Литургија и причест

  • Креатор на темата Креатор на темата liberij
  • Време на започнување Време на започнување

ДАЛИ РЕДОВНО СЕ ПРИЧЕСТУВАТЕ?


  • Вкупно гласачи
    25
  • Гласањето е завршено на .

liberij

ТЕРИРЕМ
Член од
3 април 2012
Мислења
2.037
Поени од реакции
1.018
Локација
ЦБ
Ја отворам оваа тема која е суштествена за Христијаните, а од христијанска перспектива за целото човештво и све што е создадено...
Како најважна христијанска и вечна тема интересно е да видиме во Р. Македонија, а споредбено и во светот како се живее евхаристиски и како се практицира, како во христијанската историја така и во наше време.
Секој што има искуство но оваа тема како и оние кои отстрана размислувале и имаат своја критика ги молам да го кажат своето мислење, пристап...
Благодарам и повелете.:)
 
Брате Ливериј, што подразбираш под редовно причестување?
Еве на пример јас сметам дека редовно се причестувам, недостојно причестувајќи се 4-6 пати годишно, претходно подготвувајќи се за да ја примам оваа света тајна.
Светата тајна евхаристија, светата Причестна не е играчка, па ајде така треба, така е убаво и ќе се причестуваме секоја недела или секој ден. (Еден од умот слезен епископ - бегалец од Света Гора, кој го учи народот на послушание, дури и им делел на своите духовни чеда Свети Дарови да се причестуваат два пати во денот, па и на Велики Петок служел Преждеосвештена литургија.)
За мене најголема дрскост е да се причестуваме неподготвени за оваа света тајна! А како ќе се подготвиме за оваа света тајна? Така што прво ќе се измириме со сите со кои сме скарани. Потоа ќе почниме да го подготвуваме телото постејќи минимум 3 дена без масло. Ќе се исповедаме, ќе појдеме вечерта пред причесна на вечерна богослужба. Потоа ќе ги прочитаме вечерните молитви и молитвите пред светата Причест. Минимум од полноќ ќе се воздржуваме од примање на храна и вода, една седмица пред и минимум една седмица по од кадење на ѓаволот(односно пушење), пет дена пред и три дена по од брачните односи. Утрото пред камбана, или најдоцна на Шестопсалмие ќе појдиме на утринска богослужба, внимателно ќе ја ислушаме богослужбата утринска и светата литургија и на крај ќе се причестиме. Потоа треба да се пазиме да не го оскверниме телото и душата и за да не го изгубиме Христос Кој дошол во нашиот дом.
Срамно е да стасаме в црква на причастен да зиниме и да си заминиме! Без никакви подготовки, тогаш не се причестуваме, ами ангел небесен доаѓа и ја зема причесната и ја враќа во путирот, а паднат ангел јаглен вжештен ни тура во утробата наша. Убаво си вели молитвата пред причест, „зашто ти си оган што ги спалуваш грешниците“.
Но, има луѓе кои што достојно се причестувале и секоја недела па и секој ден, ама ние сме далеку од нив! Еден свети Јован Шангајски и Битолски секој ден служел литургија, и секој ден се причестувал, ама и откако се замонашил не легнал в кревет! И светата преподобномаченица Стефанида Скендериска и Битолска се причестувала на секоја литургија, ама таа за ништо друго не знаела освен за Христа Господа, и масло јадела само на великите празници! Ние сакаме да се причестиме, ама без да се подготвуваме. Со нашиот неподвиг во споредба со овие свети луѓе, заличуваме на жабата која кога видела кај ја поткојуваат маската и самата ги кренала нозете! Само што ние не сме ни жаби, ами црвје.
Његош вели: „Не се добива царство(земно) на диван седејќи и тутун пушејќи!“ Ако е тешко да се добие земно царство, колку ли е потешко да се добие небесно и неминливо царство?
ДА НЕ СИ ИГРАМЕ СО ТЕЛОТО И КРВТА ХРИСТОВИ!
А свети Јован Златоуст вели: „Подобро е крвта моја да се пролее, отколку јас Крвта Христова да ја лејам!“ (мислејќи на причестувањето на неподготвените и недостојните). Во друга прилика истиот светец вели: „Не се во право оние кои ретко се причестуваат, не се во право ни оние кои често се причестуваат, ами оние кои достојно се причестуваат!“
Книгата за честото причестување од свети Никодим Агиорит, по која многу души почнаа да го проповедаат честото причестување, на крајот вели: Нека се причестуваат редовно, ама оние кои што минимум ги држат правилата на свети Јован Постник.
Имаше еден “духовен“ аристократ во Белград, кој така проповедаше да се причестува народот без никаква подготовка (освен литургискиот пост) и опс, излезе дека бил на хероин и ене го сега се лечи во „Земља живих“.
Не сме ни далеку од подвизите на нашите баби и дедовци кои живееја свет живот во сиромаштија и ропство, а се причестуваа само на Тодорова Сабота.
Сума сумарум: Убаво е да се причестуваме и секој ден, ама за тоа треба и личен подвиг.
 
Се согласувам: бројот од причестувања во текот од годината е сериозна и прилично дискутирана и дискутабилна тема, почнувајќи од вообочаеното објаснување кое се повикува на честото причестување кај првите рисјани, поради околностите во кои живееле па се‘ до непишаното „правило„ за минимум едно причестување годишно.

Лично, се приклонувам кон учењето за важноста од правилната подготовката за причест, отколку (пре)честото причестување, т.е да се биде причестен колку е можно подостојно подготвен (иако и поимот „достојно„ не можам да го доловам...) отколку причестување често, кое им го оставам на навистина достојните подвижници во верата.
 
И двете крајности се крајности.
И се' e суета, па и мудрувањето на темава.
 
Брате Ливериј, што подразбираш под редовно причестување?
Ви благодарам на сите за учеството на темата која заради приоритетот и важноста(за мене она што е крајната и вечна цел на Христијанската порака) мислам дека се корисни нашите искуства од литургиското живеење за взаемно надополнување и растење во Љубовта, Заедницата Христова низ еден здраворазумен, неекстремен пристап во овој дијалог кој е неопходен во заедничарењето.

Накратко вака би одговорил на твоето прашање:
Активно, љубовно, доброволно учествување(причестување) во Вечно, Живата Заедница на Св. Троица=Литургија, која ни е овозможена преку Синот, нашиот Господ Исус Христос Кој знаеме во историјата влезе и стана Човек токму на овој начин за да ни овозможи вечно постоење.
Оттука може да се согледа дека литургијата т.е. евхаристијата=причест не е просто одлука на самиот човек во индивидуална смисла сакам-несакам и пристап кон Телото и Крвта Христова како кон објект, напротив одзив на човекот како лик Божји, личност на љубовниот повик на Самиот Бог од непостоење во вечно постоење,заедничарење.

Ако го земеме библискиот контекст, патристичкото св. отечко предание утврдено низ соборите каде конкретно во 5 канон на Првиот вселенски собор, вели дека годишно епископите два пати да се собираат да разгледаат и испитаат зошто некој е оттргнат од причеста од страна на епископот(а за жал во наше време можеме да посведочиме колку лесно свештеникот, „духовникот“ па и самите лаици самостојно одлучуваат да се исклучуваат од Литургиската заедница што всушност е вистинското НЕПОСЛУШАНИЕ т.е некултура и непочитување на взаемната, љубовна, литургиска релација човек - Бог.) кој вистински во согласност со православното учење и предание проценува а и самиот е подложен на епископски суд да одлучи кој е „достоен“ т.е. треба за извесно време, педагошки да биде надвор од Божествената, Литургиска заедница со цел повторно во покајание(преумување, испитување...дали вистински ја сака, почитува) за да се врати во истата.

Овој пристап кон литургијата и причеста во Христијанската историја сериозно ни укажува како и низ која перспектива треба да ги согледаме актулните аномалии во литургиското живеење, а тоа е како вели св. Василиј Велики човекот разбран како зоон кининикон(суштество на заедницата) наспроти човекот - индивидуалец кој несреќно е промовиран низ западното христијанство (кој патем брат Orthophill во соодветна тема успешно ги претставува овие разлики).
 
Брате Ливериј,
Преданието е она што го добиваме, не за да го менуваме по нашиот опрелестен ум, ами за да го чуваме. Сепак, низ историјата се случувале и по некои промени за кои што имало дебела причина да се воведат.
Пр. Причестувањето со лажиче: До времето на свети Јован Златоуст, кому свети апостол Павле му шепотел на уво, и народот се причестувал исто како и свештенството, па дури и им се давало дома да си носат од причесната (исто како што им даваше и вл. Наум), но некои жени почнмале да го носат телото и крвта кај бајачки! Затоа свети Златоуст вовел забрана да се дава причестната за дома!
Велиш брате човекот е зоон кинион, да така е. Ама да видиме каква е заедницата во која што живеел светиот Василија Велики, а каква е заедницата во која што денеска ние живееме. Во неговото време Црквата(живата заедница на живите луѓе) имала болници и народни кујни во кои се лекувале и хранеле сиромасите. Денеска Црквата има хотели во кои одат богаташите и ги сквернат светињите. Поголем пример од страдалниот манастир „свети Наум“ ниту има ниту ќе има. Голи Германки се шетаат по земјата која со своите солзи ја наводнувал нашиот татко! И сега ние ќе се споредуваме со свети Василија, ајде ти се молам! За првите Христијани па ни на крај памет не ни паѓа како живееле? Па тие за своина ги имале само алиштата што ги носеле! Се` друго им било заедничко, а ние денеска сакаме и да се богатиме, да собираме трулежни богатства и да бидеме зоон кинион, е мало морген. Уште повеќе денеска ние му се клањаме на безбожните или лажебожните владетели, а да се сетиме како свети Василија застанал пред гнасниот цар Јулијан Отстапник! И како потоа светиот Меркурија го отепал нечестивиот цар!
Јас кога ќе умрам ќе си одговарам за моите гревови и за тоа дали сум Го сакал Христа Бога и братот мој, иконата Христова! Па уште и ќе одговарам ако сум си играл со пресветите Тело и Крв Христови! И Јуда заедничареше на Тајната Вечера, ама што направи? Го продаде Христа за 30 сребреници, па после и се обеси. Поголем, пример од ова дека неподготвувани не смееме да пристапуваме кон светата тајна Причесна нема.
Ама не се виновни ни тие што не` споредуваат со Христијаните од првите векови, ами Натемаго што прелагал дури и владици!
Топло ти го препорачувам да го прочиташ овој текст

http://svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/ShvatanjeSvetostimZizijulas.htm
 
Денеска Црквата има хотели во кои одат богаташите и ги сквернат светињите. Поголем пример од страдалниот манастир „свети Наум“ ниту има ниту ќе има. Голи Германки се шетаат по земјата која со своите солзи ја наводнувал нашиот татко!

...(n)...
 
Orthophill, post: 5558647, member: 34401"]Брате Ливериј

Преданието е она што го добиваме, не за да го менуваме по нашиот опрелестен ум, ами за да го чуваме. Сепак, низ историјата се случувале и по некои промени за кои што имало дебела причина да се воведат.
Пр. Причестувањето со лажиче: До времето на свети Јован Златоуст, кому свети апостол Павле му шепотел на уво, и народот се причестувал исто како и свештенството, па дури и им се давало дома да си носат од причесната (исто како што им даваше и вл. Наум), но некои жени почнмале да го носат телото и крвта кај бајачки! Затоа свети Златоуст вовел забрана да се дава причестната за дома!
Благодарам брате Ортофиле на укажаната љубов и благонаклоност која што е основа, посебно за дијалози на тема од ваква егзистенцијална важност, која се надевам е Богоугодна и на полза на оние кои се интересираат за овие прашања.
Св. предание во Црквата е актуелизација на живиот однос меѓу Бог и човекот врз основа на учењето Христово и историското црквено искуство во актуелната литургиска црквена заедница, која што го надминува архивскиот, епигониски пристап кон св. предание како зададен формат во мртва, објективна состојба. Затоа тоа е секогаш ново, но истовремено го запазува и историскиот и есхатолошкиот карактер.



Велиш брате човекот е зоон кинион, да така е. Ама да видиме каква е заедницата во која што живеел светиот Василија Велики, а каква е заедницата во која што денеска ние живееме. Во неговото време Црквата(живата заедница на живите луѓе) имала болници и народни кујни во кои се лекувале и хранеле сиромасите. Денеска Црквата има хотели во кои одат богаташите и ги сквернат светињите. Поголем пример од страдалниот манастир „свети Наум“ ниту има ниту ќе има. Голи Германки се шетаат по земјата која со своите солзи ја наводнувал нашиот татко! И сега ние ќе се споредуваме со свети Василија, ајде ти се молам! За првите Христијани па ни на крај памет не ни паѓа како живееле? Па тие за своина ги имале само алиштата што ги носеле! Се` друго им било заедничко, а ние денеска сакаме и да се богатиме, да собираме трулежни богатства и да бидеме зоон кинион, е мало морген. Уште повеќе денеска ние му се клањаме на безбожните или лажебожните владетели, а да се сетиме како свети Василија застанал пред гнасниот цар Јулијан Отстапник! И како потоа светиот Меркурија го отепал нечестивиот цар!
Навистина сме затрупани од безброј проблеми во денешницава како пр. со ман. Св. Наум( а како би ги надминале овие проблеми без литургија, причестување?).., но и во времето на св. Василиј, земи ги неговите преписки со св. Григориј ќе ги видиме сличните грешни, смртни човечки агонии, трагедии кои ги преживувале на личносен план.
Литургијата ни е дадена како начин на постоење, кој овде и сега, но сеуште не во својата плирома е реализиран, ами како предвкус на Вечната Заедница која подразибра живо, активно учествување, причестување за чиј квалитет(мислам на литургиската заедница) може звучи амбициозно за наше време или утописки но тоа го анулира самиот Бог, Христос како Гарант, Кој е Ист и вчера, денес, утре и во вечноста.


