Митолошко македонско животно

  • Креатор на темата Креатор на темата theMac3donian
  • Време на започнување Време на започнување
Малку off, пронајдени остатоци од антилопа крај Делчево:

ПРОДОЛЖИЈА ИСТРАЖУВАЊАТА НА ЛОКАЛИТЕТОТ КАЈ СТАМЕР

Праисториска антилопа откриена во Делчевско

Фосилни остатоци од праисториска антилопа и три заба од мастодон пронајдоа вчера во Делчевско екипата палеонтолози од Природно-научниот музеј на Македонија.

Екипата вечера ги продолжи истражувањата на масовната гробница на праисториски животни кај село Стамер и уште првиот ден дојде до овие пронајдоци.

Првите сондажни истражувања на овој локалитет почнаа лани, кога невработениот рударски инженер од Делчево, Љубе Митевски, случајно откри фосилни остатоци од неколку праисториски животни.

Во истражувањето, кое траеше до октомври, беа откопани череп од праисториска жирафа, предна нога на мастодон од групата слонови, заби од хипарион, праисториско животно предок на денешниот коњ, кој бил голем колку денешната лисица и имал три копита, како и фосилни остатоци од неколку други видови животни.

Истражувањето ќе трае десетина дена, а е финансирано од Министерството за култура. Остатоците од животните се стари од четири до десет милиони години, значи многу постари од човекот.

Особено интересни се животните што се стари помеѓу четири и седум милиони години, бидејќи таквите досега откриени локалитети се многу ретки во светот, па очекуваме овде да има животни што досега не се откриени во Европа - изјавија вчера раководителите на проектот, Светозар Петковски и Ристо Гаревски. Се претпоставува дека праисториската гробница е создавана во долг временски период кај тогашното Пијанечко Езеро, во кое, бегајќи од големи пожари, често се давеле многу животни.

Лани беше направен заеднички проект за посеопфатно истражување на локалитетот од македонски, бугарски и од француски научници, за што се очекуваат пари од европските фондови.

(Љ.Ш.)

http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=D13A4E6AA90B9A4386C59AD2819ACD30
 
Aegean Macedonia (Greek) mastodon find 'spectacular'

The remains of a prehistoric mastodon - a mammoth-like animal - have been found in Aegean Macedonia (from 1913 y. northern Greece), including intact long tusks

A Dutch scientist at the site, Dick Mol, says the find near Grevena should help explain why mastodons died out in Europe two to three million years ago.

_44017719_tusks203i.jpg
The mastodon's tusks measure 5m (16.5ft) and 4m, Mr Mol told the BBC.

They are the longest tusks ever found on a prehistoric elephant-like animal. "It is spectacular," Mr Mol said.

There have also been rare mastodon finds in northern Europe, notably in England, Germany and the Netherlands.

Mastodons are thought to have first appeared about five million years ago and became extinct in North America about 10,000 years ago - much later than in Europe.

The animals were similar to woolly mammoths, but had tusks that pointed forwards, rather than spiralling upwards. Their teeth were also different.

The team of palaeontologists, including Professor Evangelia Tsoukala of Greece's Aristotle University in Thessaloniki (Salonica), began the excavation on 16 July and is planning to finish it on Wednesday.

Scientists will study the remains at a research centre in the Milia region of northern Greece, and there are hopes that some of the creature's DNA is still intact, Mr Mol told the BBC News website.

Various parts of the skeleton have been dug up, along with teeth.

The animal's height was about 3.5m at the shoulder and it probably weighed some six tonnes. The mastodon feasted on leaves, unlike the woolly mammoth, which grazed.

Eventually, the specimen will go on display at a museum in Milia.

a mammoth-like animal...
 
Се знае ли каде е ова евангелие и од кога е?

Тоа е сонот на вавилонски крал чиј сон Давид го интерпретира Не е евангелие и се наоѓа во стариот завет. Во кратка форма значењето е следно:

Daniel told the king that he had dreamed of a great statue, its head made of gold, its breast and arms of silver, its thighs of brass, its legs of iron, and its feet partly of iron and partly of clay. In the dream, a stone was thrown at the statue, which then broke into small pieces that were blown away by the wind. The stone grew into a great mountain that filled the whole earth.
Дaniel explained that the head of gold was Nebuchadnezzar himself and that the rest of the statue, made of different materials, represented successive kingdoms that would be swept away by the kingdom of God, which would last forever.



Всушност горниот дел е Вавилонското, Па Македонското па римското и сега последното царство не се знае, но во секоа ера се споменува друго. Секој сака да си го препише последното и најслабото царство на некој своевременик, но вистинате е дека тоа царство уште нема дојдено. Во моментот сите го препишуваат тоа кралство како 2ро Римско т.е. Ватикан... али ќе се види далие тоа тоа.
 
Фала за објаснувањето:smir:

На последното пишува антихрист, според моето мислење би било обединувањето на светот и светското царство. Колку што јас ја познавам нашата вера, Антихристот треба да биде прогласен за крал на светот, и од тој момент да започнат последните денови од постоењето на светот -земјотреси, огнови, астероиди, демони и сл - поточно владеењето на Луцифер-џуниор. После тоа доаѓа судниот ден со појавата на Христос и победата над Луци.
 
Фала за објаснувањето:smir:

На последното пишува антихрист, според моето мислење би било обединувањето на светот и светското царство. Колку што јас ја познавам нашата вера, Антихристот треба да биде прогласен за крал на светот, и од тој момент да започнат последните денови од постоењето на светот -земјотреси, огнови, астероиди, демони и сл - поточно владеењето на Луцифер-џуниор. После тоа доаѓа судниот ден со појавата на Христос и победата над Луци.

Па антихрист бидејки тој е глиненото, т.е. тој ќе ја собори статуата од злато, сребро и железо. Нешто како петата на Ахил. А другото ти е веќе мистерија.
 
Griffin за прв пат се појавува како древен симбол на царството на царот Митридат, чија престолнина се наоѓа во (Пантикапеи)
Самиот Митридат, бил еден од првите цареви во Римската империја.
Цезар направил на Пантикапеи свои легиони (сам он не бил во тие ).
Првата Митридатова војна. Војната на Сули со Митридат.
Положбата на Сули, кој се наоѓал во Епир, била далеку не поволна. Бидејќи цела Мала Азија, Грција и поголем дел од Македонија се наоѓале во рацете на Митридат.......
Почти всја Малаја Азија, Греција и значительнаја часть Македонии находились в руках Митридата.
Можеби и од таму поврзаноста на Griffinot .... со оној на Мијачкиот бајрак.???????:toe:
Ова само онака , попатно.
 
Одамна се прашував што е животното во горниот десен агол на Мијачкиот бајрак...

Copy%20of%20Znameto%20na%20Mijacite%20%28Krstat%20bajrak%29.JPG



:helou:
Не знам дали станува збор за истото животно, но прочитај во десниов горен агол над самото животно-Македонски
4anti.gif


Ова е од Откровение на Св.Јован Богослов.
 
Не мислам дека е од Св. Јован Богослов... и да е сепак Давид во сонот на кралот го има најавено ова. Мислам дека животните се од откровението на Св. Јован Богослов но принципот е од „Сонот на Кралот“ во стариот завет.

Како и да е можноста постои.
 
Jas mislam toa na slikata e zmejot-sto znaci nepobedlivost.
 
Аууу...каде има ЗМЕЈ има и оган.
Azdahag (санскрит)=Аждаја (тикви србизам)=a legendary `dragon' king,
aGga=by demons causing diseases
ghoNasa=гнаса= a kind of serpent
AlavAy=Ала (тикви турцизам,во Монголија нема море)=serpent (seafish), as having poison in its mouth
hIra=Хера (МК божицата)=a serpent
lohita=заебанција со лох нес:je:

интересно...
svastika=a kind of a serpent-demon etc...any lucky or auspicious figure, esp. the figure of a cross,....
zuS (zuSANa)=to hiss (as a serpent)
lambuka=Ламја (?)=serpent-demon

интересно..
според овде,dragon=to see clearly (секако,предгејско непознато)
и познато vidRz=vy-adarzi=dRzyate
pU={pir} ; Germ. {Feuer} ; Eng. &196164[640 ,3] {fire}....ете го ОГАНОТ...to see clearly

