По истата логика само Древните Македонци имаат право да се нарекуваат Македонци и Французите немаат право да се нарекуваат Французи, зашто Франките од кои им доаѓа името се германски племиња.. Албанците, Русите и тн...
Ние не дискутираме за правото на нарекување, туку за значењето на термините во дадениот период, а не од денешна гледна точка.
За да го наречеш говорниот словенски јазик од 9 век со името “бугарски“ притоа никако не кореспондирајќи со тогашното значење на овој термин, не делејќи ни потекло, ни употреба или удел во неговото настанување на тогашните прави Бугари е благо речено аматерско и пропагандно интерпретирање на историјата.
Дополнително е апсурдно, што словенскиот јазик е говорен во земји во кои Бугарите никогаш ниту стапнале камо ли да говореле сличен јазик.
Кој ти е изворот, дека е основана во 855 година?
Мојата реченица гласеше:
Охридската школа е основана по прогонувањето од Моравија 885 г., Климент доаѓа кај Борис 886 и ја оформува Охридската школа,...
понатаму...
Нема такво нешто како македонска област во времето на Климент. Никаква трета целина нема. За никаков епископ на регион не бил хиртонсан.
„... според Дјуканжовија
спис'к на б'лгарските архиепископи при Борис е с'штествувал, както изглежда, д'ржавнс-административен термин, именно
“третата част на б'лгарското царство”, којато се простирала “от Солун до јерихо и Какина или Тасипиат”.
[70] Като се вземе пред вид, че това определение показва в обшти черти јужната граница на таја “трета част от б'лгарската д'ржава”, а п'к западната ј граница, както видјахме, е в'рвјала по адриатическија брјаг до устието на р. Семени, после по долното течение нагоре по таја река до предгоријата на пл. Крабе, по билото на таја планина в североизточна посока, по вододела на реките Мати и Черни Дрин и по таја река до ср'бската граница, то јасно става,
че под “трета част” трјабва да се разбира цјалата југозападна част на б'лгарската дгржава при Борис, в којато тогава влизала както цјала Македонија, т'ј и по-голјамата част от Албанија. От друга п'к страна, Кутмичевица в'з основа на географските данни, които се споменават в двете Климентови житиета (Охрид, Главиница и Девол), е обхваштала страната от Охридското езеро на запад в областта на р. Девол и р. Шкумба (в горното и средното ј течение) и между басејните на р. Семени и р. Војуса, долните теченија до адриатическија брјаг,
[71] следователно тја е влизала в с'става на “третата част” на б'лгарската д'ржава; а понеже Кутмичевица е с'ставјала така с'што част от Котокиј, то под името
ние разбираме т'кмо
“третата част”, т. е. цјалата југозападна част на б'лгарската д'ржава при Борис.
http://www.promacedonia.org/vz1b/vz1b_3_5.html
Што е ова "епископ на регион" воопшто?
Кнез Борис му подарува на Климент 3 болјарски куќи, за да создаде школата. Климент е епископ - еден од десетиците епископи во Бугарија од 893 (Величка епископиjа), папските "правила" не се почитуваат од 870 година.
За каква поделба зборуваш воопшто? Каква е врската помеѓу папските правила и Климент?
Последниве неколку години сме дискутирале и испишали десетици страни, ништо ново не е ова, само гледам сега наеднаш се разболе од амнезија.
Кои се овие сите? Не пишуваа ли Словените со црти и со рецки? Каде е овде грчкото и латиското писмо? Со грчки и букви пишувале Прабугарите. Словените ниту еден споменик не оставиле зад себе.
Аха.. значи Кирил и Методиј пишувале со црти и рецки? Сите кои стекнале некакво образование пишувале со тогаш достапните писма. Не би требало ова да те изненадува.
Тоа не е стандардизација на бугарскиот јазик , а правописна реформа и е во 1945, не 1948 година.
Се кладам дека не ја знаеш разликата меѓу стандардизација на јазични норми и правописна реформа. Веројатно мислиш едно го исклучува другото.
Ти ги покажи, нели имаш машина на времето. Во времето на хан Крум не се пишуваат книги, а јазикот на натписите во негово време е грчки.
Немогуче.
Зборуваме за старобугарскиот (Old Church Slavonic). Во кои црковни институции се користи? Бугарската егзархија, подоцна патриаршија. Преди Бугарската егзархија која црковна институција го користела?
Не постои такво нешто како “старобугарски“ а притоа да се однесува на црковнословенскиот.
Старобугарски можел да биде мајчиниот јазик на Крум и Аспарух.
Термини воведени во 19 век не ме засегаат во детерминирање на 10 години постари утврдени термини.
Црковнословенскиот јазик се исползувал во богослужбата на сите словенско говорни земји.
Јазикот е еволуирал, но има одредени периоди на стандардизација и реформи. Прочитај малку за златниот век на бугарската книжнина.
Важи друже, кога ќе идам на подолго у веце ќе прочитам.
А бидејќи темава е за македонскиот јазик, налетав на интересна анализа:
Во развојот на македонски писмен јазик се издвојуваат следниве периоди:
1. канонски период:9.–11в.
2. македонски редакција на црсл. јазик:12.и13в.
3. црковнословенски писмен јазик од македонска редакција и од српска редакција и
од мешан тип:14. и 18 вek.
4. почеток на македонски книжевен јазик (појавата на т.н. дамаскини):16в.
5. навлегување на руско црсл. редакција и нејзино мешање со дотогашната домашна
писмена традиција во јазикот и стилот:18в.
6. употреба на два стила, два писмени јазика, низок (народен јазик) и висок (црковнословенски јазик):првата половина на 19в.
7. дискусија за изгледот и основата на современиот писмен јазик за Македонците:
втора половина на 19в.
8. прва стандардизација на современ македонски јазик :книгата ,,За македонцките работи” од Крсте Мисирков од 1903г.
9. конечна стандардизација на СМСЈ од 1944 и 1945 гoдина.