Јас кога ќе умрам ќе си одговарам за моите гревови и за тоа дали сум Го сакал Христа Бога и братот мој, иконата Христова! Па уште и ќе одговарам ако сум си играл со пресветите Тело и Крв Христови! И Јуда заедничареше на Тајната Вечера, ама што направи? Го продаде Христа за 30 сребреници, па после и се обеси. Поголем, пример од ова дека неподготвувани не смееме да пристапуваме кон светата тајна Причесна нема.
Ама не се виновни ни тие што не` споредуваат со Христијаните од првите векови, ами Натемаго што прелагал дури и владици!
Секако, одговорноста е уште сега и овде дали учествуваме т.е. се причестуваме во литургијата за да би кога ќе дојде Христос не` познае како негови причесници, да не би го слушнале страшниот суд: Одете од Мене не ве ПОЗНАВАМ! Бидејќи сакањето во литургијата кон Бог и братот не е психолошка категорија, туку начин на постоење.
Јуда(ти благодарам за прекрасниот пример), навистина заедничареше на Св.Трпеза, но за жал го прими Бог како објект ( Вино, Крв и Леб, Тело) не учествувајќи, заедничарејќи личносно со Христа Кого веќе беше одлучил да го предаде т.е. однапред ја раскина заедницата со Својот Бог.


Топло ти го препорачувам да го прочиташ овој текст

http://svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/ShvatanjeSvetostimZizijulas.htm
[/QUOTE]
Ти благодарам за текстов, братот Родољуб навистина се потрудил но премавнува т.е. парцијално пристапува на еклисиологијата т.е. исповедувајќи ја само т.н.исцелителна, аскетска еклисиологија, надвор од евхаристијата. Ова е во прилог на претходниот пост кога напоменав за есхатолошката перспектива на литургијата како ја исповеда св. Василиј(зоон кининикон), св.Игантиј, Св. Кипријан..., наспроти александриската школа на Ориген, Св. Кирил Александриски( кој ја согледува својата грешка и ја покајува) но за жал ова учење кое во основа е платонистичко се прифаќа во монашките кругови кое постепено се надминува со св. Макариј Велики да би конечно во времето на св. Максим Исповедник се дефинира исцелителната еклисиологија како синтеза во евхаристиската.
Низ оваа перспектива прекрасните цитати кои ги наведува братот Родољуб воопшто не се во антиномија со излагањето( туку напротив), на мит. Јован кој пак е ученик на старец Софрониј, а пак овој на старец Силуан кои во 20 век ги актуелизираа овие старо-нови девијации сообразно на нашето доба како и други теолози Георги Флоровски, Владимир Лоски, о. Александар Шмеман, о. Јован Мајендорф..., преку кои се посведочува живоста на св. предание.
 
Сакам да се причестам за Божик колку дена треба да постам и како?
Знам дека за време на постењето треба да бидеме постојани во молитвата и да читаме од Светото писмо.
Би бил благодарен ако во кратки црти ми објасните,
за причестувањето да биде вистинско, не со премногу правила и ритуали, прашав јас веќе, но како адети ми го
објаснија, механички без вера во Господ.
 