ЗМЕЈОТ ми личи на змија (?)..
kaluSa=kal(Санскрит и МК=исто)= muddy , impure , dirty..секако кога се влече по земја,по кал
nAgamauJjin,muJjA=змија=wearing a snake as girdle
sarpa=Gk. (булшит)$ Lat. serpens
zIla=ЗЛА=tendency , character , nature...a large snake in this sense
lohita,lohitAhi,lohitakSa,lohitAkSaka=Лутица (збор за змија) и богот ЛОКИ злиот и лукав како змија)

Во Библијата,во Стариот Завет,името на Ѓаволот е Лукавиот (змијата),лошиот од Дрвото на животот или locaka the cast-off skin of a snake ; the plantain tree

tra-kAya=Драгон=a kind of snake
azvalAlA f. a kind of snake

Македонците си имале збор за змејот..Ламја...
и блгарите и гејците лажат кога викаат дека тоа е нивен збор,бидејќи ниту е LAMAT (‘bad, deformed’) од Lezgin јазик,според блгарите,ниту пак female vampire според гејците,туку from laimos "throat, gullet."=AlakaNTan2,Alataran2= * Siva, with poison in his throat
ако е lemures "spirits of the dead",тогаш од yama=" the gatherer of men "',..Judge and `" Restrainer "' or `" Punisher "' of the dead , in which capacity he is also called %{dharmarAja} or %{dharma} and corresponds to the "Gay-Greek" Pluto and to Minos
 
МОТИВОТ ЗА ЛАМЈАТА

Не само ликот, туку и името на натприродното суштество ламја (кое често е застапено во македонскиот фолклор) е наследено од античката митологија. Станува збор за истоименото митолошкото суштество ламја (lamia) која се среќава во одделни содржини на оваа митологија.

Но, најнапред да кажеме нешто за ламјата во македонскиот фолклор. И ламјата главно се среќава во македонските народни песни и приказни. Откако прави анализа на нејзиното појавување во македонските народни умотворби, нашиот фолклорист д-р Кирил Пенушлиски во врска со особините на ламјата пишува:

"Ламјата спаѓа во лошите демони што се секогаш непријателски расположени кон луѓето, за разлика од змејот. Во народната фантазија ламјата е замислена како огромна змија со повеќе опашки и со три или девет глави. Во некои верувања таа исто така има форма и на гуштер. И секогаш кога ќе и се отсече една глава на местото израснува друга. Ламјата живее во тајни места, дупки и пештери, во планини, потоа во длабочините на езера и мориња" (д-р Кирил Пенушлиски, "Митот и фолклорот", Скопје, 1996).

Д-р Марко Китевски наведува и други особини за ламјата:

"Во народните приказни ламјата ја запира водата и за да ја пушти бара од луѓето секој ден по еден човек. И најчесто кога ќе треба да ја изеде царската ќерка, ќе се најде некој јунак кој ќе ја убие и ќе стане царски зет" (Марко Китевски: "Прилози за македонскиот фолклор", Култура, Скопје, 1989 год., стр. 23).

И понатаму:

"Во народното верување ламјата останала како опасност за посевите... Марко Цепенков забележал дека 'Во време кога цутат житата ако падни некое утро магла по поле, како што паѓа во зима, житото ќе го испиела и жудливо ќе останело и многу малце ќе било. (Во таа магла имало една ламја што ќе го испиела житото, велат старите)" (М. Китевски, исто како претходното).

И понатаму:

"Во околината на Гевгелија ламјата ја замислувале со голема уста, јазик и заби, со крила, четири нозе и долга опашка, што јаде луѓе, а особено деца." (Марко Китевски: "Прилози за македонскиот фолклор", Култура, Скопје, 1989 год., стр. 24).

Одделни особини на ламјата се претставени и во приказната под наслов "Четириесетте царски синои и четириесетте снаи, големата змија, ламјата, Арапо, царо и дервишот" (Цепенков, цит. дело стр. 91). Овде е даден следниот опис на ламјата:

"Туку беше излегла една ламја од под една пештера, голема колку еден вил со четириесет глаи. Големо страшило, брате мое! Саде да ја погледнеш, ќе умриш од страв, а не да се бориш со неа! Едни нозе што имала како некои најголеми лопати, едни нокти како од некој канџи од најголем кантар; од стредната глаа огон и пламен е излегуало од устата и од очите!".

Ламјата се среќава и во умотворбата во која Мирче војвода се биел со кучката-ламја (Душко Наневски: "Раѓање на метафората", Скопје, 1982, стр. 84).

Ламјата се среќава и во приказната "Кучка-ламја" (д-р Стојан Ристески "Преспа под Албанија", цит. дело, стр. 109). Во оваа приказна Дете-голомеше ја победува кучката-ламја.

Овде е и приказната "Човеко со рипчето" во која е застапен мотивот кога кучката-ламја не им пуштала на луѓето од еден град вода за пиење, ако не и давале по една девојка на ден да ја јаде. Подоцна некое момче со итрина ја отепало ламјата и и го отсекло јазикот (д-р Стојан Ристески "Преспа под Албанија", цит. дело, с. 91).

Кај Кузман Шапкарев се среќава умотворба во која Крали Марко убива морска ламја (Шапкарев 21, цит. според Душко Наневски, цит. дело, стр. 84). Оваа ламја дошла од морето во Солунско Поле за да го проголта машкото дете на Марко и да оди на Маркови кули. Ламјата го голтнала детето на Марко, а Марко пошол по неа, ја стигнал и и го распорил срцето, по што го извадил своето машко дете оттаму.

Рековме дека ова натприродно суштество е наследено од античката митологија. Во врска со описот на античкото чудовиште ламја (lamia), во делото на Карлос Парада читаме:

Ламјата била чудовиште кое ја тероризирало земјата на Делфијаните. На ова чудовиште тие морале да му го жртвуваат младиот Алкион (Alcyones). Ламјата била убиена од Еврибат (Eurybatus)." (Карлос Парада, цит. дело, наслов: Lamia 2).

Мислам дека нема што да се додаде во констатацијата дека името и некои од карактеристиките на ламјата во македонскиот фолклор се наследени од античката митологија. Впрочем ова го констатира и д-р Марко Китевски, кој вели:

"Ламјата од нашите верувања има многу сличности со митолошкото суштество Ламија... Ламија е суштество авет кое на луѓето им ја цица крвта и се храни со нивните срца. Грдотијата на Ламија е пословична; таа живее длабоко во земјата или во шуми и провалии. Ламија е ќерка на Бел и Либија; најпрвин била исклучително убава девојка, која ја сакал Зевс, но љубоморната Хера ја казнила со лудило во кое таа ги истепала своите деца. После овој страшен настан Ламија од болка огрдела и животот го минувала без сон, а единствено задоволство и било на мајките да им ги зема децата... Од сево ова може да се види дека митскиот лик на ламјата не можел во целина да биде пренесен од словенската прататковина. Тој лик израснал со мешање на верувањата што Словените ги донесле со себе со оние верувања што ги имале староседелците." (Марко Китевски, "Прилози за македонскиот фолклор", цит. дело, стр. 25 и 26).

Одделни особини на ламјата во македонскиот фолклор се преземени и од митолошкото чудовиште хидра. Со ова суштество борба водел Херакле кој добил задача да ја уништи хидрата. Карлос Парада вака ја опишува хидрата:

"Некои велат дека хидрата имала огромно тело со девет глави... Некои, пак, велеле дека таа имала стотици, па дури и безброј, змиски глави" (Карлос Парада, цит. дело, наслов: Heracles).

Парада дава опис на хидрата и за време на нејзината борба со Херакле, па вели:

"Херакле почнал да ги сече нејзините глави, но кога пресекувал една, изникнувале две нови" (Карлос Парада, цит. дело, наслов: Heracles).

Ако се спореди овој опис на хидрата со претходно наведениот опис на ламјата од македонските народни умотворби, ќе се видат забележителни поклопувања. Овде најнапред е поголемиот број глави. Видовме дека ламјата се среќава како чудовиште со девет глави, а исто било и со хидрата. Понатаму и кај ламјата и кај хидрата, отсечената глава се заменувала со друга, која растела на нејзино место. Заеднички сегмент е и местото на живеење. Хидрата живеела во водените длабочини, а исто било и со ламјата (во некои умотворби и таа живеела во водени длабочини). Понатаму и хидрата и ламјата биле налик на змии (хидрата имала змиски глави). На крајот и хидрата и ламјата биле убиени од јунак.

Од ова може да се заклучи дека ламјата во македонскиот фолклор содржи елементи од античките митолошки чудовишта ламја и хидра.

Значи, еве уште еден мотив наследен од културата на античките Македонци.

Историјата не е само минато- Александар ДОНСКИ
 
Copy%20of%20Znameto%20na%20Mijacite%20%28Krstat%20bajrak%29.JPG

Лавот се толкува како земски симбол на Македонија, змејот како заштитник на сточарите, двоглавиот орел како остаток од богомилските времиња и Византија, а полумесечината со ѕвезда како илирски симбол. Низ средновековието за Илири се сметале сите јужни Славјани, па и Мијаците.



Што велите за ова:

Copy%20of%20Bajrakot%20so%20konjanici1.JPG




Димензиите на бајракот со коњаници се 130 см на 73 см. Над коњаниците на латинско писмо, со сини избледени букви, пишува „Усура фамиглиа“ (семејно знаме). Според податоците, потомците на ова семејство од Галичник живеат во Австралија. И оттаму сакаат да ја дознаат целата приказна за знамето што со векови е во нивниот род.

Знае ли некој кои се коњаниците од Река што бодинале по планините Бистра, Стогово, Крчин и Кораб, се кваселе во реката Радика, а чии ликови на ленено платно ги сошиле вредните раце на баба Ангелина пред повеќе од 200 години? Какво значење имале тие?

Според археологот Никос Чаусидис од Философскиот факултет, кој меѓу другото предава и ликовна семиотика (наука за значењето на ликовните претстави), коњот и коњаникот претставуваат сончеви симболи.

- Но, самиот факт што се поставени во дното на бајракот упатува на заклучок дека тие се застапници на земното. Можно е да се работи за постара космолошка шема, претстава на светот, која со време добила некои нови, поинакви значења - оценува професорот.


Храбри капидани?

На баба Ангелина можеби не и е толку блиска ликовната семиотика, но сигурно многу често пеела народни песни. Низ македонската фолклористика е познат ликот на големиот Кузман Капидан. Зборот капидан потекнува од војничкиот чин капетан. Можно ли е коњаниците што ги сошила баба Ангелина всушност да се ликови на некои досега непознати храбри капидани, за кои не се интересирала нашата наука?

Професорот по средновековна историја Коста Аџиевски тврди дека капиданите се појавиле дури во времето на Отоманската Империја и оти нема податоци за многумина од нив.

- Капиданите навистина биле првенци, водачи на коњаници, кои се бореле против зулумџиите. Капиданите биле под заштита на отоманската власт. За разлика од нив, витезите од Западна Европа имале своја територијална власт и имот, што не бил случај кај капиданите, кои немале таков имот - вели Аџиевски.

Сепак, науката за грбовите (хералдиката) уште во 14 век споменува т.н. капетански грбови на Балканот. За проучувачите на литературата и на народниот фолклор кај нас, ликовите на капиданите во македонските книжевни дела се претставуваат како заштитници.

- Тие биле борци за слобода и заштитници на народот, како што е ликот на Кузман Капидан - објаснуваат во Институтот за македонска литература.
 
Капиданите се од поодамна познати под тоа име,ама професорот тоа не го знае.
captain
1375, "one who stands at the head of others," from O.Fr. capitaine, from L.L. capitaneus "chief," n. use of adj. capitaneus "prominent, chief," from L. caput (gen. capitis) "head" (see head). Military sense of "officer who commands a company" (rank between major and lieutenant) is from 1567; naval sense of "officer who commands a man-of-war" is from 1554, extended to "master or commander of a vessel of any kind" by 1704. Sporting sense is first recorded 1823.

