Распадот на Југославија

  • Креатор на темата Креатор на темата Ѕвер
  • Време на започнување Време на започнување
Не се секирам. А Охрид и Битола посебно ги сакам.
 
Во главном од затвори каде предходната власт ги држеше
Па види им ги самите водачи, Туѓман, осуден и затворан ради национализми ширења на омрази, Изетбеговиќ, осудуван и затваран ради верски национализам, кога дојдоа на влест нив им требаа кадри кои тие идеи ќе ги спроведат во дело, не им требаа правници и економисти туку убијци и кољачи, се појавија по градови и места, им се даде оружја и позиции и после се си течеше глатко и мазно.

Нели Туѓман бил генерал во ЈНА а Изетбеговиќ функционер некој? Милошевиќ бил на власт во Србија пред распадот и во сите републики на власт дојдоа поранешни членови на Комунистичка партија или ЈНА или и двете, приватизациите и грабежите ги извршиле поранешни членови на партијата, врвот на сите нови држави бил производ на поранешниот систем, а тие убијци и кољачи аркановци и хрватски рамбовци само одработувале на терен она што им го овозможил врвот.

Друго што е чудно после колку, 47 години живеење во тој систем како толку брзо и во толкаво огромно мнозинство граѓани на 4 од 6 републики на референдуми се одлучиле за одделување, мора да имало пропаганда тогаш колку што знам немало приватни медиуми значи припагандата морала да биде присутна на државните медиуми.
 
Нели Туѓман бил генерал во ЈНА а Изетбеговиќ функционер некој? Милошевиќ бил на власт во Србија пред распадот и во сите републики на власт дојдоа поранешни членови на Комунистичка партија или ЈНА или и двете, приватизациите и грабежите ги извршиле поранешни членови на партијата, врвот на сите нови држави бил производ на поранешниот систем, а тие убијци и кољачи аркановци и хрватски рамбовци само одработувале на терен она што им го овозможил врвот.

Друго што е чудно после колку, 47 години живеење во тој систем како толку брзо и во толкаво огромно мнозинство граѓани на 4 од 6 републики на референдуми се одлучиле за одделување, мора да имало пропаганда тогаш колку што знам немало приватни медиуми значи припагандата морала да биде присутна на државните медиуми.
Не ги имаш живеено тие времиња, не ги слушаше пропагандите не ги следеше настаните, не беше сведок на промените, се менуваше цел свет, се распадна варшавскиот блок, паднаа режими во куп социјалистички држави се случуваа револуции, се стрелаа и затвараа лидери... време на еуфорија, ние то го гледавме од страна пошто ниту бевме во пакт ниту на чело имавме некој омразен диктатор, живеевме најдобро од сите “комунистички“ земји а и подобро од многу капиталистички нарочно околу нас.
Промените кај нас одеа бавно, прво во самата партија се појавија разни струи со разни идеи, никогаш не се споменуваше отцепувања, војни... туку нешо као конфедерација... или лабава федерација... или поголема самсостојност на републики....кон крај на 80 сети, имаше и приватни медиуми и весници и радија а и на државни телевизии се одржуваа дебати, разговори, шо и како би било.... Таму ни се продаваше мед и млеко, никој не спомна дека ќе се изгуби некое работно место, или дека ќе се укине бесплатно здравство или школство или к15 или редовни плати.... се беше фрлено на родољубие и племенит патриотизам и ветувања за уше поголеми плати, огромни инвестиции, кревање на стандард.... главна тема беше како ќе се има Македонска репрезентација, како ќе била Македонска телевизија а не Телевизија Скопје како до тогаш и разни прикаски како европа не чека гладна за наше земјоделије, жедна за наши вина и ракии кои ете не сме можеле да ги извезуваме вака дур сме во Југославија туку само самостојни, па како се собрале македонски бизнисмени и печалбари од дијаспората и собрале милијарда долари па се чекало само да се осамостоиме па де ни ги дадат, па како Букурешкиот договор ќе престанел да важи и солун и третина грција ќе ни се вратело, па како кога самите ќе земеме работите да си ги бркаме то ќе биди невидено богатство и благодет за цел народ...... Јас и тогаш бев доста реален али да признам ми беше примамлива идеја на амерички сон, со голема куќа, спална и купатило за секоје дете и 2 коли в гаража
То се случуваше секаде и во Хрватска и во Босна меѓу секој народ и овде... Кога почнаа на избори да победуваат партии со националистички програми то аутоматски предизвика и кај другите победа на националисти, па ко дојдоа на власт се почна со копање по истории, кој колку кого заклал или убил во прва или втора војна, па колку проценти од другите имало кај првите вработено... па почнаа да се отпуштаат па почнаа ноже да се креваат во воздух куќи коли дуќани... на малцинства па почнаа да се мафка со обележја од крваво минато, на една страна шаховвници и усташки знаци на друга кокарди и орли, почна недоверба на народ и страв во комшии, па навечер ќе се припукаше се поставуваа стражи еден кон друг
Кога стравот доволно надвладеа, лесно беше да се вооружат исплашените и да се убедат дека ете тие другите само чекаат прилика да ги испоколат исто како нивни дедовци во 1916 или татковци во 1944....
Ова се беше добро подржано од странски земји на кои им одговараше распад и поделба на југославија, Германија, Италија, Австрија можеби до некаде и Америка, организирано префрлија шлепери и шлепери оружја и муниции, дадоа подршка на тие шо бараа отцепувања, осудија тие шо се залагаа за единство... и така почна
Ова е најкратко шо се може да ти појаснам тие 3-4 години, фалат тука доста работи кои не ги споменав, има и други фактори и детали.
Али конечно војната во СФРЈ и распад беше НАЦИОНАЛЕН, овде не се крена револуција на гладни и сиромашни како во некои земји или револуција на политички незадоволни од режим, туку удри нација на нација, вера на вера. Ја искористија таа слабост на Југославија, многу разни нации и вери живееа заедно а во историјата имаа доста меѓусебни конфликти и неубави спомени кои лесно можеа пао да се разбудат.
 
