Веронаука во училиштата?

  • Креатор на темата Креатор на темата Setsuko
  • Време на започнување Време на започнување

Веронаука во училиштата?

  • да

    Гласови: 74 34,1%
  • не

    Гласови: 143 65,9%

  • Вкупно гласачи
    217
Добро, а зашто не ги направат сите овие: Eтика, Веронаука и Историја на религии, да бидат дополнителни предмети. Значи кому му се учи да си учи. На тие што воопшто не ги интересира ни религија ни историја на религија ни етика да си можат да не учат ниедно. А можеби има и такви родители кои сакаат тие самите да ти поучат своите деца за овие работи. Не сакаат на пример да им додаваат уште товар на децата. Зошто и од овие работи се добиваат оценки што ќе ти влијаат на просекот. Тогаш зошто да му додаваш товар на детето?
 
zNema vrska socijalismot, bar kaj mene, ja toas nosev krs, odev u crkva a site bea komunisti so gi znaem od zgradava, ne farbea jajca ni za veligden, a sea oni sa vernici aja sea sum agnostik, go nadminav toa, gleaj cuek da si, so e bitno koja vera?? ne li?
 
Добро, а зашто не ги направат сите овие: Eтика, Веронаука и Историја на религии, да бидат дополнителни предмети. Значи кому му се учи да си учи. На тие што воопшто не ги интересира ни религија ни историја на религија ни етика да си можат да не учат ниедно. А можеби има и такви родители кои сакаат тие самите да ти поучат своите деца за овие работи. Не сакаат на пример да им додаваат уште товар на децата. Зошто и од овие работи се добиваат оценки што ќе ти влијаат на просекот. Тогаш зошто да му додаваш товар на детето?


И тоа шо викаш... А јас мислам ако не и математика и физика, па еве и ЗПО да речеме да ги направат факултативни... Па децава нека бираат, ако имаат жечба нека учат... Мудро, навистина
 
Од каде, молим те, математика на исто рамниште со религија??? Математиката е предмет кој е неопходен за да се надополнува знаењето на детето во сите природни науки. За што е религијата неопходна?
 
Во ист кош стави Историја на религија, етика и веронаука.
Од овие сметам дека Историја на религија и Етика се исто толку неопходни (еве нема да го потцртам ама ју гат д поинт, бистар си) колку и математиката.
Неопходни се затоа што има и други области во кои детето треба да добие наобразба и да се изгради како личност, на страна од природните науки чие значење не го доведувам во прашање.
Едноставно добро е да се има основни познавања. Тоа е добро и од аспект на тоа што нема да имаат родителите можност претерано и фанатички да го насочат детето кон верата или кон атеизмот. Откако ќе дознае што е и како е - само ќе реши што е за него
 
Во ист кош стави Историја на религија, етика и веронаука.
Од овие сметам дека Историја на религија и Етика се исто толку неопходни (еве нема да го потцртам ама ју гат д поинт, бистар си) колку и математиката.
Неопходни се затоа што има и други области во кои детето треба да добие наобразба и да се изгради како личност, на страна од природните науки чие значење не го доведувам во прашање.
Едноставно добро е да се има основни познавања. Тоа е добро и од аспект на тоа што нема да имаат родителите можност претерано и фанатички да го насочат детето кон верата или кон атеизмот. Откако ќе дознае што е и како е - само ќе реши што е за него

Абе, ти убаво си мислиш, ама за да може детето само да си реши за него, овие работи би требале да се учат во средно негде трета, четврта година. Треба детето да се образова подобро и да се развие неговиот интелектуален капацитет за да размисли подобро за работите. И ја во петто одд. верував во господ, (повеќе се плашев одошто верував, но сепак) а ги знаев истите работи и тогаш и сега. И плус, да ги оптовариме сите деца со уште еден предмет, само за да спречиме родителите да бираат дали нивното дете ќе биде hardcore верник или атеист е, според мене, лоша идеја. Повеќето луѓе не се ни замараат со религијата на подлабоко ниво, за нив доволно е да одат во црква, да запалат свеќа, да остават кило зејтин одвреме-навреме, да слават слави итн итн... Жив пример се моите родители. А нема ни да успее на тој начин како што замислуваш ти. Детето во секој случај повеќе му верува на татко му отколку на наставничката. Како што можат родителите да убедат мало дете неможе никој.
Затоа дефинитивно, дополнителни, а по можност во средно да се преместат, би било најдобро решение.
 
vero-nauka e drven kamen, ne moze verata da bide nauka, veroucenie moze, ama jas sum za versko obrazovanie da se izucuvaat naucno i komparativno site religii, niz istorijata i sovremenite ama bez indoktrinacii, dogmatika i ritualizam posto toa ne e nauka toa neka uci koj saka po crkvi, jamii, tekinja, sinagogi.....
 
Те разбирам на што целиш, ама не ја разбирам потребата да се доживува трагично можноста за веронаука... Не сум педагог и не знам кога е најдобро да се има како предмет, ама тоа се детали. Прашањето беше да се има или не веронаука, воопшто.
И да, ми се повраќа од муабети за тоа како не преоптеретуваат во школо и колку ние тоа многу учиме. Ништо од ова не е точно.
 
Прашањето беше да се има или не веронаука, воопшто.
И да, ми се повраќа од муабети за тоа како не преоптеретуваат во школо и колку ние тоа многу учиме. Ништо од ова не е точно.

Нека се учи веронаука, јас немам проблем со таа идеја, ама не да биде задолжително. Религијата е повеќе во доменот на културата, а културата детето си ја учи од родителот. Ако веќе дозволуваме вакви предмети, ајде нека има и предмет „манири’’. И не е стварта толку многу што се учи толку многу предмети туку што се учат релативно непотребни работи. Наместо да учат некој јазик или нешто што ќе им биде корисно во животот, тие ќе учат (и ќе треба да одговараат за оценка) која била 5 или 8 или икс заповед, што се случило на празникот Богојавление и зошто го славиме.... Се ова родителот може да си го научи на детето, ама добро нема проблем, кој си сака нека учи. АМА нема зошто другите да се присилуваат на ништо, па ниту да одберат помеѓу веронаука и историја на религиите. Ќе си му купам на детето илустрирана библија или енциклопедија (за историјата) и ја сам ќе го научам све што му треба и најважно се што тоа сака да знае. И тоа е круцијалното нели? Во школо се учи она што е неопходно за живот во современото општество, сакале или нејќеле. Колку и да мразиш математика ти треба, за да опстоиш, зошто без неа си како неписмен. Или еве истото за историја, од општествените, зошто ако не ја знаеш ќе те врти кој сака и ќе те користат за политички цели. Непознавањето на овие работи води до уназадување на самото општество и затоа општеството организира бесплатно основно образование (неопходно за опстојувањето и напредокот на општеството во целина). А познавањето на твојата религија или пак таа на другите не е неопходно за преживување. Затоа, баш затоа, тоа треба да биде дополнителен предмет.
 
Веронаука во школите....брука невидена
Прво, кога ги видоа анкетите дека скоро и да нема пријавени за веронаука, ги изнафилуваа резултатите и се врши мек притисок во корист на веронауката наспроти историја на религиите. Не треба ни еден од овие два предмета, чисто губење на време за изучување фикции, па уште и тоа им се наметнува на 10 годишници кои и не се во состојба да ја разберат таа филозофија.
И тоа кога ги прикажаа на телевизија дечињана како на час ги тераат да се крстат и молат, наместо напред се враќаме во среден век.:tapp:
 
a najgolem problem e sto ne e raspisan konkurs za tie rabotni mesta tuku si gi podelile casovite, pazi glupost, prvo predmetot ne se vika istorija na religiite tuku ZAPOZNAVANJE NA RELIGIITE, nejse, tuku istoricarive si zele da predavaat religii posto demek istoriski pristap.a moze li po taa logika da predavaat istorija na umetnost ili istorija na filozofija. D r Ljubomir Cuculovski jasno kaza za toj predmet se kompetentni diplomirani profesori po filozofija.
 
..не...ја сум за не..заш? заш е тоа само едно оптоваруање на детето плус...заш не можеш некого да натераш да учи тоа кога не сака...као што беше речено...нека бира детето!!!...:wink:
 
А шо на пример ако детето е атеист како мене на пример, и не сака да слуша вакви срања за "господ" ?

Ако планират да воведуват веронаука, поарно нека го направат како изборен предмет, затоа што на задолжителен мало моргин мене да ме задржат таму, и 200 други луѓе шо ги познавам.
 
Veronaukata kako predmet mozebi i ne e losh dokolku se svede na izboren predmet i decata izberat sami. Kaj nas sekogash se vulgariziraat rabotite pa nekoi dushogriznici napravija haos. Reakciite na roditelite ne se nishto drugo tuku politizacija na situacijata. Dovolno e eden od protivnickiot tabor da kaze neshto losho i vednash doaga do zaveduvanje na masite. Za srekja pogolemiot broj roditeli se trezveni i argumentite im drzat voda. Naime tie baraat da se napravi nekakov red vo zadolzitelni, izborni i fakultativni predmeti zaradi golemiot broj predmeti i casovi. Vo V odd. So voveduvanjeto na Veronauka i Obrazovanie za zivotni veshtini (za koj nikoj ni zbor ne prozboruva zatoa shto gi predavaat nastavnicite po informatika ili OTP odnosno onie koi nemaat dovolen fond casovi) i zgolemuvanjeto na fondot na casovi po makedonski, angliski i fizicko, vtor stranski jazik, na decata im se sobiraat okolu 14 predmeti odnosno sekoj den po 6-7 casa, a vo 7-8 i po 7-8 casa. kade se slobodnite aktivnosti, kade se dodatna i dopolnitelna. zalosno e shto se protrcuva niz materijalot, decata se optereteni bidejki sekoj nastavnik bara maksimalno ucenje za svojot predmet. duri i na muzicko, fizicko i likovno se vovede teorija odnosno so biznisot so ucebnici po ovie predmeti imaat poveke knigi-ucebnici, rabotni nego po drugite koi mozebi se staveni vo kategorijata "povazni". bez dobra strategija, izbrzani odluki pravat vakvi nevolji i otpori.
 
I zaboraviv da spomnam neshto na shto ima golemi reakcii od roditelite. za da se vovedat novite predmeti kaj decata se namali fondot na nekoi predmeti koi mozebi ponatamu vo zivotot ke im trebaat. Otprilika vaka izgleda edna rabotna sedmica na 5-to oddelenec:
makedonski jazik 6 casa
angliski 3
germanski 2
matematika 4
istorija 2
geografija 1
biologija 1
fizicko 3
muzicko2
likovno2
otp 2
informatika 2
po novo
veronauka 2
Obrazovanie za zivotni veshtini 2
dodatna 2
dopolnitelna 2
slobodni aktivnosti 2
36 casa sedmicno podeleni so 5 rabotni dena, sekoj den 7 casa.
reakciite se na biologija i geografija zoshto se 1, a veshtinite(likovno, fizicko, muzicko) se staveni kako zadolzitelni, zoshto tie ne se fakultativni? Na ova za VII i VIII dodajte Graganska kultura 2, Fizika 2 i hemija 2 i biologija i geografija ushte po 1, a koga ovie 5tacinja ke stasaat VII , VIII ushte 2 Veronauka. E pa mnogu e luge, da bideme realni.
Ne e otporot za Veronauka tuku zaradi eksperimentot koj se pravi.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom