Нема никакви докази за тоа дека бугарите са вервали во некаков Тангра. Нема ни еден извор коj да тврди тоа. Византиjците не биха пропуснали да го напишат во некоj документ или хроника ако беше истина.
Филмот отразjaва неверни и стари хипотези за религиjaта на бугарите. Бугарите са почитали само небесните светила - петте видими планети, Сонцето и Луната -за тоа има многоброjни изворови докази, за Тангра нема ништо.
--- надополнето: 11 мај 2013 во 14:54 ---
кан Аспарух нема врзка со монголите. Аспарух е 100% иранско име.
Во денешниот бугарски има стотици думи со прабугарски произход, наj - много са овие думи во диалектните форми на бугарскиот. Неколко страници ке ми требват за да ги представja тех и техната етимологиja. Само ке спомена че к'шта, батко, хубав, цункам, jaто, лош, тичам, омраза, читав, чук, чеп, карам, тирja ( натирвам ), хапja ( хапвам ), цокам ( диал. пиja ), к'рпа, хв'рлjaм са прабугарски думи .... и оште много диалектни думи и стотици топоними како - Тутракан, Буново, Варна, Перник, Иб'р, р. Камчиja, Ком, Мадара.
--- надополнето: 11 мај 2013 во 15:42 ---
Аjде сега да ги видиме и овие прабугарски имена:
1. Корс. По - точна е формата Корсис - еден от близките ''хранени хора''на Омуртаг, удавил се во водите на река Днепар. Името има jaсни осетински аналози и иде от корена kars – разjaрен, напрегнат, строг, производно на
авестиjското kэrэza - гневен. Во надписите от Боспорското царство са фиксирани имената Καρζεισ (Карзеис) и Καρσα
(
Карса), исти со бугарското име Корсис. От суштиот произход со значение гневен, лош е и името на еден от легендарните ( но отрицателни ) херои во иранскиот епос ''Шах наме'' коj се нарекува
Karsēvaz.
рождённого от дочери другого брата Афрасиаба —
злодеја Гарсиваза (авест. Karsēvaz). Оскорблённыј отцом, Сијавуш уезжает к Афрасиабу.
http://ru.wikipedia.org/wiki/Афрасиаб_(правитель)
--- надополнето: 11 мај 2013 во 16:27 ---
2. Чепа. Прабугарско име споменато во надпис на кан Маламир. Чепа носи титулата боила колобар. Името има jaсни осетински паралели - осетинското čаpp/čаppæ – готов, воуружен, čаpаr – охрана, дори во денешниот осетински čаpаr значи полицаj. Името е типично сармато - аланско со пожелателен характер и значи - да е винаги готов за битка.
3. Чок. Точното прабугарско име е записано като Цок. Срешта се и денес мого редко като фамилно - Цокови. При осетинците се срешта денес като Цогоj, вероватно е кавказка заемка от ингушкото cīok' – барс, cok' – пантера.
4. Чуjк - такво име нема. Вероватно става дума за прабугарското име Цик (
Тζυκος ). Произлиза от тохарските думи тох.(б) tsaika – маjстор, тох.(б) tsikā, в тох.(а) tsek – строja. Името Цик значи строител.
5. Хумер. Името е иранско, срешта се при осетинците като Хума, иде от шугнанското xumōr, јазгулемското xêmor – искам, желаja.
6. Шун. Во надписите со грцки букви се срешта и като Охшун. В.Бешевлиев го сврзва с авестијското axšaēna, скитското αξειν, средноперсиjското axšain, пехлевиjското xshēn, согдиjското `xs`yn`k (əxsānēk), сoвр.персиjско ixšīn, xasin, пуштунското šin, šna, шугнанското x'īn, jaзгулемското šin - сите со значение темен, черен. Бугарското име Охшун е исто по произход и значение со иранското женско име Оксана со исто значение - темна, черна и античкото име на река Амударja - Окс (черна река ).
7. Турдач. Известен е от надпис на кан Омуртаг коj го нарича негов ''хранен човек'' ( близок човек, сатрапезник ). Името не е прабугарска, арменско е. При арменците е срешта името Трдац.