Санскрит=cAmantan2(командант)= feudatory prince, petty ruler; captain of an army; king's minister...чисто и јасно...

head
O.E. heafod "top of the body," also "upper end of a slope," also "chief person, leader, ruler," from P.Gmc. *khaubuthan (cf. O.S. hobid, O.N. hofuð, O.Fris. haved, Ger. Haupt, Goth. haubiþ "head"), from PIE *kauput- "head" (cf. Skt. kaput-, L. caput "head"), also "bowl" (as in skull). Modern spelling is c.1420, representing what was then a long vowel (as in heat). ....

Sanskrit=povrzano so head=kapAlakkarappAn2,kapAlakuSTam,kapAlamOkSam,kapAlanIr,kapAlavAcal,kApilam...
Znaci,glava=glavesina,kapilam...

I uste nesto,povrzano so zborot glava,a sekako poznato:kapucchala,kapuSNikA.
Sekoja asocijacija so zborot kapa e namerna.
 
Што велите за ова:

Copy%20of%20Bajrakot%20so%20konjanici1.JPG




Според податоците, потомците на ова семејство од Галичник живеат во Австралија. И оттаму сакаат да ја дознаат целата приказна за знамето што со векови е во нивниот род.

SNCCE3.jpg


SNCE4.jpg


нњека почнат од тука, јас гледам идентично осум крако сонце
 
Тоа е сонот на вавилонски крал чиј сон Давид го интерпретира Не е евангелие и се наоѓа во стариот завет. Во кратка форма значењето е следно:

Daniel told the king that he had dreamed of a great statue, its head made of gold, its breast and arms of silver, its thighs of brass, its legs of iron, and its feet partly of iron and partly of clay. In the dream, a stone was thrown at the statue, which then broke into small pieces that were blown away by the wind. The stone grew into a great mountain that filled the whole earth.
Дaniel explained that the head of gold was Nebuchadnezzar himself and that the rest of the statue, made of different materials, represented successive kingdoms that would be swept away by the kingdom of God, which would last forever.



Всушност горниот дел е Вавилонското, Па Македонското па римското и сега последното царство не се знае, но во секоа ера се споменува друго. Секој сака да си го препише последното и најслабото царство на некој своевременик, но вистинате е дека тоа царство уште нема дојдено. Во моментот сите го препишуваат тоа кралство како 2ро Римско т.е. Ватикан... али ќе се види далие тоа тоа.


Непобитен доказ каде во стариот завет се спомнува македонското царство е книгата на пророкот данаил. Читајте Данаил втора глава. Вавилонскиот Цар има сон, гледа голем лик о го заборава. Ликот што царот го сонил е изработен од разни метали кои симболички означуваат дека станува збор з различни царства. Вавилонскиот цар го повикал данаил да го протумачи сонот. Ликот или кипот што го видел Царот ги означува најмоќноте и најголемите царства кои постоеле на нашата планета. Првото моќно царство е "Вавилон" со неговиот монарх Навуходонозор, царството постоело во Месопотамија на територијата на денешен Ирак. Вавилон е опишан со Златна глава (прво моќно царство) после него доаѓа Персија со монархот Дарие бидејќи она го победува Вавилон и го освојува. Е она што е интересно за нас Македонците е македонското царство на Александар Македонски кој го победува на дарие и Персијанците. Персија е опишана како сребрени гради, а македонското царство како бронзен стомак и колкови. Само една напомена или појаснување дека колковите ги спојуваат ногите со останатите делови на телото затоа што без тој спој ни горниот ни долниот дел не може да функционира, па сега вие видете колава е важноста на Македонија во светската историја. Прочитај данаил втора глава 32 стих. Е сега она најважнотот за кое му реплицирав на Миленко. 39 ситх е најинтересен затоа што ни кажува дека царството што ќе владее со светото че биде Македонскотот царство. карактеристично е тоа што за ниедно претходно нити идно царство не се споменува тоа.

Еве што пишува во 39 ситх

По тебе ќе се крене друго царство,
помало од твоето, а и трето царство,
бакарно, ќе владее над целата земја.

нема сомнение дека тоа бакарно царство е македонското царство на Александар Македонски кое еден ден ќе владее со цел свет
smiley2.gif


8fmip91.jpg
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom