Прашања за Христијанството II

Статус
Затворена за нови мислења.
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
Тогаш... зошто бог остава невини лица да страдаат!?
http://www.veronauka.com.mk/sources/zostozlo.html

Кога веќе не направил така алчни и корумпирани нам луѓето зошто оставил да го учиме светото писмо од книга напишана од луѓе? Која со 100% сигурност е искривено вистинското учење.
Кој ти кажал дека во неа е искривено вистинското учење? Па уште со 100% сигурност? Кој е тој што го знае тоа, а илјадници доктори на теологија, историја и археологија, лингвисти (зборувам за христијани) не го знаат тоа?

Зар ние сме криви што не сме се родиле кога исус бил жив?
Мислиш дека ако бевме тогаш родени дека сите ќе верувавме во Него? Па и тогаш имаше луѓе што беа живи, па сепак сите не се одлучија да го следат. Напротив, многумина од нив гласаа за Тој да биде распнат, а некои од нив и го распнаа.

Многу сакам да сум верник но ова и некои друиги етички прашања попречуваат во мојата т.н. вера!
Да ја разгледаме верата во атеизмот. Се е случајно настанато, без никаква интелигенција, без никаков морален закон, без план, без цел. Се што е тука, можело и да не биде. Ние сме чиста случајност. Хитлер воопшто не бил зол, туку само сакал да го забрза процесот на „природна селекција“ со тоа што ќе изврши геноцид на евреите, словените, ромите, инвалидите, а ќе опстане само ткн. ариевската раса. Ако нема Бог, ако нема апсолутен морален закон, тогаш термините како „добро“ и „зло“ се човечка измислица, вештачки термини. Страдањето, чувствата се само состојба на умот, хемиска реакција во нашиот мозок. Солците се само солена вода. Злото е фиктивна категорија, па оттаму е илишно и прашањето: Зошто зло? кога злото ние сме го исмилиле нели.
Наспроти ова, Библијата нуди солидни одговори за потеклото на злото, но и не само тоа, туку нуди и решение за злото, решение за гревот, решение за човекот т.е. начин за негово спасување преку Спасителот Исус Христос.

Да бидеш христијанин, мислам прав христијанин е навистина тешко, џабе што повеќето луѓе слепо само каживаат дека веруваат. Да веруваш не значи да веруваш дека постои бог туку да го следиш учењето!
Во право велиш. Многу луѓе не веруваат правилно. И затоа ако се угледаме на нивниот пример тогаш ни е тешко да бидеме христијани, заради лошиот пример од нив. Но ако го следиме примерот на Исус Христос и апостолите, тогаш не е тешко да се биде христијанин. Исус вели: „Дојдете при Мене сите, кои се трудите и сте обременети, и Јас ќе ви дадам одмор. Земете го Мојот јарем на себе и научете се од Мене, зашто Јас сум кроток и понизен по срце; и ќе најдете одмор на своите души; зашто Мојот јарем е пријатен и Моето бреме е лесно.“ (Матеј 11:28)

Како јас да верувам дека воопшто постои бог кога тоа е напишано од луѓе во книга од пред 2000 години?
Токму тоа, староста на книгата која што има што да каже и за денешницава е силен аргумент заради кој што веруваат многу христијани денес. Во Библијата има пророштва кои детално се исполниле и порано и денес. Таа претскажала стотици пророштва со векови пред да се роди Исус и тие се исполниле во најситни детали од животот на Исус. Ова е уште еден аргумент кој ја потврдува веродостојноста на евангелијата и на новиот завет воопшто. Таа има пророштва и за 20тиот век, и за 21век, но тоа е друга тема.
 

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.949
"Ако постои Професор, зошто дозволи да паднам на испит?"
Компарацијата е несоодветна од проста причина што професорот, семафорот итн, не се сезнајни и семоќни, бог според вас е! Професорот можеби сака сите студенти да положат и ниеден да не падне на испит, но не е семоќен за да го оствари тоа на начин на кој бог би можел.
"Бог не го создал човекот робот. Бог му дал/доверил на човекот слобода на избор и не му се меша во истиот. За жал човекот ја злоупотреби својата слободна воља уште во Едемската градина, кога го направи катастрофалниот историски избор кажувајќи му НЕ на Бог, Да на Сатанта, согласувајќи се со Сатаната кој Го обвини Бог за лажливец, искажувајќи непослушност кон Бог, сакајќи да се изедначи со Него, извршувајќи самоубиство на себе и своето поколение.
Бог не е натрапник и присилно не му се наметнува на човекот како суверен владетел, туку чека човекот сам, со својата слободна воља да Му го признае Неговиот Суверенитет и да му го отстапи местото на престолот за едно ко-владеење со Земјата, за која ние самите се покажавме како неуспешни владетели."
Компарацијата со професорот не е воопшто адекватна, затоа што професорот не е семоќен! Што ако професорот сака сите студенти да положат и сите да ги знаат прашањата? Тој може да сака, но неможе да го оствари тоа само со својата воља! А бог според вас може.
Ако бог сакал човекот да не "згреши" немаше да го создаде без сознание за добро и зло, и да го излаже! Зошто праведен и добар бог би го скрил тоа сознание од луѓето?
"3. Бог го одложува својот суд, зашто чека уште некои да се покајат и да се спасат"
А зошто е воопшто тој суд кога ни дал слободна воља и можност да грешиме? Нели бог е сезнаен? Тоа значи дека знае што ќе се случи, пред било што да се случи! Тогаш која е целта на судот, казнувањата, пеколот....? Зарем не се последиците од грешките поука сама за себе? Во спротивно бог признава дека создал нешто кое сега го презира и оспорува...и се обидува да го спречи!
 