Како и да било, факт е дека Србија сакаше да се зачува СФРЈ, од Македонија до Хрватска. Словенија не ја интересираше. Имаше неколкудневна „војна“, но Словенија не беше во рамките на „голема Србија“ и веднаш доби „дозвола“ за излез од СФРЈ. Хрватска и БиХ „надрљаа“. Ние бевме мирни и така куртуливме. Ако ние нешто скокневме против Србија, ќе бевме сега „ледина“.
 
Како и да било, факт е дека Србија сакаше да се зачува СФРЈ, од Македонија до Хрватска. Словенија не ја интересираше. Имаше неколкудневна „војна“, но Словенија не беше во рамките на „голема Србија“ и веднаш доби „дозвола“ за излез од СФРЈ. Хрватска и БиХ „надрљаа“. Ние бевме мирни и така куртуливме. Ако ние нешто скокневме против Србија, ќе бевме сега „ледина“.
се гледа дека не си на возраст која се претставуваш ами штабски бот - постоеа преговори грција-србија за поделба на македонија на пола,им пропадна планот ради опасноста од вмешување на турција (турција веднаш ја призна македонија,испрати нешто помош од наоружување,нешто покасно македонските командоси беа обучувани во турски воени центри,дури имаше предлог за помош со нешто застарени ловци авиони кое го одбивме итн итн),па грчкиот претседател стави вето на таквите договори и одлуки.........испадна и противење на српски генерали со право мислејќи дека не можат да се справат на толку фронтови лесно и не бидна ништо

не е дека ние сме биле мирни,од нас малку зависело , исто како 1999 при бомбардирањето на србија, понатаму 2001ва кога изгубивме од 500 борци наоружани со калаши ,митралези и минофрлачи,како што и губиме и денес благодарејќи на отстапките на владејачката партија со немото следење на противзаконското бележење на територија и тивко носење кон федерализација или конечна поделба на ова малку имот што ни останало од 45та наваму
 
Roy Fokker, Јас имам 45 г. Не знам што сакаш да кажеш со твоево пишување. Ако нешто те интересира, прашај. Имав 20+ г. тогаш. Доволно возрасен.
 
Како и да било, факт е дека Србија сакаше да се зачува СФРЈ, од Македонија до Хрватска. Словенија не ја интересираше. Имаше неколкудневна „војна“, но Словенија не беше во рамките на „голема Србија“ и веднаш доби „дозвола“ за излез од СФРЈ. Хрватска и БиХ „надрљаа“. Ние бевме мирни и така куртуливме. Ако ние нешто скокневме против Србија, ќе бевме сега „ледина“.

Србија имаше интерес да се зачува Југославија поради тоа што Србите за скоро 80 години постоење на Југославија беа “распрснати“ низ неа, со голем број на Срби во другите републики, поготово во Хрватска, имаа доста и стопански капацитети по другите републики, имаа војници (офицерски кадар) кои беа димензионирани за цела Југославија, а само за Србија ќе беа веќе товар, тука беше и губењето на морето, поделбата на имотот, губењето на гордоста како “повластена“ нација и т.н. Па само ЈАТ, ЈНА, или железницата претставуваа нагол товар што се струполи за издршка на Србија...
Ете затоа Србија се бунеше - најмногу што испаднаа глупави и една Словенија ги “превесла“, или Хрватска (или како што ги нарекуваа по медиумите тогаш - “Австроунгарските батлери и куќни помошнички“)...
Сето комбинирано со потпалувачите од надвор (истата шема на растурање на држави се гледа и денес на земјите од северна Африка, Блискиот Исток, Украина...) даде распад на една држава која не беше ни подобра ни полоша од другите држави (зависи со кого и што споредуваш) и тоа на крвав начин. Доволно е еден куршум испукан (од “непознат сторител“) кој ќе убие некој кој е невин, а за тоа ќе биде обвинета “другата страна“ па да се разгори крвава војна.
И една цела камара дрва се потпалува со едно пламенче на едно кибритче...
Само се надевам дека Македонците извлековме поука од сето лудило за последниве 25 години и нема да наседнеме на провокации, режирани претстави со жртви, афери и слично, па да им дадеме повод да ни го растурат и ова парче земја што остана во наше владение...
 
Само се надевам дека Македонците извлековме поука од сето лудило за последниве 25 години и нема да наседнеме на провокации, режирани претстави со жртви, афери и слично, па да им дадеме повод да ни го растурат и ова парче земја што остана во наше владение...
И како то го замислуваш?
Еве ќе си ставаат споменици од УЧК и орли низ Скопје и Македонија, ќе си вејат свои знамиња и поставуваат свои табли, ќе си воведат свој јазик во свои општини, ќе си вработат свој кадар во свои институции, и ако било како пробаш да ги застанеш ќе излезат на улица ќе се појават наоружани групи, ќе се пукне тук таму....и пак еден ден ќе му докажат на светот дека фукционираат како посебна територија и лесно ќе добијат еден вид на самоуправа, автономија, независност...
Кој се нашите а кои нивни сојузници? Кој од нашите соседи со радост би ни помогнале а кој од нивни?
На сличен начин почна и распад на југославија, со откажување на послушност кон централната власт воведување на свои национални програми по републики, непризнавање на федерални закони и устав, ширење и јачање на нацинализам....
Ако се спротиставиш со сила не чини, ако избегнуваш конфликт и ги оставиш - на крај пак исто ќе ти дојде
 
Републиките беа „држави“ споени во федерација. И републиките имаа право на самоопределување. Не е исто со споредбата со правење на автономни области во една држава.
 
Републиките беа „држави“ споени во федерација. И републиките имаа право на самоопределување. Не е исто со споредбата со правење на автономни области во една држава.
Косово не беше „држава“
 
СФРЈ произведуваше возила по лиценца и во партнерски односи, значи по нацрти и спецификации дадени од самите фабрики а некои од моделите се склопуваа овде со делови произведени во матичните фабрики, и тоа модели на возила кои тогаш биле нови и актуелни и се произведувале и во европски земји, али таа информација или не си ја знаел или не ти дозволиле во штабот да ја кажиш
Во Копер се склопуваше СИТРОЕН Ајкула, ДС, во тоа време најсофистицирана кола во сончевиот систем, се произведуваше и спачек и АМИ, и GS Виса, АХ, СХ, Дијана

Во Ново Место беа погони на АУСТИН и тука се правеа и се склопуваа МИНИ 1000, Остин 1300, Остин Макси 1500 и Остин Макси 1750

РЕНО се произведуваа модели 4, 5, 12, 16, 18

ВОЛКСВАГЕН, во СФРЈ се правеа модели Буба и тоа 1200, 1300, 1303, Голф, Кеди, Џета,

НСУ Принц

ФИАТ 1400, 1300, 128 (101), 600, 750, 850,

ОПЕЛ, Кадет, Сенатор, Омега, Аскона

Да не збораме за камиони и автобуси Икарус, ФАС, ТАМ. ФАП, за авиони, бродови, хелихоптери
Денес ни појас за в кола не можеме да направиме.
То за увоз не си разбрал добро прикаските од постарите, повратник од странство можел да донесе без царина и давачки возило, исто така и лице со инвалидитет, за другите важеше до 3 години старо возило и до 1600 кубици се плаќаше помала царина а над 1600 поголема, а нова кола си можел кога сакаш и каква сакаш доколу си платиш давачки.
Во СФРЈ беше златно доба за народот, сега е време на страдања и апокалипса АМИН!
Пак ти со твоите бајки за СФРЈ во обновено и дополнето издание!
-Во IMV-Novo Mesto и во Litostroj Ljubljana се склопуваа Рено 4! Во Литострој ги правеа моторите, во Ново Место ги правеа школките и ги составуваа финално со моторите од Литострој. Единствен мотор од Austin 1300 кој е користен во некое возило произведено во СФРЈ е во популарните комбиња од ИМВ кои најчесто беа користени како полициски возила, популарните „Марици“, и никаде на друго место. Од Остин и Мини Морис толку е приказната за СФРЈ!
-Цитроен се составуваше во „Цимос“(Дело од Томос) во Копер. Од модели освен Ами 8 во две варијанти (хечбек и брејк), Дијана 6 и ГС (ама само основниот модел) не се произведе ниту еден друг модел на Цитроен!
Опелот од ИДА-Кикинда можеби имал и поголема палета на модели, арно ама тенко, заради лошиот квалитет Германците м ја одземаа лиценцата!
И кога лажеш, размисли малку, не си овде единствениот современик на СФРЈ, има и други кои не биле мозочно фиксирани за таа држава и кои знаеле дека не е онака како што се прикажува дека е уште тогаш, Еве ти жив пример од тоа време - јас!
 
Еве ти жив пример од тоа време - јас!
Ти си медицински жив пошто ти работат срце бели дробови и мал мозок за рамнотежа, али не ти функционира разумот и големиот мозок, во СФРЈ се произведуваша и Рено модели и 4 и 5 и 12 и 16 и Ситроени неколку модели меѓу кои и Ајкула и Волксваген во Сараево и тоа Голф, Буба, Џета, Кеди, и Аустин меѓу кои и моделот Мини 1000, и ЀФиати и Опел, СФРЈ беше за ова шо сме ние денес Звездани патеки, технологија и производство за кое не сме повеќе ни кадри да го разбереме а камоли направиме, сега сортираме кабли кои ги носат од некаде и заедно со профит си ги враќаат назат, од коли сега знаеме само лепенка на гума да ставиме (и таа е турска, пошо тука има технологија за производња која не сме ја совладале)
506986_sfrj_ff.jpg
eве ти со тро слики да може тој атрофиран мозок да совлада барем некоја информација, и да му вратиш сендвичо во штабо пошо не успеа овде да не убедиш како денес се живеело подобро!
 
Ти си медицински жив пошто ти работат срце бели дробови и мал мозок за рамнотежа, али не ти функционира разумот и големиот мозок, во СФРЈ се произведуваша и Рено модели и 4 и 5 и 12 и 16 и Ситроени неколку модели меѓу кои и Ајкула и Волксваген во Сараево и тоа Голф, Буба, Џета, Кеди, и Аустин меѓу кои и моделот Мини 1000, и ЀФиати и Опел, СФРЈ беше за ова шо сме ние денес Звездани патеки, технологија и производство за кое не сме повеќе ни кадри да го разбереме а камоли направиме, сега сортираме кабли кои ги носат од некаде и заедно со профит си ги враќаат назат, од коли сега знаеме само лепенка на гума да ставиме (и таа е турска, пошо тука има технологија за производња која не сме ја совладале)
Прегледај го приврзокот 141497
eве ти со тро слики да може тој атрофиран мозок да совлада барем некоја информација, и да му вратиш сендвичо во штабо пошо не успеа овде да не убедиш како денес се живеело подобро!
Заеби ги овие југоносталгични бајки кои се далеку од реалноста со повеќе од половината напишано! За Цитроените знам точно дека е така како што ти напишав! За Опелите не сум многу сигурен кои модели беа произведувани ама знам и зашто ги правеа едвам само 3 години и ти го напишав тоа. Застава правеше лоши копии и модифицирани модели од Фиат и беа жива лајнарија во споредба со Италијанскиот Фиат, Фолксвагените од Вогошќа ги имаше, Голфови, Џети и можеби Кејдито го правеа, Бубите во варијанта 1200, 1302-С и ниедна друга, 1300 и 1303-С не се правеа во СФРЈ! НСУ се произведуваше кус период додека и самата фабрика од Германија не пропадна. А за реноата со гаранција дека осве 4-ката не се произведе ништо друго! Моделите што овде ги набројуваат никогаш не ги произведоа Словенците. Мини Морис е чиста лага со гаранција. Ако беше вистина, СФРЈ ќе беше преплавена со Мини Мориси на место со скапанине Фќовци! Никој не ќе беше будала Фиќо да вози ако може да купи Мини Морис!!!!![DOUBLEPOST=1457958438][/DOUBLEPOST]
Лет, здравството не било бесплатно во Југаславија.
Лет, здравството не било бесплатно во Југаславија.
Е како не? Бесплатно беше лежење во болница, ама Господ да не ти даде ни да помислиш да одиш во нејзе, а лековите беа бесплатни доколку ги имаше воопшто! Увозен лек ако треба да земаш, си наебал, не се обидувај да го бараш ако немаш начин да го набавиш од странство!
 
Заеби ги овие југоносталгични бајки кои се далеку од реалноста со повеќе од половината напишано! За Цитроените знам точно дека е така како што ти напишав! За Опелите не сум многу сигурен кои модели беа произведувани ама знам и зашто ги правеа едвам само 3 години и ти го напишав тоа. Застава правеше лоши копии и модифицирани модели од Фиат и беа жива лајнарија во споредба со Италијанскиот Фиат, Фолксвагените од Вогошќа ги имаше, Голфови, Џети и можеби Кејдито го правеа, Бубите во варијанта 1200, 1302-С и ниедна друга, 1300 и 1303-С не се правеа во СФРЈ! НСУ се произведуваше кус период додека и самата фабрика од Германија не пропадна. А за реноата со гаранција дека осве 4-ката не се произведе ништо друго! Моделите што овде ги набројуваат никогаш не ги произведоа Словенците. Мини Морис е чиста лага со гаранција. Ако беше вистина, СФРЈ ќе беше преплавена со Мини Мориси на место со скапанине Фќовци! Никој не ќе беше будала Фиќо да вози ако може да купи Мини Морис!!!!!
А денес сме преплавени со кабли од Џони и Шопен шо ги праи?
ти си без идеја веќе шо и како да дискутираш па као и да ги праеле - лошо ги праеле,
НАЈГОЛЕМ број на произведени возила ојде за извоз, нарочно ситроен и рено а кутри французи намаа поим дека земале лоши коли, дел од нив се продаваа и овде, Волксваген овде ги правеше џетите и кедија за европски пазар, ден денес се тркалаат тие југовци и стоедни и то низ античката ни македонија докажувајќи дека робата во СФРЈ беше многу потрајна и поквалитетна од овие кинески срања со кои сме сега преплавени, шпориња и фрижидери и замрзивачи трајат и по 50 години, уште на огласи ќе најдеш и ободин и кончар и горење сандаци, замрзивачи, машини за перење, направени во 80 десети кои уште работаат но нема да најдиш ни 3 години стари Фуего, Квадро Вивакс или остали фирми кои постојат на папиру и лепат лепенки на нонејм кинаска роба.
Па уше со гаранција ти се тврдењата, коли овде имаше какви сакаш се возеа и фиќо и мерцедес и опел и бмв и стоедно и рено и волксваген, работник можел да си купи нова кола од 10.000 долари, сега не може толку пари за цел живот да заработи а море му покажува на децата од слики од стари албуми кога тој одел секоја година на летовање и им опишува каков вкус имале гавриловиќ сувомеснати и легендите за манџи со месо
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom