Почетнички водич

bubi4ko

Македонци брее..
Член од
24 јуни 2008
Мислења
274
Поени од реакции
17
Jas najdov tutorijali za JAVA no nemozam da go najdam Java 2 Standard Edition SDK v. 1.4.1:kesa:
 

SkyDriver

Would like my bananna ?
Член од
31 јули 2008
Мислења
2.140
Поени од реакции
221
Вака сега, јас лично многу многу не се разбирам у Флеш, меѓутоа ми улетаа некои почетнички туторијали па реков да ги постирам тука.
Можеби на некој ќе му завршат работа.

Основи на Flash.

Macromedia Flash е апликација, или ако сакате повеќе, софтвер за
креирање на анимации. Но со овој софтвер не се создаваат само
прости анимации на кои е претставено вртење и летање на
некакви си пеперутки и толку ! Flash oвозможува креирање на комплексни, интерактивни и убави за око анимации. Како доказ на тоа дека во Flash можат да се изработат невидени Web – страни и анимации, посете-
те ја следнава web – страна: www.billyblob.com. После разгледувањето
на оваа web – страна, повеќе нема да бидат потребни пишани
фалоспеви наменети за Macromedia Flash. Восхитот ќе биде доволен...


Работна околина


Работната околина во Flash е поделена на повеќе т.н. панели (анг. panles) кои можат да се распоредуваат според Вашите желби. Постојат: панел со алатки (анг. tools panel), панел за временска оска (анг. timeline panel), панел за библиотеката на тековната анимација (анг. Library), панел за својставата (анг. Properties) на елементите што ги поставуваме на работната површина и многу други панели кои можат да се активираат односно деактивираат. Активирањето односно деактивирањето на до- полнителните панели се прави преку подменито Window од главното мени.




Основи на анимацијата

Всушност Вие на некој начин го изработуватеСекоја анимација во Flash се состои од сцени (анг. Scene). Секоја сцена има сопствени кадри (анг. frames) распоредени на временска оска (анг. timeline). Секој кадар е претставен со квадратче и е означен со својот реден број. На почетокот, при стартување на нова анимација, тековната сцена располага со само еден кадар. Ако сакате да преминете на друг кадар, ќе мора да ја проширите анимацијата. секој нов кадар во анимацијата. За да знаете на кој кадар тековно работите, постои црвен маркер кој го покажува тековниот кадар. Анимацијата што се изработува во Flash, по начинот на функционирање многу наликува на филмот. Филмот претставува низа од кадри (слики) на кои се регистрирани последователни моменти од некое дејствие што сме го
снимиле. Ако секој од кадрите ги правиме на 5 секунди, тогаш на развиениот филм ќе забележиме драстични разлики меѓу последователните слики. Тоа е затоа што за пет секунди можат да се направат и случат многу работи ! Па ако ваквиот филм со снимени кадри на секои 5 секунди го пуштиме да се прикажува тогаш најверојатно е дека гледачот ќе ги забележи наглите, кубистички
промени кај сликата. Но, на пример, можe да се регистрираат и по
24 кадри во секунда (толку кадри во се-кунда се регистрираат кај класичниот филм !). Тогаш меѓу последователните кадри однос-
но слики тешко ќе може да се забележи разлика, а тоа е затоа што никогаш не сте успеале да испишете ни цртка од првата буква од вашето име за 1/24 - тинка од секундата ! Ако ваквиот филм со 24 кадри во секунда го пуштиме да се репродуцира (прикаже) на пример со 2 кадри на секунда, гледачите нема да забележат никакво движење, туку ќе за- бележат само поединечни слики со видливо треперење заради постоење пауза, т.е. празен црн простор меѓу две
последователни слики. Вак- вите треперења ќе бидат надминати само доколку ја зголемиме брзината на репродуцирање на кадрите која што
се изразува во кадри во секунда (анг. frames per second - fps). За секоја Flash - анимација e важна брзината на репродукција на кадрите
односно зачестеност на кадрите. За секоја анимација истата се одредува на почеток и е многу лошо доколку истата се менува во
текот на изработката на анимацијата. За да ја измените оваа зачестеност одете во подменито Modify > Document…. Притоа Ви се појавува прозорец, во кој можете да ги менувате некои од својствата на Flash анимацијата. Зачестеноста на кадрите се менува во делот означен со Frame rate. На почеток, ваквата брзина е поставена на 12
fps. Но вие можете да ја измените зависно од вашите потреби. Важно својство е и мерната единица (анг. Ruler Units), која треба да биде поставена на Pixels што претставува стандард. Својството Dimensions ја дефинира големината на различна. На пример, замислете ако во анимацијата имате претставено човек кој се движи и птица која лета над него. Птицата и човекот треба да се движат со различна брзина.

Вака сега, ова беше само еден дел (воведот) од Flash туторијалот, доколку некој е заинтересиран за повеќе нека пише ПП ќе ги Uploadiram и ќе му кажам линк за Download.
Туторијалот е голем 4,60MB

Се надевам дека на некој ќе му завршат работа. :wink:
 

SkyDriver

Would like my bananna ?
Член од
31 јули 2008
Мислења
2.140
Поени од реакции
221
Што е PHP?
PHP доаѓа од HyperText Preprocessor и е програмски јазик кој што работи на страната на серверот. Ова значи дека посетителот отвара страна, серверот ги процесира/обработува РНР командите и го праќа резултатот до прелистувачот на клиентот. РНР е слободен програмски јазик, неговиот код е отворен и е мулти-платформски. РНР може да работи на UNIX, UNIX-like, GNU/Linux, Windows. Може да биде компајлиран со модул за веб серверот Apache и како бинарен модул за CGI.
Кога пишувате URL во полето за адреса во веб прелистувачот, барате од веб серверот на некој компјутер, да испрати датотека до прелистувачот на Вашиот компјутер. Ако таа датотека е HTML, тогаш таа изгледа исто и во прелистувачот и на серверот пред да ја испрати. По примањето, прелистувачот ги прикажува текстот, сликите и звуците. Во случајот со РНР страните, процесот е ист, само што обработката се врши пред серверот да го испрати документот. Тогаш серверот ги повикува скриптите кои се вклучени во страната.



PHP синтакса
PHP синтаксата е слична како синтаксата во C и Perl. Не мора да се декларираат променливи пред тие да се искористат. Лесно е да се направат низи хаш-асоцијативни низи. PHP има и некои рудиментирани објектно-ориентирани карактеристики, овозможувајќи лесно организирање и енкапсулирање на Вашиот код. Покрај основната синтакса, PHP носи и интерфејси за комуникација со други веб страни, датабази, вкучувајќи ODBC, mySQL и други програмски јазици како Java и COM. PHP кодот влегува директно во веб страната, па затоа не се потребни специјални развојни околини (IDE). Почнувате блок со <?php и завршувате со ?>. Што може PHP да направи за нас? Има многу можности што може да ги искористиме од PHP. Можете да прикажувате дата и време и други податоци, да поставувате форми кои ќе ги пополнуваат посетителите, да пристапувате до 19 видови бази на податоци, да ги обработувате нивните податоци, да праќате е-mail, да работите со групи на новости (newsgroups) ... Други можности што ги носи PHP:
1. PHP e соодветен кога сакате да креирате динамички страни кога прелистувачот ќе побара страна. Пр. да прикажувате дата и време, да листате податоци од база...

2. PHP нуди едноставно уредување на страната со можност да се направи покорисна за индивидуални корисници.

3. Со него може да се поставуваат веб страните, да се контролира автентикацијата и да се пренасочуваат корисници

4. Една од најмоќните опции во PHP е пристапот до базите со податоци. Имате пристап до 19 видови бази и обработка на податоците

5. Креирајте листа на посетители, додајте thirt-party сервиси, сервиси кои нудат статистика за посетителите, колку пати Ве посетиле, од каде Ве посетиле. Со PHP вакви информации се тривијални.

6. PHP нуди едноставно праќање e-mail-и, работа со newsgroup-и, отварање конекција со други веб страни и вадење податоци од нив.

7. PHP комуницира со други програмски јазици како Java и COM интерфејси.

8. PHP дозволува се! Од генерирање pdf до парсирање xml.
Вашата прва PHP скрипта
Пред да почнеме со пишување, неколку едноставни правила. Секоја линија во PHP код, мора да завршува со точка-запирка. Ако парсерот на PHP јазикот не пронајде точка-запирка, ќе продолжи да го парсира кодот се додека не наиде на една. Тогаш се јавува грешка. Наредбите со повеќе редови како условните наредби, мора да содржат { и }. Дуплите коси црти значат дека после нив следува коментар до крајот на линијата PHP страните, обично содржат HTML тагови и PHP код. PHP блок секогаш почнува со <?php и завршува со ?>. Блокот може да биде секаде низ документот. Овој код печати текст во веб прелистувачот. Има две основни команди за печатење текст во прелистувачот: echo и print. Во овој пример е користена командатa echo.



Код:
      <?php
         echo "Everyone, smile!!!"; //ova e delot sto se pecati
     ?>
Запаметете дека секогаш овие датотеки се снимаат со екстензија .php – ова е важно зошто тоа му кажува на серверот како да ги третира датотеките кои ги вклучува и да го повика соодветниот интерпретер. Снимајте ја оваа датотека со некое едноставно име, на пр. "first.php" и ставете ја во root локацијата на веб серверот. Откако ќе ја копирате, побарајте ја оваа адреса од веб прелистувач. Во полето за адреса внесете http://localhost/first.php. Ако се функционира како што треба, во прелистувачот ќе се отвори страна со текст Everybody smile!!!. Ако не е инсталиран php или ако серверот не ја препознае екстензијата, ќе го видите кодот на скриптата. Првата скрипта е само PHP код. Него можете да го вклучите во HTML на овој начин:



Код:
       <html>
     <head>
     <title>Prva PHP skripta</title>
     </head>
     <body>
         <?php echo "Everybody smile!!!"; ?> // ova e delot sto se pecati
     </body>
     </html>
Излезот и од двете скрипти ќе биде сличен, со разлика што во втората ќе постои наслов и текстот ќе биде bold. Напомена: Ако го погледнете изворниот код на страната преку веб прелистувачот, ќе видите дека цел PHP код е скриен и се што постои е HTML. Целиот PHP код е обработен пред да дојде до корисничко ниво.



PHP променливи
Променливите чуваат некоја вредност од одреден тип податоци. Може да чуваат броеви, текст, вредности за точно или неточно, објекти, ресурси или да бидат null (без податоци). Во PHP, сите променливи почнуваат со $ и вредност може да се додаде со операторот =. Знакот $ не е технички дел на променливата, но потребен за PHP парсерот да може да го препознае како променлива. Друга важна работа во PHP е тоа што сите наредби мора да завршуваат со „;". Во PHP нема потреба да се најави типот на променливата, туку тој го препознава според вредноста што и е дадена на таа променлива. Еве мал код за правење променлива и давање вредност:



Код:
       <?php
         $tekst = "Бла бла бла :) ";
         $broj = 14;
         echo $tekst;
         echo $broj;
     ?>
Излезот од оваа скрипта е: Бла бла бла :) 14
Разлики во голема и мала буква
Една работа што може да предизвика многу проблеми и да одземе часови барање грешка е разликата што ја прави PHP меѓу голема и мала буква. Еве пример:



Код:
      <?php
         $promenliva = "Прва променлива";
         $Promenliva = "Втора променлива";
         echo "$promenliva - $Promenliva";`
     ?>
Излезот од ова е: Прва променлива - Втора променлива
Правила за променливи
1. PHP променивите мора да почнуваат со буква или со долна црта „_".
2. Тие мора да бидат составени само од алфа-нумерички карактери и долни црти

3. Променливите со повеќе од еден збор се поделуваат со долна црта

4. Променливите со повеќе од еден збор може да се поврзат со голема буква пр. $мојаПроменлива
Друга важна работа да се напомене е дека нема лимит на големината на променливите.



Да не го пишувам цел туторијал кој сака може да го превземе од TUKA.
Туторијалот е голем 18KB
 
Член од
18 февруари 2007
Мислења
31
Поени од реакции
1
Вака сега, јас лично многу многу не се разбирам у Флеш, меѓутоа ми улетаа некои почетнички туто
Порано ја имав макромедијата и многу ми се допагаше но со форматот ја избрисав а би сакал пак да ја имам . Од каде да ја извадам фрее верзија а би сакал да ги погледам и туториалите.
Анимацијата што се изработува во Flash, по начинот на функционирање многу наликува на филмот. Филмот претставува низа од кадри (слики) на кои се регистрирани последователни моменти од некое дејствие што сме го
снимиле. Ако секој од кадрите ги правиме на 5 секунди, тогаш на развиениот филм ќе забележиме драстични разлики меѓу последователните слики. Тоа е затоа што за пет секунди можат да се направат и случат многу работи ! Па ако ваквиот филм со снимени кадри на секои 5 секунди го пуштиме да се прикажува тогаш најверојатно е дека гледачот ќе ги забележи наглите, кубистички
промени кај сликата. Но, на пример, можe да се регистрираат и по
24 кадри во секунда (толку кадри во се-кунда се регистрираат кај класичниот филм !). Тогаш меѓу последователните кадри однос-
но слики тешко ќе може да се забележи разлика, а тоа е затоа што никогаш не сте успеале да испишете ни цртка од првата буква од вашето име за 1/24 - тинка од секундата ! Ако ваквиот филм со 24 кадри во секунда го пуштиме да се репродуцира (прикаже) на пример со 2 кадри на секунда, гледачите нема да забележат никакво движење, туку ќе за- бележат само поединечни слики со видливо треперење заради постоење пауза, т.е. празен црн простор меѓу две
последователни слики. Вак- вите треперења ќе бидат надминати само доколку ја зголемиме брзината на репродуцирање на кадрите која што
се изразува во кадри во секунда (анг. frames per second - fps). За секоја Flash - анимација e важна брзината на репродукција на кадрите
односно зачестеност на кадрите. За секоја анимација истата се одредува на почеток и е многу лошо доколку истата се менува во
текот на изработката на анимацијата. За да ја измените оваа зачестеност одете во подменито Modify > Document…. Притоа Ви се појавува прозорец, во кој можете да ги менувате некои од својствата на Flash анимацијата. Зачестеноста на кадрите се менува во делот означен со Frame rate. На почеток, ваквата брзина е поставена на 12
fps. Но вие можете да ја измените зависно од вашите потреби. Важно својство е и мерната единица (анг. Ruler Units), која треба да биде поставена на Pixels што претставува стандард. Својството Dimensions ја дефинира големината на различна. На пример, замислете ако во анимацијата имате претставено човек кој се движи и птица која лета над него. Птицата и човекот треба да се движат со различна брзина.

Вака сега, ова беше само еден дел (воведот) од Flash туторијалот, доколку некој е заинтересиран за повеќе нека пише ПП ќе ги Uploadiram и ќе му кажам линк за Download.
Туторијалот е голем 4,60MB

Се надевам дека на некој ќе му завршат работа. :wink:
Од каде да ја извадам макромедиата фрее а и туториалите би сакал да ги видам.Фала
 

SkyDriver

Would like my bananna ?
Член од
31 јули 2008
Мислења
2.140
Поени од реакции
221
ZeroStyle напиша:
Фала си го симнав јас туторијалот ќе ми затреба кога тогаш
Нема проблем друже :) А колку што сум јас информиран мислам дека ова е ден од ретките PHP туторијали на македонски јазик, па ваљда на некој ќе му се најде :)

kozmo напиша:
Од каде да ја извадам макромедиата фрее а и туториалите би сакал да ги видам.Фала
Туторијалите ги имаш на ПП, исто ти кажав и за Macromedia програмата ... ;)
 

SkyDriver

Would like my bananna ?
Член од
31 јули 2008
Мислења
2.140
Поени од реакции
221
CORELDRAW

CORELDRAW

1.1. ОСНОВНИ ЕЛЕМЕНТИ
1.1.1. Вовед
Компанијата Corel секогаша пакувала многу во нивниот производ Graphics Suite и верзијата 12 ја продолжува таа традиција. Покрај главната апликација DRAW, се добиваат PHOTO-PAINT за растерска графика, R. A. V. E. за векторска анимација, TRACE за конверзија на битмап во векторска графика, CAPTURE за фаќање слики и видеа од екран во Windows, нова верзија од Bitstream Font Navigator за работа со фонтови, како и вообичаените фонтови и сликички. Новост во оваа верзија е и квалитетно lynda. com видео за тренинг на CD-ROM кое демонстрира избор од најбитните функционалности.. Според многу корисници, CorelDraw се користи за скоро се — од логоа и илустрации
до средување страни и конверзија на слики во формати кои ги користат другите апликации. Draw е дизајниран примарно за векторка графика, но Draw лесно се снаоѓа и со кратки средувања на страни. Доаѓа и со доволно импорт/експорт филтри вклучувајќи вграден PDF конвертор за издавање Draw документи за приказ на Интернет или професионално печатење. DRAW е познат по правење работи на екран во реално време. Ефектите се додаваат со кликање и влечење на објектите со некоја од алатките на DRAW. Ефектите остануваат променливи и прилагодувањата се прават преку дијалози или лизгачи на самиот објект.

1.1.2. Минимална конфигурација
Во новата верзија по првпат е поддржан само Windows оперативниот систем. Мини-
малната потребна хардверска конфигурација на која би работел CorelDRAW е:
♦ Windows® 2000, Windows XP или Windows Tablet PC Edition
♦ Pentium® II, 200 MHz или подобар, 128 MB RAM (256 MB или повеќе е препо-
рачливо)
♦ 250 MB слободен диск простор
♦ 1024 x 768 резолуција на мониторот
♦ CD-ROM
♦ Глушец

1.1.3. Активирање и затворање на CorelDRAW
Една од најпопуларните програми за работа со векторски слики е програмата CorelDraw. Како Windows апликација, изгледот на CorelDRAW е стандардизиран и ги има елементите како и секоја друга Windows апликација. CorelDRAW може да се активира преку менито Start на следниов начин:

1. Се кликнува на копчето Start за да се отвори менито Start.
2. Во Start менито се избира Programs.
3. Во следното мени се кликнува на CorelDRAW 12.

По активирањето на CorelDRAW не се појавува празен документ, туку интерактивниот прозорец Welcome to CorelDRAW:



Од него може да се избере една од следниве опции:
New Graphic – креирање на нов график.
Open Last Edited – отворање на последниот график на кој е работено.
Open Graphic – отворање на веќе креиран график.
Template – креирање на график со помош на шаблон.
CorelTUTOR – активирање на систем за учење како се користи CorelDRAW.
What’s New? – активирање на системот за демонстрирање на новитетите во
CorelDRAW 12 и разликите во однос на претходната верзија на CorelDRAW.

Ако се исклучи опцијата Show this Welcome Screen at startup (се кликнува на полето пред пораката) при понатамошните активирања на CorelDRAW нема да се појавува интерактивниот прозорец Welcome to CorelDRAW.

График (Graphic). Документите во CorelDRAW се нарекуваат графици.

CorelDRAW се затвора на вообичаен начин, а наједноставно е со клик на Close (X) на прозорецот или со наредбата File→Exit.
Ако во графикот има промена на податоците и тие не се снимени, CorelDRAW ќе прикаже интерактивен прозорец кој прашува дали корисникот сака да го сними фајлот пред да се излезе. Се избира Yes ако треба да се сними, No ако не треба и Cancel ако треба да се откаже операцијата затворање на PowerPoint.



CorelDRAW 12 нуди потполно прилагодлив работен простор. Алатките може да се закотват на локација, да се лизгаат нагоре и надолу, па дури и да се затворат додека се закотвени. CorelDRAW 12 нуди и да се импортира работниот простор на верзијата 11!

1.1.4. Терминологија и концепти на CorelDRAW
Пред да почнемe со навлегување во деталите на CorelDRAW, треба да ги наведеме следниве поими:

---------------------------------

* Објект
Елемент во цртежот како на пример: слика, форма, линија, текст, крива, симбол или површина.

* Цртеж
Продуктот што се креира во CorelDRAW, како на пример: уметничка креација, наслови, постери.

* Графички вектор
Слика генерирана од математичка дефиниција која ја одредува позицијата, должината и насоката во која се цртаат линиите.

* Битмап
Слика составена од групи на пиксели или точки.

* Прозорец/палета кој може да се прикачи
(Docker window/palete)

Прозорец кој ги содржи достапните команди и соодветни прилагодувања кои се потребни за некоја специфична алатка или задача. Може да се прикачи од страната на апликацискиот прозорец.

* Flyout (Летечки копчиња)
Копче кое отвора група на алатки или делови на менито.

* Уметнички текст (artistic)
Вид на текст на кој можете да додадете специјални ефекти, како на пример сенки.

* Параграфен текст (Paragraf)
Вид на текст на кој можете да додадете форматирачки опции и кој може да биде менуван во големи блокови.

-----------------------------------

1.1.5. Прозорец на CorelDRAW
Главниот прозорец на CorelDRAW може да биде прикажан во стандарден Windows прозорец, а се препорачува негово максимизирање со цел да се овозможи полесна работа. Во горниот дел, тој содржи лента со наслов, лента со мени и неколку ленти со алатки. На десниот раб на прозорецот се наоѓа лента на која е сместена палета со бои, а на левиот раб се наоѓаат алатки кои се користат во работата со CorelDRAW.

Програмата CorelDRAW на корисникот му нуди многу големо множество наредби и функции. Со цел побргу да се пристапи до нив, одредени функции се претставени на екранот во форма на алатки. Со алатките се одредува однесувањето на програмата, односно со користење на алатките се создаваат или се менуваат сликите. Дополнителни можности се обезбедуваат со селектирање на наредбите преку системот на менија.

Централниот дел на прозорецот претставува работен простор и во него е прикажан лист хартија. При цртањето, корисникот може да црта графички објекти каде било во работниот простор, но при печатењето ќе бидат испечатени само оние објекти кои се наоѓаат над листот хартија. Иако истовремено можат да бидат отворени повеќе прозорци за цртање, можете да давате команди за цртање само на активниот прозорец за цртање.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

За да не го пишувам цел туториал, кој е заинтересиран нека ми пише ПП, ќе му дадам линк за превземање на цел туториал.
 

SkyDriver

Would like my bananna ?
Член од
31 јули 2008
Мислења
2.140
Поени од реакции
221
Програмски јазик: C++

1. Програмирање и решавање на проблеми

2. Синтакса и семантика на C++ и процес на програмски развој

3. Нумерички типови, изрази и output

4. Програмски input

5. Услови, логички изрази и контролна структура селекција

6. Циклус

7. Функции

8. Домен и животен век на функции

9. Дополнителни контролни структури

10. Прости типови на податоци

11. Структуирани типови на податоци

12. Низи

13. Поинтери, динамички податоци и референцни типови

Значи, имам еден туторијал на македонски за C++ (составен од горенаведените содржини). Доколку некој го сака цел туторијал нека ми пише ПП, а доколку има потреба некој од горенаведените туторијалите да биде постиран тука слободно кажете ќе го постирам. ;-)
 

korun

lame
Член од
21 октомври 2007
Мислења
389
Поени од реакции
28
Дали е можно некако да ја добијам турбо паскал преку мсн или нешо слично или пак линк, зато шо барав, ама нигде нишо немаше :toe:

аха да, друго, како се определуваат променливи кои содржат текст (не интегер или реал)?
 

*Slash*

Comfortably Numb
Член од
31 јули 2008
Мислења
760
Поени од реакции
1.209
Eve ja nesto proba da downloadiram..Inace ne znam java :kez:

Biva li nesto od ovoa?MIslam dobro li e?Nekoj pomos?:smir:

 

SkyDriver

Would like my bananna ?
Член од
31 јули 2008
Мислења
2.140
Поени од реакции
221
Eve ja nesto proba da downloadiram..Inace ne znam java :kez:

Biva li nesto od ovoa?MIslam dobro li e?Nekoj pomos?:smir:

Друже, следи го овој пример и ќе ја биде работата. Иначе вака како што си направил ти... јавува грешка (кај тоа што ти е Errors (4 items) треба да ти се појави HelloWorld доколку си направил све како што треба).
 

Kajgana Shop

На врв Bottom