Академик Блаже Ристовски-Македонската Национална Енциклопедија

Член од
17 мај 2009
Мислења
349
Поени од реакции
16
баталете празни муабети. знае ли некој каде е печатена книгата па некако да ја набавиме во електронска форма, има ли книгата ISBN т.е дали е каталогизирана, ја има ли воопшто во библиотека?
 

TpH_Bo_OkO

Трноризец
Член од
18 мај 2005
Мислења
11.537
Поени од реакции
879
И не знам што очекуваме, кога сами си долеваме уље на сопствен оган.
Изземи ги 3те реда за Петко и Станко, „шиптаризирањето“ на Албанците, и останатите безначајни работи за кои се закачија Велијарковци - пази - намерно се закачија за тоа - а не за тоа што пишува за историјата на Македонците.

А токму тој дел - историјата на Македонците во РЕциклопедијата - оди во прилог на грчките позиции и теории за нашето потекло.

Тие теории, кои грците ги примаат широкоградо - Ристевски ги применува. Не од сега туку отсекогаш! Не за џабе прашав дали некој прочитал барем едно нешто од Блаже во однос на Македонската историја.

Со таквиот склоп, Македонците неинформирани - ПАЃААТ ВО СТАПИЦА!

Како?

Бранејќи ја енциклопедијата, од нападите на албанците за „Албанци“ и опозицијата за неправична застапеност во редови - Македонците го поддржуваат своето негирање на историскиот континуитет и со тоа овозможуваат добри аргументи за грчките и бугарските позиции.

Дали се разбираме, или и понатака енциклопедијата е добра, а Блаже бастионот на „Македонштината“???

Плукаме по Љубчо, Киро, бугарија, грција, а Блаже, кој ги застапува истите теории(поготово Љубчовите и Кировите) - го славиме. Со кој памет!?
 
Член од
22 февруари 2009
Мислења
746
Поени од реакции
35
НашаТВ во 15:20!
Академикот Блаже Ристовски за енциклопедијата, во емисијата на Јанко.
недела во 16 и 20 часот

ДОБРО ЈА ИМА ГЛЕДАНО НЕКОЈ ЕМИСИЈАТА ИЛИ САМО ТРЕСИТЕ ЗЕЛЕНИ.
СЕКОЈА ЧЕСТ ЗА АКАДЕМИКОТ
 

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.499
Знаеш дека крајно ги почитувам твоите мислења бидејќи се потковани со факти, но не знам дали ја гледаше емисијата во „Македониум“ мислам...
Таму беше гостин и имаше прилика повеќе саати и да елаборира и да одговара на прашањата... прилично конфузно и контрадикторно...
Не сум ја гледал емисијата “Македониум“, доколку најдеш некои клипови те молам постирај ги.

Што ми е зборот, настрана Ристовски, тој треба само да биде потрошен материјал во целата хајка.
Ниту пак навлегувам во неговата одбрана во врска со сите негови ставови.

Меѓутоа, разберете дека нападот и дискредитацијата која се врши преку домашните медиуми,а потоа преку нив стинува и до странските медиуми, има за цел рушење на МАКЕДОНСКАТА НАУКА односно државната институција и прикажување како контроверзна во меѓународни очи.

Зошто се прави тоа?
За во иднина, да се оспорува било каков евентуален аргумент кој ќе произлезе од МАНУ која претставува ДРЖАВНА институција.

Остајте фактот што моментално сеуште паразитираат некои панслависти и кариеристи, бивши комуњари и кодоши.
Никој не ги брани нив, туку Академијата која треба да ни служи за нашите интереси и која е наш претставник надвор.

Не треба да ги заборавиме и сите оние академици кои целосно си ја заслужваат титулата и кои многу допринеле во македонското истражуваштво и научна дејност.

Она што си имаме меѓу нас, ќе си го расчистиме, но не треба друг да профитира од нашата кавга, како во случајот соседите кои кружат како мршојади околу се што можат да приграбат.
 
Член од
13 јули 2009
Мислења
902
Поени од реакции
123
Skenderbeg vika ne go vikal sebesi Albanec ( veravotano ide na toa deka e makedonec :vozbud: )
Skenderbeg go vikal sebesi Arber , a zamjata Arberi , od knigata na Marlin Barleti , koj za sreka site manipulacii gi unistuva .. Knigata e napisana dodeka bil ziv Gjergj Katrioti .
http://en.wikipedia.org/wiki/Marin_Barleti
Od knigata "Illyricum sacri " , koj trebalo 125 godina rabota , ili 3 generacii da se zavrsi , a uste ne e celosna :
1751 Venedik Vëllimi I Autor Daniele Farlati
1753 Venedik Vëllimi II Autor Daniele Farlati
1765 Venedik Vëllimi III Autor Daniele Farlati
1769 Venedik Vëllimi IV Autor Daniele Farlati
1775 Venedik Vëllimi V Autor Daniele Farlati
1800 Venedik Vëllimi VI Autor Daniele Farlati
1817 Venedik Vëllimii VII Autor Daniele Farlati
1819 Venedik Vëllimi VIII Autor Jacobo Koleti
1909 Split Vëllimi IX Autor Jacobo Koleti.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Illyricum_Sacrum_auctore_Danielo_Farlato.jpg
del od knigata :
"Dhu lKarnejn" (owner of the two horns) was an appellative attributed to Alexander the Great of Macedon, the very name which Skanderbeg bore This second explanation may be the truer, since the theory of the Macedonian-Albanian and Epirot-Albanian continuance is strong Marin Barleti who writes: "When the people saw all those young and brave men around Skanderbeg, then it was not hard to believe that the armies of [Sultan] Murat were so defeated by the Albanians. Indeed, the times when the star of Macedon shone brilliantly had returned, just as they seemed in those long forgotten times of Pyrrhus and Alexander.
http://www.dualzone.com/The-helmet-of-Scanderbeg-*-IN-*-PE-*-RA-*-TO-*-RE-*-BT-*__Xy3m6dqpJWU.html

Skupi ,se vikal uste na vremeto od Dardancite ili Justinian , gleajte vo sekoja istoriska stranica na svetot pisuva taka .. Uste eden ponatamosen dokaz za Ilirsko-Albanskiot jazik .
Lazite imaat kratki noze .
 

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.499
Аналогно на тоа и Илирско-Турски.

Немој да ми гнасиш дискусија со шизофрени пропаганди.
 
Член од
5 јуни 2008
Мислења
3.632
Поени од реакции
5.724
недела во 16 и 20 часот

ДОБРО ЈА ИМА ГЛЕДАНО НЕКОЈ ЕМИСИЈАТА ИЛИ САМО ТРЕСИТЕ ЗЕЛЕНИ.
СЕКОЈА ЧЕСТ ЗА АКАДЕМИКОТ
Jас ја гледав, и навистина секоја чест за г-динот Ристовски :smir:
 
Член од
8 април 2008
Мислења
6.419
Поени од реакции
776
де шо ви остави толку впечаток ... некој да издвоеше нешто :toe:
 
F

FilipMacedon

Гостин
Блаже има некои одговори кои позитивно влијааат на "македонштината",но има и такви кои позитивно влијаат на туѓите пропаганди во Македонија.
Но ако земеме во предвид дека е "титова школа" ништо чудно така неприметно да запише за Словенството во Македонскиот народ.
Како и да е мене лично ми се бендиса тоа што лесно не паѓа на притисоци,едноставно покажа карактер и како треба да се брани едно дело и труд од политички игри.Таков карактер одамна и треба на нашава интелектуала и експретиза
 

ada

Модератор! ок?
Член од
21 август 2006
Мислења
5.706
Поени од реакции
566
Изземи ги 3те реда за Петко и Станко, „шиптаризирањето“ на Албанците, и останатите безначајни работи за кои се закачија Велијарковци - пази - намерно се закачија за тоа - а не за тоа што пишува за историјата на Македонците.

А токму тој дел - историјата на Македонците во РЕциклопедијата - оди во прилог на грчките позиции и теории за нашето потекло.

Тие теории, кои грците ги примаат широкоградо - Ристевски ги применува. Не од сега туку отсекогаш! Не за џабе прашав дали некој прочитал барем едно нешто од Блаже во однос на Македонската историја.

Со таквиот склоп, Македонците неинформирани - ПАЃААТ ВО СТАПИЦА!

Како?

Бранејќи ја енциклопедијата, од нападите на албанците за „Албанци“ и опозицијата за неправична застапеност во редови - Македонците го поддржуваат своето негирање на историскиот континуитет и со тоа овозможуваат добри аргументи за грчките и бугарските позиции.

Дали се разбираме, или и понатака енциклопедијата е добра, а Блаже бастионот на „Македонштината“???

Плукаме по Љубчо, Киро, бугарија, грција, а Блаже, кој ги застапува истите теории(поготово Љубчовите и Кировите) - го славиме. Со кој памет!?
Ги имам дома 3-те тома "Процеси и портрети" од Блаже Ристовски... Неговиот став и во нив е ист како оној кој просветителска Европа го промовираше, а СФРЈ форсираше како единствен прифатлив, односно дека сме Славјани, но не само како културна одредница.
Затоа, ниту го прогласив за бастион на македонштината, ниту реков дека неговите научни тези се беспрекорни.

Но, недоличната хајка против него не е затоа што некој сака да ги оспори неговите тези (тоа се знае како и каде се прави), туку од сосема поинакви мотиви.
Е,тоа е она што лично ме гневи.

Ме гневи што за сосема други интереси и агенди (а, не затоа што некој сака да не заштити од "словенизација" и соседската злоупотреба на тезите на Блажевски) се врши јавно валкање на МАНУ, преку ликот на Блаже пред се, кое само ни штети на нам Македонците.

Штом еден Анастас Вангели (Вуна)- кој е полтрон на полтроните од типот на Платформистите- добива насловни на весници, за да плука по Блаже, јасна е работата, и јасно е која машинерија е во игра.

Патем, за среќа, последен пат кога проверив не бев морон, па јасен ми е spinot со шќиптарите и остало...исто како што ми е јасен овој "лов на вештерки" кој се врши врз МАНУ и Ристовски. И јасно ми е како ни штети. (а, да не зборам дека, чисто човечки, недолично ми е да се плука вака врз академик, без разлика на дискутабилноста на неговите ставови...особено затоа што тоа јавно го прават гниди од луѓе).

Конечно, поентата ми е дека не треба да дозволуваме вака јавно да се деградира МАНУ, затоа што тоа, подоцна, ќе значи и наша деградација. Уште помалку треба да ја демонстрираме нашата разединетост по вакви прашања.

Да се контрира ставот на Ристевски околу славјанството, да се тргне тој став од енциклопедијата и сл...бујрум, тивко и без рефлектори, како што се прават тие нешта.
Но, никој очигледно нема таков интерес.
Други, подли агенди, преку овој целокупен јавен срам и аферичка за дефокусирање на раја, се реализираат. Тоа е проблемот.


П.С
Баш да видиме кој сега ќе го пишува делот за Македоницте, во рециклираново издане, и каква разлика ќе има.
Све ми кажуе никаква.
И све ми кажуе дека единиот проблем не лежи во Ристовски.
Он е само едно жртвено јагне. И тоа де факто не е во ред.
 
Член од
22 февруари 2009
Мислења
746
Поени од реакции
35
Македонската енциклопедија и националното достоинство
Стефан Влахов Мицов


Скандалот со македонската енциклопедија едновремено изнесе на виделина повеќе нешта: кризата на денешното македонско општество, надмоќта на политиката над науката, односот кон државните институции, апатијата на македонските соседи. За секој што мисли со сопствена глава е сосема јасно дека текстовите во енциклопедијата не беа вистинската причина за граѓанските реакции. Веднаш по свечената промоција немаше никакви реакции. Тие почнаа два дена подоцна, откако, непознато од каде (но тоа лесно може да се утврди) протекле информации дека американската и англиската амбасада биле незадоволни од текстовите за војната во 2001 година. Впрочем, и тие информации беа само повод и алиби за скандалот. Во меѓувреме, од енциклопедијата беа пуштени во продажба само 50 примероци од тиражот од 2.000 примероци. Оттука и прашањето: како за споменатите два дена лидерите на македонските Албанци прочитале 1871 страница од енциклопедијата со 9.000 одредници и кога успеале да се подготват за да почнат протести? Уште поглупави се тврдењата дека целата албанска заедница (голем дел од неа не ни знае македонски јазик) била незадоволна. Може да бидеш незадоволен од нешто ако добро се разбираш што е тоа. Објективно, лидерите на македонските Албанци се покажаа како поттикнувачи на етнички немири. Ако не беа нивните изјави, малкумина од нивните членови воопшто и ќе знаеја за енциклопедијата. Затоа не треба да се сокриваат зад обичните граѓани, туку да преземат одговорност за скандалот. Да ги видиме сега текстовите што предизвикале гнев кај нив. Тие се однесуваат на доселувањето на Албанците во Македонија, со нивното именување, со војната од 2001 година. Именувањето „Албанци“ за Албанците само по себе не е навредливо бидејќи тие меѓусебе така се нарекуваат. Во други држави, значи, на пример во Бугарија, тоа има негативен призвук.
Има такви зборови кои во различни земји имаат различно значење. На пример, името на рускиот премиер Путин. Во Русија тоа доаѓа од „пат“ и има нормално значење. Инаку, самиот Путин не би го носел. Во Бугарија, значи, тој збор има друга смисла. Е, треба ли Путин (аналогно на Албанците) да си го промени името затоа што на други јазици звучи двосмислено? Од друга страна, треба ли македонските лексикографи да не го регистрираат фактот дека едно име може да носи различен смисла? Тука нема место за навреда. Или, да го земеме фактот за албанското доаѓање во Македонија. Во енциклопедијата што излезе пред три години, прва општа и македонска, исто се одбележува дека „според пописот на населението и според турскиот тефтер од 1568 година во полошкиот регион населени места со чисто муслиманско население немало. Во Полог поорганизирано почнале да се населуваат жители на Албанија по 1690 година кога Турција решила, по војната со Австрија, да ја стабилизира ситуацијата во Македонија, каде што востанието на Карпош се уште траело“ (т. 1, стр. 32). За првпат името на Албанците се споменува во средината на 11 век, кога историчарот Михаил Аталиат говори за бунтот на Латините и Албанците во јужна Италија против Византија. Албанската историографија тврди дека Албанците се наследници на Илирите, но во нашиот случај и енциклопедијата МИ-АН и македонската енциклопедија на МАНУ пишуваат за Албанците во Македонија. Ако Албанците во Албанија се автохтони, тоа не значи дека се такви и на останатите делови на Балканскиот Полуостров, каде што ги гледаме денес. Исто како денешните турски малцинства во балканските држави да тврдат дека се автохтони иако е познато дека го следеле патот на османлиските завојувања од 14 век наваму. Ќе ви дадам уште еден пример од претходната енциклопедија: „Војната во Македонија што на 16 февруари 2001 година во с. Танушевци, блиску до македонско- југословенската граница на делот кон Косово, ја почнаа албански терористи. На овој ден екипа на телевизијата А1 од Скопје, која сакаше да сними репортажа за меѓуетничкиот живот во селото, беше заробена од припадниците на Ослободителната војска на Косово… Истиот ден кај селото дојде до вооружена престрелка на органите за безбедност на македонската граница и непознати вооружени лица во црни маскирни униформи – почна војната на албанските терористи од Косово и од Македонија против интегритетот на Република Македонија“ (т. 1, стр. 261). Внимавајте, по излегувањето на четиритомната енциклопедија немаше негаторски реакции на албанска страна, трудот доби и награда. Текстовите со иста содржина во енциклопедијата на МАНУ предизвикаа бунт. Можните оправдувања се дека првата енциклопедија, макар и составена од повеќе од 100 македонски професори и интелектуалци, се појави како издание на приватен издавач. А втората е издадена од државна институција. Впрочем, лидерите на македонските Албанци игнорантски изјавија дека се