Член од
7 февруари 2011
Мислења
115
Поени од реакции
2
Компарацијата со професорот не е воопшто адекватна, затоа што професорот не е семоќен! Што ако професорот сака сите студенти да положат и сите да ги знаат прашањата? Тој може да сака, но неможе да го оствари тоа само со својата воља! А бог според вас може.
Ако бог сакал човекот да не "згреши" немаше да го создаде без сознание за добро и зло, и да го излаже! Зошто праведен и добар бог би го скрил тоа сознание од луѓето?
А зошто е воопшто тој суд кога ни дал слободна воља и можност да грешиме? Нели бог е сезнаен? Тоа значи дека знае што ќе се случи, пред било што да се случи! Тогаш која е целта на судот, казнувањата, пеколот....? Зарем не се последиците од грешките поука сама за себе? Во спротивно бог признава дека создал нешто кое сега го презира и оспорува...и се обидува да го спречи!
Ipsissimus не туку треси зелени. Бог е сезнаен и се потекнува од него е добро. А ти си против човештвото - На страната на Демонот си и затоа ако не се покајш ќе гориш во Пеколот.
 

Human

Explorer
Член од
10 октомври 2009
Мислења
12.376
Поени од реакции
5.011
Ipsissimus не туку треси зелени. Бог е сезнаен и се потекнува од него е добро. А ти си против човештвото - На страната на Демонот си и затоа ако не се покајш ќе гориш во Пеколот.
А ако се покае нема да гори?

Значи јас да земам сега пиштол, да појдам да ограбам 2-3 банки, секој кој ќе ми се спротистави куршумот в чело, на крајот ќе си се покаам и ќе заминам во рајот така? Плус ќе уживам во парите...

Закон се религииве! :pos2:
 
T

Tetro

Гостин
Ipsissimus не туку треси зелени. Бог е сезнаен и се потекнува од него е добро. А ти си против човештвото - На страната на Демонот си и затоа ако не се покајш ќе гориш во Пеколот.
Темава, од правања за Христијанството, ја направивте пазар каде не се знае кој јаде, кој пие, ниту пак кој плаќа. Пустата желба дека "знаеме" нешто и сме во право, додека се лупаме во гради и извикуваме насекаде дека сите други се луди, ќе не враќа назад во минатото каде се е еднобојно и толку едноставно.
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
mettalhammer, темава не ја расипуваат оние што прашуваат, ниту оние што одговараат, туку оние што „прашуваат“ - ако ме разбираш што сакам да ти кажам. Позз
 
Член од
28 август 2008
Мислења
2.321
Поени од реакции
538
Iako prasanjevo e vo temata da odgovorat Hristijanite,eve kakov e odgovorot od Islamska gledna tocka. Bese nekade i napisano na forumot a prevzedeno e od edna kniga na Dr.Mustafa Mahmud:

Problemot koj go pokrenuva prasanjeto na e eden od osnovnite vo filizofijata, cie razmisluvanje pak gi podelilo raznite skoli i mislenja. Na nego odgovarame: Bog e milozliv i dobar. Toj ne naredil da se pravi zlo, no od mudrost ne go ni onevozmozil:

„Navistina Allah ne vi nareduva da pravite sramni dela. Zar na Gopspod ke mu go kazete ona sto ne go znaete? Kazi: Mojot Gospodar mi naredil dobri i pravedni dela...” (Qur'anEl-Earaf, 28).

Bog nareduva samo pravda, ljubovi, dobrodetelstvo, oprost i ona sto e dobro, i se zadovoluva samo so ubavoto i prijatnoto. No, zosto togas mu dozvolil na nasilnikot da vrsi nasilstvo, ubiecot da ubiva, kradecot da krade..? Zatoa sto Toj ne sakal slobodni. A slobodata pretpostavuva moznost za gresenje, inaku toa ne bi bila sloboda. Sloboden e izborot pomegju neposlusnosta i poslusnosta.

Vo mokta na Allah dz.s. bila moznosta da ne napravi site nas dobri i da ne prinudi na poslusnost, sto bi znacelo odzemanje na slobodata na izborot.

Po voljata i mudrosta na Gospod slobodata so bolkata e poblagorodna za covekot od ropstvo so sreka. Zatoa e i ostavena moznosta za gresenje.



Pravilnoto i objektivno gledanje ni otkriva deka dobroto vo celokupnoto svoe postoenje e princip, a zloto e isklucok. Zdravjeto e osnova, a bolesta e isklucok. Nie pogolemiot del od svojot zivot go pominuvame vo zdravje. Bolesta retko ne posetuva. Taka e i so zemjotresot koj iznesuva samo nekolku minuti vo zivotot na zemjata dolg so milioni godini. Isto e i so vojnite i katastrofite. Se se toa kratki grcevi vo zivotot na narodite pomegju dolgi periodi na mir.

Prakticno, se ima svoja dobra strana. Bolesta pottiknuva na cuvanje na zdravjeto, bolkata e izvor na cvrstinata, upornosta i spremnosta na zrtva. Zemjotresite se vozdiski osloboduvanje na vnatresniot pritisok na zemjata, koj ja zastituva nejzinata kora od eksplozija. Vulkanite isfrlaat skrieni rudni bogatsva i pokriena povrsina na zemjata so plodna lavea. Vojnite gi povrzuvaat narodite.

Od ova sindzirno povrzuvanje nastanale i Obedinetite Nacii i Sovetot za Bezbednost kako dve najgolemi svetski instanci, koi gi resavaat megjunarodnite konflikti. Penicilonot, atomot, avionite, raketite se pronajdeni blagodarejki na vojnite. Otrovot na zmijata go sodrzi najefikasniot protivotrov. Od mikrobite se pravat vakcini. Mestata na koi sto sme sega ne bi ni pripagjale ako nasite dedovci bea zivi.
Zloto vo vselenata e kako senka na slikata: ako i se priblizis ti se cini deka e nadostatok na slikata i greska, no ako slikata ja gledas od vistinska oddalecnost ke otkries deka toa e neophodno i deka senkata ima prvoklasna zadaca vo estetskoto oblikuvanje na slikata.



Dali ke znaevme sto e zdravjeto da ne e bolesta? Ubavoto go raspoznavame blagodarejki mu na grdoto, prirodnata polozba blagodarejki na neprirodnata...Vo ovaa smisla se i zborovite na golemiot Gazalija:

„Nepotpolnosta na veselenata e nejzinata potpolnost, kako sto e iskrivenosta na lakot negovata ispravnost, bidejki vo sprotivno ne ke mozese da ja isfrli strelata.”

Vtoroto znacenje na teskotiite i bolkite e otkrivaweto na vistinskata priroda na lugjeto. Ako ne se teskotiite, site lugje bi bile isti. Darezlivosta bi stanala posiromasna a borbata bi ja zagubila slasta na jurisot. Toa e ispitot na sekoj od nas pred samiot sebe si pred Allah zd.s.-Bog

Ovoj svet ne e nisto drugo osven edna glava na romanot, koj ima poveke takvi glavi, i smrtta ne e negov kraj tuku pocetok. Nepravilno e da donesuvame sud samo vrz osnova na eden cin, kako sto enepravilno da otfrlime nekoe delo, bidejki nekoja negova stranica ne ne voodusevuva. Pravilniot sud se nosi na krajot.

I konecno, so sto ova prijatelite go nadomestuvaat? Baraat li tie zivot bez smrt, starost, nedostatoci, pomos, ogranicuvanja, zal i bolki? Zar ne baraat tie apsolutno sovrsenstvo, iako samo Allah dz.s.-Bog e sovrsen? Sovrsen e samo Eden i Edinstven. Ova znaci deka prijatelite bi bil nezadovolen se dodeka toj licno ne bi stanal bog, a toa e ismejuvanje na samite sebe si. Toj i na nego slicnite samo ne nasmejuvaat. Tie sakaat zivotot da bide raj, a sto storile taka da bide? So sto nasite prijateli zasluzuvaat da bidat Bogovi.

Mojata baba bese popametna od doktor po nauki koga ni zboruvase ednostavno:

„Dobroto e od gospod, zloto e od nas”

Ova troska zborovi go rezimira i razresuva celiot problem. Bog ja dal rekata i veterot, no kapetanot na brodot ke ja prenatrupa so lugje i roba, pa togas koga ke potone brodot go pcue Gospod i ja krivi sudbinata. Kakov e grevot na Gospod vo toa? Toj ja dal vodata po koj brodi brodot i veterot koj ke go pridvizuva, no coveckata pohota i alcnost go prestorija dobroto vo zlo.
Kolku ima mudrost vo zborovite: Dobroto e od Gospod, zloto e od nas samite!

--- надополнето ---

Eve nesto od Mesnevija na Rumi:

Musa a.s go prasal Allah: "Kakva e tajnata vo toa sto zulumkarite zulum pravat ?"

Rece Musa: "O Ti,dobri Allahu,Koj davas dobro,
Koj,koga zikir cinime (koga te spomnuvame),davas dolg zivot.

Jas go vidov odnosot na sostojkite na covekot,toa e voda i zemja,
pa srcevo moe dade prigovor na ona,sto se naogja vo covekot.

Sto ti bese celta da stvoris covek,so vaka prikladen
oblik,a potoa,koga bese se gotovo,frli seme somnez vo nego.

Ogan so nasilstvo i somnez Ti zapali vo covekot zlobnik,
pa da toj moze Mesdzid (dzamija) da zapali i onie koi sedzde (koi ti se poklonuvaat) ti pravat.

Znam deka vo toa postoi vredna tajna,
no,namerata mi e toa jasno da go vidam.

Pokazimi edna tajna kako na Melekite (Angelite),
daj mi napitok,da go doznaam toa.

Tvoeto prozivuvanje ke ti ja pokaze tajnata na smrtta,
ovosjeto na grankite zboruva zosto ke mu se lisjata.

Tajnata na krvta i spermata zboruva za ubavinata na Covekot,
na sekoe vozdignuvanje mu prethodel nekoj nedostatok.

Naj prvo,tablata ubavo se cisti,
pa potoa bukvi po nea se pisuvaat.

Srceto se prepolnuva so krv i do solzi doagja,
togas na gradnata ploca se pisuvaat tajnite.

Koga ja cistis tablata,treba da znaes za sto ke ti sluzi,
da ti postane tefter vo koj ke gi zapisuvas Allahovite tajni.

Koga sakame nova kukja da napravime,
na starata i temelite im gi rusime.

Najprvo se isfrla zemjata i sljunakot,
da bi se pojavila bistra i pitka voda vo izvorot.

Koga dete ke vidi noz na rogot za pustanje krv,
toa place iako neznae za sto sluzi.

Covek koj e polnokrven i ima golem pritisok,
so zlato mu plakja na berberot da mu ispusti krv.

Amalite trcaat i baraat teret,se grabat za nego,
zatoa sto nagradata mu e vo prenesuvanjeto na teretot.

Nosacite se karaat da bi go nosele tovarot,
taka sudi i prema lugeto.

Teskotiite se temel na zadovolstvoto,
sekoja gorcina mu prethodi na uzitokot.

Dzennetot (rajot)pokrien e so ona sto na nefsot (srastite)ne mu godi.
a Dzehennemot (pekolot)pokrien e so ona sto na nefsot mu godi.

Temelot na ognot bilo zeleno drvo,
koj gori vo ognot,se priblizuva do Kefser (rajska reka).

Onoj sto ke padne vo zatvor,tegli teskotija,
a toa mu doslo kazna,zaradi negovite zelbi za uzivanje.

Koj e vo carski dvor i so carot drugaruva,
znaj deka toa mu e nagrada za minatiot trud i teskotija.

Kaj kogo ke vidis mnogu zlato i srebro,
znaj deka se izmacil dodek go sobral.

Ke vidis deka ima nagradi bez pricina,no togas koga ke ti se otvori horizontot,
posto se naogjame vo materijalen svet,da se drzime do pricinite.

Mesecinata nemoze da ja pokaze svojata ubavina osven vo nokta,
bez dert,srceto nema potreba za vapaj.

Go ostavivme Isa (Isus)a.s (dusata) a vodime racun za Magareto (teloto).
Dodeka magareto e Isaovo a.s (neka e mir so nego)samo sretstvo za javanje.

Koga magareto ke zarie(teloto ima potrebi),ni se sozaluva za nego,
neznaeme deka se sozaluvame samo na svojata magarestina.

Vodi racun i smiluvajmu se na Isa a.s (na dusata tvoja) a ne na magareto,
prirodnosta ne stavaja pod pametta.

Frlija magarstinata,neka rie magareto,
Ti gledaj na dolgot prema dusata.

Godinite ni pominaa vo sluzba na magareto,
koj mu sluzi i vodi racun za magareto i sam e magare.

Kaj magareto na Isa a.s i srceto mu se promenilo,uz Isa a.s.
pametta isto mu se promenila,no uz Isa a.s.
 
Член од
7 февруари 2011
Мислења
115
Поени од реакции
2
А ако се покае нема да гори?

Значи јас да земам сега пиштол, да појдам да ограбам 2-3 банки, секој кој ќе ми се спротистави куршумот в чело, на крајот ќе си се покаам и ќе заминам во рајот така? Плус ќе уживам во парите...

Закон се религииве! :pos2:
Ако тоа го направиш, кога ќе се покаиш треба да ги вратиш парите и да одговараш на човечкиот суд односно на законите од таа држава. Покајанието е да постиш и со самиот пост свештеникот ќе те ислуша и ќе одлучи дали да ти даде причест, ако не ќе ти дај наредба што треба да направиш и одкако ќе го направиш тоа ќе ти ја дај причесната и ќе добијаш покајание. Доколку починеш причестен веднаш заминуваш во рајот а послем тоа задолжително е секој да се врати на последниот суд за да се кажи што правел тој човек.
 
Член од
28 август 2008
Мислења
2.321
Поени од реакции
538
Ако тоа го направиш, кога ќе се покаиш треба да ги вратиш парите и да одговараш на човечкиот суд односно на законите од таа држава. Покајанието е да постиш и со самиот пост свештеникот ќе те ислуша и ќе одлучи дали да ти даде причест, ако не ќе ти дај наредба што треба да направиш и одкако ќе го направиш тоа ќе ти ја дај причесната и ќе добијаш покајание. Доколку починеш причестен веднаш заминуваш во рајот а послем тоа задолжително е секој да се врати на последниот суд за да се кажи што правел тој човек.
Kako toa mislite svestenikot ke prosti ? Kakva naredba svestenikot treba da ti dade ? Zarem naredbata i pravilata ne stojat vo biblijata ? Svestenikot,moze li da ti izbrise grev ?
 
Член од
7 февруари 2011
Мислења
115
Поени од реакции
2
Kako toa mislite svestenikot ke prosti ? Kakva naredba svestenikot treba da ti dade ? Zarem naredbata i pravilata ne stojat vo biblijata ? Svestenikot,moze li da ti izbrise grev ?
Пишувај на Кирилица. Како Прво Вистинскиот Свештеник ја има Дарбата дадена од Бога да Даде Причесна на Грешникот. Преку таа причест му се избришуваат направените гревови на грешникот од Бог. А тука не се прашува дали свештеникот му простил или не , зошто тој не е Бог.
 

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.949
Ipsissimus не туку треси зелени. Бог е сезнаен и се потекнува од него е добро. А ти си против човештвото - На страната на Демонот си и затоа ако не се покајш ќе гориш во Пеколот.
Како заклучи ти жити се дека јас сум бил против човештвото?! :tapp:
Поставив прашање, а ти на тоа прашање реагираш во стилот "Е така е затоа што јас така сакам, и ако и ти немислиш така мојот замислен пријател ќе те мачи цела вечност"! ЛОООЛ!! :pos:

--- надополнето ---

mettalhammer, темава не ја расипуваат оние што прашуваат, ниту оние што одговараат, туку оние што „прашуваат“ - ако ме разбираш што сакам да ти кажам. Позз
А оние што "прашуваат" се оние чии прашања боцкаат во очи нели? Еве ти ги пак прашањата:
Што ако професорот сака сите студенти да положат и сите да ги знаат прашањата? Тој може да сака, но неможе да го оствари тоа само со својата воља! А бог според вас може.
Ако бог сакал човекот да не "згреши" немаше да го создаде без сознание за добро и зло, и да го излаже! Зошто праведен и добар бог би го скрил тоа сознание од луѓето?
А зошто е воопшто тој суд кога ни дал слободна воља и можност да грешиме? Нели бог е сезнаен? Тоа значи дека знае што ќе се случи, пред било што да се случи! Тогаш која е целта на судот, казнувањата, пеколот....? Зарем не се последиците од грешките поука сама за себе? Во спротивно бог признава дека создал нешто кое сега го презира и оспорува...и се обидува да го спречи!
 
Член од
28 август 2008
Мислења
2.321
Поени од реакции
538
Ipsissimus... samite prasanja se odgovor. Zavisi covek kolku saka pouka da zeme.
Што ако професорот сака сите студенти да положат и сите да ги знаат прашањата? Тој може да сака, но неможе да го оствари тоа само со својата воља! А бог според вас може.
I profesorot so kec kaznuva ili te buvina na ispitot,ako ne pokazes znaenje i trud po toj predmet. KADE DA SE ZAVRSTIS ZAKONOT E ISTI. Samo vam problem vi e zosto zakonot Bozji e takov a ne gledate deka se' se dvizi po toj zakon.

Ако бог сакал човекот да не "згреши" немаше да го создаде без сознание за добро и зло, и да го излаже! Зошто праведен и добар бог би го скрил тоа сознание од луѓето?
Jas mozam sinot moj da go osiguram od toa da ne ukrade nikogas vo negoviot zivot... edinstveno ako mu ja odzemam slobodata te. da go zatvoram vo edna soba i da ne go pustam nadvor da izleguva. Dali ke bese zadovolen so toa i takvata postapka ? Jas znam deka sinot moj ne krade no go znam i toa deka kaj nego postoi moznost i da go napravi toa. Dali e toa moja greska sto kaj sinmi postoi moznost da ukrade ? Jas go ostavam sloboden,da izleguva,no pod uslov,da ne krade,da ne laze,zlo da ne pravi.... a za sevo ova i postoi moznost. Ako go napravi toa,jas kako roditel treba da go "kaznam",bidejki mu dadov sloboda a toj ja zloupotrebuva.

