Прашање за Христијанството III

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.949
Изваден од контекст (типично протестантски...) стихов не значи ништо, а веќе го имам објаснето.
Епа објасни го де! Кој е контекстот? Убаво си кажува стихот, се е од Бог и среќата и тагата, и доброто и злото! Кој дел е изваден од контекст?
 
Член од
17 јануари 2012
Мислења
1.044
Поени од реакции
644
И, дека е контрадикторниста?...
--- надополнето: 30 март 2013 во 22:28 ---


А замисли ситуација, сега да сме у 46-от век. Е-е-еееее, колку би биле „напредни„, а?...:D
--- надополнето: 30 март 2013 во 22:29 ---


Изваден од контекст (типично протестантски...) стихов не значи ништо, а веќе го имам објаснето.

Да да не е контрадикторен. Извини моја грешка.
Али сепак така звучи.
Прво вика дека со мач ке казнува, ама тоа не било оветосветно значење туку духовно ке било делењето на лугето на верници и оние другите. Но сепак по потреба би било свакано и буквално онака само да се оправда некоја војна против неверниците. За да на крај тумачењето се сведе на тоа дека "не бе не сме ние криви што они не веруваат во истиот бог како и ние" па затоа за да ги спасиме моравме некои од нив да ги жртвуваме.

Немам до толку бујна фантазија за 46век тоа со 2000год ви оди од рака на вас :D. Али да не беа религиите денес ке бевме 26век (технолошки колку да нема забуна :D) му е...те на човештвото 500год онака како од шала.

 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.397
Епа објасни го де! Кој е контекстот? Убаво си кажува стихот, се е од Бог и среќата и тагата, и доброто и злото! Кој дел е изваден од контекст?
Најнапред, објасни го поимот „зло„ што е тоа и како и од каде настанало, и самото ќе Ти се каже...
--- надополнето: 30 март 2013 во 23:07 ---
Тогаш ке биде у ред :D
А згора на то, да беа запишани и „тецу биши„ и „шурикен„ и „нун чак„ ! Која литература би било то и колку би била читана...:D
 

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.949
Најнапред, објасни го поимот „зло„ што е тоа и како и од каде настанало, и самото ќе То се каже...
За мене поимот "зло" е човечка перцепција, човечки концепт. Семоќно и сезнајно битие според мене е бесмислено да има концепт со кој нештата ќе ги дели на добри и зли, бидејќи злото е нешто кое е непотребно или штетно а тоа што е создадено од совршен креатор, неможе да биде непотребно. Но, како што реков тоа е мој став, христијанскиот сепак го прикажува Бог како "судија", кој нештата кој тој самиот ги осмислил и создал ги дели на потребни и непотребни, на добри и зли. Како го објаснуваш ти тоа? Како наоѓаш смисла во ваква очигледна бесмислица? Ако злото сепак не е нешто непотребно и има некоја цел, што е поентата на судењето од страна на истиот тој Бог кој го создал тоа зло? На казнувањето и наградувањето?
 
Член од
9 март 2013
Мислења
1.313
Поени од реакции
580
Сретнаа еден слеп човек који учениците го прашаа Исуса,чии гревови се над него неговите или гревовите на неговите родители.Ни еден грев одговори туку Божјите дела се врз него.

1.Што значи ова.
2.Зошто на еден недолжен и невин човек му се случува тоа.
3.Зашто баш тој.

Знам дека се што се случува се случува со причина и да не укори севишниот, но ова е нешто сосема друго кое не можам да го разберам.
 
Член од
15 октомври 2010
Мислења
835
Поени од реакции
155
Матеј 22-29 "Се лажете, зашто не ги познавате Писмата, ниту силата Божја".

Овде не се зборува за создавање на злото (!). Ти ако убиеш некој човек не е од Бога, но од Бога може да те снајде несреќа потоа, или зло, како казна за стореното ти недело. Текстот не ти вели дека Бог го создал моралното зло.

На пример: Тоа што Израилците почнале да прават разни недела и зла, не било од Бога, но потоа Бог им пратил зло во ликот на Вавилонците кои им ги разрушиле живеалиштата, ги ограбиле и ги однеле во ропство. После неколку години Бог пак ги вратил Израилците назад, ги избавил од ропство и на тој начин им учиничл добро.
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
Во цитираниот стих оригиналниот хебрејски збор за „среќата“ е "шалом" што значи мир, благосостојба, просперитет. Евреите и ден денес така се поздравуваат „шалом алекем“ (мир со тебе), а слично се поздравуваат и арапите „селам алекум“ (мир со тебе).
Оригиналниот збор пак за „злото “ (во македонскиот превод: „бедата“) е „раах“ има широк спектар на значење и не го опфаќа секогаш целото зло. Неговото контекстуално значење (во цитираниот текст) го откриваме од еврејскиот паралелизам што се користи таму. Како што темнината е спротивна на светлината, така и значењето на „раах“ е спротивно на „шалом“ т.е. спротивно на мир, благосостојба, просперитет и сл. Значи очигледно е дека тука злото се однесува на војните и последиците (уништувањето, бедата) од нив. Сепак и овие се последица на луѓето, а Бог ги дозволува заради нашата слободна воља и заради определеното време кое што им е дадено на злите луѓе на Земјата. Но тоа е поголема и подлабока теолошка дискусија.

Бог неколку пати делувал и со дирекно уништување како на пример со сеопштиот потоп или пак уништувањето на Содом и Гомора. Од човечка перскетива да, тоа е зло, уништување, беда. Но од Божја перспектива тоа била праведна пресуда заради високиот неморал на луѓето и затоа што не сакале да се покајат. Господ допрва ќе донесе „зло“ на непокајаните и тие веројатно ќе велат: „Погледнете какво зло ни создаде Бог“, но тоа нема да им помогне во нивниот погибел.

Господ има право да уништува, затоа што Тој создал сè. Господ има право да одзема и животи, затоа што сите животи се од Него создадени. Кога Бог го прави тоа, Тој го прави тоа справедливо. Сите луѓе се грешни и Бог има право сите нас да не уништи заради нашите гревови. Сепак Тој е многу милостив и долготрпелив и ни дава многу шанси да се покаеме. Сепак Тој не е вечно трпелив и Неговото трпение има црвена линија.

Контекстот пак на целиот цитат е единственоста на Господ (ЈХВХ), наспроти верувањето на тогашните Персијци дека постојат два бога, едниот добар (го претставувале со светлина), а другиот зол (темнина). Затоа Бог преку пророкот Исаија им вели дека не постои никаков друг бог покрај Него, дека Тој е единствен и дека се се случува согласно Неговата суверена воља и дозвола.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.397
За мене поимот "зло" е човечка перцепција, човечки концепт.
Можам, условно, да се согласам дека поимот „зло„ е човечка перцепција, на која редовно и‘ претходи некој чин/дело, кое (субјективно) се квалификува како „добро„ или како „зло„.

Плус, кавлификација на нештата како „добри„ или „лоши„, веќе ни‘ е „фабрички„ вградена, со нашето раѓање, за да не може некој да се оправдува дека во текот од својот живот чинел нешта за кои немал појма дали се „вакви„ или „такви„.
--- надополнето: 31 март 2013 во 12:23 ---
Семоќно и сезнајно битие според мене е бесмислено да има концепт со кој нештата ќе ги дели на добри и зли, бидејќи злото е нешто кое е непотребно или штетно а тоа што е создадено од совршен креатор, неможе да биде непотребно.
Ако тао бите е се‘можно и се‘знајно, зашто тогаш велиш дека истото тоа битие не би можело да ги дели нештата на „добри„ и „лоши„ ? Зашто на тоа се‘знајно битие му ја кратиш се‘знајноста, па нели е се‘знајно?
--- надополнето: 31 март 2013 во 12:26 ---
. Но, како што реков тоа е мој став, христијанскиот сепак го прикажува Бог како "судија", кој нештата кој тој самиот ги осмислил и создал ги дели на потребни и непотребни, на добри и зли.
Бог Творецот, не ги дели луѓето на „вакви„ и на „такви„ уште при нивното создавање, туку приказната е поинава: ако творението своеволно се одвои од Творецот и фати некој свој пат, тогаш, кој му е крив на творението за такавата негова одлука, кога истото тоа творение во себе веќе го носи „образот Божји„?
--- надополнето: 31 март 2013 во 12:31 ---
Како го објаснуваш ти тоа? Како наоѓаш смисла во ваква очигледна бесмислица?
Бесмислицата има своја смисла, само треба да се увиди истата.

Бог не ги дели луѓето на „добри„ и на „лоши„, туку луѓето, по својот личен избор, се приклонуваат кон добри или лоши нешта, така да и последицата од таа нивна приклоонетост, заслужува ли награда или казна. Бог не казнува оти така Му е мерак, туку Он, на Судот, едноставно ќе изврши одвојување на добрите од лошите па едните ќе застанат десно од Него, а другите од лево: секој според верата и делата кои ги имал во овоземниот живот.
--- надополнето: 31 март 2013 во 12:36 ---
Ако злото сепак не е нешто непотребно и има некоја цел, ж
Злото има само една цел: да одвлече што повеќе човекови души во пеколот.

Имено, лукавиот е особено настрвен кон човекот, кој е врвно Божјо творение, и, како велат некои од Светиите, човекот е створен (меѓу другото...) и за да ја пополни „празнината„ која се појавила после отпаѓањето на лукавиот и неговите истомисленици. Така, лукавиот го напаѓа токму човекот, од своја завист (кон човекот), оти човекот треба(ше) а го пополни бројот од отпаднатите демони, што значи дека човекот треба(ше) да го завеземе местото од отпаданите ангели, што е уште еден удар врз суетноста од демоните.
--- надополнето: 31 март 2013 во 12:36 ---
што е поентата на судењето од страна на истиот тој Бог кој го создал тоа зло?
Ти велиш дека Бог го создал злото, не велам јас...
--- надополнето: 31 март 2013 во 12:39 ---
На казнувањето и наградувањето?
Не се работи само за просто наградување со „бонус„ или казнување со намалување на платата, туку се работи за едноставно одвојување на оние кои се со својот Творец од оние, кои чинејќи зло, се приклониле кон демоните.

Бог во својата близина и ради својата Светост, не трпи ништо нечисто, како што е демонската смрдеа...
 

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.949
Овде не се зборува за создавање на злото (!). Ти ако убиеш некој човек не е од Бога, но од Бога може да те снајде несреќа потоа, или зло, како казна за стореното ти недело. Текстот не ти вели дека Бог го создал моралното зло.

На пример: Тоа што Израилците почнале да прават разни недела и зла, не било од Бога, но потоа Бог им пратил зло во ликот на Вавилонците кои им ги разрушиле живеалиштата, ги ограбиле и ги однеле во ропство. После неколку години Бог пак ги вратил Израилците назад, ги избавил од ропство и на тој начин им учиничл добро.
Оригиналниот збор пак за „злото “ (во македонскиот превод: „бедата“) е „раах“ има широк спектар на значење и не го опфаќа секогаш целото зло. Неговото контекстуално значење (во цитираниот текст) го откриваме од еврејскиот паралелизам што се користи таму. Како што темнината е спротивна на светлината, така и значењето на „раах“ е спротивно на „шалом“ т.е. спротивно на мир, благосостојба, просперитет и сл. Значи очигледно е дека тука злото се однесува на војните и последиците (уништувањето, бедата) од нив. Сепак и овие се последица на луѓето, а Бог ги дозволува заради нашата слободна воља и заради определеното време кое што им е дадено на злите луѓе на Земјата. Но тоа е поголема и подлабока теолошка дискусија.

Бог неколку пати делувал и со дирекно уништување како на пример со сеопштиот потоп или пак уништувањето на Содом и Гомора. Од човечка перскетива да, тоа е зло, уништување, беда. Но од Божја перспектива тоа била праведна пресуда заради високиот неморал на луѓето и затоа што не сакале да се покајат. Господ допрва ќе донесе „зло“ на непокајаните и тие веројатно ќе велат: „Погледнете какво зло ни создаде Бог“, но тоа нема да им помогне во нивниот погибел.

Господ има право да уништува, затоа што Тој создал сè. Господ има право да одзема и животи, затоа што сите животи се од Него создадени. Кога Бог го прави тоа, Тој го прави тоа справедливо. Сите луѓе се грешни и Бог има право сите нас да не уништи заради нашите гревови. Сепак Тој е многу милостив и долготрпелив и ни дава многу шанси да се покаеме. Сепак Тој не е вечно трпелив и Неговото трпение има црвена линија.

Контекстот пак на целиот цитат е единственоста на Господ (ЈХВХ), наспроти верувањето на тогашните Персијци дека постојат два бога, едниот добар (го претставувале со светлина), а другиот зол (темнина). Затоа Бог преку пророкот Исаија им вели дека не постои никаков друг бог покрај Него, дека Тој е единствен и дека се се случува согласно Неговата суверена воља и дозвола.
Злото има само една цел: да одвлече што повеќе човекови души во пеколот.

Имено, лукавиот е особено настрвен кон човекот, кој е врвно Божјо творение, и, како велат некои од Светиите, човекот е створен (меѓу другото...) и за да ја пополни „празнината„ која се појавила после отпаѓањето на лукавиот и неговите истомисленици. Така, лукавиот го напаѓа токму човекот, од своја завист (кон човекот), оти човекот треба(ше) а го пополни бројот од отпаднатите демони, што значи дека човекот треба(ше) да го завеземе местото од отпаданите ангели, што е уште еден удар врз суетноста од демоните.
Не се работи само за просто наградување со „бонус„ или казнување со намалување на платата, туку се работи за едноставно одвојување на оние кои се со својот Творец од оние, кои чинејќи зло, се приклониле кон демоните.

Бог во својата близина и ради својата Светост, не трпи ништо нечисто, како што е демонската смрдеа...
За сите цитирани постови:

- Зошто бог имал потреба да се одмаздува и да уништува, кога тој треба да биде совршено битие? Нели се е создадено според божја промисла? Тогаш што е поентата во уништувањето и нанесувањето зло од страна на бог?

- Ако создавањето живот повлекува право истиот да може да се уништи и да се смета за сопственост, дали вие би оправдале татко кој го убил својот син? Синот постои - се родил затоа што неговите родители решиле да имаат дете, Чорбаџија вели дека Бог ги создал луѓето и има право над нивниот живот, дали и родителите тогаш имаат право да ги убијат децата затоа што ги создале?

- Каква е таа слободна волја која бог ја допуштил, ако потоа следи казна и уништување доколку луѓето не се покаеле? Зошто семоќно битие кое тврди дека се што постои е негова совршена промисла, би имало потреба да суди и казнува? Се казнуваат постапките кои казнувачот ги смета за непотребни и штетни, ако бог е судија кој казнува, тогаш постојат особини и ситуации кои според него се непотребни, тогаш на кој начин се што постои е дел од неговата промисла? И ако се не е дел од неговата промисла, тогаш како може тој да биде апсолутот, врховното битие од кое се потекнува?

- Ако Бог не ја поднесува "демонската смрдеа", зошто ги создавал демоните? Ако не ги предвидел демоните, на кој начин неговата промисла е совршена?
 
Член од
9 март 2013
Мислења
1.313
Поени од реакции
580
За сите цитирани постови:

- Зошто бог имал потреба да се одмаздува и да уништува, кога тој треба да биде совршено битие? Нели се е создадено според божја промисла? Тогаш што е поентата во уништувањето и нанесувањето зло од страна на бог?

- Ако создавањето живот повлекува право истиот да може да се уништи и да се смета за сопственост, дали вие би оправдале татко кој го убил својот син? Синот постои - се родил затоа што неговите родители решиле да имаат дете, Чорбаџија вели дека Бог ги создал луѓето и има право над нивниот живот, дали и родителите тогаш имаат право да ги убијат децата затоа што ги создале?

- Каква е таа слободна волја која бог ја допуштил, ако потоа следи казна и уништување доколку луѓето не се покаеле? Зошто семоќно битие кое тврди дека се што постои е негова совршена промисла, би имало потреба да суди и казнува? Се казнуваат постапките кои казнувачот ги смета за непотребни и штетни, ако бог е судија кој казнува, тогаш постојат особини и ситуации кои според него се непотребни, тогаш на кој начин се што постои е дел од неговата промисла? И ако се не е дел од неговата промисла, тогаш како може тој да биде апсолутот, врховното битие од кое се потекнува?

- Ако Бог не ја поднесува "демонската смрдеа", зошто ги создавал демоните? Ако не ги предвидел демоните, на кој начин неговата промисла е совршена?
Ако твоето дете згреши ти што ќе направиш ќе го истрпаш или ќе го казниш исто е и со Бог ако ти повторно не слушаш и грешиш.
Дрво што не дава добар плод се сече и се фрла во оган.
Како што Бог Посеа жито(луѓето),така ѓаволот посеа кукуњ.за да го загуши зитото но кога ќе дојдат жетварите ќе го издвојат кукуњот од житото а кукуњот ќе го фрлат во оган.
Темнината е само недостаток на светлина демонот е нешто што Бог не се погрижил.
се надевам ме свати.
 
Член од
29 октомври 2011
Мислења
1.712
Поени од реакции
1.152
Ако може да прашам или констатирам нешто..
Оваа година Католичкиот и Праволславниот Велигден е на поголемо растојание...секогаш разликата била две недели!
 

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.949
Ако твоето дете згреши ти што ќе направиш ќе го истрпаш или ќе го казниш исто е и со Бог ако ти повторно не слушаш и грешиш.
Дрво што не дава добар плод се сече и се фрла во оган.
Како што Бог Посеа жито(луѓето),така ѓаволот посеа кукуњ.за да го загуши зитото но кога ќе дојдат жетварите ќе го издвојат кукуњот од житото а кукуњот ќе го фрлат во оган.
Темнината е само недостаток на светлина демонот е нешто што Бог не се погрижил.
се надевам ме свати.
Ако моето дете погреши, ќе го истепам затоа што не сум го создал според промисла каква што сум сакал да биде. Плус, јас не сум семоќен ниту сезнаен, неможам да предвидам какви особини треба да има моето дете. Затоа јас, ти или било кое несовршено битие е склоно да суди и казнува! Но ако тоа го прави и креаторот на се што постои, тогаш како може да се смета за совршен?
 
Член од
9 март 2013
Мислења
1.313
Поени од реакции
580
Ако моето дете погреши, ќе го истепам затоа што не сум го создал според промисла каква што сум сакал да биде. Плус, јас не сум семоќен ниту сезнаен, неможам да предвидам какви особини треба да има моето дете. Затоа јас, ти или било кое несовршено битие е склоно да суди и казнува! Но ако тоа го прави и креаторот на се што постои, тогаш како може да се смета за совршен?
Тоа го дадов како пример за да видиш дека Бог не гледа како негови синови.
Бог те создал и може да го прави тоа за да не се угушиш во кукуњот да се покаеш и да тргнеш по вистинскиот пат на животот на вербата и да не те фрли во оган.Бог ги сака грешниците не го сака гревот.Житото е народот,кукуљот злото кое го гуши и суши житото а жетвата е воскресението.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom