаеш дека и 100тка литар бензин е ефтино ако колата ти е исправна.
Ако е канта колата не прави разлика на кое гориво оди, секако ќе биде бунар без дно. Имав и бензин и дизел кола, бензинецот ем не беше на плин ем све што можеше да се расипе на него се израсипа, едно ќе направиш друго одма се расипува, еден куп пари фрливме и никад не го оправивме целосно. Дизелчево што го имам сега, да не го урочам, мака нема, скоро 50 илјади км за нецели 3 години, доказ дека секогаш има отстапки од секое правило. Башка оди вози 20 и кусур илјади км годишно на чист бензин да те видам дали ќе можеш, па макар била и скрос исправна колата без ниедна мана.
Еми вака...
Мора да имаш вишак пари, едно 800-1000 евра настрана, особено за дизел, пошто е половен автомобил...
Прво што треба да приметиш кај автомобило, ентериерот, да не е излитен, да ја носиш на различни мајстори за мислење, да се провери подвозјето...
Јас би одел на Голф 4 1.4 или 1.6 бензин, одат накај 1500-1800 евра, ќе се изнавозиш... Исто така, ќе си провериш километражата на клучевите... :d
За тие пари тикви варени шо ќе се изнавозиш со Голф 4. Башка тој 1.4 16v мотор троши уље колку и гориво. Од друга страна 1.6 8v е добар мотор и многу погоден за на плин, само тешко да има асален таков испод 2000-2500 евра.
Да беше пред 20 години (не, не се шегувам) ќе Ви препорачав ФИЌО. Мало е, ефтино е...
Почетникот нема искуство, па затоа препорачував ваков автомобил. Ако го слупа, малку го платил. Не мора да го слупа, доволно е што почетникот нема доволно искуство, грубо поаѓа, грубо менува брзини, не го „осеќа“ моторот, па не префрла навремено во пониска или повисока брзина. Со еден збор, ги малтретира моторот, менувачот, ламелата.
Кога ќе помине неколку илјади километри фиќото е прилично оштетено, ама возачот има прилично искуство па може да помине на поскап автомобил.
Ако има сега пандан на фиќо, јас го препорачувам него.
Помодерни варијанти на фиќо се тико, твинго, чинквеченто, сеиченто итн. Такво возило можеби е и најдобро за почеток дури не стекнеш некое искуство, под услов да се најде некое што не е ептен утепано. Дрндај го дури е во возна состојба па после него ќе си купиш поубава кола.