А зошто е воопшто тој суд кога ни дал слободна воља и можност да грешиме? Нели бог е сезнаен? Тоа значи дека знае што ќе се случи, пред било што да се случи! Тогаш која е целта на судот, казнувањата, пеколот....? Зарем не се последиците од грешките поука сама за себе? Во спротивно бог признава дека создал нешто кое сега го презира и оспорува...и се обидува да го спречи!
Sekogas se povtoruvaat istite prasanja.

Tvoite dela mu se poznati na Gospod i se zapisani vo negovata kniga, no so toa ne ti se so sila odredeni. Tie se odredeni samo vo negovoto znaenje. Ovaa odredenost moze da se sporedi so slednoto: Ti imas znaenje za delata na svojot sin i vo niv e sodrzana moznosta toj da izvrsi preljuba. Ako go napravi toa dali ti si go prinudil na toa ili toa samo bilo pretpostaveno i se slucilo tvoeto znaenje da bilo tocno?

Sto se odnesuva do tvoite zborovi za slobodata i moznosta za biranje deka toa e samo obicna laga i deka toa go dokazuva faktot sto ti ne si gi odbral sopstvenoto ragjanje, pol, boja, tatkovina, deka ne mozes da vlijaes na sonceto i mesecinata, tie ja pokazuvaat vtorata greska sto ja napravi.
Greskata e vo toa sto ti slobodata ja sfakas sosema poinaku od nas vernicite. Ti zboruvas za apsolutna sloboda, pa velis zosto ne sum mozel sebe si da se sozdadam so boja, visina...koi jas si gi sakam, zosto ne mozam da se ramnam so Sonceto, Mesecinata, vo sto e vsusnost mojata sloboda?

Na ova odgovarame (del od Knigata na Mustafa Mahmud): ti zboruvas za apsolutna sloboda...sloboda za slobodno raspolaganje so univerzumot, sto mu pripagja samo na Gospod. Za nas vistinata e edna: „A Gospodarot tvoj sozdava sto saka i sto odbira. Ne e nivno da odbiraat” (Kasas, 68). Nikoj nema izbor vo odnos na prasanjeto za sozdavanjeto, zatoa sto samo Allah dz.s. e toj sto sozdava sto saka i bira sto posakuva. Gospod dz.s. nema da te povika na odgovornost zaradi tvojata visina, nitu ke te kaznuva zaradi toa sto ne si go soprel sonceto vo svojata orbita. No podracjeto na prasanjeto e prasanje na naredbata. Ti na toj plan si sloboden i toa se granicite za koi zboruvame. Ti si sloboden da gi skrotis svoite strasti, da go skrotis svojot gnev, da se sprotivstavis na sebe, da gi otfrlis zlite nameri, a da gi prodolzis svoite doblesti. Ti mozes da bides darezliv po sebe i so imotot. Mozes da ja kazuvaz vistinata ili da lazes. Mozes da ja vozdrzis rakata od zabranetoto. Mozes da go vozdrzis pogledot od tugjata sramota. Mozes da go vozdrzis svojot jazik od napagjanje, ogovaranje i spletkarenje. Na ovoj plan nie sme slobodni, i samo za toa sto e vo nego ke bideme prasani i odgovorni.

Stanuva zbor za relativna, a ne za apsolutna sloboda, sloboda na covekot na plan na obvrskite. Ovaa sloboda e vistinita, a nea ja dokazuva vrodenoto cuvstvo za nea. Nie cuvstvuvame odgovornost, kaenje zaradi greskata, a zadovolstvo i mir koga ke storime dobro delo. Nie vo sekoj mig birame i gi sporeduvame sopstvenite moznosti. Duri i prvata zadaca na nasiot razum e opredeluvanjeto pomegju poveke moznosti.

Nie sosema jasno go razlikuvame dvizenjeto na rakata koja treperi od treska i rakata koja pisuva pismo, pa velime deka prvoto e odredeno, nasilno, a vtoroto odbrano, slobodno. Da nemavme slobodna volja, ne ke mozevme da pravime razliki.
Sum videl da se spreci raka koja samovolno se trese i pisuva... no ne sum videl da se smiri raka koja od bolest se trese.

Isto taka ovaa sloboda ja dokazuva a naseto cuvstvo na nemok da go prinudime srceto na nesto so sto toa ne e zadovolno. Zenata mozeme da ja prinudime so prisilba i zakani da pravi se sto ke i kazeme, no so nikakvi sredstva ne mozeme da ja prinudime da ne saka. Ova jasno pokazuva deka Allah dz.s. gi oslobodil nasite srca od sekakva prisilba, pravejki go sosema slobodno. Zatoa Allah dz.s. ja storil namerata t.e. nijetot, cij izvor e srceto, kako stolb na odgovornosta. Vernikot koj pod prisilba ja grdi verata nema da odgovara pred Allah dz.s. se dodeka so soglasuvanje na svoeto srce ne go napravi toa: „..osven onoj koj so sila e prinuden, a negovoto srce e smireno vo verata..” (En-Nahl, 106).

Vtor vid na pogresnost na ova prasanje se sostoi vo toa sto nekoi luge sfakaat deka covekovata sloboda i e nadredena na voljata na Allah dz.s., obvinuvajki gi zastapnicite na tezata za slobodata deka na Gospod mu pripisuvaat soucesnici vo zapoveduvanjeto i odlucuvanjeto. Pa taka i ti prijatele si ja razbral, pa zboruvase za povekebrojnosta na voljite, sto ocigledno e pogresno. Covekovata sloboda ne se vozdignala nad voljata na Allah dz.s. Covekot e sloboden da stori nesto sto mu se sprotivstavuva na zadovolstvoto na Allah dz.s., no toj ne moze da stori nisto sto i protivreci na voljata na Allah dz.s.

Allah dz.s. ni dal sloboda da se sprotivstavime na Negovoto zadovolstvo na nasa steta, no na nikogo ne mu dal sloboda da se sprotivstavi na Negovata volja. Ova e vtoro lice na relativnosta na covekovata sloboda. Se sto pravime e vo ramkite na voljata na Gospod, duri i ona sto go pravime, a sto ne e vo sklad so Bozjeto zadovolstvo i so Serijatot.

Nasata sloboda e Bozji blagodet i nagrada koja Gospod ni ja daril sosema nezavisno od nasata volja. Nasata sloboda e samo negova volja: “Vie ne mozete da sakate nesto drugo od toa sto Allah saka” (El-Insan, 30)
Da se zboruva za slobodata vo ovaa smisla ne znaci pripisuvanje na Gospod deka ima drugari. Nasata sloboda e isto sto i Negovata naredba, Negovata volja i Negovata odredba.
 
Член од
28 август 2008
Мислења
2.321
Поени од реакции
538
Tret vid na pogresnost na ova prasanje e pogresnoto sfakanje na odredbata i sudbinata na slobodnata volja i slobodniot izbor, od strana na onie koi se zanimavale so proucuvanje na ova prasanje. Tie odreduvanjeto i sudbinata gi sfatile kako da e toa prinuduvanje i prisiluvanje na covekot na ona sto ne e vo negoviot karakter i vo negovata priroda. Istata ovaa greska ja napravi i ti, prijatelu. Allah dz.s. ja odrekuva prisilbata od svoja strana: „Da sakavme Nie bi pratile znak na neboto, pa tie pred nego bi gi svitkale svoite vratovi” (Es-Sua’ra, 4).
Znacenjeto na ovoj ajet e jasno: sosema mozno bilo da se prinudat lugeto na veruvanje, no toa ne e storeno zatoa sto Gospod ne prisiluva:

„Vo verata nema prisilba. Pravata vistina jasno se razlikuva od zabludata” (El-Bekare, 256);
„Da go sakase toa tvojot Gospodar, site luge ke veruvaa. Zarem ti ke gi prisilis lugeto da veruvaat i da bidat vistinski vernici” (Junus, 99)


Vo zakonistite, koi Gospod gi dal nema nikakva prisilba. Odreduvanjeto i sudbinata ne smeat da se sfatat kako prisilba na nesto sto ne e negovata priroda. Allah dz.s. mu dava na sekogo samo ona sto e vo namera na poedinecot, mu posakuva samo ona sto samiot toj si go posakuva i mu saka ona sto samiot si go saka. Bozjeto upravuvanje e covekov izbor, zatoa sto Allah dz.s. go upravuva sekoj covek kon ona sto negovoto srce teznee i kakva namera ima:
“Koj ja bara zetvata na zivotot vecen Nie ke ja umnozime zetvata negova. A koj ja bara zetvata na zivotot zemski, ke mu ja dademe” (Es-[u-ra, 20).

“Vo nivnite srca e bolest i Bog im ja zgolemi bolesta”. (El- Bekare, 10).
“A tie sto se upateni im go zgolemi Allah dz.s. upatot”.(Muhammed, 17)
. Ke go spomneme i ajetot vo koj Allah dz.s. im se obraka na zarobenicite: “Ako Bog najde dobro vo vasite srca, ke vi dade podobro od ona sto vi go zel...” (Enfal, 70).

Allah dz.s. ni go ovozmozuva ona sto sme go odbrale vo nasite srca i ona sto ni se namerite i zatoa nema nasilie, prisilba ni prinuduvanje na nesto sto ne e vo sklad so nasite prirodi.

„Na onoj koj deli i se cuva i koj go potvrduva ona sto e najubavo , Nie ke mu go olesnime i ona sto e najlesno. A na onoj koj ke skrzavi i ke se smeta za nezavisen i ke go smeta za lazno ona sto e najlesno, nie ke mu go olesnime (patot) za ona sto e najtesko (loso delo)” (El-lejl, 5-10).
„Ti ne si frlil, koga si frlil, tuku Gospod frlil” (El-Enfal, 17).

Tuka se poistovetuva aktot na covekovoto frlanje so frlanjeto od strana na Allah dz.s. , ta zatoa postoi samo edno frlanje. Kaj covekot e namerata, a Allah dz.s. go ovozmozuva nejzinoto realiziranje, i toa ako e dobro so dobro, a ako e zlo so zlo. Covekovata sloboda nema postojana mera tuku relativna mok, koja se zgolemuva i namaluva. Covekot moze da ja zgolemi svojata sloboda so nauka: so pomos na otkritija i razlicni pronajdoci covekot uspeal da ja osvoi zemjata, da go sovlada prostorot i da se oslobodi od prangite na vremeto. Otkrivajki gi zakonite vo prirodata, covekot uspeal da zavladee so niv i da gi potcini na sebe. Otkril kako se pobeduva zestinata, studot, temninata, i taka ja zgolemil svojata sloboda na planot na aktivnostite. Naukata e znaci sredstvo za prosiruvanje na granicite na covekovata sloboda.

Vtoro sredstvo e verata. Obrakanjeto kon Allah dz.s. i baranjeto na Negova pomos, isto taka gi prosiruva granicite na slobodata i ova sredstvo go koristele site Bozji pratenici i nivnite sledbenici. Sulejman a.s. gi pokoril dzinite, odel so veterot i zboruval so pticite, seto toa so Bozja podrska i pomos. Musa a.s. go razdvoil moreto. Isa a.s. gi ozivuval mrtvite, lecel slepci, gubavci i koravi. Citame isto taka i za evliite- tie koi mu ugoduvale na Allah dz.s.- na koi im se pokriva zemjata i im se otkrivaat tajnite, nedostapni za obicnite.

Se se toa stepeni na slobodata, krenati nad prosekot na covekova sloboda, koi tie ja postignale so svoeto obrakanje kon Allah dz.s. i iskazuvanje na ljubovta kon Nego. Nim im se podareni delovi od tajnoto znaenje.

Naukata se javuva po vtor pat. Ovoj pat toa e naukata na tesavvuf-misticizmot. Prasanjeto na slobodniot izbor i neslobodnata volja - Ebu-Hamid El-Gazali go postavuva i razjasnuva kratko i ednostavno:
„Covekot ima slobodna volja za ona sto go znae, a ja nema vo ona sto ne go znae”. So ova toj misli deka sto poveke se prosiruva negovoto misticno i objektivno znaenje, istovremeno se prosiruva prostorot na negivata sloboda.
Materijalistickite misliteli gresat koga velat deka covekot e rob na istoriskite nuznosti, gledajki vo nego samo alka vo nizata na opstestveno-ekonomski slucuvanja, sosema podredeni na zakonite na ekonomijata i dvizenjeto na opstestvoto.

Poimot koj tie neumorno go povtoruvaat, kako da se raboti za zakon, a toa e nuznosta na klasniot sudir, pogresen e vo naucnata analizae, bidejki nema nuznost na covekov plan, tuku najmnogu sto ima toa se moznostite i verojatnostite... vo ova e i razlikata pome|u covekot i zabecot, sredstvoto i materijalnite tela. Mozno e da se predvidi zatemnuvanjeto na sonceto vo minuta i sekunda, a mozno e i predviduvanjeto na negovoto dvizenje vo idninata. Megjutoa nevozmozno e da se soznae sto covekot krie vo svoite nameri, sto ke napravi utre ili zadutre. Nevozmozno e da se znae ova osven so pomos na verojatnosti i moznosti i pretpostavuvanja i toa pod osnovna pretpostavka za imanje na dovolno podatoci za donesuvanje na istite.

Sto se odnesuva do tvrdenjata na materijalistite za vlijanieto na sredinata i opstestvoto i za toa deka covekot ne vodi samostoen zivot, odgovarame deka vlijanieto na sredinata i na opstestvoto kako protivteza na individualnata sloboda go potvrduva dijalektickoto znaenje na ovaa sloboda, bidejki individualnata sloboda se potvrduva samo vo soocuvanje so protivdejstvata; ako nema protivdejstvo na covekovata sloboda, togas toj i ne e sloboden, ako zboruvame za slobodata vo vistinska smisla, zatoa sto ne postoi precka koja treba da se sovlada i da se potvrdi niz taa sopstvena sloboda.

„Navistina Allah ne vi nareduva da pravite sramni dela. Zar na Gopspod ke mu go kazete ona sto ne go znaete? Kazi: Mojot Gospodar mi naredil dobri i pravedni dela...” (El-Earaf, 28).

Vo mokta na Allah dz.s bila moznosta da ne napravi na site dobri i da ne' prinudi na poslusnost,sto bi znacelo odzemanje na slobodniot izbor.
Po voljata i mudrosta na Gospod slobodata so bolkata e poblagorodna za covekot od ropstvo so srekja. Zatoa e i ostavena moznosta za gresenje.
Dobroto,vo celokupniot zivot e Princip a zloto e isklucok. Zdravjeto e osnova a bolesta e isklucok.Pogolem del od zivotot go pominuvame vo zdravje,bolesta retko ne' posetuva. Isto se slucuva i so vojnite i katastrofite.Se se toa kratki grcevi vo zivotot na narodite pomegju dolgi periodi na mir. Kako sto ni opisuva Dr. Mustafa Mahmud.
Prakticno, se ima svoja dobra strana. Bolesta pottiknuva na cuvanje na zdravjeto, bolkata e izvor na cvrstinata, upornosta i spremnosta na zrtva. Zemjotresite se vozdiski osloboduvanje na vnatresniot pritisok na zemjata, koj ja zastituva nejzinata kora od eksplozija. Vulkanite isfrlaat skrieni rudni bogatsva i pokriena povrsina na zemjata so plodna lavea. Vojnite gi povrzuvaat narodite.
Od ova sindzirno povrzuvanje nastanale i Obedinetite Nacii i Sovetot za Bezbednost kako dve najgolemi svetski instanci, koi gi resavaat megjunarodnite konflikti. Penicilonot, atomot, avionite, raketite se pronajdeni blagodarejki na vojnite. Otrovot na zmijata go sodrzi najefikasniot protivotrov. Od mikrobite se pravat vakcini. Mestata na koi sto sme sega ne bi ni pripagjale ako nasite dedovci bea zivi.

Zloto vo vselenata e kako senka na slikata: ako i se priblizis ti se cini deka e nadostatok na slikata i greska, no ako slikata ja gledas od vistinska oddalecnost ke otkries deka toa e neophodno i deka senkata ima prvoklasna zadaca vo estetskoto oblikuvanje na slikata.

Ke znaevme li,sto e zdravjeto da ne bese bolesta ? Ili,ubavoto ke go prepoznavavme da ne bese grdoto ? Kako sto Golemiot Gazalija veli:

„Nepotpolnosta na veselenata e nejzinata potpolnost, kako sto e iskrivenosta na lakot negovata ispravnost, bidejki vo sprotivno ne ke mozese da ja isfrli strelata.”

Vtoroto znacenje na teskotiite i bolkite e otkrivanjeto na vistinskata priroda na lugeto. Ako ne se teskotiite, site luge bi bile isti. Darezlivosta bi stanala posiromasna a borbata bi ja zagubila slasta na jurisot. Toa e ispitot na sekoj od nas pred samiot sebe si pred Allah dz.s.
Ovoj svet ne e nisto drugo osven edna glava na romanot, koj ima poveke takvi glavi, i smrtta ne e negov kraj tuku pocetok. Nepravilno e da donesuvame sud samo vrz osnova na eden cin, kako sto enepravilno da otfrlime nekoe delo, bidejki nekoja negova stranica ne ne voodusevuva. Pravilniot sud se nosi na krajot.

I konecno, so sto ova prijatele go nadomestuvs? Baras li ti zivot bez smrt, starost, nedostatoci, pomos, ogranicuvanja, zal i bolki? Zar ne baras ti apsolutno sovrsenstvo, iako samo Allah dz.s. e sovrsen? Sovrsen e samo Eden i Edinstven. Ova znaci deka ti bi bil nezadovolen se dodeka ti licno ne bi stanal bog, a toa e ismejuvanje na samiot sebe si.

Sakame zivotot da bide raj.A sto storivme taka da bide ?

Negovata baba velela:
„Dobroto e od gospod, zloto e od nas”

Ova troska zborovi go rezimira i razresuva celiot problem(veli toj). Bog ja dal rekata i veterot, no kapetanot na brodot ke ja prenatrupa so luge i roba, pa togas koga ke potone brodot go pcue Gospod i ja krivi sudbinata. Kakov e grevot na Gospod vo toa? Toj ja dal vodata po koj brodi brodot i veterot koj ke go pridvizuva, no coveckata pohota i alcnost go prestorija dobroto vo zlo.

--- надополнето ---

Пишувај на Кирилица. Како Прво Вистинскиот Свештеник ја има Дарбата дадена од Бога да Даде Причесна на Грешникот. Преку таа причест му се избришуваат направените гревови на грешникот од Бог. А тука не се прашува дали свештеникот му простил или не , зошто тој не е Бог.
Pa vie napisavte deka svestenikot odlucuva dali da mu prosti ili ne... ako toj ne e bog,jas neznam zosto voopsto toa go pisuvate i im pridavate takvi privilegii. Drugo... bez arogancija koga odgovarate vi se molam.
 

Ipsissimus

P.I.
Член од
23 јули 2010
Мислења
15.582
Поени од реакции
12.949
Soul-of-Space, ова е тема за прашања до христијаните, а ти не си христијанин, што значи не си повикан да даваш одговори на оваа тема! Твоите километарски текстови не даваат никаков одговор!
I profesorot so kec kaznuva ili te buvina na ispitot,ako ne pokazes znaenje i trud po toj predmet. KADE DA SE ZAVRSTIS ZAKONOT E ISTI. Samo vam problem vi e zosto zakonot Bozji e takov a ne gledate deka se' se dvizi po toj zakon.
Професорот не е ниту сезнаен, ниту семоќен и затоа е несоодветно да се споредува!
Jas mozam sinot moj da go osiguram od toa da ne ukrade nikogas vo negoviot zivot... edinstveno ako mu ja odzemam slobodata te. da go zatvoram vo edna soba i da ne go pustam nadvor da izleguva. Dali ke bese zadovolen so toa i takvata postapka ? Jas znam deka sinot moj ne krade no go znam i toa deka kaj nego postoi moznost i da go napravi toa. Dali e toa moja greska sto kaj sinmi postoi moznost da ukrade ?
Дали ти си семоќен и сезнаен? Дали особините и карактеристиките кој ги има твојот син ти му ги даде? Дали пред да се роди, ја знаеше секоја негова постапка? Дали го создаде без можност да распознава добро и зло?
Sto se odnesuva do tvoite zborovi za slobodata i moznosta za biranje deka toa e samo obicna laga i deka toa go dokazuva faktot sto ti ne si gi odbral sopstvenoto ragjanje, pol, boja, tatkovina, deka ne mozes da vlijaes na sonceto i mesecinata, tie ja pokazuvaat vtorata greska sto ja napravi.
Greskata e vo toa sto ti slobodata ja sfakas sosema poinaku od nas vernicite. Ti zboruvas za apsolutna sloboda, pa velis zosto ne sum mozel sebe si da se sozdadam so boja, visina...koi jas si gi sakam, zosto ne mozam da se ramnam so Sonceto, Mesecinata, vo sto e vsusnost mojata sloboda?
Апсолутна слобода е ваша измислица, и во реалноста такво нешто непостои! Или имаш или немаш слобода! Трето нема!
Пред неколку векови и летањето, подморниците, вселенските станици, телефонот, интернетот.... биле невозможни, т.е во доменот на таканаречената "апсолутна слобода"! Како што напредува генетскиот инжинеринг, во иднина ни примерите кој ги наброја како полот, бојата на очите, кожата.... нема да бидат невозможни, а некој од овие и денес се веќе можни! Што е можно а што не, не е фиксирана и неменлива категорија, таа граница постојано се менува.
Nasata sloboda e Bozji blagodet i nagrada koja Gospod ni ja daril sosema nezavisno od nasata volja. Nasata sloboda e samo negova volja: “Vie ne mozete da sakate nesto drugo od toa sto Allah saka” (El-Insan, 30)
Vo zakonistite, koi Gospod gi dal nema nikakva prisilba. Odreduvanjeto i sudbinata ne smeat da se sfatat kako prisilba na nesto sto ne e negovata priroda. Allah dz.s. mu dava na sekogo samo ona sto e vo namera na poedinecot, mu posakuva samo ona sto samiot toj si go posakuva i mu saka ona sto samiot si go saka.
Тогаш каква цел има судниот ден и пеколот? Ако нашата воља всушност е божја воља, тогаш како може било кој да згреши? Што е тогаш функцијата на пеколот? Зошто е казнувањето?
Allah dz.s. ni go ovozmozuva ona sto sme go odbrale vo nasite srca i ona sto ni se namerite i zatoa nema nasilie, prisilba ni prinuduvanje na nesto sto ne e vo sklad so nasite prirodi.
Тогаш зошто ги бесите хомосексуалците? Тие се родиле такви, што значи таа особина им е од бог дадена!
I konecno, so sto ova prijatele go nadomestuvs? Baras li ti zivot bez smrt, starost, nedostatoci, pomos, ogranicuvanja, zal i bolki? Zar ne baras ti apsolutno sovrsenstvo, iako samo Allah dz.s. e sovrsen? Sovrsen e samo Eden i Edinstven. Ova znaci deka ti bi bil nezadovolen se dodeka ti licno ne bi stanal bog, a toa e ismejuvanje na samiot sebe si.
Барам слобода да бидам сам свој гопсподар и сам свој бог! Без разлика кој или што ќе се обиде да ми ја одземе таа слобода, без разлика дали ќе биде човек или бог, ќе се борам се додека еден од нас двајца не биде уништен! Јас на силата и моќта не гледам како на мерило за праведност, ниту како причина за покорност! Нека биде ако сака и семоќен бог од мене ќе добие само презир ако намерата му е да ме покори и подчини!
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
Soul_of_space, ај не ја труј темава со исламистички спамови. Темава е за прашања ЗА ХРИСТИЈАНСТВОТО, а не за исламот. За исламот имате друга тема.
 
Статус
Затворена за нови мислења.

Kajgana Shop

На врв Bottom