A
anaveno
Гостин
Така е ако се водиш според теориите настанати уште во средниот век. Меѓутоа,не си во право,кога велиш дека немало Патријаршија,кога сите учени велат дека имало. Златарски и Снегаров се за тоа дека Охридската ПАТРИЈАРШИЈА е продожение на Бугарската — Дрстарска патријаршија,а постои и друга понова теза, дека таа се третира како продолжеток од Архиепископијата Јустинијана Прима, односно на оваа автокефална Apxиепископиja која била создадена од цар Јустинијан I (527-565), вo 535 година.Исправка 1: Самоил не створил никаква патријаршија. Тоа е само теорија или шпекулација за која нема историски факти. Плус, спротивно на логиката е - од претходно опишаната симбиоза на црквата и круната, произлегува дека единствена причина за постоење на црква на ниво на патријаршија е крунисување на цар. Царската круна на Самоил исто тка е во доменот на шпекулации и теории, а не на сериозна историја.
Исправка 2: Охридските архиепископи ја носеле титулата “архиепископ на Јустинијана Прима и на цела Бугарија“ до многу подоцна, т.е. Јустинијана Прима има свој континуитет.
Исправка 3: СПЦ, БПЦ и ГПЦ се производ на 19.век, во 10 и 11.век, до шизмата во 1054, постои само една единствена христијанска црква со центар во Константинопол.
Од овие причини, исклучена е можноста богомилството да е одраз на борбата меѓу различни локални цркви или деноминации; многу поверојатно е да е тоа повторно заживеан остаток од поранешните верски учење кои до 4.век ги имало во голем број, но по официјализирањето на христијанствот, биле искоренети и прогласени за еретички.
Гледаш, не си измислил топла вода.
Но,има и други гледишта,како на пример Божидар Прокиќ, во своето дело „Постанак Охридског патријархата" 1912,и пишманот Снегаров. Правната положба и обемот на Архиепископијата во почетокот на 11-от век се регулирани со трите повелби, издадени на охридскиот архиепископ Јован, од императорот Василие II. Повелбите се резултат на мировниот договор кај Струмица, во 1018 година, помеѓу Василие II и патријархот Давид, а според Прокиќ — патријархот Јован. Значи, не е спорно титулата ПАТРИЈАРХ,туку името му.
А дека е нова творба е повеќе од јасно,бидејќи тој не ја пренел во Велики Преслав туку останала во средината на Македонија, зборува дека тој создал нова државна творба.
И читај малку историја. Во 1018 година, Василие II во Охрид затекнал Патријаршија, за која бил убеден дека е идентична со Дрстарската. Како таква ја потврдил и ја симнал на степен Архиепископија. За тоа имаме сведоштвото во Василиевата втора повелба, издадена во мај 1020 година, во која се вели:
ДАЛИ Е КАНОНСКИ ЦАР ДА МОЖЕ ДА СИМНЕ ИЛИ УНАПРЕДУВА....??????? Сети се на ИРАДЕТО.
* * * * * * * * * * * * *
Co востанието од 976 година е создадееа сосема нова државна творба за која сме зборувале порано. Охрид постанал седиште на Патријаршија многу порано, што е спротивно на мислењето на Дринов и неговите приврзаници.
Историјата на Архиепископијата Јустинијана Прима, врз основа на сочуваните материјали, може да се следи некаде до почетокот на VII-от век. Последниот податок за Архиепископијата е од 602 година, а подоцна, за неа и за нејзините потчинети цркви, во историските материјали не се зборува ништо.
Некаде кон средината на XII век титулата archiepiscopus Justinianae Primae повторно оживеала, но сега во грчкиот облик
А зошто им требало на греците возвишено потекло на Охридската Архиепископија? Накратко,поради блгарската теорија од тоа време. Бидејќи ИСТОРИЈАТА НА МПЦ е веќе постирана...накратко,во тоа време, царство без ПАТРИЈАРШИЈА НЕМОЖЕЛО ДА БИДЕ.
На крајот, финалниот заклучок би бил дека Охридската патријаршија — Архиепископија не е идентичиа ниту со Дрстарската патирјаршија, ниту со Архиепископијата Јустинијана Прима. Точно е дека според хрисовулата на Михаило VIII, во која се наоѓале потполно сочувани трите повелби на Василие II. Првата гласи:
Токму затоа, ние го утврдивме благочестивиот монах Јован да биде архиепископ на Бугарија и да управува со соодветните работи на Архиепископијата.
За начинот на изборот на архиепископот во повелбите не е кажано ништо.
Понатаму, под Византија, од Теофилакт дознаваме дека „жабите" на „варварската земја" Македонија копнееле за слободен живот од времето на Самоил, а исто така, тие пееле некаква победна песна".
На соборот во 1157 г., Јован Комнен седел непосредно до патријархот. По него седел кипарскиот архиепископ...и била изнесена и си пробила пат теоријата за идентичноста на Охридската Архиепископија со Архиепископијата Јустинијана Прима (поради "божественото" и потекло). Впрочем, и денешниве турски христијани-грци претендираат на името МЕКЕДОНИЈА.
И на крај, за поимот Македонија и Македонци и титулата ПАТРИЈАРХ (за која имав постирано тука,и нема сега пак). Поглаварите на Охридската архиепископија обично се именувале како — архиепископи, меѓутоа во втората половина на 16-от век архиепископот Пајсиј е првиот којшто во своите три грамоти испратени до италијанскиот митрополит Архиепископиjaта ја нарекол Патријаршија.17)
Поимите Македонија и Македонци, пo разни поводи, охридските архиспископи почнале да ги употребуваат и во етничка смисла на зборот. Тие најмногу се појавуваат и во нивните титули.
Така, архиепископот во 1548 година, во својата титула ги набројува имињата на народите кои се под негова јурисдикција, па меѓу нив ги вбројува и македонците.18) За истиот архиепископ постои еден документ од охридскиот турски суд, датиран со турска 937 година, чиј оригинал сега се чува во Светогорскиот манастир Зограф, во кој се нарекува патријарх, а тоа е уште пред Пајсиј да се нарече патријарх.19)
Архиепископот Гаврил I, во едно писмо од октомври 1587 година, испратено до архидукот Фердинанд, се нарекува патријарх на Бугарија, Србија, Македонија, Албанија, Богданија (Ботанија) и Унгровлахија.20)
Истакнатиот деец за кревање на востание во Макадонија, архиепископот Атанасиј, во писмото коешто го испратил до венецијанскиот вицекрал д'Осуна се титулирал како патријарх.21)
И архиепископите Мелетиј I, Xapитон и Атанасиј II ја употребувале титулата патријарх.22)
Архиепископите Герман и Зосим II, ентронистиките им се со натпис СЛИКА 23), а таков е случајот и со Игнатиј II.
Зосим II два акти од 1707 година се титулирал на следниов начин:
Титулата патријарх ја употребувале и Дионисиј од Хиос, Рафаил и Методија.24)
Од епархиските архијереи, нискиот клир и книжевниците, во текот на 17-от и 18-от век охридскиот поглавар понекогаш бил тутулиран како архиепископ, а понекогаш како патријарх.26
Од источните патријарси охридските архиепикопи најчесто биле титулирани според „Томосот" на Цариградската патријаршија, но често пати го додавале и името Македонија.27)
_______________________________________________________
17) Ив. Снегаров, цитир. дело, стр. 379; За Јустинијанови права Охридска архиепископија, или за црковна независимост и самостолтелнос на охридско-бглгарско свјашченоначалие, Цариград 1873, стр. 52—53.
18) С. Димевски, Македонските општествено-културни текови во феудализмот, Скопје 1981, стр. 230.
19) За Јустинијанови права Охридска архиепископија, или за црковна независимост и самостолтелност на охридско-блгарско свјашченоначалие, Цариград 1873, стр. 50—52.
20) Ив. Снегаров, цитир. дело, стр. 379
21) Ив. Снегаров, цитир. дело, стр. 380; С. Димевски, цитирано дело, стр. 230
22) Ив. Снегаров, цитир. дело, стр. 380; С. Димевски, цитир. дело, стр. 231
23) Ив. Снегаров, цитир. дело, стр. 381; С. Димевски, цитир. дело, стр. 231
24) Ив. Снегаров, цитир. дело, стр. 382; С. Димевски, цитир. дело, стр. 231
25) Ив. Снегаров, цитир. дело, стр. 383
26) Ив. Снегаров, цитир. дело, стр. 385—386
27) С. Димевски, цитир. дело, стр. 231