Шопското востание против Бугарите 1878 година

bitushanec

Борец за човекови права
Член од
17 јануари 2006
Мислења
3.741
Поени од реакции
814
Шопите се етнос, кој нема никаква врска со бугарите. Можеме да кажеме дека тие припаѓаат на Македонскиот етнос, како по јазик, менталитет, така и по потекло и генетика.

Кога Русија ја ослободува денешна Бугарија од османлиите 1878 г., шопскиот крај востанал против нивното вклучување во државата на Бугарите. Шопите, како словени, поблиски ги чувствувале до себе србите отколку бугарите, кои "биле соседи по местоживеење и сродни души по многу работи" (Цит. по М. Семов, Д. Иванов. С минало като в роман. Чужденците в политическија, материалнија и духовнија живот на б'лгарската столица 1878-1908. С., 1999, с. 11.).

На 21 Мај 1878 г., шопите заедно со српската војска го зазеле целиот шопски крај со интенција да го приклучат кон Србија (Цит. по М. Семов, Д. Иванов. С минало като в роман. Чужденците в политическија, материалнија и духовнија живот на б'лгарската столица 1878-1908. С., 1999, с. 11.). Само да напоменам дека под шопски крај се подразбира целата територија на северо-западна Бугарија која граничи со Македонија и Србија, а во неа спаѓа и Софија, чие домородно население е шопско.

Туку што ослободени од турците и влезени во руската губернија Бугарија, шопите, се кренале на оружје против нивното влегување во состав на идната бугарска држава. Затоа, Русија интервенирала и шопскиот крај бил насилно повторно припоен кон Бугарија, шопско-српските војници биле разоружани, а некои пребегнале во Пирот.

Како целта на Русија било создавање колема Бугарија, а шопите биле антибугари, Русија решила главниот град на Бугарија да биде Софија, а не Велико Трново, како што веќе решиле вистинските бугари на основачкото собрание (Цит. по М. Семов, Д. Иванов. С минало като в роман. Чужденците в политическија, материалнија и духовнија живот на б'лгарската столица 1878-1908. С., 1999, с. 12.).

За овој настан, италијанскиот хронист Вито Мантегаца запишува "Русија сакаше главниот град да биде блиску до српската граница- противтежа на Србија, покровителствувана од Австрија (Цит. по М. Семов, Д. Иванов. С минало като в роман. Чужденците в политическија, материалнија и духовнија живот на б'лгарската столица 1878-1908. С., 1999, с. 15).

Божидар Димитров, имаше и предавање за шопското востание против Бугарите на БНТ.
 
Последно уредено од модератор:
Член од
20 декември 2008
Мислења
1.193
Поени од реакции
75
ВО ОРИГИНАЛОТ РАБОТИТЕ СЕ ПРЕТСТАВЕНИ ПО ДРУГ НАЧИН.

софијанци се в'лнуваха и казваха, че ако дојдат в Софија, както се носеше глас, то те били готови да се бијат с'с с'рбите, но по никој начин не ште да т'рпјат с'рбите да окупират Софија.

„Успешнијат за б'лгарите ход и крај на Руско-турската војна активизира пропагандистите на Милош Милоевич, които освен това, че трајно се настанјават в Пирот, през пролетта на 1878 г. започват да навестјават с открити проср'бски експанзионистични цели и софијските села, както личи от епистоларнија разказ на един очевидец22:
Туј се случи тат'к около 21 мај. Не знаја с какво намерение с'рбите пуснали проповедници по софијските села да примамват селјаните на ср'бска страна, за да се казват с'рби. Те им обештават, че нјама за три години да им вземат нито дан'к, нито војници. Простијат и глупавијат селјанин туј т'рси. И т'ј като голјама част от селјаните софијски се подхв'рлиха на тјахна страна, с'рбите дојдоха и в Сливница. С туј тјахно разпр'сване по селата причиниха анархија в софијски окр'г. Русите гледаха хладнокр'вно, при все че софијанци се в'лнуваха и казваха, че ако дојдат в Софија, както се носеше глас, то те били готови да се бијат с'с с'рбите, но по никој начин не ште да т'рпјат с'рбите да окупират Софија. [...] Нај-после губернатор'т като видја, че и заптиета, които се изпраштаха от Софија по селата, почнаха да ги вр'зват селјаните и да ги предават на ср'бските војници, които п'к ги препраштаха под стража в Пирот, тогава взе в сериозност тази др'зка пост'пка на селјаните и на с'рбите. Трјабва да е всичко туј с'обштил на главната квартира. Губернатор'т изпровожда член от окр'жнија с'вет с окр'жнија началник, за да разнасјат билети по селата, които като дојдат с'рбите, да им покажат, за да не ги закачат, но голјаците и глупците с'рби туј и не гледаха, но напредваха да завземат села, които попадат под Софија.
Ето как току-што освободени, софијанци замалко да б'дат поробени наново, този п'т от православните си братја с'рби, с'седи по местоживеене и сродни души в много отношенија, вклјучително и по вироглавство (особено очевидно е сродството им по дебелоглавство т'кмо с шопите). Ето зашто никак не е преувеличена хипотезата за това, че и ср'бската опасност, ср'бските териториални претенции с'што са причина, ако не главната, то онази, којато е допринесла в последнија момент нај-много за избиране на Софија за столица на нова Б'лгарија23. Или както лаконично се изразјава италианскијат хронист Вито Мантегаца: "Русија искаше столицата близо до ср'бската граница - да противостои на С'рбија, покровителствана от Австрија".24 "Ние знаем - посочва по-к'сно на свој ред П. Тодоров, - че С'рбија не беше настроена добре спрјамо новото кнјажество оште от момента на неговото с'здаване. Разочарованието на всички ср'бски политици е било особено голјамо, когато стават известни п'рвите граници на Б'лгарија. Ср'бското правителство е внесло своја дан усилија, за да се предотврати една велика Б'лгарија. [...] Неправилнијат поглед на ср'бските д'ржавници в'рху техните задачи на Балканите не се д'лжи само на страха от в'зможна С. Стефанска Б'лгарија, нито на с'единението на двете б'лгарски половини. В нај-ранните времена, когато не са долавјани оште п'рвите зари от свободата на Б'лгарија, отговорните фактори в С'рбија не са били с по-широки схваштанија по взаимните отношенија на балканските д'ржави. С'рбија, с'што и Г'рција не са гледали благосклонно на с'здаването на оште една свободна балканска д'ржава независимо от размера на нејните граници.“
 

bitushanec

Борец за човекови права
Член од
17 јануари 2006
Мислења
3.741
Поени од реакции
814
Kasnakoski, јас ги давам историските факти, а не коментарите на бугаринот за настанот.

Фактот е: И т'ј като голјама част от селјаните софијски се подхв'рлиха на тјахна страна, с'рбите дојдоха и в Сливница. С туј тјахно разпр'сване по селата причиниха анархија в софијски окр'г.
Како голем дел од софиските селани се префрлија на нивна (СРПСКА) страна, србите дојдоа и во Сливница. Со тоа нивно распрснување по селата, причинија анархија во софискиот округ.

Нај-после губернатор'т като видја, че и заптиета, които се изпраштаха от Софија по селата, почнаха да ги вр'зват селјаните и да ги предават на ср'бските војници, които п'к ги препраштаха под стража в Пирот, тогава взе в сериозност тази др'зка пост'пка на селјаните и на с'рбите
.
Најпосле кога виде губернаторот (руски) дека и заптиите (полицајците бугарско-руски) кои се испраќаа од Софија по селата, почнаа да ги врзиваат (апсат), селаните (шопите) и да ги предаваат на српските војници, кои пак ги препраќаа под стража во Пирот, тогаш стана сериозна таа дрска постапка на селаните и србите.

Како што гледаме, шопите ги апселе бугарските полицајци-заптии и ги предавале на србите, кои пак ги праќале на заточение во Пирот.

Губернатор'т изпровожда член от окр'жнија с'вет с окр'жнија началник, за да разнасјат билети по селата, които като дојдат с'рбите, да им покажат, за да не ги закачат, но голјаците и глупците с'рби туј и не гледаха, но напредваха да завземат села, които попадат под Софија.
Губернаторот нареди на член од окружниот совет со окружниот началник, да разнесат „пассови“ по селата, кои кога ќе дојдат србите , да им покажат, да не ги задеваат, но гољаците (шопите) и глупаците срби тоа и не го гледаа, но напредуваа да ги заземат селата кои потпаѓаат под Софија...

Што не е тука јасно?! Шопите биле против бугарите во 1878 г. и не сакале да влезат во државата на бугарите, оти шопите НЕ СЕ бугари :toe: Софиски округ = шопска област
:toe: Во 1878 година, Софија имала помалку христијански жители отколку најмалото село во софиската област, зошто до 1878 г. Софија бил главно турски град.

Истото е напишано и погоре!
 
Член од
29 мај 2008
Мислења
156
Поени од реакции
8
И да додадам дека во Северозападна Бугариja (Видин, Монтана и Враца) нема никакви шопи.
Шопите се во Софиjско,Трнско,Самоковско,Пернишко,Кустендилско.
Во Северозападна Бугариjа да кажеш дека има шопи ке ти се смеат три недели.:vozbud:
 
Член од
8 мај 2005
Мислења
542
Поени од реакции
76
Битуше, шопе моj, кажи по-добре какво сте правели вие шопите во Македониjа во 1878 г.? Сакали сте и вие кон Србиjа ли да се припоите?:

" . . . Како наj-запазено средиште на шопите се сметат Софиjско, Трнско, Брезнишко, Радомирско, Западнокjустендилско, Босилеградско, Куманово и Кратово. Западномакедонските блгари числат кон шопите жителите на Горни и Долни Полог с градовете Тетово и Гостивар."

Цитат од:
Б'лгарска Етнографија, (Рупци — Полјанци — Балканци — Шопи — Македонци — Тракијци — Добруджанци).

Шопите са една от нај-колоритните и нај-обособените в етнографско отношение етнографски групи на б'лгарскија народ.. За произхода на името шопи досега са изт'квани редица различни мненија. Интересно е това, че самото население не се нарича шопи, а така се обр'штат к'м него жителите от с'седните рајони и другите етнографски групи от страната.

Според Ст. Л. Костов името шопи произлиза от колиба, т. е. шопка, шопа или шупа. Този термин се срешта с'с с'штото значение в малоруски, полски, чешки, словашки, а в немски език има с'ответствието «шоппен», «шуппен». Нјаколко такива колиби са образували разпр'снатија, колибарскија тип селиште. От название за жилиште то преминава и в'рху хората, които обитават тези жилишта.

К. Иречек, В. Добруски и Е. Такела св'рзват името шопи с това на печенегите като племе шопон. Но ј. Трифонов в статијата си «По произхода на името шопи» отхв'рлја категорично това тв'рдение.

В последно време траколозите установиха с положителност, че в Софијското поле и оградните му планини е живјало тракијско племе серди, което по-к'сно се смесва и асимилира от славјанските маси, като запазва свои отлики в бита, културата и говора. Наследници на това племе серди са днешните шопи (Маринов, 1978).

Като нај-запазено средиште на шопите се смјатат Софијско, Тр'нско, Брезнишко, Радомирско, Западнокјустендилско, Босилеградско, Куманово и Кратово. Западномакедонските б'лгари причислјават к'м шопите жителите на Горни и Долни Полог с градовете Тетово и Гостивар (В. К'нчов, 1970, 330). В битово отношение и по народни схваштанија за шопи се говори чак до р. Дунав при устието на р. Иск'р, Ботевградско, Самоковско, на запад зад границата (в Източна С'рбија), а на југозапад до Беласица.

Описание за бита и културата на етнографската група шопи ни е оставил отличнијат познавач на б'лгарската култура В. К'нчов. Носијата на м'жете се характеризира с гашти с тесни крачоли, наричани беневрециили дзиври, направени от бјал шајак. Почернјаването на м'жкото облекло при шопите в'рви от изток в Северна Б'лгарија и от југ в Македонија.
 
Член од
17 декември 2008
Мислења
51
Поени од реакции
0
А бе те с'рбите и през 1885г. се опитаха нешто да направјат, но резултата пак беше с'штијат - бјагаха през глава к'м Белград!
 
Член од
18 март 2009
Мислења
375
Поени од реакции
7
Шопите се етнос, кој нема никаква врска со бугарите. Можеме да кажеме дека тие припаѓаат на Македонскиот етнос, како по јазик, менталитет, така и по потекло и генетика.
Па ja сум од шопскио краj ( од Самоков сум ) и сега прв пат слушам дека ние немаме врска со бугарите. Ше се радвам да разкажеш, кои сме ние, от дека потекнуваме, кои са били царе на шопското царство, колко години преди христа сме се заселили на балканот и т.н.

П.П. Интересно е че ние навистина не сакаме многу да ни зоват шопи, ама в името на науката, ке се прежалиме :)

П.П.П. Сигурен ли си дека знаеш разликите меѓу етнос и етнографска група ?
 
Член од
9 мај 2008
Мислења
146
Поени од реакции
2
Па ja сум од шопскио краj ( од Самоков сум ) и сега прв пат слушам дека ние немаме врска со бугарите. Ше се радвам да разкажеш, кои сме ние, от дека потекнуваме, кои са били царе на шопското царство, колко години преди христа сме се заселили на балканот и т.н.

П.П. Интересно е че ние навистина не сакаме многу да ни зоват шопи, ама в името на науката, ке се прежалиме :)

П.П.П. Сигурен ли си дека знаеш разликите меѓу етнос и етнографска група ?
не моj да мамиш не моj да лажеш.Земи та прочети што вели бугарската наука за шопите
Според јордан Иванов те оставјат следи при формирането на шопите. Тој св'рзва наименованието на шопите с печенежкото племе цопон [27]. Константин Иречек вижда прилики между антропологическија тип на част от шопите около Витоша и печенегите[28].
ти ако се срамиш дека си шоп зашто требе и другите да бадат како тебе.
 

Македонеро

Домаќин
Член од
15 декември 2008
Мислења
3.459
Поени од реакции
1.810
georgive напиша:
Па ja сум од шопскио краj ( од Самоков сум ) и сега прв пат слушам дека ние немаме врска со бугарите. Ше се радвам да разкажеш, кои сме ние, от дека потекнуваме, кои са били царе на шопското царство, колко години преди христа сме се заселили на балканот и знаеш разликите меѓу етнос и етнографска група? Па они сега си пишат историата. Сега создават нациа. Веке 20 години. Оште колко ствари ке чуеш от МАНУ. Може и чукча да те искарат.:toe:
Деца многу слушате приказни од дедо Божо. Нација не се создава таа или постои или не постои. Пријатно благонадежни "Блгарчета''.
 
Член од
27 март 2009
Мислења
76
Поени од реакции
1
Ето едно истинско шопско в'стание: Нишкото б'лгарско :vozbud: в'стание 1841 година.

"Из Проучване на Жером Адолф Бланки за Нишкото в'стание от 1841 г.
...Колкото по-нав'тре прониквахме в скритите в горските дебри села, толкова по-јасно се виждаше д'лбокото отчајание, което бе обхванало жителите им. Обитавани от чисто христијанско население, тези села бјаха станали обект на јаростта на арнаутите, които дебнеха б'лгарите на хајки, подобно на ловци, преследвашти плјачката си."

http://212.39.92.39/e/prosveta/istoria_11/31.4.html
 

bitushanec

Борец за човекови права
Член од
17 јануари 2006
Мислења
3.741
Поени од реакции
814
И да додадам дека во Северозападна Бугариja (Видин, Монтана и Враца) нема никакви шопи.
Шопите се во Софиjско,Трнско,Самоковско,Пернишко,Кустендилско.
Во Северозападна Бугариjа да кажеш дека има шопи ке ти се смеат три недели.:vozbud:
Па и Шопско е во северозападна Бугарија.

А најсеверозападна Бугарија, ја населуваат ТОРЛАЦИ, пак македонски етнос :toe: Торлаци живеат и во Пирот, Алексинац, Пожаревац...зборат чист македонски јазик:toe:

Битуше, шопе моj, кажи по-добре какво сте правели вие шопите во Македониjа во 1878 г.? Сакали сте и вие кон Србиjа ли да се припоите?:

" . . . Како наj-запазено средиште на шопите се сметат Софиjско, Трнско, Брезнишко, Радомирско, Западнокjустендилско, Босилеградско, Куманово и Кратово. Западномакедонските блгари числат кон шопите жителите на Горни и Долни Полог с градовете Тетово и Гостивар."

Цитат од:
Б'лгарска Етнографија, (Рупци — Полјанци — Балканци — Шопи — Македонци — Тракијци — Добруджанци).
Во Тетово и Гостивар никогаш немало шопи. Тоа е драговитски крај :toe: Шопи имало до 1667 година и во Крива Паланка, Бујаново (ац), Врање, Свети Николе, Малешево па се` до Радовиш. Во австро-турската војна 1667 г., тие сите се иселуваат заедно со австриските војски во тогашна Австро-Унгарија. Тие учествувале во руско-австриската војна на страна на Австрија и од страв од одмазда, цел еден дел од Македонија и скоро цело Косово се иселува. Тоа е големата преселба. Тој дел на Македонија останал празен и на нивно место доаѓаат Македонци од јужните делови на Македонија, турци-јуруци и шќипетари од Љума и Шкумба.

П.С. Пиринска Македонија е географски дел Тракија, но населена со народ Македонци и оттаму името е променето на територијата во пиринска Македонија. Од река Струма на исток е Тракија, од запад на Струма е Пеонија, но таму живеат како што сите знаеме само МАКЕДОНЦИ:toe:
 

bitushanec

Борец за човекови права
Член од
17 јануари 2006
Мислења
3.741
Поени од реакции
814
:pos2:
Битушанец, а јапанците македонци са?
"Ои месечино, земло македонска и тебе ли ке делиме":helou:

Јапонците не се Македонци.

Јапонците се Бугари, зошто имаат идентично потекло- од степите на Монголија
:pos2:
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.587
Јапонците не се Македонци.

Јапонците се Бугари, зошто имаат идентично потекло- од степите на Монголија.

Не си многу далеку од вистината.

Етнички и јазично, Бугарите и Јапонците имаат заеднички корен (зборуваме за вистинските етнички Бугари, а не за потатарениве на исток oд нас).

Според глотохронолошките испитувања, бугарскиот јазик прв се одвоил од тогашниот примарен турко-монголски заеднички прајазик.

Бидејкји прв се одвоил, бугарскиот јазик ги задржал не само турко-алтајските туку и монголските карактеристики.

Останатите монголо-алтајски јазични групи односно јазици кои се одвоиле од основнит прајазик се:

- Jaпонскиот
- Koрејскиот
- Tунгусо-манчурскиот

Пред да се одвојат, Турките (Бугарите), Монголите, Манчурците, Корејанците, и Јапонците биле еден народ.

Денешниот чувашки јазик, кој е најблизок до оригиналниот бугарски јазик ги содржи најстарите туркски и монголски лингвистички форми и зборови. Некои од нив (во бугарскиот и во чувашкиот) се поблиску до тунгусо-манчурските отколку до други туркски или монголски зборови и изрази.
 

spas72

Oficial
Член од
13 мај 2008
Мислења
280
Поени од реакции
47
Не си многу далеку од вистината.

Етнички и јазично, Бугарите и Јапонците имаат заеднички корен (зборуваме за вистинските етнички Бугари, а не за потатарениве на исток o нас).

Според глотохронолошките испитувања, бугарскиот јазик прв се одвоил од тогашниот примарен турко-монголски заеднички прајазик.

Бидејкји прв се одвоил, бугарскиот јазик ги задржал не само турко-алтајските туку и монголските карактеристики.

Останатите монголо-алтајски јазични групи односно јазици кои се одвоиле од основнит прајазик се:

- Jaпонскиот
- Koрејскиот
- Tунгусо-манчурскиот

Пред да се одвојат, Турките (Бугарите), Монголите, Манчурците, Корејанците, и Јапонците биле еден народ.

Денешниот чувашки јазик, кој е најблизок до оригиналниот бугарски јазик ги содржи најстарите туркски и монголски лингвистички форми и зборови. Некои од нив (во бугарскиот и во чувашкиот) се поблиску до тунгусо-манчурските отколку до други туркски или монголски зборови и изрази.
Taka e bre Misirkov, vo pravo si.
Koga dojdat vo Bugarija Korejci, Japonci, Mongoli i ne znam kakvi,ne mozem da gi poznaem, bas Bugari i bugarski zboruvat.:pos2::pos2:
 
Член од
18 март 2009
Мислења
375
Поени од реакции
7
Taka e bre Misirkov, vo pravo si.
Koga dojdat vo Bugarija Korejci, Japonci, Mongoli i ne znam kakvi,ne mozem da gi poznaem, bas Bugari i bugarski zboruvat.:pos2::pos2:
Па ти разбираш ли им, зашто jaс думичка не им отбирам ?!? Сигурно е зашто ja сам шоп и немам врска со них, како што имат бугарите :( :( :(.

Деца многу слушате приказни од дедо Божо.Нација не се создава таа или постои или не постои. Пријатно благонадежни ,,Блгарчета''
Па ja ги прашаи србите дали е баш така, зашто jaс знам дека шопито во Србиja е пробано да бидат обособени като народност, ама они многу, многу не били согласни :D :D
 

Kajgana Shop

На врв Bottom