чувствувале предадени од МАНУ како државна институција. Само што не се дистанцираа од паролите: : „Долу Македонија“ и „Умрете Македонци“ кренати од студентите на, исто така, Државниот универзитет во Тетово. Историската вистина не се менува со тоа кој и кога ја соопштува. Во 2001 година тогашниот генерален секретар на НАТО, Џорџ Робертсон, ги означи акциите против државните институции на Р. Македонија како дело на криминалци и терористи, со кои македонската држава требаше да се справи час поскоро. Заедно со тоа, значи, токму НАТО помогна за евакуацијата на терористите во Арачиново. Меѓу опколените беа 17 воени советници на американската компанија МПРИ. Како појаснување, тоа е водечка приватна компанија со седиште во Александрија, во државата Вирџинија. Таа наизменично присуствува на местата на раздор на Балканот уште од почетокот на 90-тите години на минатиот век. Тогаш во неа работеле 800 луѓе, поголемиот дел од нив поранешни високи офицери во американската армија. Според Шведската транснационална фондација за мир и истражувања за прогнозирање (ТПП), од крајот на септември 2001 година споменатата компанија ги обучувала како вооружените формации на албанските сепаратисти, така и националната армија на Р. Македонија. Парадоксално е што од 1998 година МПРИ ги потпомагала реформите во македонската армија за приближување кон стандардите на НАТО во рамките на „Програмата за стабилизација и асоцијација“. Во таа врска, текстот во енциклопедијата за искажаната поддршка од специјални делови од САД и од Велика Британија кон т.н. Армија за национално ослободување може да се прецизира. Но, суштината на фактот се зачувува. Затоа и Пол Вијвар, експерт за воени и разузнавачки прашања и портпарол на британската информативна група “Џејнс“, специјализирана за одбранбени и геостратешки истражувања, уште тогаш директно изјави: „Државниот департмент на САД и ЦРУ ги создадоа чудовиштата АСК и АНО и сега не можат да ги контролираат“ (14 март 2001 г.). Впрочем, за војната во 2001 година излегоа редица анализи и трудови на Запад и не во интерес на самите лидери на македонските Албанци, како и на нивните тогашни покровители, да се отвори денес широка дискусија на таа тема.
Како и секое човечко дело, македонската енциклопедија има недостатоци. На пример, не е дефинирана добро поврзаноста меѓу античките и средновековните Македонци. Сите што ги потенцираат непрецизните определби и неточностите забораваат, дека станува збор за крупен научен труд, кој што е плод на десетгодишни напори од страна на МАНУ и со учество на цветот на македонската наука, на интелектуалниот потенцијал на македонската нација во лицето на 265 автори и 25 редактори. Со огромните придонеси и со неизбежните пропусти, што ќе бидат отстранети, енциклопедијата е стожер и симбол на македонската независност. Само слепец, сепаратист или потплатен човек може да ја негира врската меѓу денешната борба за уставното име на државата со борбата за одбрана на македонскиот јазик, култура и историја. Македонската енциклопедија не е и не може да биде албанска, бугарска, грчка или српска. Таа е македонска енциклопедија, бидејќи ја содржи гледната точка на македонската нација за нејзината историја и култура. Затоа како крајна цел се жестоките реакции против неа во самата Р. Македонија и меѓу нејзините соседи.
Оттука произлегуваат редица тешки прашања. Првото е за лидерите на македонските Албанци. Како се чувствуваат тие: македонски Албанци или само Албанци? Затоа што разликата е огромна. Во последните десет години тие постојано мавтаат со американското знаме и ги фалат американските национални вредности. Но треба и во практика да учат од нив. Многумина американски конгресмени, сенатори се со германски, грчки, англиски, источноевропски и други етнички корени, но никој од нив не го става своето потекло над интересите на САД. Џорџ Буш, на пример, дури ги затегна односите со Германија во 2002-003 година во врска со војната во Ирак. Никој американски лидер со неамериканско етничко потекло не оди во државата од каде што потекнуваат неговите предци за да ја оцрнува државата во која е роден, како, на пример, Али Ахмети во Тирана. Некои лидери на македонските Албанци се прават поголеми Албанци од тие во Албанија. Според лидерот на вонпарламентарниот Национален демократски сојуз, Хисни Шаќири, кој беше коорганизатор на протестите, во Македонија „Албанците се уште се сметаат за малцинство, со што ние не се согласуваме“. Во математиката на Шаќири дваесетината проценти на македонските Албанци му изгледаат како мнозинство, на кое вистинското мнозинство треба да му се потчини. Мене не ми е познато дека при пишувањето на албанската историја биле правени консултации со македонското малцинство во Албанија.
Второто прашање е поврзано со однесувањето на македонските Албанци од МАНУ. Вистинскиот интелектуалец секогаш има став и не го менува заради конјуктурни причини. Ако имале забелешки на текстовите од енциклопедијата, требало да ги искажат јавно. А не да се откажуваат од учеството во неа со различни предлози, после да молчат, а денес слепо да им се покоруваат на етничките лидери. А какви интелектуалци ќе бидат шовинизираните до крај тетовски студенти и какви интелектуалци се нивните предавачи, кои ги обучуваат на омраза кон Македонците и кон државата во која што се родени?
Третиот проблем ја засега манипулацијата на политиката над науката. Куриозитетно е политичари да говорат за политизација на научна институција како МАНУ и да бараат оставки на нејзините раководители. Науката треба да се управува од научници, а ако на некој политичар не му се допаѓа како е претставен во енциклопедијата, треба да го премисли својот живот, а не текстовите напишани за него. Ако некој бил терорист, а подоцна се откажал од своето минато (ако тоа го направил во практика), енциклопедијата ќе го посочи и едното и другото. А имаат ли нешто заедничко со научната вистина паролите од типот: „Албанија со 5.000 години европска цивилизација“ или „Александар е Албанец“?
Следниот проблем е поврзан со кризата во дел од македонското општество. Некои македонски академици, професори, интелектуалци до толкава степен се партизирале и се исполниле со страст што фрлаат кал против енциклопедијата, а со тоа и против своето национално достоинство. Чиниш има некакво значење кој со колку реда е застапен и дали воопшто го има таму. Важно е да те има реално во науката, во уметноста, во културата. Денешната застапеност во која и да е енциклопедија не е гаранција за бесмртност. Обратно – може да бидеш пренебрегнуван од современиците, а да те вреднуваат потомците. Македонската историја е полна со такви херои. За да нема лични скандали, често во западните енциклопедии се вклучуваат само оние личности што заминале од овој свет. Друг проблем за македонското општество е неразликувањето и стравот. Разликата меѓу „став“ и „страв“ е само во една буква, но последиците се огромни. Отсуството на став е пречка за изградбата на граѓанско општество во Р. Македонија, а изобилното присуство на страв води до деградација на целата нација. Овие денови кога МАНУ и нејзината енциклопедија се распнати на крст, бугарската црковна општина во Мелбурн ја купила зградата на македонската црква „Свети Кирил и Методиј“ во градот за само осум илјади долари. Го искористила спорот меѓу различните крила на тамошната македонска емиграција. А, пак, бугарската емиграција во Монтреал е во процес на закупување на католичкиот храм во градот. По свое Дирекцијата за вероисповед во Софија испратила 10.000 евра подарок на храмот „Свети Атанасиј“ во македонското село Баранци. Во времето на бугарската експанзија, еден македонски професор оспори текст во енциклопедијата затоа што по востановувањето во 1878 г. бугарската држава имала територијални аспирации кон Македонија. Затоа, замислете си, немало „никакви историски докази“.
Со два збора, во денешното македонско општество се шират севозможни идејни и политички движења како пред сто години. Она што ни треба повеќе од кога било е еден нов Александар.
 
Член од
8 април 2008
Мислења
6.419
Поени од реакции
776
НЕДЕЛА РЕПРИЗА ВО 16 И 20
ГЛЕДАЈ И УЧИ
јас гледав реприза денеска ...
сакам да видам што толку вас ве задоволи ...
и да ми издвоите у неколку реченици ...
или само онака ?

постојат игри на зборови ... додека не видам шо се пишало во Енциклопедијата ... значи точно на кој начин и како е објаснето словенизирањето на Македонија јас не верувам ни на Блаже ни на никој :toe:
опасни игри се играат

како шо би рекол еден мој добар пријател и на сладолед дувам :toe:
 

Kajgana Shop

На врв Bottom