Сакам да се причестам за Божик колку дена треба да постам и како?
Знам дека за време на постењето треба да бидеме постојани во молитвата и да читаме од Светото писмо.
Би бил благодарен ако во кратки црти ми објасните,
за причестувањето да биде вистинско, не со премногу правила и ритуали, прашав јас веќе, но како адети ми го
објаснија, механички без вера во Господ.
Приоритетот на секој човек е вечното постоење, живот, а тоа е вечната, љубовна заедница на Св. Троица.
Христос токму ова ни го овозможи преку литургијата и причеста. Затоа и го поставив анкетното прашање„колку редовно се причестуваме?“, што би значело колку се трудиме, сакаме да бидеме заедно со Бог т.е. во вечно, живата заедница на св. Троица.
Аналогно на овој пристап изговори од типот не сум подготвен, не сум постел, не сум се исповедал не сум исполнил некое правило итн. се апсурдни, бидејќи каква полза од сето тоа ако не постојам т.е. не сум жив?
Затоа егзистенцијалниот приоритет е влегување во литургиската заедница во која се реализираме, идентификуваме како личности во Христос, како Петар, Павле, Јован..., и се соединуваме неслиено со Божјата Природа(Тело и Крв) и ни се овозможува вечна слободна перспектива.
Не случајно св. Јован Златоуст на Велигден не повикува сите да се причестиме, тие што постеле и тие што не постеле, тие што дошле порано и тие што задоцниле итн...
Истото го нагласува ап. Павле во посланието до Коринтјаните „химната за љубовта“ велејќи не вреди ништо дури и да имаме вера планини да преместуваме и било каков дар, ако немам Љубов. А таа Љубов е токму литургијата, причеста т.е. заедницата во Св. Троица.
Правилата за постот и генерално сите правила на Црквата не треба да не бунат, тие се „средства“ како на пример сообрајните знаци кои ни помагаат да одиме по патот да ситгнеме на целта, а во нашиот случај тоа е Бог, вечниот живот.
Затоа во Црквата се служиме со правила кои се пред се` совет, како да останеме во љубовта со Бог и луѓето, но никако никако да им служиме ние на правилата т.е. да станеме робови, да се отчовечиме...
Општото правило за Божиќниот пост е на вода во Среда и Петок, на масло Понеделник, Вторник и Петок, а риба, масло и вино Сабота и Недела како и за празници. Оттука личниот, посебен пост за секој христијанин се адаптира спрема возраста, здравјето, дали е почетник итн...
Самиот пост ни помага да ја согледаме димензијата на Царството Божјо кое не е само јадење и пиење..., туку вечна радост, живот во вечната Св. Троица.:love:
 
Сакам да се причестам за Божик колку дена треба да постам и како?
Знам дека за време на постењето треба да бидеме постојани во молитвата и да читаме од Светото писмо.
Би бил благодарен ако во кратки црти ми објасните,
за причестувањето да биде вистинско, не со премногу правила и ритуали, прашав јас веќе, но како адети ми го
објаснија, механички без вера во Господ.

Значи не е толку битно дали си постел или не, најбитно е да се исповедаш, кај твојот реонски (парохиски) поп. И тој ќе ти каже што треба да за да се причестиш. Не срами се, побарај го и договорете се. Најстрашно е да застаниш пред Христос, т.е. пред светата Причаст, а да не бидеш измирен со Христа, со ближниот свој и со себе си. Најдобро ќе се измериш на светата тајна исповед.
 
Ја постам сите денои у годината у кои се пости, али само еднаш годишно (одприлика) идам на причест.
 
Благодарам за одговорот, знам и верувам дека преку Светата Причест се отстрануваат и демонските влијанија па и самите демони ако веќе се во човекот, со кои сатаната се обидува да ги земе нашите души.
Ако некој кога влегува во црква му се појавуваат пцовки или Бого хулни мисли тој е под демонско влијание или влегол демон во него, јас самиот сум бил изложен на овие напади и дење и ноќе,
но преку молитва и пост се гонат, верувам дека свештените лица најдобро ова го знаат.
Исповед може и без присуство на друго лице да се прави,
може само пред Господ Исус Христос преку молитва.
Во Бога е лекот, овие демонски влијанија се изразуваат често и како депресија и темни мисли но антидепресивите не се вистински лек, ова го напишав за да знаат некои кои се
соочуваат со вакви проблеми дека преку Светата Причест сме ослободени од тие проблеми во нашиот живот.
 
Sto simbolizira cinot na pricestuvanje,sto se postignuva preku ovoj cin i koi se podgotovkite na vernikot,osven postenjeto?Dali pricestuvanjeto e spomenato vo Svetoto pismo,pretstavuva li zadolzitelna obvrska za sekoj Hristijanin,ima li tezina dali vernikot se pricestil ili ne koga ke dojde denot na sudenje za grevovite?
 
Sto simbolizira cinot na pricestuvanje,sto se postignuva preku ovoj cin i koi se podgotovkite na vernikot,osven postenjeto?Dali pricestuvanjeto e spomenato vo Svetoto pismo,pretstavuva li zadolzitelna obvrska za sekoj Hristijanin,ima li tezina dali vernikot se pricestil ili ne koga ke dojde denot na sudenje za grevovite?

Крвта и телото на Христос, а се постигнува според верата што секој ја има или не, и според Божјата вољја.
Во Светото Писмо на тајната вечера Христос ја остави оваа заповед, виното е Неговата крв која се пролеа за сите нас, лебот Неговото тело.
Оној кој верува во Синот човечки нема да биде осуден, ќе има живот вечен.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom