Прашања за Исламот III

Член од
7 мај 2013
Мислења
1.580
Поени од реакции
385
:)
Види, искрено да ти кажам.. многу интересни прашања и потенцијал за интересна дискусија но со своите дообјаснувања на прашањата го расипуваш тоа. :)
А паралелите и споредувањата, покатастрофални од претходните прашања, но ќе одговорам затоа што си најфер од сите овде.
Читајќи го Куранот ми падна в очи дека овие тврдења нон-стоп се повторуваат:

1. Allah sve zna
2. Njih čeka patnja velika
3. Džehennem je grozno boravište
4. Allah prašta i samilostan je.

Но затоа имаш и:

17:18 Onome ko želi ovaj svijet, Mi mu brzo dajemo što hoćemo i kome hoćemo, ali ćemo mu poslije Džehennem pripremiti, u kome će se osramoćen i odbačen peći.

17:97 Onaj kome Allah ukaže na Pravi put - na Pravome putu je, a onome koga u zabludi ostavi, tome, mimo Njega, nećeš naći zaštitnika. Mi ćemo ih, na Sudnjem danu, sakupiti, licem zemlji okrenute, slijepe, nijeme i gluhe; boravište njihovo biće Džehennem; kad god mu plamen jenja, pojačaćemo im oganj.

18:29 i reci: "Istina dolazi od Gospodara vašeg, pa ko hoće - neka vjeruje, a ko hoće - neka ne vjeruje!" Mi smo nevjernicima pripremili vatru čiji će ih dim sa svih strana obuhvatiti; ako zamole pomoć, pomoći će im se tekućinom poput rastopljene kovine koja će lica ispeći. Užasna li pića i grozna li boravišta!
Како што пишував и порано, Исламот става акцент на оној свет, односно на животот после смртта, односно џеннетот или џехеннемот, бидејќи овој свет е минлив, а оној свет е вечен.
Главна цел на муслиманите е џеннетот, а не животот на овој свет. Но за жал и муслиманите денес ги помешале овие работи и се однесуваат како да имаат гаранција дека ќе живеат вечно, а не како да не знаат кога ќе им дојде смртниот час.
Имаш вистина или заблуда, имаш џеннет или џехеннем, нема трета опција.
Тоа што ти веруваш во нешто друго, и во некој друг пат кој може да те спаси, мое како муслиман е да те повикам да се спасиш од вечниот оган, а не за да исламот ја зголеми бројноста и да убие неверниците :)

Како може некој во исто време да има две спротивставени особини? Како Аллах може во исто време да биде и samilostan и okrutan?

Tи на пример, или си искрен или си лажго. Или крадеш или си чесен. Или си ѝ верен на својата сопруга или ја изневеруваш. Не можеш во исто време да си искрен и да лажеш, да крадеш и да си чесен, да си верен и да си прељубник. Се разбираме ли?
Не се разбираме бидејќи тоа е таа катастрофална споредба што ја повторуваш цело време. :)
Прво, го споредуваш Створителот со створенијата, а тоа исламски е недозволиво, можеш да направиш паралела да земеш пример некаков но и тоа катастрофално го правиш.

А примерите што ги зема се скроз погрешни, бидејќи во самилостан и окрутан нема ништо што се спротиставува, а во твоите примери има.
Бидејќи е точно, или си искрен или си лажго... искрен си со сите, вистината ја кажуваш на сите.
Чесен си исто така со сите.
А самилстан си со тие што ја заслужиле милоста, а окрутан си со тие што не ја заслужиле.
Ајде кажи ми искрено, се однесуваш ли ти како човек исто со тие што постапуваат добро кон тебе, исто како и оние што постапуваат лошо со тебе?

Второ. Според Исламските учења, Аллах има Совршени имиња и својства, и тие не можат да се споредуваат со истите тие својства кај луѓето. Јас веќе реков, луѓето со своите дела ја заработуваат Аллаховата милост или Аллаховата казна.
Познат е патот по кој се заработува Аллаховата милост, а познат за Аллаховата казна.
Аллах во сура Аср ни дал кратка дефиниција и пат, како да се заработи Аллаховата милост.

сура Аср(Време):
"1. Се колнам во времето,
2. човекот навистина губи,
3. освен тие коишто веруваат и коишто прават добри дела, и кои што едни со други си ја препорачуваат вистината, и коишто едни со други си ја препорачуваат трпеливоста."
Најјасна дефиниција: верување, правење добри дела, говорење на вистината, и биди стрплив.

Се надевам дека бев јасен
 
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.291
Поени од реакции
8.904
:)
Види, искрено да ти кажам.. многу интересни прашања и потенцијал за интересна дискусија но со своите дообјаснувања на прашањата го расипуваш тоа.:)
А паралелите и споредувањата, покатастрофални од претходните прашања, но ќе одговорам затоа што си најфер од сите овде.
Се надевам дека ќе ја цениш мојата искреност:).

Не се разбираме бидејќи тоа е таа катастрофална споредба што ја повторуваш цело време. :)
Прво, го споредуваш Створителот со створенијата, а тоа исламски е недозволиво, можеш да направиш паралела да земеш пример некаков но и тоа катастрофално го правиш.
Не го споредувам јас Створителот со створенијата, туку муслиманите. А еве зошто мислам така:

Не може ти атрибутот со кој сакаш да го опишеш Аллах во исто време да го применуваш и на створенијата.
Оние атрибути, епитети и својства што ги користиш да го опишеш Аллах не може да ги користиш за опишување на својствата на створенијата, исто како што својството sapiens (свесен), може да се користи исклучиво за опишување на човекот, но не и на животните, растенијата или габите.

А во Куранот не е така. Таму се употребуваат сосема истите епитети кои се користат за луѓето за да се опишат својствата на Аллах!

Се разбравме ли сега?

А примерите што ги зема се скроз погрешни, бидејќи во самилостан и окрутан нема ништо што се спротиставува, а во твоите примери има.
Бидејќи е точно, или си искрен или си лажго... искрен си со сите, вистината ја кажуваш на сите.
Чесен си исто така со сите.
А самилстан си со тие што ја заслужиле милоста, а окрутан си со тие што не ја заслужиле.
Ајде кажи ми искрено, се однесуваш ли ти како човек исто со тие што постапуваат добро кон тебе, исто како и оние што постапуваат лошо со тебе?
Како прво - Jaс сум човек, а не безгрешен ангел. Како второ - Примерот што го наведе не значи дека јас сум милостив, туку дека сум опортунист. Опортунист е лице што во секоја прилика се прилагодува спрема своите интереси и лице кое користи поволни прилики за остварување на сопствените себични интереси и цели, не водејќи сметка за моралот, општествените интереси и општествените долгорочни цели.

Не може откако некој ме изнервирал и јас го претепам, после да глумам дека сум пацифист.
Не може некому кој се однесувал лошо со мене, да му ја запалам куќата, да му ја отрујам стоката и да му ги оберам нивите и после да се правам дека сум чесен и побожен.

Ме разбираш ли? Ако не ме разбра сосема, присети се на ликовите Тартиф од истоимената драма на Молиер и на лихварот Аџи Трајко од Бегалка, па ќе ти се разјасни за што зборувам:).[DOUBLEPOST=1430413792][/DOUBLEPOST]@Hattab1, не знам што Арапите подразбираат под милост? Моето мислење е дека тој збор нема врска со христијанската милост, позната како агапе.

Македонскиот јазик има еден збор за љубов, па ќе пробам со грчкиот јазик да ти објаснам што сакам да те прашам.

Грците разликуваат ерос - љубов помеѓу партнери кои сексуално се привлекуваат, филија - љубов кон пријателите и заедницата на која ѝ припаѓаат, сторге - љубов помеѓу родителите и децата и агапе - безрезервна и несебична љубов, милосрдие, љубов која е страсно посветена кон благосостојбата на љубениот, без разлика дали ќе биде возвратена или не.

Примери за агапе имаш овде:

Eвангелие по Јован 3

16. Зашто Бог толку го возљуби светот, што Го даде Својот Единороден Син, та секој што верува во Него, да не погине, но да има живот вечен.

16. οὕτω γὰρ ἠγάπησεν ὁ Θεὸς τὸν κόσμον, ὥστε τὸν υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ’ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον.

Евангелие по Матеј 5

44. А Јас, пак, ви велам: љубете го непријателите свои, благословувајте ги оние што ве колнат, правете им добро на оние што ве мразат и молете се за оние што ве навредуваат и гонат,
45. за да бидете синови на вашиот Отец небесен; зашто Он го остава Своето сонце да грее над лошите и над добрите, и праќа дожд на праведните и на грешните.
46. Оти, ако ги љубите оние што ве милуваат вас, каква ќе ви биде наградата? Зар не го прават тоа и митниците?

44 Ἐγὼ δὲ λέγω ὑμῖν, ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν, εὐλογεῖτε τοὺς καταρωμένους ὑμᾶς, καλῶς ποιεῖτε τοῖς μισοῦσιν ὑμᾶς καὶ προσεύχεσθε ὑπὲρ τῶν ἐπηρεαζόντων ὑμᾶς καὶ διωκόντων ὑμᾶς.
45 ὅπως γένησθε υἱοὶ τοῦ πατρὸς ὑμῶν τοῦ ἐν οὐρανοῖς, ὅτι τὸν ἥλιον αὐτοῦ ἀνατέλλει ἐπὶ πονηροὺς καὶ ἀγαθοὺς καὶ βρέχει ἐπὶ δικαίους καὶ ἀδίκους.
46 ἐὰν γὰρ ἀγαπήσητε τοὺς ἀγαπῶντας ὑμᾶς, τίνα μισθὸν ἔχετε; οὐχὶ καὶ οἱ τελῶναι τὸ αὐτὸ ποιοῦσι;

Каде и дали воопшто има пример за агапе во Куранот?
 
Последно уредено:
Член од
7 мај 2013
Мислења
1.580
Поени од реакции
385
Не го споредувам јас Створителот со створенијата, туку муслиманите. А еве зошто мислам така:

Не може ти атрибутот со кој сакаш да го опишеш Аллах во исто време да го применуваш и на створенијата.
Оние атрибути, епитети и својства што ги користиш да го опишеш Аллах не може да ги користиш за опишување на својствата на створенијата, исто како што својството sapiens (свесен), може да се користи исклучиво за опишување на човекот, но не и на животните, растенијата или габите.

А во Куранот не е така. Таму се употребуваат сосема истите епитети кои се користат за луѓето за да се опишат својствата на Аллах!

Се разбравме ли сега?
Е сега се разбравме, биди вака поконкретен. :)
Атрибутите со кој се опишуваат својствата на Аллах и својствата на створенијата, е само јазички ист, но не и суштински и сите други форми.
Муслиманите ги опишуваат својствата на Аллах, онака како Аллах се опишал во Куранот, ниту нешто може да додадат ниту да одземат.
Како прво - Jaс сум човек, а не безгрешен ангел. Како второ - Примерот што го наведе не значи дека јас сум милостив, туку дека сум опортунист. Опортунист е лице што во секоја прилика се прилагодува спрема своите интереси и лице кое користи поволни прилики за остварување на сопствените себични интереси и цели, не водејќи сметка за моралот, општествените интереси и општествените долгорочни цели.
Е, затоа ти реков дека не можат да бидат исти својствата како што ти мислиш дека се, туку се само јазички исти.
Бидејќи Аллах е совршен и има совршени својства,а луѓето се слаби и подложни на грешки, таква им е природата,грешници се... а најдобри од нив се тие што се каат за своите гревови.
Аллах е праведен, и луѓето се праведни.
Но кај Аллах е апсолутната правда, а луѓето можат да бидат за некого праведни, за некого неправедни. итн итн примери каде што својствата кои ги поседува Аллах се совршени.

Ме разбираш ли? Ако не ме разбра сосема, присети се на ликовите Тартиф од истоимената драма на Молиер и на лихварот Аџи Трајко од Бегалка, па ќе ти се разјасни за што зборувам:).
Баталив лектири во 4то :)[DOUBLEPOST=1430414120][/DOUBLEPOST]
Каде и дали воопшто има пример за агапе во Куранот?
За тоа треба баш добро познавање на арапскиот јазик, а тоа јас моментално не можам да ти го одговорам, бидејќи немам толку познавање на арапскиот јазик.
 
Член од
21 декември 2011
Мислења
430
Поени од реакции
79
[quote="Мразомор, post: 7228643, member: 78701"[DOUBLEPOST=1430402813][/DOUBLEPOST]Зошто Мухамед не им давал мир ни на мртвите луѓе?
Зошто ги пљукал?- Зошто спиел во гроб со своја мртва тетка?
-Зошто наредувал да се ископуват гробови на мртви луѓе и тогаш им плукал во уста

[/quote] voopsto dosega ne sum sretnal ova vo sto ti go zboruvas.
se prenesuva od ebu hurejre Muhamed,a,s rekol;
podobro e nekoj od vas da sedne na zazaren pesok pa da mu izgori oblekata i da mu se sprzi kozata , otkolku da sedne na kabur.(grob)
 
Последно уредено:
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.291
Поени од реакции
8.904
За тоа треба баш добро познавање на арапскиот јазик, а тоа јас моментално не можам да ти го одговорам, бидејќи немам толку познавање на арапскиот јазик.
Баш штета! Но веројатно имаш доволно познавање за да ми одговориш дали الرَّحِيمِ l-rahimi е истозначно со ἀγάπη - агапе, или значењето на овие два збора е сосема различно, па дури и спротивно?
 
Член од
8 април 2015
Мислења
39
Поени од реакции
10
voopsto dosega ne sum sretnal ova vo sto ti go zboruvas.
Не е проблем, јас ќе ти помогнам да го сретнеш и научиш нешто..
Ете сега научи дека Мухамед пљукал во уста на мртвите луѓе...

А да ли можеш или да ли ќе имаш храброст да ни појасниш
зошто Мухамед го гурал својот јазик во устата на неговиот внук во сред џамија?

http://www.sunnah.com/urn/2211390

Then he put his hand in his beard. Then the Prophet, may Allah bless him and grant him peace, opened his mouth and put his tongue in his mouth. Then he said, O Allah, I love him, so love him and the one who loves him!'"

ثُمَّ قَالَ‏:‏ أَيْنَ لَكَاعٌ‏؟‏ ادْعُ لِي لَكَاعًا، فَجَاءَ حَسَنٌ يَشْتَدُّ فَوَقَعَ فِي حِجْرِهِ، ثُمَّ أَدْخَلَ يَدَهُ فِي لِحْيَتِهِ، ثُمَّ جَعَلَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم يَفْتَحُ فَاهُ فَيُدْخِلُ فَاهُ فِي فِيهِ، ثُمَّ قَالَ‏:‏ اللَّهُمَّ إِنِّي أُحِبُّهُ، فَأَحْبِبْهُ، وَأَحِبَّ مَنْ يُحِبُّهُ‏.‏
 
Член од
21 декември 2011
Мислења
430
Поени од реакции
79
Не е проблем, јас ќе ти помогнам да го сретнеш и научиш нешто..
Ете сега научи дека Мухамед пљукал во уста на мртвите луѓе...

А да ли можеш или да ли ќе имаш храброст да ни појасниш
ima li ovoj hadis na koj ti se povikuvas lanec na prenesuvaci?
sto da ti pojasnam koga jas voopsto dosega ne sum sretnal ova vo sto vie se povikuvate pa ako ima nekoj koj sto e poupaten mozebi ke ti objasni, jas prv pat slusam od vas, vo niedna kniga ne sum sretnal vakvo nesto pa zatoa i ti velam ako ima nekoj neka ti objasni podobro poz.
 
Последно уредено:
Член од
8 април 2015
Мислења
39
Поени од реакции
10
ima li ovoj hadis na koj ti se povikuvas lanec na prenesuvaci?
sto da ti pojasnam koga jas voopsto dosega ne sum sretnal ova vo sto vie se povikuvate pa ako ima nekoj koj sto e poupaten mozebi ke ti objasni, jas prv pat slusam od vas, vo niedna kniga ne sum sretnal vakvo nesto pa zatoa i ti velam ako ima nekoj neka ti objasni podobro poz.
Па еве сега сретнуваш, имаш горе линк, извор, што сакаш од мене, да ја најдам штампано на Македонски?

Поентата е дечко - човеку да ни вие не си ја знаете вашата вера.Срамно е да не се разбираш во Хадиси
http://en.wikipedia.org/wiki/Hadith

Имаш топ пет хадиси кои се за вас свети и толку веродостојни да сечете глави за нив, и ти пак не ги знаеш..

Значи - Зошто старец го гура јазикот во уста на некое дете?
Одговор се вика перверзија..

Но сакам да го чујам од вас, бидејки никакво друго објаснување не може да има.
 
Член од
21 декември 2011
Мислења
430
Поени од реакции
79
Па еве сега сретнуваш, имаш горе линк, извор, што сакаш од мене, да ја најдам штампано на Македонски?
jas te prasav dali ima lanec na prenesuvaci svedok na taa licnost koj go kazuvaa toj hadis i dali e verodostoen. ima tolku hadisi koi ne se verodostojni nemaat nikakov izvor na prenesuvaci,Nie znaeme deka ima hadisi koi se verodostojni i koi ne se verodostojni. A toa go znaeme na osnova prenesuvacite,dokazite,argumentite (za hadisot)[DOUBLEPOST=1430513376][/DOUBLEPOST]
Поентата е дечко - човеку да ни вие не си ја знаете вашата вера.Срамно е да не се разбираш во Хадиси
.
hadisi se zborovi kazuvani za delata i zborovite na Muhamed.a.s , nekoi negovi pisari pridruznici vednas po negovata smrt pocnale da gi reduciraat negovite kazuvanja , tia kazuvanja , t,e, hadisite na Muhamed,a,s se ona sto se za Isus Evangelijata,
denesni kazuvanja za delata i zborovite na Muhamed,a,s cii aftori ne se ocevidci , tie ne se bozji zborovi tuku preneseni zborovi na pratenikot od odredeni luge koi bile i go delele sozivotot so nego toa prodolzilo i posle smrta na Muhamed.,a.s , ,nekoi hadisi se vredostotjni nekoi se so somnitelno poteklo pa se gubi verodostojnosta na toj hadis,zbirka na hadisi se ona sto se za vam hristijanite evangelijata ,
i evagelijata i hadisite se zbirki prenesuvani od odredeni luge pa zatoa moze da ima i verodostojni i neverodostojni tekstovi, kako i tekstovite na evangelijata i tie imaat razlicni avtenticnosti,Hadisite ne se samo od edna osoba preneseni,tuku od poveke osobi,sto znaci,eden na drug se potvrduvaat a ostanatite hadisi se smetaat za DAIF ne verodostojni
 
Последно уредено:
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.291
Поени од реакции
8.904
Зошто се користени гностички текстови во Куранот?

Тhe first Gospel of the Infancy of Jesus Christ, Chapter XIX

16 Again on another day the Lord Jesus was with some boys by a river and they drew water out of the river by little channels, and made little fish pools.
17 But the Lord Jesus had made twelve sparrows, and placed them about his pool on each side, three on a side.
18 But it was the Sabbath day, and the son of Hanani a Jew came by, and saw them making these things, and said, Do ye thus make figures of clay on the Sabbath? And he ran to them, and broke down their fish pools.
19 But when the Lord Jesus clapped his hands over the sparrows which he had made, they fled away chirping.

Kuran 3:49

i poslati kao poslanika sinovima Israilovim: "Donosim vam dokaz od Gospodara vašeg: napraviću vam od ilovače nešto poput ptice i puhnuću u nju, i biće, voljom Allahovom, prava ptica.

Kuran 5:110

i kada si, voljom Mojom, od blata nešto poput ptice napravio i u nju udahnuo, i kada je ona, voljom Mojom, postala ptica;


The Book of James - Protevangelium, VIII Chapter

1 And her parents gat them down marveling, and praising the Lord God because tile child was not turned away backward.

And Mary was in the temple of the Lord as a dove that is nurtured: and she received food from the hand of an angel.

2 And when she was twelve years old, there was a council of the priests, saying: Behold Mary is become twelve years old in the temple of the Lord. What then shall we do with her ? lest she pollute the sanctuary of the Lord. And they said unto the high priest: Thou standest over the altar of the Lord. Enter in and pray concerning her: And whatsoever the Lord shall reveal to thee, that let us do.

3 And the high priest took the vestment with the twelve bells and went in unto the Holy of Holies and prayed concerning her. And lo, an angel of tile Lord appeared saying unto him: Zacharias, Zacharias~ go forth and assemble them that are widowers of the people, and let them bring every man a rod, and to whomsoever the Lord shall show a sign, his wife shall she be. And the heralds went forth over all the country round about Judaea, and the trumpet of the Lord sounded, and all men ran thereto.

Kuran 3:37

Gospodar njezin primi je lijepo i učini da uzraste lijepo, i da se o njoj brine Zekerijja.* Kad god bi joj Zekerijja u hram ušao, kod nje bi hrane našao. "Odakle ti ovo, o Merjema?" - on bi upitao, a ona bi odgovorila: "Od Allaha, Allah onoga koga hoće opskrbljuje bez muke."

The Arabic Infancy Gospel of the Savior

1. He has said that Jesus spoke, and, indeed, when He was lying in His cradle said to Mary His mother: I am Jesus, the Son of God, the Logos, whom thou hast brought forth, as the Angel Gabriel announced to thee; and my Father has sent me for the salvation of the world.

Kuran 19

28 Ej ti, koja u čednosti ličiš Harunu, otac ti nije bio nevaljao, a ni mati tvoja nije bila nevaljalica."
29 A ona im na njega pokaza. "Kako da govorimo djetetu u bešici?" - rekoše.
30 "Ja sam Allahov rob" - ono reče - "meni će On Knjigu dati i vjerovjesnikom me učiniti.

The Apocalypse of Peter

When he had said those things, I saw him seemingly being seized by them. And I said "What do I see, O Lord? That it is you yourself whom they take, and that you are grasping me? Or who is this one, glad and laughing on the tree? And is it another one whose feet and hands they are striking?"

The Savior said to me, "He whom you saw on the tree, glad and laughing, this is the living Jesus. But this one into whose hands and feet they drive the nails is his fleshly part, which is the substitute being put to shame, the one who came into being in his likeness. But look at him and me."

Kuran 4:157

i zbog riječi njihovih: “Mi smo ubili Mesiha, Isaa, sina Merjemina, Allahova poslanika!” A nisu ga ni ubili ni raspeli, već im se pričinilo. Oni koji su se o njemu u mišljenju razilazili, oni su sami o tome u sumnji bili; o tome nisu ništa pouzdano znali, samo su nagađali; a sigurno je da ga nisu ubili,

The Gospel of Pseudo-Matthew, Chapter 20

Then the child Jesus, with a joyful countenance, reposing in the bosom of His mother, said to the palm: O tree, bend thy branches, and refresh my mother with thy fruit. And immediately at these words the palm bent its top down to the very feet of the blessed Mary; and they gathered from it fruit, with which they were all refreshed.
O palm tree, and be strong, and be the companion of my trees, which are in the paradise of my Father; and open from thy roots a vein of water which has been hid in the earth, and let the waters flow, so that we may be satisfied from thee. And it rose up immediately, and at its root there began to come forth a spring of water exceedingly clear and cool and sparkling

Kuran 19

23 I porođajni bolovi prisiliše je da dođe da stabla jedne palme. "Kamo sreće a sam ranije umrla i da sam potpuno u zaborav pala!" - uzviknu ona.
24 I melek je, koji je bio niže nje, zovnu: "Ne žalosti se, Gospodar tvoj je dao da niže tebe potok poteče.

25 Zatresi palmino stablo, posuće po tebi datule svježe,
26 pa jedi i pij i budi vesela! A ako vidiš čovjeka kakva, ti reci: "Ja sam se zavjetovala Milostivom da ću šutjeti, i danas ni s kim neću govoriti."

The Book of James - Protevangelium, Chapter VIII

3. And the high priest took the vestment with the twelve bells and went in unto the Holy of Holies and prayed concerning her. And lo, an angel of tile Lord appeared saying unto him: Zacharias, Zacharias~ go forth and assemble them that are widowers of the people, and let them bring every man a rod, and to whomsoever the Lord shall show a sign, his wife shall she be. And the heralds went forth over all the country round about Judaea, and the trumpet of the Lord sounded, and all men ran thereto.

Chapter IX

1. And Joseph cast down his adze and ran to meet them, and when they were gathered together they went to the high priest and took their rods with them. And he took the rods of them all and went into the temple and prayed. And when he had finished the prayer he took the rods and went forth and gave them back to them: and there was no sign upon them. But Joseph received the last rod: and 1o, a dove came forth of the rod and flew upon the bead of Joseph. And the priest said unto Joseph: Unto thee hath it fallen to take the virgin of the Lord and keep her for thyself.

Kuran 3:44

To su nepoznate vijesti koje ti objavljujemo. Ti nisi bio među njima kada su pera svoja od trske pobacali da bi vidjeli koji će se od njih o Merjemi brinuti, i ti nisi bio među njima kad su se prepirali.*

The Book of James - Protevangelium, Chapter IV

1 And behold an angel of the Lord appeared, saying unto her: Anna, Anna, the Lord hath hearkened unto thy prayer, and thou shalt conceive and bear, and thy seed shall be spoken of in the whole world. And Anna said: As the Lord my God liveth, if I bring forth either male or female, I will bring it for a gift unto the Lord my God, and it shall be ministering unto him all the days of its life.

Chapter V

2. And her months were fulfilled, and in the ninth month Anna brought forth. And she said unto the midwife: what have I brought forth ? And she said: A female. And Anna said: My soul is magnified this day, and she laid herself down. And when the days were fulfilled, Anna purified herself and gave suck to the child and called her name Mary.

Kuran 3

35 Kada Imranova žena reče: "Gospodaru moj, ovo što je u trbuhu mome je zavjetujem samo na službu Tebi, pa primi od mene, jer Ti, zaista, sve čuješ i znaš!"
36 Poslije ona, kada je rodi, reče: "Gospodaru moj, rodila sam žensko"- a Allah dobro zna šta je rodila - "a žensko nije kao muško; nadjela sam joj ime Merjema, i ja nju i porod njezin stavljam pod Tvoje okrilje od prokletog šejtana."
 
Последно уредено:
Член од
21 декември 2011
Мислења
430
Поени од реакции
79
Зошто се користени гностички текстови во Куранот?
od kade proizleze deka ovie aeti sto ti gi spomna deka se gnosticki, ne se raboti za nikakvi gnosticki tekstovi naprotiv tie tekstovi od ovoj kuran se vesti za za poranesnite narodi,' ovoj kuran im kazuva na sinovite izraelevi , najmnogu za ona, vo sto tie se razmenuvaat.
Ен-Немл1
ovoj kuran im donesuva vesti za unistenite drevni civilizacii.kuranot kako Allahov govor mue objaven na muhamed .a.s da go dostavi do celoto covestvo i prestavuva upatstvo za lugeto vo najvaznite zivotni prasanja kuran e Allahova objava i govor koj go spasuva covekot od sekakvi optovaruvanja koi go zateknuvaat opfaka znaenje za poranesnite narodi informira za nivnata sostojba
 
Член од
8 април 2015
Мислења
39
Поени од реакции
10
jas te prasav dali ima lanec na prenesuvaci svedok na taa licnost koj go kazuvaa toj hadis i dali e verodostoen. ima tolku hadisi koi ne se verodostojni nemaat nikakov izvor na prenesuvaci,Nie znaeme deka ima hadisi koi se verodostojni i koi ne se verodostojni. A toa go znaeme na osnova prenesuvacite,dokazite,argumentite
Е па овај гледаш на сајтот е оценет како многу веродостоен.
Друго - "ланец на пренесувачи" , со овој збор можеме и целиот Куран да го покопаме и да кажеме
"Да ли навистина е така, да ли е препишено добро"

Еве ти ми кажи на мене кои се Хадиси за тебе веродостојни, наброј ги тука..
 
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.291
Поени од реакции
8.904
od kade proizleze deka ovie aeti sto ti gi spomna deka se gnosticki, ne se raboti za nikakvi gnosticki tekstovi.
Tи дали ги прочита гностичките текстови и дали разбра што пишува или треба да ти ги преведам? Знаеш ли откога датираат апокрифите што ги наведов и дека сите се постари од Куранот?[DOUBLEPOST=1430594025][/DOUBLEPOST]Зошто се користени текстови од Талмудот во Куранот?

Mishna Sanhedrin 4:5

For thus we find in regard to Cain, who killed his brother, "The bloods of your brother scream out!" (Genesis 4:10) - the verse does not say blood of your brother, but bloods of your brother, because it was his blood and also the blood of his future offspring [screaming out]!
"It was for this reason that man was first created as one person [Adam], to teach you that anyone who destroys a life is considered by Scripture to have destroyed an entire world; any any who saves a life is as if he saved an entire world."

Kuran 5:32

Zbog toga smo Mi propisali sinovima Israilovim: ako neko ubije nekoga koji nije ubio nikoga, ili onoga koji na Zemlji nered ne čini - kao da je sve ljude poubijao;

Targum of Jonathan ben Uzziah

Adam and his help mate were sitting weeping and lamenting over him [Abel], and they did not know what to do with Abel, for they were not acquainted with burial. A raven, one of whose companions had died, came. He took him and dug in the earth and buried him before his eyes. Adam said, 'I shall do as this raven.' Immediately, he took Abel's corpse and dug in the earth and buried it.

Kuran 5:31

Allah onda posla jednog gavrana da kopa po zemlji da bi mu pokazao kako da zakopa mrtvo tijelo brata svoga. "Teško meni!" - povika on - "zar i ja ne mogu, kao ovaj gavran, da zakopam mrtvo tijelo brata svoga!" I pokaja se.

Second Targum of Esther

At another time, when the heart of Solomon was gladdened with wine, he gave orders for the beasts of the land, the birds of the air, the creeping things of the earth, the demons from above and the Genii, to be brought, that they might dance around him, in order that all the kings waiting upon him might behold his grandeur. And all the royal scribes summoned by their names before him; in fact, all were there except the captives and prisoners and those in charge of them.

Just then the Red-cock, enjoying itself, could not be found; and King Solomon said that they should seize and bring it by force, and indeed he sought to kill it.

But just then the cock appeared in presence of the King, and said: O Lord, King of the earth! having applied thine ear, listen to my words. It is hardly three months since I made a firm resolution within me that I would not eat a crumb of bread, nor drink a drop of water until I had seen the whole world, and over it make my flight, saying to myself, I must know the city and the kingdom which is not subject to thee, my Lord King.

Then I found the fortified city Qîtôr in the Eastern lands, and around it are stones of gold and silver in the streets plentiful as rubbish, and trees planted from the beginning of the world, and rivers to water it, flowing out of the garden of Eden. Many men are there wearing garlands from the garden close by. They shoot arrows, but cannot use the bow. They are ruled by a woman, called Queen of Sheba.

Kuran 27

I sakupiše se Sulejmanu vojske njegove, džini, ljudi i ptice, sve četa do čete, postrojeni,
I on izvrši smotru ptica, pa reče: "Zašto ne vidim pupavca, da nije odsutan?
Ako mi ne donese valjano opravdanje, teškom ću ga kaznom kazniti ili ću ga zaklati!"
I ne potraja dugo, a on dođe, pa reče: "Doznao sam ono što ti ne znaš, iz Sabe* ti donosim pouzdanu vijest.
Vidio sam da jedna žena njima vlada i da joj je svega i svačega dato, a ima i prijesto veličanstveni;

Midrash of Genesis

R' Hiyya said: Terah was a manufacturer of idols. He once went away somewhere and left Abraham to sell them in his place. A man came and wished to buy one. "How old are you?" Abraham asked him. "Fifty years" was the reply. "Woe to such a man," he exclaimed, "you are fifty years old and would worship a day-old object!" At this he became ashamed and departed.

On another occasion a woman came with a plateful of flour and requested him, "Take this and offer it to them." So he took a stick, broke them, and put the stick in the hand of the largest. When his father returned he demanded, "What have you done to them?" "I cannot conceal it from you," he rejoined. "A woman came with a plateful of fine meal and requested me to offer it to them. One claimed 'I must eat first,' while another claimed 'I must eat first.' Thereupon the largest arose, took the stick and broke them." "Why do you make sport of me," [Terah] cried out, "have they then any knowledge?" "Should not your ears listen to what your mouth is saying," [Abraham] retorted.


Спореди го горниот текст со:

Kuran 21:51-65
 
Последно уредено:
Член од
3 септември 2010
Мислења
6.291
Поени од реакции
8.904
Еве и други вметнати гностички текстови во Куранот. ЗОШТО!?

Тhe Book of James - Protevangelium, Chapter XI

2. And behold an angel of the Lord stood before her saying: Fear not, Mary, for thou hast found grace before the Lord of all things, and thou shalt conceive of his word...And thou shalt call his name Jesus: for he shall save his people from their sins.

Kuran 3:45

A kada meleki rekoše: "O Merjema, Allah ti javlja radosnu vijest, od Njega Riječ: ime će mu biti Mesih, Isa, sin Merjemin, biće viđen i na ovome i na onome svijetu i jedan od Allahu bliskih;

Life of Adam and Eve, Chapter XIII-XVI

The devil replied, 'Adam, what dost thou tell me? It is for thy sake that I have been hurled from that place. When thou wast formed, I was hurled out of the presence of God and banished from the company of the angels. When God blew into thee the breath of life and thy face and likeness was made in the image of God, Michael also brought thee and made (us) worship thee in the sight of God; and God the Lord spake: Here is Adam. I have made thee in our image and likeness.'

And Michael went out and called all the angels saying: 'Worship the image of God as the Lord God hath commanded.' And Michael himself worshipped first; then he called me and said: 'Worship the image of God the Lord.' And I answered, 'I have no (need) to worship Adam.' And since Michael kept urging me to worship, I said to him, 'Why dost thou urge me? I will not worship an inferior and younger being (than I). I am his senior in the Creation, before he was made was I already made. It is his duty to worship me.'

When the angels who were under me heard this, they refused to worship him. And Michael saith, 'Worship the image of God, but if thou wilt not worship him, the Lord God will be wrath with thee.' And I said, 'If He be wrath with me, I will set my seat above the stars of heaven and will be like the Highest.'

And God the Lord was wrath with me and banished me and my angels from our glory; and on thy account were we expelled from our abodes into this world and hurled on the earth. And straight Away we were overcome with grief, since we had been spoiled of so great glory. And we were grieved when we saw thee in such joy and luxury. And with guile I cheated thy wife and caused thee to be expelled through her (doing) from thy joy and luxury, as I have been driven out of my glory.

Kuran 7:11-13

Mi smo Adema stvorili i onda mu oblik dali, a poslije melekima rekli: "Poklonite mu se!", i oni su se poklonili, osim Iblisa, on nije htio da se pokloni.
"Zašto se nisi poklonio kad sam ti naredio?" - upita On. - "Ja sam bolji od njega; mene si od vatre stvorio, a njega od ilovače" - odgovori on.
"E onda izlazi iz Dženneta" - reče On - "ne priliči ti da u njemu prkosiš; izlazi, ti si, zaista, od onih prezrenih!"[DOUBLEPOST=1430749868][/DOUBLEPOST]Но пред сè, крадењето на текстови од Светото Писмо и интерпретирање како свои сопствени, ги надминува сите граници! Дали плагијат и фалсификат се сметаат како грев во Исламот, или напротив, пожелни се?

http://wikiislam.net/wiki/Muhammads_Plagiarism
 
Последно уредено:
Член од
21 декември 2011
Мислења
430
Поени од реакции
79
Еве и други вметнати гностички текстови во Куранот. ЗОШТО!?
Но пред сè, крадењето на текстови од Светото Писмо и интерпретирање како свои сопствени, ги надминува сите граници!
ne se raboti za nikakvi metnati gnosticki tekstovi .Тешко на оние кои пишуваат книги со рацете свои за потоа да речат : „Ова е од Аллах"- за да прибиват малку корист; и тешко на оние кои со својата рака пишуваат такво нешто, и тешко ним кои на таков начин печалат!
Објавувањето на Книгата, во која нема сомнение , е од Господарот на световите. Или зборуваат "Тој го измислува." Но, не! Тоа е вистина од Господарот твој за да го опоменуваш народот кому не му е дадена опомена, пред тебе, за да се упатат. (Ес Сеџде 32 ајет 2-3)
И за сето искажано Аллах дава дознаење и вели:
Речи: Што мислете, ако е Куранот од Аллах, а вие во него несакате да верувате - кој е тогаш во поголема заблуда од оној кој во противречности е далеку од вистината? (Сурах Ал - Фусилет 41 (ајет 52)
Аллаховиот гласник Мухаммед с.а.в.с е последниот пратеник испратен од Семоќниот Господар, пратен до целото човештво, испратен како милост на световите, како што веќе напоменавме, и објавата испратена до него (Куранот) е испратена за сите времиња и за сите народи, за сите светови.
Куранот вели: И Ние те исративме само како милост на световите! (Сура Ел Енбија 21 ајет 107)

vie i kako mnogu drugi posakuvate da mu vmetnite na Muhamed. .a s deka kopiral od razni dugi gnoosticki i drugi religiozni knigi

Еден историски факт е доволен да докаже дека ова тврдење е грешно: и тоа е дека Мухаммед с.а.в.с незнаел да чита и да пишува!
Па како може личност која не знае да чита и да пишува да напише ваква книга како сто е Куранот ? Куранот го потврдува тоа и вели:

Ти пред неа не кажуваше ниту една книга, а не ја пишуваше ни со твојата десна рака... во овој случај ќе се посомневаа оние кои навистина зборуваа....(Сурах Ел Анкебут 29 ајет 48-49)
Во овој ајет Аллах с.в.а ни кажува дека пред Куранот ниедна друга книга не кажувал Мухаммед, и во овој случај се отфрлаат лажните препишувања на Мухаммед с.а.в.с дека копирал од други религиозни скрипти. Аллах с.в.а знаеше дека луѓето ќе расправаат за изворот на Куранот па затоа одбра последниот Гласник да биде човек кој не знае да чита и да пишува, за луѓето да не се сомневаат, или тие што се сомневаат да немаат факт да докажат дека Куранот го пишувал Мухаммед с.а.в.с Па Аллах вели:

Објавувањето на Книгата, во која нема сомнение , е од Господарот на световите. Или зборуваат "Тој го измислува." Но, не! Тоа е вистина од Господарот твој за да го опоменуваш народот кому не му е дадена опомена, пред тебе, за да се упатат. (Ес Сеџде 32 ајет 2-3)
Исто така има луѓе кои велат дека: Мухаммед с.а.в.с копирал од Библијата.

Еден историски факт е доволен да докаже дека и ова препишување е невистинито, е фактот дека Мухаммед с.а.в.с незнаел да чита и да пишува! Но за луѓето за кои овој факт не е доволен, Куранот вели:

Оние кои го следат гласникот пејгамбер, кој не знае да пишува и да чита, кого го наоѓаат заведен кај нив - и во теврат и во инџил и кој им наредува добро и им забранув зло..... (Сурах Ел Араф 7 ајет 157)
Овој ајет од Куранот вели дека Мухаммед с.а.в.с кој не знае да чита и да пишува, е заведен и во Библијата, во Стариот завет и во Евангелијата.
Ако ја читаме Библијата во Книгата на пророкот Исаија 29 (ред 12) се вели: И му ја даваат книгата на оној кој не знае да чита, и велат: >прочитај ја< и тој одговара > Не знам да читам.<Куранот вели дека Мухаммед е спомнат во Библијата, и ако ја отворите Библијата навистина е таму, па како препишувал Мухаммед с.а.в.с кога и Библијата го наговестува дека ќе биде Божји Гласник???

А Мелекот Џибрил (Габриел), кога за прв пат му се обрати на Мухаммед с.а.в.с Беше со зборовите ИКРЕ (учи,читај) а Мухаммед одговара: МА АНА БИ КАРИ (незнам да читам) Точно како што се вели во пророштвота на Библијата, па како може да тврдат дека Мухаммед копирал од Библијата кога Библијата зборува за Мухаммед с.а.в.с дека ке биде Божји гласник?
[DOUBLEPOST=1430761362][/DOUBLEPOST]
Е па овај гледаш на сајтот е оценет како многу веродостоен.
Друго - "ланец на пренесувачи" , со овој збор можеме и целиот Куран да го покопаме и да кажеме
"Да ли навистина е така, да ли е препишено добро"
ПОЈАВА НА АПОКРИФНИ ХАДИСИ

Апокрифен (мевду) хадис е оној хадис кој некој го измислил и му го препишал на Мухаммед а.с. како тоа тој дека го рекол .

Ова се најлош вид на слаби (даиф) хадиси кои хадиските ученици во потполност ги отфрлаат. Па дури и не е дозволено да се пренесуваат, освен кога се сака да се укаже на нивната апокрифност. Секој кој намерно би пренесол некој , макар и еден апокрифен хадис се сврстува во редот на лажговците на Аллаховиот Пратеник с.а.в.с., па макар и намерите да му бидат и најплеменити, освен ако сака да укаже на неговата апокрифичност, за кои јасно укажуваат овие зборови на Мухаммед а.с. : ,,Кој пренесе еден хадис, знаејќи дека е лажен, и тој е еден од лажговците на мене.” (1)
И не само тоа, секој кој е непретпазлив во пренесувањето на хадисите и пренесе се што слушне од она што му се препишува на Ресулуллах, не познавајќи ја вредноста и степенот на тоа предание, истотака се смета за лажго на Аллаховиот Пратеник а.с. што јасно може да се заклучи од следната изјава на Пратеникот а.с.:,,Доволни се лагите на еден човек, ако пренесе се што слушне.(без проверување)!” (2)

Во време на Мухаммед а.с. не се знаело за апокрифни преданиа. Заправо, тие и не постоеле, пошто неговите современици биле до таа мера доверливи и искрени, да воопшто и не знаеле што е тоа лага. Меѓутоа, и покрај тоа има истражувачи, меѓу кои е и Ахмед Емин, кој тврди дека апокрифните хадиси се појавиле уште во времето на Мухаммед а.с. тие твредња ги темели врз хадисот : ,, Кој на мене нешто намерно излаже, нека си припреми за себе место во Џехеннемот.` кој според него овој хадис е изговорен , токму заради тоа што некој изговорел нешто што го нема пренесено Ресулуллах а.с. Веднаш да кажеме дека ваквото уверување е неточно и неосновано. Наведениот хадис Мухаммед а.с. го изговорил, а во тоа се согласуваат сите исламски ученици , како превентива да не би дошло до тоа да се појави разединетост и расцепеност помеѓу муслиманите, која ја навестил во повеќе изреки.
Од политичките партии и групации кои учествувале во измислувањето на хадисите, најповеќе ги измислувале рафидиите. Имамот Малик б. Енес за рафидиите го рекол следното: ,,Немојте со нив да имате никаков контакт, ниту било што од нив да прифаќате. Тие се најголеми лажговци (13) Серик б. Абдуллах ел-Кади, еден о умерените ши`и вели: ,,Хадисите ги прифаќав од сите, освен од рафидиите.Од нив не прифатив не еден хадис, пошто знаев дека тие сами си измислуваат хадиси кои подоцна ги сметаат како шеријатски аргументи. (14)

Хаммад б. Селемех вели дека еден рафидиски шејх рекол дека тие кога и ќе слушнеле некоја мудрост на своите состаноци тоа ќе му го припишале на Ресулуллах и го прогласувале за хадис. (15)

Од хадисите кои рафидиите ги измислиле најповеќе ги има од оние во кои се величи х. Алија , каде е воздигнат над останатите асхаби. Еве неколку апокрифни хадиси во тој смисол:

,,Аллаховиот пратеник, враќајќи се од хаџџ, во местото Гаф-дтру Хамму ги собрал асхабите, пред него, го зема Алија за рака и вели: ,,Ова е моја порака до вас, ова е мој брат и халифа после мене, кого сте должни да го слушате и да му се покорувате. Јас сум вагата и ризницата на знаењето, а нејзините тасови се Алија.”. ,, Љубовта спрема Алија е доброчинство, кое никакво лошо дело не ќе може да го смали.” Покрај хадисите кои го величат Алија, и кои ги има околу триста илјади, рафидиите измислиле и многу други во кои се напаѓаат останатите асхаби. Така го измислиле хадисот во кој се вели дека асхабите го испратиле Кунфуз да ја изкамшикува х. Фатима. Во моментот додека Кунфуз камшикувал, а Омер ја држел, Хасан и Хусеин плачеле а таа на помош го повикувала својот татко.” (16)
Некои приврзаници на Ехли- суннетовиот правец пак, со желба да ги заштитат поедини асхаби од нападите, почнале да измислуваат хадиси во кои се величи Ебу Бекр, Омер, Осман и др. и да го понижуваат Алија. Така го измислиле хадисот : ,,Нема лист во Џеннетот на кој не е запишано ЛА ИЛАХЕ ИЛЛАЛЛАХ и имињата на Ебу Бекр, Омер и Осман и сл.”

На ист начин и Омејовичи, а подоцна и Абазовичи, измислуваат хадиси во кои се величи Муавија и Аббас. На пример : ,,Тројца се Доверливи, па Џибрил и Муавија.” ,,Муавија ти си мој – јас сум твој.” ,,Аббас ти си моја опорака и мој наследник.” ,, Абас, кога ќе настапи 135 година по Хиџра, власта тебе ќе ти припадне и на твоите синови, Ес-Сефах, Менсур и Мехди.” и сл.

ХЕРЕТИЦИ И БЕЗБОЖНИЦИ

Херетиците и безбожниците измислувале хадиси, со таква содржина која не би можел да го прифати ни еден здрав разум, сакајќисо тоа да ги поколеба верниците во своето верување. Од бројните хадиси кои тие ги измислиле ќе наведиме само некои, и тоа ќе ни биде сосема доволно за да ги сфатиме нивните намери: ,, Го видов својот Господар, дури го видов и неговиот таџ кој беше украсен со драгоцени камења.”

,,Кога Аллах сакал да се создаде себеси, прво го создаде коњот кого го тераше додека не се испоти, и тогаш од таа пот се создаде себеси.” ,,Доматот е лек за сите болести.” ,,Погледот во убаво лице е ибадет.” и слично.

Од безбожниците кои ги измслувале хадисите , најповеќе има измислено Абдул-Керим б. Ебул Евџа. Пред самата негова смрт и самиот признал дека измислил околу четири илјади хадиси со кои го забранувал дозволеното, а ги дозволувал забранетите работи. Потоа следат Мухаммед б. Сеид Ел-Меслуб, Харис Ел Реззаб и др.

Хаммед б. Зејд вели: ,, Безбожниците измислиле четиринаесет илјади хадиси кои му се припишани на Ресулуллах .” (17)

Поедини Омејевски халифи, насетувајќи ја опасноста од безбожниците, почнале да издаваат наредби, во кои стоело дека сите кои учествувале во измислувањето на хадисите и со тоа ги скрнават прописите на шеријатот, да се погубат. Најригорозен во тој поглед бил халифата Ел-Мехди кој издал наредба за погубување на Абдул-Керим б. Ебул Евџа, Бејјан б. Сем`ан Ел-Мехдти и Мухаммед б. Сеид Ел-Меслуб. (17
Помеѓу категоријата на луѓе кои измислувале хадиси и ги припишувале на Ресулуллах а.с. се и проповедувачите и ваизарите. Овде пред се се мисли на ваизари и проповедувачи кои поседувале скромно верско знаење , а покрај тоа сакале да се истакнат, да би ги задоволиле масите. Тие измислувале хадиси, со таква содржина со која почесто успевале и да ги расплакаат слушателите. Во хадисите кои тие ги измислиле воглавно се навестуваат големи награди и севапи за секое и најмало добро дело. Како пример нека ни посужи апокрифниот хадис: ,, Кој рече: Ла илахе илла ллах, за секое изговарање Аллах ќе создаде птица со златен клун, и перја окитени со бесценети камења.” Имамот Сујути бележи дека Ахмед б. Ханбел и Јахја б. Меиин, двајца познати ученици, во една прилика присуствувале на Џума намаз во џамијата на Ер-Ресафе во Шам, кога на мимберот хатабот почна: ,,Ми кажуваше Ахмед б. Ханбел и Јахја б. Меин дека им рекол Абдурезак пренесувајќи од Катаде дека Аллаховиот пратеник с.а.в.с. рекол, при што цитирал подолг хадис. Слушајќи го тоа Ахмед б. Ханбел и Јахја б. Меин се загледаа. Потоа Ахмед го праша Јахја б. Меин : ,,Дали ти ова си го кажал?” - ,, Не сум,` му одговори. А дали ти си кажал? “ ,,Несум кажал” , рече Ахмед. Пошто заврши Џума му пријдоа на хатибот и го запрашаа кој му го кажал дотичниот хадис. А тој им одговори дека му го кажале Ахмед б. Ханбел и Јахја б. Меин . На што Јахја му рече: ,, Јас сум Јахја б. Меин, а ова е Ахмед б, Ханбел. Ние тој хадис прв пат го слушаме.” А хатибот се заврте кон масата луѓе и рече: ,, Не сум видел поголеми ахмаци од Ахмед б. Ханбел и Јахја б. Меин. Тие мислат дека само тие двајца така се нарекуваат. Јас сум пишувал хадис од седумнаесет Ахмеди б. Ханбели и Јахја б. Меини.” (18)
Некои неуки побожници, гледајќи дека светот попушта во извршувањето на поедини верски прописи и дека се одалечува од џамијата, почнале да измислуваат хадиси со кои ќе ги поттикнат луѓето на примена на шеријатските прописи, и на ибадет. Иако нивните намери биле племенити, тие со ваквите постапки му направиле мечкина услуга на исламот. Затоа некои исламски ученици со право ги вбројуваат во лажговци на кој се однесува хадисот: ,, Кој на мене намерно излаже, нека си припреми за себе место во џехеннемот.”
Од хадисите кои тие ги измислиле, најповеќе ги има од оние хадиси кои говорат за вредноста на поедини Кур`ански сури, за зикрот и вирдовите. Хадисите кои ги измислиле неуките побожници може да се распознаат по тоа што обично во нив за незнатно добро или лошо дело ветуваат големи награди или казни. Како на пример: ,, Кој клања Духа намаз толку и толку рекати, ќе има награда како за седумдесет пратеници. “ ,,Кој каже : ЛА ИЛАХЕ ИЛЛАЛЛАХ. Аллах од тоа ќе создаде птица која ќе има седумдесет илјади јазици, секој јазик на седумдесет илјади јазици ќе бара прошка за тој човек.” (19)

Делото ,,Делаилул-Хајрат” кого го поседуваат и мнозина верници исполнето е со апокрифни хадиси од ваква врста врз кои не може да се потпреме.

Кога го запрашале Нух б. Ебу Мерјем, кој признал дека измислува хадиси, зошто тоа го правел, тој одговорил: ,, Приметив дека светот повеќе посветува внимание на фикхот и историските дела, па ги измислив хадисите со значење за вредност на Кур`анот и Кур`анските сури да со тоа вниманието би им го скренал кон Кур`анот.

За хадиските ученици најтешко било да ги откријат лажните хадиси кои ги измислиле побожниците, зошто тие биле побожни прилично доверливи луѓе, па било многу тешко и да се претпостави дека тие себеси може да си дозволат такво нешто.

Појавата на апокрифните хадиси ги поттикнала уште повеќе хадиските ученици да уште повеќе се ангажираат околу работата на собирање, пренесување и чување на Ресулуллаховата традиција.
 
Последно уредено:

Kajgana Shop

На врв Bottom